Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 25
|
Author |
tiomio123
-
Total Posts
:
3552
- Scores: 25
-
Reward points
:
1311
-
Status: offline
|
simpel perfect rep
di 22-dec-09 16:17
( permalink)
Ga beginnen aan een schema met als uitgangspunt 'the perfect rep'. Reps moeten smooth en hard zijn. Opwerken vanaf 60% 1rm met setjes van 3hh. Uitzondering is squat, ga daar weer mijn eigen manier voor gebruiken waar ik al een tijd lekker op ga, namelijk het elke week opwerken tot een 5-3-1 rm. In de 4e week breading style en de week erna deload of nog wat rm's testen, afhankelijk van hoe het voelt. Heb weer wat extra setjes voor armen toegevoegd, als ze de rest van m'n trainingen hinderen gaat het er weer uit. Barst los! (ramp betekend opwerken naar gewicht, gelijk betekend dat het gewicht binnen 1 training gelijk blijft) [image]local://4498/CA2D1D9907194889BA569A4BADA88913.jpg[/image]
23 jaar 1,76 92kg. BP: 155 (7x140) SQ: 2x215 DL: 270
|
|
|
|
John87
-
Total Posts
:
4578
-
Reward points
:
1306
-
|
RE: simpel perfect rep
di 22-dec-09 17:17
( permalink)
Waarom kies je er voor om bij sommige oefeningen het gewicht gelijk te houden?
|
|
|
|
tiomio123
-
Total Posts
:
3552
-
Reward points
:
1311
-
|
di 22-dec-09 17:27
( permalink)
Voor squat is het vooral praktisch, als ik zonderdag te zwaar ga heb ik er maandag nog last van.. Ik wil maandag gewoon toppen met squat. Voor de andere oefeningen ben ik bang dat ik te snel te zwaar ga, aan de andere kant kan ik miss ook nog wel wat meer oefeningen rampen.. Chest supported rows zal ik ook wel ramped doen. Ik heb echt geen idee hoe het aan gaat voelen of welke gewichten ik ga hanteren omdat ik nooit op de reps qua uitvoering lette, daarom vind ik het herstel wat moeilijk te bepalen..
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
- Scores: 57
-
Reward points
:
1795
-
|
di 22-dec-09 18:30
( permalink)
vandaag op t-nation gelezen zeker hou je uw log bij met de trainingen ? ik vind die auto regulatie en dergelijke een beetje te advanced voor mezelf wat denk je zelf van anaconda en mac 10 ? ik ga zelf nog een jaar door met wendler en dan ga ik misschien ook eens proberen mijn zenuwstelsel te trainen "nervous system is the future"
|
|
|
|
tiomio123
-
Total Posts
:
3552
-
Reward points
:
1311
-
|
di 22-dec-09 18:36
( permalink)
Ik zal m'n log weer eens starten.. Voor mij is het trainen afhankelijk van hoe snel de reps gaan ook compleet nieuw. Moet nog wel even kijken wanneer ik eraan begin, denk volgende week of de week erna.. Bedoel je met anaconda het supplement zelf? Ik ben niet zo into de supplementen naast de whey en creatine.. Ik weet ook niet wat mac 10 is? Ben van plan nu weer iets te gaan bulken, er moet nu gewoon kracht bij! M'n vorige 'kleine' cut heeft me weer redelijk slap gemaakt, had niet verwacht dat het er zo erg in zou hakken..
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
-
Reward points
:
1795
-
|
di 22-dec-09 18:47
( permalink)
ik ben al mijn vorderingen van wendler verloren tijdens mijn examenperiode laatste 3 -4 weken. Het erge is dat ik nu een deload heb in mijn vakantieweek. Slecht geprogrammeerd zegt men dan ja anaconda het supplement, er wordt zoveel rond gedaan op t-nation, en mac10 is iets dat je ermee moet stacken. ik vind t-nation boeiend om lezen maar die supps van biotest worden daar echt te zot gepromoot.
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11220
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
|
di 22-dec-09 18:53
( permalink)
zag 't artikel voorbij komen op t-nation. Ben benieuwd. I bodybuilder heette 't eerste hype-moment toch?
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
M0|p
-
Total Posts
:
5068
- Scores: 1
-
Reward points
:
692
-
|
di 22-dec-09 21:46
( permalink)
T-nation is voor mij ook een bron van inspiratie, maar die supplementen van biotest (hun sponsor) zijn wat overgepromoot. Anaconda is toch bedoelt als een pakket van supplementen niet? kost 350 $ voor een pakket. Denk dat je supplementen beter gewoon hier ergens kan kopen dan die van hun over later te komen. Die zijn wel mooi verpakt enzo, maar dat is zo'n beetje meguiars tegen poorboys (auto-producten), verpakking (marketing) kost ook geld en maakt het product niet beter. Oja, laat weten hoe je dat afgaat met het "I, Bodybuilder" protocol.
Proud owner of a Bimmer with diesel-power
|
|
|
|
tiomio123
-
Total Posts
:
3552
-
Reward points
:
1311
-
|
di 22-dec-09 23:36
( permalink)
Je moet idd. om de supps heen lezen en de essentie eruit halen, al hoor je wel goede verhalen over hun supps.. Maar of ze het echt waard zijn, voor 350 dollar kan je een hoop biefstukjes kopen  Wilde hun spike nog wel proberen, dat lijkt me wel een goeie trainingsbooster.
|
|
|
|
tiomio123
-
Total Posts
:
3552
-
Reward points
:
1311
-
|
di 22-dec-09 23:46
( permalink)
Btw vandaag ook begonnen om bij m'n armen isolatiewerk een handdoek om de stang te wikkelen, om zo meer cns te trainen, had wel een monsterpomp en het voelde erg goed aan, of het veel meer effect heeft kan ik pas over een tijdje melden.
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11220
-
Reward points
:
2061
-
|
wo 23-dec-09 15:49
( permalink)
Net het artikel doorgekeken, en ben vooral heel nieuwsgierig naar de beloofde uitleg over SRP.
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11220
-
Reward points
:
2061
-
|
Re: RE: simpel perfect rep
wo 17-feb-10 17:56
( permalink)
Und? al ontwikkelingen? Zag deel drie voorbij komen en was benieuwd of je hier nog mee bezig bent.
|
|
|
|
paraman
-
Total Posts
:
2957
-
Reward points
:
1795
-
|
do 18-feb-10 11:59
( permalink)
volgens mij was hij al een tijdje gestopt met dit schema
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6812
- Scores: 355
-
Reward points
:
1857
-
|
vr 19-feb-10 11:32
( permalink)
Ga het zelf es proberen. Sluit goed aan bij de kant die ik op wil met mijn training: meer mindfullness en meer autoregulatie. Of het daadwerkelijk beter is dan andere methoden interesseert me eigenlijk nauwelijks
Nowhere to go, nothing to do, no one to be
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
za 20-mrt-10 10:34
( permalink)
und.. wat vind je er van Marcus?
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11026
- Scores: 1137
-
Reward points
:
2079
-
|
za 20-mrt-10 12:29
( permalink)
Ik loop er ook mee te stoeien, maar ben nog tekort bezig om er echt wat zinnigs over te zeggen, het perfect rep systeem sluit in elk geval wel aan bij mijn huidige doelen en zorgt er in elk geval voor dat ook daadwerkelijk iedere rep telt. Eerste bevindingen tot nu toe zijn wat onbevredigend, in elk geval in de zin van het gevoel hebben dat er nog meer in zit, maar goed over een tijdje zal je hier toch progessie mee boeken verwacht ik. Het idee achter het explosief blijven uitvoeren zorgt er in elk geval wel voor dat je met de gewichten toch wat minder doet dan je eigenlijk kan. Ik vraag mij af hoe het uit zou werken met hogere repranges, dus in plaats van iedere set te verzwaren, de set doorvoeren tot je de uitvoering van de rep niet meer explosief kan maken.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11026
-
Reward points
:
2079
-
|
za 20-mrt-10 12:33
( permalink)
Nou ja zat net wel te denken als je de reprange gaat verhogen sla je denk ik binnen dit systeem de plank mis, want juist de hoeveelheid sets met 3 reps zouden neurale aansturing steeds verbeteren per set.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
tiomio123
-
Total Posts
:
3552
-
Reward points
:
1311
-
|
ma 29-mrt-10 18:26
( permalink)
Ik denk ook dat het gewoon iets fancy's is Hermke.. Ze moeten toch der suppjes kwijt.
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6812
- Scores: 355
-
Reward points
:
1857
-
|
ma 29-mrt-10 21:27
( permalink)
@Hermke Hou het voorlopig ook beetje simpel op 3 reps per set, maar ga er zeker mee experimenteren, zodra ik er wat meer ervaring mee opgebouwd heb. Weet niet aan welke hogere repranges je denkt, maar zolang je onder de 6 reps blijft zal het denk ik niet ten koste gaan van aanspreken HTMU's of neurale aansturing. Dus meer reps kunnen best. De reden dat Thibeaudau voor 3 reps kiest is volgens eigen zeggen, omdat het moeilijk is voor hem om meerdere reps gefocussed te blijven op maximale explosiviteit elke rep. Chad Waterbury kwam trouwens tijdje terug al op tmuscle met setjes van een wat normalere lengte tot uitvoering niet meer explosief kan. Maar IMO werkt dat force spectrum ramping als een tierelier, dus dat vind ik persoonlijk wel een verbetering. Zelf denk ik er aan het op 1 of andere manier te combineren: - de voordelen van force spectrum ramping voor het snel opkrikken van je aansturing - de voordelen van iets langere sets om meer vermoeiing te veroorzaken voor betere spiergroei prikkel Denk dat je dan snel uitkomt op iets dat lijkt op 1-6 van Poliquin. Zat voer om over na te denken en mee te experimenteren in ieder geval!
Nowhere to go, nothing to do, no one to be
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11026
-
Reward points
:
2079
-
|
di 30-mrt-10 10:21
( permalink)
Nou ja ik ben nou ook al weer 2 weken verder en ik vond in elk geval dat ik het wel een kans moest geven, het systeem ansich spreekt mij gewoon erg aan. Het probleem aan het begin zat natuurlijk vooral tussen de oren, die 60% waar je mee begint is zooooo slecht voor je ego, tenminste bij mij dan. Ik begin er nu toch ook wel de voordelen van in te zien en vooral verschil te merken en zeker naar het einde van de trainingsweek voel ik het absoluut. Ik vond dat in bepaalde stukken van mijn oude training er een soort van gelatenheid in kwam en dat ik toch weer verviel in oude patronen, dus zwaar tillen in plaats van in uitvoering te denken. Dat punt is een stuk verbeterd in elk geval, dus ik ga er zeker nog mee door en net als jij wil er eerst meer ervaring mee op doen en hou het voor nu zo simpel mogelijk. De max reprange waar ik aan zat te denken is inderdaad 6 of het moment waar je de explosiviteit niet meer kan handhaven. De 1-6 van Poliquin is toch dat je 1 set van 1 rep op je max pakt waardoor de volgende set van 6 reps makkelijker aan zou moeten voelen? Percentages weet ik zo even niet meer. In elk geval zit er genoeg in het systeem om mee te experimenteren en om over na te denken, mijn eerdere wat sceptische bevindingen zijn nu omgeslagen naar positief.
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|