Change Page:
< 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 25 of 25
tiomio123
-
Total Posts
:
3552
- Scores: 25
-
Reward points
:
1311
-
Status: offline
|
Re: RE: simpel perfect rep
wo 31-mrt-10 22:08
( permalink)
Maar als je deze manier gebruikt, is het dan niet juist handig om gewoon meerdere dagen dezelfde oefening op deze manier opbouwen? Op deze manier kon ik geen hoge gewichten bereiken, veel volume lukt ook niet.. Je blijft gewoon kutten rond de 80% van je 1rm voor 3 reps. Of deed ik het misschien anders als jullie?
23 jaar 1,76 92kg. BP: 155 (7x140) SQ: 2x215 DL: 270
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6812
- Scores: 355
-
Reward points
:
1857
-
|
wo 31-mrt-10 22:42
( permalink)
Maar als je deze manier gebruikt, is het dan niet juist handig om gewoon meerdere dagen dezelfde oefening op deze manier opbouwen? Op deze manier kon ik geen hoge gewichten bereiken, veel volume lukt ook niet.. Je blijft gewoon kutten rond de 80% van je 1rm voor 3 reps. Of deed ik het misschien anders als jullie? Waarom zou hoge gewichten beter zijn dan 80% 1RM? De clou van perfect rep is dat je reps uitvoerd met maximale versnelling. Om een gewicht te versnellen moet je extra kracht leveren. Die extra kracht is evenredig met de versnelling (2 wet van Newton). Met andere woorden: een gewicht van 80% 1RM kan zwaarder zijn dan een gewicht van 95% 1RM! Bijvoorbeeld als je dat gewicht van 80%1RM 25% sneller versneld dan je dat gewicht van 95% 1RM versneld. En dat je volume minder hoog is hoeft ook geen nadeel te zijn. Kwalitatief zal je volume hoger zijn, aangezien je bij het perfect rep systeem erna streeft om elke rep met de maximale kracht die je op dat moment kunt leveren uit te voeren. Bij een gewoon setje zul je alleen de laatste reps de maximale kracht leveren die je op dat moment kunt leveren. Wat ook meespeelt is je natuurlijke explosiviteit. De ene persoon is vooral goed in het leveren van kracht bij hoge versnellingen/snelheden (zoals olympisch gewichtsheffers) en de andere persoon is vooral goed in het leveren van kracht bij lage versnellingen/snelheden (zoals powerlifters). Ben je van nature explosiever dan zul je grotere percentages van je 1RM nog flink kunnen versnellen.
Nowhere to go, nothing to do, no one to be
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
do 01-apr-10 01:10
( permalink)
Hermke De 1-6 van Poliquin is toch dat je 1 set van 1 rep op je max pakt waardoor de volgende set van 6 reps makkelijker aan zou moeten voelen? Percentages weet ik zo even niet meer. In elk geval zit er genoeg in het systeem om mee te experimenteren en om over na te denken, mijn eerdere wat sceptische bevindingen zijn nu omgeslagen naar positief. met die 1-6 Principle van Charles Poliquin kon ik iig meer trainen dan dat ik ooit deed. gewoon me allereerste benchtraining op die manier ging ik met gemak door me PR heen toendertijd. 95 was me pr toen met banken en dat ging ontzettend moeizaam. en met de 1-6 methode haalde ik met mak 97kg. Echt heel vreemd werkt het.
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6812
- Scores: 355
-
Reward points
:
1857
-
|
do 01-apr-10 10:24
( permalink)
Merk hetzelfde activatie effect bij 1-6 als bij force spectrum ramping. 1-6 en force-spectrum-ramping slingeren allebei je zenuwstelsel aan. 1-6 doet dat met zware gewichten in de buurt van 1RM, en force spectrum ramping met hoge versnellingen. De reden dat ik 1-6 noemde als manier om het meer spiergroei-specifiek te maken is omdat 1-6 een slimme combi is van neurale activatie (de 1 rep setjes) en spier vermoeien (de 6 rep setjes). Vermoeiing is IMO een belangrijke component van spiergroei.
Nowhere to go, nothing to do, no one to be
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11026
- Scores: 1137
-
Reward points
:
2079
-
|
do 01-apr-10 10:27
( permalink)
Ik denk dat ik het daarmee eens ben
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|