|
Author |
sven27
-
Total Posts
:
76
- Scores: 0
-
Reward points
:
402
-
Status: offline
|
hallo mensen, ik heb nou dus begrepen van mensen op de sportschool dat als je bodybuilding doet dat je dan juist weinig cardio doet anders bouw je geen massa op maar hoe zit het dan met springtouwen? dat lijkt me juist goed voor zowel je spieren alswel je cardio. ik weet wel dat je als je het lang doet je het echt voelt in je armen en je borst en je kuiten en benen. hoe zit dit nou?
|
|
|
|
Rob Blok
-
Total Posts
:
518
-
Reward points
:
0
-
|
RE: springtouw
za 26-apr-08 05:17
( permalink)
Je kan gerust bodybuilding en cardio doen. Als je je voedingsiname er maar opafstemt. Zolang je meer eet als je verbrand kan je massa aanzetten. Het is echter wel zo dat na een training die meer als 45 tot een uur duurt je cortisol aanmaakt en dat gaat groei tegen. Hoe erg dat is durf ik niet te zeggen maar optimaal zou het zijn als je cardio en KT dus scheid. Zelf maak ik me er niet zo druk om omdat ik cardio doe om af te vallen. Maar dan zorg ik ook dat ik minder eet. Je kan dus gewoon cardio doen als je aan bodybuilding doet zolang je maar meer eet als dat je verbrand. Liefst nog goede voedingstoffen ook.
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
|
za 26-apr-08 09:02
( permalink)
Dat is, in mijn ogen, een verouderd idee, dat bb'ers geen cardio zouden doen. Maar touwtjespringen is ook cardio hoor. En het is niet eens de meest aangewezen cardio. We hebben ergens een sticky met de verschillende vormen van cardio en het risiko op blessures. Dat is met touwtjespringen redelijk hoog. Elke cardio voel je na een tijdje in je spieren. Probeer maar eens een paar uur te fietsen, of een uurtje te lopen. Dat betekend niet dat je er grotere spieren van zal krijgen.
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
bunecarera
-
Total Posts
:
1535
- Scores: 11
-
Reward points
:
744
-
|
za 26-apr-08 09:21
( permalink)
Idd, als je iets voelt, betekent niet dat je er gespierd van zal worden. Denk aan 200x een melkpak opheffen... Of een marathon lopen.
I hurt myself today, to see if I still feel. I focused on the pain, the only thing that's real.
|
|
|
|
Sharkie
-
Total Posts
:
3710
-
Reward points
:
891
-
|
za 26-apr-08 09:23
( permalink)
Wel goed voor je explosiviteit, touwtje springen.
Velen zouden er bij gebaat zijn om meer energie te steken in keihard trainen en minder in eindeloze discussies over welk schema optimaal is. Want zelfs op de meest "perfecte routine" kan je trainen als een slappe vaatdoek. - the locust
|
|
|
|
sven27
-
Total Posts
:
76
-
Reward points
:
402
-
|
za 26-apr-08 13:44
( permalink)
inderdaad sharky......het is wel goed voor je cardio workout natuurlijk en je voelt toch wel meerdere spieren verzuren. waarom zouden boksers enzo dat ook anders doen....ik heb zelf vroeger gebokst en we moesten iedere les ook spirngtouwen.
waar een wil is, is een weg, waar een weg is.......ben ik al geweest. stats: 1.80 meter - 87 kg- 15% bf
|
|
|
|
P. Tsatsouline
-
Total Posts
:
1784
- Scores: 45
-
Reward points
:
1287
-
|
za 26-apr-08 14:55
( permalink)
"Cardio" is heel goed om je bloed te laten stromen. Van krachttraining kunnen je spieren verstijfen en daardoor beknelt de bloedtoevoer lichtelijk. Verder heeft cardio een gunstige invloed op je gezondheid. Dus ook voor bodybuilders en powerlifters is het aan te raden. Ik merk zelf dat ik bij het fietsen sneller geblesseerd raak (schouders/nek) dan bij het hardlopen of springtouwen. Dat komt voornamelijk door mijn houding. Ik zit al veel achter een bureau, in de bus, trein en fietsen is eigenlijk ook zitten, maar dan met je benen bewegen. En als je een fietstocht maakt van meer dan een uur, ga je er al snel als een zoutzak bijzitten. Wat ik wel doe met fiets is een goede heuvel zoeken en dan opklimmen en afdalen en dat herhalen.
<message edited by DonaldTrump on za 26-apr-08 15:16>
get comfortable being uncomfortable” because that’s were the results happen…
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30879
- Scores: 619
-
Reward points
:
2073
-
|
za 26-apr-08 20:21
( permalink)
Boksers doen het ook voor conditie en coordinatie i.v.m. het voetenwerk
|
|
|
|
Bonnie
-
Total Posts
:
900
- Scores: 7
-
Reward points
:
1113
-
|
zo 27-apr-08 10:49
( permalink)
Klopt, heel goed voor het voetenwerk, en het neemt relatief weinig plaats in beslag..Supergaaf trouwens die iemand die heel goed touwtje kan springen, met alle trucjes erbij, dat vind ik er echt stoer uitzien  ( zelf weer eens gaat oefenen  ) Maar kijk inderdaad uit met blessures..
|
|
|
|
sven27
-
Total Posts
:
76
-
Reward points
:
402
-
|
zo 27-apr-08 14:42
( permalink)
hahaha bonnie de echte trucjes kan ik ook niet hoor....wel gewoon soort lopen zeg maar.....iedere keer springen met 1 voet maar dat je je springtouw ook nog zo kruist kan ik niet hahaha
waar een wil is, is een weg, waar een weg is.......ben ik al geweest. stats: 1.80 meter - 87 kg- 15% bf
|
|
|
|
Bonnie
-
Total Posts
:
900
- Scores: 7
-
Reward points
:
1113
-
|
zo 27-apr-08 17:21
( permalink)
Dat lukt me dan nog wel, en bommetjes springen ook, maar als het echt allemaal zo vloeiend achter elkaar gaat, al die trucjes, echt mooi!
|
|
|
|
sven27
-
Total Posts
:
76
-
Reward points
:
402
-
|
zo 27-apr-08 17:25
( permalink)
ja das zeker mooi bonnie alleen lukt het me gewoon niet hahaha. maar inderdaad het is mooi om te zien
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|