Hey Monique,
Ook eerst en vooral proficiat met het stoppen met roken,super!
Wat je voeding betreft,is het vooral belangrijk van 5-6 keer per dag te eten (zo blijft je verbranding aan de gang,krijg je veel minder honger-aanvallen en minder risico te grijpen naar snoep) en zoals Sis zegt, goed te letten op wat je eet....
Proberen suiker te mijden,en enkel de goeie vetten te eten.
Qua dieet kan misschien Weight Watch helpen. Het handige hierbij is dat je alles mag eten,maar je moet gewoon zien dat je het aantal punten opeet.
Ik ken héél veel mensen die hiermee succesvol zijn afgevallen én vooral op gewicht blijven. Want vermageren op zich, gaat meestal erg vlot,maar je gewicht behouden,is heel wat moeilijker...
Ik doe een combinatie van KT en een vorm van Weight Watch. Ik lees erg veel op dit forum over voeding,en dat combineer ik met Weight Watch.
Ik eet bv. veel magere melkproducten, havermout, weetabix, fruit, groenten, eieren, kip, kalkoen, mager vlees....
Het leuk aan WW is dat je volledig zelf bepaalt wat je eet,en dat is perfect te combineren met de vele tips die je vindt in het stickie 'Voeding' op deze website.
Wat ook kan helpen,is bv. één dag per week een junk-avond of junk-dag in te lassen. Dat is een dag waarop je mag 'zondigen' qua snoep. Ik eet dan chips,koekjes,nootjes... Op deze manier kan je het letten op je voeding veel beter en langer volhouden. Want nooit eens snoepen...dat houdt niemand vol.