oke,ik ben terug.......en ik leef nog
zal in een soort verhaal even beschrijven hoe het is gegaan,
ging ruim op tijd richting hoofddorp en was toch wel aardig gespannen.
nu sla ik een stukje saai verhaal over
opeens zat ik in de wachtkamer,en voelde toch wel dat ik aardige klamme handen kreeg
ik werd gehaald door een vrij potige vrouw maar wel met vriendelijke uitstraling...
Ik liep achter haar aan en we liepen een kamer in waar nog 2 artsen aanwezig waren.
De enige mannelijke arts zei waar ik me jas kon laten en of ik op de stoel kwam zitten.
hij zei: ik hoorde dat je tandarts er ook al mee bezig was geweest?
ik vertelde hem dat ie tevergeefs had geprobeerd om hem eruit te krijgen en dat ik sinsdien veel pijn had,
ook vertelde ik maar snel dat ik wel het een en ander voelde in de hoop dat deze arts me goed verdoofde.
ja zei hij,ik zie dat ie aardig tekeer is gegaan op de foto,s,hij is gebroken en hij heeft tandsteen beschadigd(vandaar die smaak in je mond),ik hoop dat we nog een beetje houvast hebben....
(het zweet brak wat meer uit bij deze woorden,ik dacht: o nee,dit word weer een hel )
toen gaf hij opdracht aan een van zijn vrouwelijke collega,s om een doek over me heen te doen en zij moest van hem ook precies uitleggen wat ze deed(aan mij dus)
ik doe nu een doek over je heen,zo begon ze..dat is voor de sterriliteit en je woord er wat rustiger van...
alleen me neus en mond waren nog zichtbaar.
ik spande me biceps en lag met me armen over elkaar op borst..druppels zweet dwarrelde langs me voorhoofd
Ze pakte mijn handen en zei ..probeer te onspannen en legde ze op me buik.
De mannelijk arts zei : nu komem er heel even vervelende prikkies
ik weet niet waar de andere prikjes waren want ik heb alleen die in me gehemelte gevoeld...
en eerlijk is eerlijk: die voelde niet zo heel fijn maar was ook niet echt een hel.
hij ging beginnen..hij drukte heel hard op me kies
ik kneep in me handen,spande me biceps weer en gvd... ik voelde een pijnscheut in me kies???
ik zei snel : auw AUW
hij ging snel weer uit me mond,ik hoorde ze wat praten op de achtergrond en ik kreeg weer 2 prikken
(daar voelde ik niks van,ik wist het omdat hij vroeg:voelde je die prikkies?)
weer ging hij me mond in, en dit keer was het serieus ik merkte dat ie veel kracht zette op die kies.
(voelde gelukkig niets)
en ik weet nog dat ik dacht

ke,daar begiinnen weer net als maandag!
ik had die zin nog niet helemaal uitgesproken in me gedachten of ik hoorde hem al zeggen :
zo,die is eruit
er werd een gaasje in gepropt en ik werd overeind gezet
wauw,dat ging snel dacht ik nog...
de vrouwelijke arts hoorde ik wel 3 keer zeggen: doe je ogen maar open nu hoor,
pas bij de derde keer reageerde ik,was blijkbaar toch heel gespannen geweest.
er werden daarna nog wat dingen snel met me doorgenomen,
zo van:
watten even laten zitten spoelen zus en zo
pijnstillers even ophalen enz.
bij het verlaten van de ruimte voelde ik nog wel een kleine wegtrekker,maar dat was snel over.
nu zit ik achter de pc..houd een ijsding in een washandje tegen me wang..
samenvattend:
100% meegevallen(al kan ik nog niks over de nasleep vertellen)
verdofen ze het in 1 keer heel goed is het eigenlijk een klusje van niks volgens mij
bij hun durf ik die andere kant binnenkort ook wel te laten doen.
ik hoop dat ik er een beetje spannend verhaal van heb gemaakt