Ik ga er momenteel hard op. Ik heb ook wel eens minder gedaan maar ga daar an ook minder hard op. Voor mijn gevoel is dan alles 2 keer per week zonder alles 1 kee per week pakken dan wel weer net wat te veel voor herstel. Ik moet dan sneller een week rust pakken. Maar mijn huidige schema voelt als makkelijk aan terwel ik knal met zwaare gewichten en een redelijk volumme. Dit is nog geen hoog vollume vind ik ook wat ik nu laat zien.
Voorbeeld Benen, rug en biceps.
Front squat 4 sets 10x 8x 6x 6-4x
Legpress 10x 8x 6x 6-4x
Leg extention 10x 8x 8-6x
Latpuldown 10x 8x 6x 6-4x
BOR 10x 8x 6x 6-4x
Machine row 10x 8x 8-6x
EZ bar 10x 8x 6x 6-4x
1arm dumbel curl preacher bankje 10x 8x 8-6x.
Schema's maak ik ook altijd zelf. Ik pak oefeningen waar ik goed op ga en doe een vollume wat ik daar bij kan hebben. Een ander zal nooit een goed schema voor mij kunnen maken. Schema's in de gym zijn voor mij ook altijd een lachterje. Daar voor ga ik de deur niet uit, is ook meer wat voor beginners om kennis te maken met fitness, op den duur kun je gewoon met vollume redelijk zwaar gaan zonder er echt het idee te hebben dat het te zwaar word. Max bench is zeg maar 4x90 nu en incline max 4x38 apart trainen, doe ik ze zamen dan scheeld het maar 4 reps of 2kg .
Wat ik dan wel weer voor de verandering lekker vind is low reps met gewichten die maar net kan. Alleen word ik op den duur weer wat platter in de spiegel, minder bolle schouders en borst of benen. Niet echt iets om dus voor lange tijd te doen, wel weer iets om kracht plato's te doorbreken. Nu doe ik een mix van beide en dat is helemaal geweldig.
Edit
Ik moet wel zeggen dat mijn maatje nu goed gaat op een fullbody schema met maar 1 basis oefening per spiergroep. En maar 3 setjes max. Maar hij begint ook net met trainen. Ik zie het zelf aan zijn armen en zijn gewicht. 4 maanden tijd 4kg zwaarder. Dit houd natuurlijk op den duur wel op maar toch het werkt momenteel heel goed voor hem. Ik wil hem anderl leren etenmaar hij heeft wat tegen veel eiwitten helaas. Hij houd zich meer aan een niet trainende diet van een harde werker. Iets van 16 sneetjes brood per dag met kaas of suiker troep er op. Dan nog wat avond eten met een stukje vlees en later nog wat brood met een eitje. Hooguit zo'n 100 gram eiwit en ik denk wel 600carbs.
<message edited by Luppie on vr 20-jan-12 16:53>