Ik loop al zo'n 10 jaar met schouderklachten. Altijd doorheen getraind en weinig aandacht aan geschonken.
Nu ben ik eind vorig jaar in het ziekenhuis geweest voor een echo omdat het nu echt wel vervelend werd.
Echo niets op te zien. Doorgestuurd naar de fysio. Na 3 behandelingen zijn ze gestopt omdat de klachten erger werden. Daarna craniosacraaltherapie gehad. Ook geen succes. terug naar de huisarts en door naar de orthopeed. Die heeft een foto gemaakt en nu blijk tussen de aanhechting van het sleutelbeen en schouderblad een soort slijmbeurs te zitten die als stootkussen en glijmiddel dient om de schouder vrij te laten bewegen.
Ik mis dat, waarschijnlijk door vallen met wielrennen en 20 jaar sportschool is deze helemaal stuk gegaan.
Ze kunnen hier eigenlijk maar 1 ding aan doen en dat is een operatie. Dan zagen ze een klein stukje af van het sleutelbeen en in die ruimte tussen sleutelbeen en schouderblad groeit dan bindweefsel wat als stootkussen moet dienen. Operatie duurt 10 min, herstel zoals verwacht 4 tot 6 maanden.
Heeft iemand hier ervaring met deze operatie, weet je iemand die het heeft laten doen?? Is het meegevallen?? Zijn de klachten weg na de operatie?
Vind het nogal een lastige keus om te maken, of doorlopen of het mes er in laten zetten.