stoppen met roken en aankomen/afvallen
Author Message
MoniqueDubbeld

• Total Posts : 4
  • Scores: 0
  • Reward points : 0
  • Status: offline
stoppen met roken en aankomen/afvallen vr 23-jan-09 16:18 (permalink)
0
Hoi

Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben Monique en ben 42 jaar. Ik ben 10 maanden geleden gestopt met roken en hierdoor ruim 8 kilo aangekomen. Ik fitnesste altijd al 2 keer per week. Sinds september fitness/cardio/krachttraining ik 4 keer per weer en doe ik het South Beach dieet (daar ben ik 3 jaar terug 13 kilo mee afgevallen). Nu val ik echter nauwelijks tot niets af.
Ik baal daar ontzettend van,vandaar dat ik lid geworden ben van dit forum. Dan kan ik eens rondsnuffelen wat ik kan gaan doen om wel af te vallen.

Groeten

Monique

sis

• Total Posts : 30879
    • Scores: 619
    • Reward points : 2073
    RE: stoppen met roken en aankomen/afvallen vr 23-jan-09 17:53 (permalink)
    0
    Er is een hoop info te vinden in de voedings stickies en de bestaande topics, veel leesplezier alvast blij

Misschien is je belasting van 4x trainen en laag in de koolhydraten voor jou toch geen ideale combinatie op 't moment.

Wel goed dat je gestopt bent met roken trouwens

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

MoniqueDubbeld

RE: stoppen met roken en aankomen/afvallen vr 23-jan-09 20:26 (permalink)
      0
      Ja, ik denk zelf ook dat de combinatie niet helemaal goed is en dat ik te weinig eet, maar ik wil ook niet het risico gaan lopen om weer te veel te eten. Vandaar dat ik hier eens goed ga snuffelen en rondkijken.
      Door het roken verandert je hele lichaam en dan ook je stofwisseling, dus het is ws een combinatie van.
      Maar goed, na 10 maanden gestopt met roken te zijn, wil ik nu wel eens weer wat zien veranderen met al het sporten en lijnen toch?

sis

RE: stoppen met roken en aankomen/afvallen vr 23-jan-09 20:33 (permalink)
        0
         Goed voornemen. Je zou je stofwisseling kunnen opkrikken door vaker te eten en/of meer volume (meer groente bijvoorbeeld, om zomaar wat te roepen).

En soms kan het gebeuren dat je in eerste instantie wel wat aankomt, op de langere termijn maakt dat niet zoveel uit. Daarnaast zijn het maar cijfertjes, je gevoel en de spiegel zijn een betere indicatie van je shape.

nina26

• Total Posts : 62
          RE: stoppen met roken en aankomen/afvallen zo 25-jan-09 19:34 (permalink)
          0
          Hey Monique,

Ook eerst en vooral proficiat met het stoppen met roken,super!
          Wat je voeding betreft,is het vooral belangrijk van 5-6 keer per dag te eten (zo blijft je verbranding aan de gang,krijg je veel minder honger-aanvallen en minder risico te grijpen naar snoep) en zoals Sis zegt, goed te letten op wat je eet....
          Proberen suiker te mijden,en enkel de goeie vetten te eten.

Qua dieet kan misschien Weight Watch helpen. Het handige hierbij is dat je alles mag eten,maar je moet gewoon zien dat je het aantal punten opeet.
          Ik ken héél veel mensen die hiermee succesvol zijn afgevallen én vooral op gewicht blijven. Want vermageren op zich, gaat meestal erg vlot,maar je gewicht behouden,is heel wat moeilijker...

Ik doe een combinatie van KT en een vorm van Weight Watch. Ik lees erg veel op dit forum over voeding,en dat combineer ik met Weight Watch.
          Ik eet bv. veel magere melkproducten, havermout, weetabix, fruit, groenten, eieren, kip, kalkoen, mager vlees....
          Het leuk aan WW is dat je volledig zelf bepaalt wat je eet,en dat is perfect te combineren met de vele tips die je vindt in het stickie 'Voeding' op deze website.

Wat ook kan helpen,is bv. één dag per week een junk-avond of junk-dag in te lassen. Dat is een dag waarop je mag 'zondigen' qua snoep. Ik eet dan chips,koekjes,nootjes... Op deze manier kan je het letten op je voeding veel beter en langer volhouden. Want nooit eens snoepen...dat houdt niemand vol.

sis

RE: stoppen met roken en aankomen/afvallen zo 25-jan-09 19:57 (permalink)
            0
            Leuk om te zien dat je de info van het forum combineert met de richtlijnen van de WW, nina!

Eigenlijk gaat het niet om dieet, maar om het effectief en optimaal aanpassen van je leefwijze.

PascalX

• Total Posts : 856
              RE: stoppen met roken en aankomen/afvallen zo 25-jan-09 20:35 (permalink)
              0
              Stoppen met roken zorgt er inderdaad voor dat je aankomt! Ik ben er toen ook meer door aangekomen, maar dit komt ook meer door het feit dat je onbewust meer gaat eten als je bent gestopt met roken!
              "Moob The Guru !!"

nina26

• Total Posts : 62
                RE: stoppen met roken en aankomen/afvallen ma 26-jan-09 09:12 (permalink)
                0
                Daar heb je gelijk in, Sis. Ik zie mijn combinatie van Weight Watch en de richtlijnen die ik hier vind, niet langer als een dieet of regels,maar gewoon een manier van leven.
                De juiste voeding en gezonde voeding is iets dat je in feite een gans leven best aanhoudt, zowel om je figuur te behouden als je lichaam echt gezond te houden.
                Ik voel me ook gewoon veel beter als ik gezond leef en suiker zoveel mogelijk mijd.

Mus

• Total Posts : 10
                  RE: stoppen met roken en aankomen/afvallen ma 26-jan-09 14:22 (permalink)
                  0
                  Hee Monique

Kwam jij niet ook op het forum van www.ikstop.nl? Je naam komt me zo bekend voor.
                  In ieder geval goed dat je nog steeds gestopt bent! Ik zit zelf ook op 10 maanden nu.

Groet
                  Mus

MoniqueDubbeld

RE: stoppen met roken en aankomen/afvallen di 27-jan-09 15:13 (permalink)
                    0
                    Hoi Mus,

Ja dat klopt ik zat ook op ikstop.nl. Daar kijk ik nog steeds op hoor! Alleen de behoefte om te kijken neemt meer en meer af. Ik ben niet meer bezig met het 'stoppen' , ik ben gestopt.....

En jij?

Shalynn

• Total Posts : 97
                      • Reward points : 506
                      RE: stoppen met roken en aankomen/afvallen wo 28-jan-09 23:02 (permalink)
                      0
                      Knap zeg, gestopt met roken. Hoe heb je dat gedaan? Een vriendin van me probeert ook te stoppen maar het lukt niet echt... nog tips?

En wat ben je van plan te doen qua training?
                      ||---|| You must do the thing you cannot do - Eleanor Roosevelt

Mus

• Total Posts : 10
                        RE: stoppen met roken en aankomen/afvallen do 29-jan-09 19:49 (permalink)
                        0
                        Een tip? Voor mij is het forum voor stoppers op www.ikstop.nl goud waard geweest!

ORIGINAL: MoniqueDubbeld

Hoi Mus,

Ja dat klopt ik zat ook op ikstop.nl. Daar kijk ik nog steeds op hoor! Alleen de behoefte om te kijken neemt meer en meer af. Ik ben niet meer bezig met het 'stoppen' , ik ben gestopt.....

En jij?

Yep, ik ben ook helemaal van die rotzooi af. Kom nog weleens kijken bij de Maartse Bende of gewoon voor de gezelligheid, maar ik ben (gelukkig) nauwelijks nog met stoppen bezig. Ik vind het ex-roker zijn inmiddels één groot feest!

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                          • No New Messages
                          • Hot Topic w/ New Messages
                          • Hot Topic w/o New Messages
                          • Locked w/ New Messages
                          • Locked w/o New Messages
                          • Read Message