mikeplugers91
-
Total Posts
:
21
- Scores: 0
-
Reward points
:
283
-
Status: offline
|
te hoge hartslag?
do 02-sep-10 13:30
( permalink)
mijn vriendin is deze week begonnen met cardio op de loopband en fiets. nu is haar hartslag ongeveer rond de 180, dan is mijn vraag is haar hartslag niet te hoog of is dit gevaarlijk? ze is 1.64 m en weegt 69 kilo en 19 jaar jong alvast bedank voor de informatie
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21275
- Scores: 113
-
Reward points
:
1512
-
|
Re:te hoge hartslag?
do 02-sep-10 14:13
( permalink)
Is ze bij een hartslag van 180 rustig aan het fietsen of buiten adem? Er is een soort van vuistregel voor de maximum hartslag, die daalt met de leeftijd: 220 - leeftijd, dus haar max zou op 200 kunnen liggen. Overigens is dat een gemiddelde: sommigen halen een hogere en anderen een lagere hartslag dan deze vuistregel aangeeft. Vriend van me had een max van 230 toen hij al ruim 30 was, dus voor hem is 180 niet hoog.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30114
- Scores: 495
-
Reward points
:
1746
-
|
do 02-sep-10 15:27
( permalink)
Voor haar leeftijd is dat niet te hoog hoewel het afhangt van de omstandigheden. Wat Espi ook al aangeeft, is het op het gemakje of flink inspannen? Normaal gesproken daalt je max door de jaren heen.
|
|
|
|
mikeplugers91
-
Total Posts
:
21
-
Reward points
:
283
-
|
vr 03-sep-10 10:11
( permalink)
nou ze spande zich wel in want ze heeft nog nooit hardlopen gedaan of iets in die richting en deed het ongeveer een kwartier op aardig tempo. ze vond haar hartslag hoog en ging kijken op internet toen stonden er van die vuistregels en op de site van f4f had ze het ook uitgerekend en bleek dat haar hartslag niet hoger mocht zijn dan 140 en dat vond ik erg raar dan zou je je denk ik niet eens kunnen inspannen
|
|
|
|
Cowgirl Herb
-
Total Posts
:
2647
- Scores: 21
-
Reward points
:
1008
-
|
vr 03-sep-10 10:49
( permalink)
Er is geen vuistregel, alleen een globale rekenformule. Hartslag is iets persoonlijks. Mijn hartslag gaat met hardlopen ook makkelijk naar de 180, terwijl mijn conditie prima is. Onregelmatigheden en een hartslag die hoog blijft/is zonder inspanning zijn wel zorgwekkend.
Don't underestimate the power of patience!
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30114
- Scores: 495
-
Reward points
:
1746
-
|
vr 03-sep-10 18:32
( permalink)
In welke context mocht hij dan niet hoger zijn dan 140, proberen ze haar wijs te maken dat ze daarbij het beste afvalt of iets in die richting?
|
|
|
|
mikeplugers91
-
Total Posts
:
21
-
Reward points
:
283
-
|
vr 03-sep-10 19:02
( permalink)
nee ze moest wat gegevens invullen op de site en daaruit kwam een uitslag maar ik geloofde dat niet en probeerde het hier
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2280
- Scores: 58
-
Reward points
:
912
-
|
vr 03-sep-10 20:35
( permalink)
mikeplugers91 nou ze spande zich wel in want ze heeft nog nooit hardlopen gedaan of iets in die richting en deed het ongeveer een kwartier op aardig tempo. ze vond haar hartslag hoog en ging kijken op internet toen stonden er van die vuistregels en op de site van f4f had ze het ook uitgerekend en bleek dat haar hartslag niet hoger mocht zijn dan 140 en dat vond ik erg raar dan zou je je denk ik niet eens kunnen inspannen Dan lijkt mij dat er niets mis is. Als ik een poos geen cardio doe of conditie dan gaat mijn hartslag ook wel naar de 170-180 toe als ik dan 10min 10kmpu ren. Doe ik weer een poos lang cardio zal mijn hartslag weer zakken bij dat tempo, dit zal ook het geval bij jou'n vriendin zijn.
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|