strakke buik, wasbord
Author Message
foonix

• Total Posts : 9
  • Scores: 0
  • Reward points : 679
  • Status: offline
strakke buik, wasbord do 11-jun-09 23:53 (permalink)
0
@admin: ik wilde een vraag stellen, ipv een medeling doen. Ik deze thread ben ik zowel vragen als mededelingen tegengekomen over cardio. En heb daarom aangenomen dat ik hier juist zit.

Wellicht niet noodzakelijk voor een gezond lichaam, maar voor velen wel een schoonheidsideaal; de wasbordbuik (sixpack). Ondanks de interesse die velen hebben in een wasbord, is de informatie op het internet vaak in contradictie met zichzelf (zucht). Daarom wilde ik hierover een aantal vragen stellen. Inderdaad, ook ik ben ijdel. blij

Ik zou enieder willen verzoeken bij het beantwoorden van een vraag ook te melden of dit uit ervaring of meer wetenschappelijke bron is. Ervaringen kunnen afwijken (gegeven dat ectomorfen, endomorfen en mesomorfen verschillen). Verkeerde of halve kennis is immers schadelijker dan geen kennis.

Gegeven de buik die niet uitsteekt, maar wel voldoende vet heeft om net iets meer te doen dan de buikspieren verstoppen. Bijvoorbeeld mijn buik. Daarnaast de wens voor zichtbare buikspieren. Hoe kan iemand (ik) dit voorelkaar krijgen? Mijn huidige methode is:

Maandag-vrijdag:
- 6.50h opstaan (echter niet ontbijten) en 17km fietsen (de afstand tussen mijn huis en mijn studie).
- 8.00h fitness:
- buikspieroefeningen met gewichten (niet los, maar apparraten) todat ik 'niet meer kan'.
- even rusten.
- 12 minuten intervaltraining, lopen op een loopband (i.e. 11.1kmph en 17.3kmph afgewisseld om de minuut).
- andere spiergroepen, typisch niet altijd allemaal maar afwisselend per dag.
- 9.00h ontbijten (ik vind het sporten fijner als ik nog niet heb ontbeten); 1 liter melk, een half (volkoren) brood (onbelegd).
- 9.15h-18.00h colleges volgen, studeren, etc. typisch niet sport/fitness gerelateerd.
- 18.00h 17km terug fietsen
- 18.40h eten, typisch pasta, pizza. Typisch dingen die makkelijk te maken zijn en een (computer)nerd graag eet. Hierbij drink ik weer tussen de 0 en 1 liter melk.
- 19.40h studeren/tv kijken, etc. typisch niet sport/fitness gerelateerd.
- 23.00h slapen.

Zaterdag-zondag:
- ongeveer hetzelfde gedag, echter zonder het fietsen en fitnessen 's ochtends (het is immers weekend).

Ik drink wel alcohol (student, 21 jaar, zucht), echter niet veel. Bier drink ik typisch veel minder vaak dan eens per week 2 flesjes. Daarnaast een beetje (rode) wijn in het weekend.

Hier

myths on abs

las ik over het goede en foute vetten cliche (zucht); onverzadigd en verzadigd. Op dezelfde website las ik ook dat melk drinken slecht kan zijn. Mensen met zekere allergien , die daar wellicht onbewust van zijn, zouden geen wasbord kunnen krijgen als ze melk drinken. Dit is voor mij een vervelende paradox, want melk is lekker en verfrissend na het sporten. Hoe kan ik erachter komen of ik het zou moeten opgeven? Waarmee kan ik het in dat geval vervangen?

Verder vermoed ik dat mijn avondeten ook naukeurig ingevuld moet worden. Onderstaande link vermeld bijvoorbeeld dat zuivel (en daarmee dus melk) helpt om af te vallen ( de eerste contradictie ). Daarnaast staat er dat spinazie helpt, mag ik dit doortrekken naar andere groenten? Zoals paprika's, tomaten, bonen, sla, etc.

wasbord dieet

Is het eten van aardappels (zoals standaard in ons land) aan of af te raden? Maakt het niets uit (ik ben erg nieuwschierig)?

Het eten van eieren helpt de spieropbouw, maar helpt het ook afvallen (zoals in bovenstaande link wordt vermeld). Zo hoorde ik ook eens dat eieren niet te vaak gegeten moeten worden.

Het eten van wei poeder (ik neem aan dat dit de poeder is die bij drogisten te vinden is) wordt ook voor spieropbouw gebruikt. Sommigen zeggen echter dat je er dikker van wordt (als in 'bulk'), andere beweren dat het helpt af te vallen? Welke van beide is waar?

Werkt het vaak doen van veel buikspieroefenigen averechts?

Ten slotte, hartelijk dank voor het lezen van mijn verhaal. Stel gerust vragen aan mij als dingen onduidelijk zijn.

--
21 jaar
70kg/155lbs
ectomorph

melinda87

• Total Posts : 426
    • Reward points : 348
    RE: strakke buik, wasbord vr 12-jun-09 07:59 (permalink)
    0
    Ik begrijp uit je verhaal dat je je buikspieren iedere dag traint? Naar wat ik hier vooral heb gelezen zou ik zeggen dat je ze minder moet gaan trainen en meer rust geven, dit is dus niet uit eigen ervaring, maar dit lees ik veel op fora.

Verder zou ik zeggen dat je sowieso niet elke avond pizza en/of pasta moet eten... En een wasbordje krijgen heeft geloof ik veel met voeding te maken dus ik weet niet of je je voedingsschema al hebt gepost in de voedingssectie? Anders zou ik dat zeer zeker doen!

Ik probeer zelf ook een 'wasbordje' te krijgen, maar heb nog een lange weg te gaan knipoog

milo

• Total Posts : 770
      • Scores: 8
      • Reward points : 847
      RE: strakke buik, wasbord vr 12-jun-09 09:06 (permalink)
      0
      uit eigen ervaring.

eet enkel het eiwit op en niet het eigeel.
      koop whey poeder dat enkel droge massa creeerd en niet de soort die dient om gewicht te gainen.

verder moet je begrijpen dat buikspieren zoals elke andere spier dikker moeten worden(banden) om zichtbaar te worden (je ziet ook geen pecks als je ze niet traint, hoe weinig vetpercentage dan ook)

dusss... weinig vet eten en geduld hebben (check foto's van ryan reynolds op google)..kan van hieruit niet uploadenboos super blij

sis

• Total Posts : 30879
        • Scores: 619
        • Reward points : 2073
        RE: strakke buik, wasbord vr 12-jun-09 09:11 (permalink)
        0
        Waarom geen eigeel, Milo?

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

milo

RE: strakke buik, wasbord vr 12-jun-09 11:18 (permalink)
          0

ORIGINAL: sis

Waarom geen eigeel, Milo?

eigeel is het kuiken he sis en eiwit de voeding dus als het om vet kwijtraken en spieropbouw gaat is enkel het eiwit van belang.

btw.: veel bodybuilders eten toch omeletten met enkel eiwit als ze zich voorbereiden op competitie

sis

RE: strakke buik, wasbord vr 12-jun-09 11:39 (permalink)
            0
            Speciaal voor jou dan, en niet doorvertellen.. in eigeel zit net zo goed eiwit, de kleur zegt niets. Tevens zitten in eigeel bruikbare vetten en stoffen die ervoor zorgen dat het geheel beter wordt opgenomen (samenwerking in de stoffen van geel en wit). Voor zover ik weet blij

In de voorbereiding naar wedstrijden wordt gelet op de totale kcals inname en dan kan ervoor gekozen worden om het geel (deels) weg te laten om de kcal grens niet te overschrijden.

ErEf

• Total Posts : 12432
              • Scores: 108
              • Reward points : 1431
              RE: strakke buik, wasbord vr 12-jun-09 12:54 (permalink)
              0

Het eten van wei poeder (ik neem aan dat dit de poeder is die bij drogisten te vinden is) wordt ook voor spieropbouw gebruikt. Sommigen zeggen echter dat je er dikker van wordt (als in 'bulk'), andere beweren dat het helpt af te vallen? Welke van beide is waar?

Waar je vet opslaat op je lichaam is ook genetisch bepaald. Als jij ecto bent, dan zal je zoals veel ecto's het vet helaas op je buik opslaan.
              Een beroemde spreuk is "Abs are made in the kitchen"
              Uiteindelijk gaat het om je vetpercentage omlaag te brengen om je buikspieren zichtbaar te krijgen.
              Wanneer een bodybuilder zich voorbereid op een wedstrijd dan past hij zijn dieet in het algemeen zo aan dat hij veel minder koolhydraten gaat eten en meer eiwit (kip beef ei vis etc) en dat hij let op zijn vetinname.

noteer maar eens wat je precies eet op een dag.
              My Bodyblog Homepage Forum start Body & Fitness Hyves
              Het gaat er niet om wat je doet, het gaat er om wat voor effect het heeft. 
              3-12-2010 gewicht 122,8kg
              15-7-2011 gewicht 105,1kg

18-7-2011 gewicht 104,5kg

foonix

• Total Posts : 9
                • Reward points : 679
                RE: strakke buik, wasbord vr 12-jun-09 16:37 (permalink)
                0
                Hartelijk bedankt voor al uw reacties.

Samengevat maakt dat:

- Wey kan zowel 'bulkier' als 'leaner' maken, afhankelijk van de soort.
                - Ectomorfen zijn gedoemd overal 'lean' te zijn of geen wasbord te hebben.
                - Eieren zijn prima*.
                - Pizza en pasta eten is niet een juist* voedingsschema (uiteraard)
                - Voor een werkend* voedingsschema moet ik in een andere thread zijn.

*i.e. ter bevordering van een wasbord.

@milo: stiekem is het weggooien van een gedeelte van het ei ook zonde.

sis

RE: strakke buik, wasbord vr 12-jun-09 17:59 (permalink)
                  0
                  Je vergeet er nog 1: verschillende theorieen en uitgangspunten spreken elkaar tegen als je verder gaat zoeken in je jacht naar kennis blij

milo

RE: strakke buik, wasbord vr 12-jun-09 17:59 (permalink)
                    0

ORIGINAL: foonix

@milo: stiekem is het weggooien van een gedeelte van het ei ook zonde.

ga erop zitten, wie weet komt t wel uit

melinda87

• Total Posts : 426
                      • Reward points : 348
                      RE: strakke buik, wasbord di 16-jun-09 20:52 (permalink)
                      0
                      Hou je wel ff een logje bij?? Ik wil wel weten of het allemaal werkt super blij

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                        • No New Messages
                        • Hot Topic w/ New Messages
                        • Hot Topic w/o New Messages
                        • Locked w/ New Messages
                        • Locked w/o New Messages
                        • Read Message