trainingsschema ectomorf (bulkperiode)
Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 26 of 26
Author Message
Luppie

• Total Posts : 2332
  • Scores: 59
  • Reward points : 1036
  • Status: offline
RE: trainingsschema ectomorf (bulkperiode) vr 20-jan-12 16:35 (permalink)
0
Ik ga er momenteel hard op. Ik heb ook wel eens minder gedaan maar ga daar an ook minder hard op. Voor mijn gevoel is dan alles 2 keer per week zonder alles 1 kee per week pakken dan wel weer net wat te veel voor herstel. Ik moet dan sneller een week rust pakken. Maar mijn huidige schema voelt als makkelijk aan terwel ik knal met zwaare gewichten en een redelijk volumme. Dit is nog geen hoog vollume vind ik ook wat ik nu laat zien.

Voorbeeld Benen, rug en biceps.
Front squat 4 sets 10x 8x 6x 6-4x
Legpress 10x 8x 6x 6-4x
Leg extention 10x 8x 8-6x

Latpuldown 10x 8x 6x 6-4x
BOR 10x 8x 6x 6-4x
Machine row 10x 8x 8-6x

EZ bar 10x 8x 6x 6-4x
1arm dumbel curl preacher bankje 10x 8x 8-6x.

Schema's maak ik ook altijd zelf. Ik pak oefeningen waar ik goed op ga en doe een vollume wat ik daar bij kan hebben. Een ander zal nooit een goed schema voor mij kunnen maken. Schema's in de gym zijn voor mij ook altijd een lachterje. Daar voor ga ik de deur niet uit, is ook meer wat voor beginners om kennis te maken met fitness, op den duur kun je gewoon met vollume redelijk zwaar gaan zonder er echt het idee te hebben dat het te zwaar word. Max bench is zeg maar 4x90 nu en incline max 4x38 apart trainen, doe ik ze zamen dan scheeld het maar 4 reps of 2kg .
Wat ik dan wel weer voor de verandering lekker vind is low reps met gewichten die maar net kan. Alleen word ik op den duur weer wat platter in de spiegel, minder bolle schouders en borst of benen. Niet echt iets om dus voor lange tijd te doen, wel weer iets om kracht plato's te doorbreken. Nu doe ik een mix van beide en dat is helemaal geweldig.

Edit
Ik moet wel zeggen dat mijn maatje nu goed gaat op een fullbody schema met maar 1 basis oefening per spiergroep. En maar 3 setjes max. Maar hij begint ook net met trainen. Ik zie het zelf aan zijn armen en zijn gewicht. 4 maanden tijd 4kg zwaarder. Dit houd natuurlijk op den duur wel op maar toch het werkt momenteel heel goed voor hem. Ik wil hem anderl leren etenmaar hij heeft wat tegen veel eiwitten helaas. Hij houd zich meer aan een niet trainende diet van een harde werker. Iets van 16 sneetjes brood per dag met kaas of suiker troep er op. Dan nog wat avond eten met een stukje vlees en later nog wat brood met een eitje. Hooguit zo'n 100 gram eiwit en ik denk wel 600carbs.
<message edited by Luppie on vr 20-jan-12 16:53>
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD 

Hermanus

• Total Posts : 11026
    • Scores: 1137
    • Reward points : 2079
    RE: trainingsschema ectomorf (bulkperiode) za 21-jan-12 14:07 (permalink)
    0
    Wat probeer je nou te bewijzen Lup??? Ik weet met welke gewichten jij traint en met alle respect voor jou, maar jij bewijst dat volume en zwaar niet samen gaan. Althans in de door jou in het voorbeeld gegeven set/rep schema.

Je bent hier nu op body-fitness he en niet op mb waar iedereen zich altijd in bochten moet wringen om aan de norm van Floppert te voldoen want anders krijg je een ban daar.

Zeg nou gewoon dat je het lekker vind om zo te trainen en dat JIJ daar vertrouwen in hebt en dat jij er op vooruitgaat. Ik heb het al zo vaak gezegd magische set/ rep schema's dan wel schema's bestaan niet en het schema wat jij leuk vind en achterstaat zal uiteindelijk ook voor jou gevoel het beste resultaat geven.

Ik kan mijzelf wel vol jagen met zware sets van 2 of 3 reps, maar ik kan het ook met een pyramide. Uieindelijk denk ik dat wanneer je zwaar GENOEG traint je altijd massa kunt winnen.

Testiculos habet et bene pendentes  
    Why train heavy?
    Why stack plates?
    Why bend bars?
    Why train insane?

Because
    I f**king can

Luppie

RE: trainingsschema ectomorf (bulkperiode) za 21-jan-12 14:40 (permalink)
      0
      Ik probeer niets te bewijzen maar mijn kracht met 1 of 2 werksetjes en dan tot dood gaan door drukt licht niet ver af van de kracht die ik gebruik bij 4 setjes piramide van de laatste set. Er zit hoogstens 5kg verschil tussen bij bvb 6 reps. Misschien als ik een langere tijd bezig ga met die 2 werk setjes dat deze dan hoger gaat liggen, dat heb ik nog niet lang gedaan.

Bij volume 10x50 8x55 6x60 6-4x60. En als ik gelijk met een zwaar gewicht ga trainen red ik max 6x65 en moet er dan ook veel voor doen om die laatste herhaling te kunnen maken. Bij mij liggen die max gewichten momenteel niet ver uit elkaar. Ik probeer toch wat te bewijzen eigenlijk, dat zeg maar de gewichten nooit ver uitelkaar hoeven te liggen.

Hermanus

• Total Posts : 11026
        • Scores: 1137
        • Reward points : 2079
        RE: trainingsschema ectomorf (bulkperiode) za 21-jan-12 14:59 (permalink)
        0
        En hoe wilde je dan je kracht vergroten?? 6x65 zou ook 4x 70 kunnen zijn of 2x75. Dat is een andere benadering, prettige bijkomstigheid van bijvoorbeeld het verhogen van je 2 rm, je 10 rm automatisch ook hoger komt te liggen en dan worden de verschillen wel groter, waardoor denk ik je werksets effectiever worden.

Testiculos habet et bene pendentes  
        Why train heavy?
        Why stack plates?
        Why bend bars?
        Why train insane?

Because
        I f**king can

Luppie

RE: trainingsschema ectomorf (bulkperiode) zo 22-jan-12 11:16 (permalink)
          0
          Kracht vergroten gaat dan van zelf. Als die laatste set 6 reps lukt word op iedere set de volgende training 2,5kg extra er bij op gegooid. Ik red dan nog maar 4 reps met de laatste set maar de training er op probeer ik dan weer te verhogen in reps, als dan weer 6 reps lukt weer 2,5kg verhogen. Zo ga je telkens een stapje om hoog omdat je wel in de zware zone zit te trainen met die laatste set om kracht te winnen.

Als ik deze trainingen er op heb zitten word het weer een periode 6x 4x 2x. Iig nog zwaarder om daar weer mee vooruit te gaan. Als ik die er weer op heb zitten een poosje wat hoger in reps.
          Zonder deze afwisseling zou ik ook nooit lang een schema vol kunnen houden want dan word het weer saai tenzij ik natuurlijk kan blijven verhogen met gewichten om de week of iedere week.

miemie

• Total Posts : 7862
            • Scores: 74
            • Reward points : 1639
            RE: trainingsschema ectomorf (bulkperiode) zo 22-jan-12 12:46 (permalink)
            0
            Hermanus

Proest, ik lach mij kapot, wat een mooi figuur was Oli eigenlijk ook af en toe. Ik kom mij kapot lachen om hem, maar ik kon maar ook doodergeren aan hem. Heren bespaar je de moeite. Oli komt hier niet meer en dit topic was weer een mooi voorbeeld van hoe het hem telkens weer lukte om mensen voor de gek te houden om vervolgens een ander topic over blowen en palen te openen.. Goede bump.

Ik moest in elk geval weer eens lachen!!!

Idem!!!!!super blij

"Het leven is een klim,maar het uitzicht is prachtig"

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark
              Change Page: < 12 | Showing page 2 of 2, messages 21 to 26 of 26

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
              • No New Messages
              • Hot Topic w/ New Messages
              • Hot Topic w/o New Messages