|
Author |
pointertje
-
Total Posts
:
17
- Scores: 0
-
Reward points
:
538
-
Status: offline
|
vegetarisch en toch spieren gainen
zo 08-aug-10 21:05
( permalink)
Hallo ik ben 33 jaar en train eigenlijk al jaren,maarsinds 1,5 jaar serieus en intensief 2 tot 3 keer per week fitness daarnaast 1 keer spinning en 1 a 2 keer conditietraining verder wandel en fiets ik veel Ik merk dat ik snel sterker wordt en strakker, maar er is niet echt iets zichtbaar van spieren oh ja, ik ben 1.71 groot en weeg 57 kg ik eet vegetarisch voor het sporten probeer ik veel koolhydraten te eten en erna eiwitshake (sojamelk) Ik eet niet veel vetten, wel veel groente, en ik probeer eiwitten binnen te krijgen door eieren, eiwitshakes envisoliecapsules te eten wie heeft er tips voor me?
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30125
- Scores: 495
-
Reward points
:
1758
-
|
Re:vegetarisch en toch spieren gainen
zo 08-aug-10 21:16
( permalink)
Welkom pointertje Wat is precies je vraag, je wilt je spieren beter zichtbaar krijgen?
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
10302
- Scores: 456
-
Reward points
:
1746
-
|
zo 08-aug-10 21:55
( permalink)
Meer calorieën binnenkrijgen? Hoeveel eet je nu? (@sis: zie titel - gainen)
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30125
-
Reward points
:
1758
-
|
zo 08-aug-10 22:33
( permalink)
 Overheen gekeken. Ik vind 57 kg bij 1.71 een vrij laag gewicht hoewel het volgens BMI e.d. wel binnen de marges zal vallen voor wie in de BMI gelooft. Toch moet je voldoende energie binnenkrijgen om te kunnen groeien. Meer vetten lijkt me ook geen verkeerd idee. Eet je wel vis, of dat ook niet? Verder vraag ik me af wat het fitnessen precies inhoudt. Om te groeien zou je oefeningen kunnen doen die daar op gericht zijn. Hoe ziet je training eruit?
|
|
|
|
pointertje
-
Total Posts
:
17
-
Reward points
:
538
-
|
vegetarisch en toch spieren gainen
ma 09-aug-10 16:53
( permalink)
Ik train volgens een high intensity schema (HIT) waarbij je 3 keer per week alle spiergroepen traint Je doet dan 1 set in een laag tempo waarbij je 10 a 12 herhalingen moet maken Lukt het je er meer te maken dan ga je gewicht verhogen Ik eet 's ochtends of toast met kaas/jam of yoghurt met muesli of havermoutpap na t trainen  een eiwitshake 's middags brood met kaas of gebakken ei tussendoor een appel of iets anders van fruit 's avonds warm eten waarbij ik vlees meestal vervang door sojaburger of heel soms vis aangezien ik ook een koemelkallergie heb zijn alle melkprodukten vervangen door soja, of schapen/geitenmelk ik wil graag weten wat ik anders zou kunnen doen om meer massa te krijgen, spiertonen
|
|
|
|
pointertje
-
Total Posts
:
17
-
Reward points
:
538
-
|
ma 09-aug-10 16:54
( permalink)
ja precies, dat is het doel ja
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
10302
-
Reward points
:
1746
-
|
ma 09-aug-10 16:57
( permalink)
Zwaarder tillen, en meer eten lijkt me het belangrijkst, waarbij ik er vanuit ga dat je de beginnersfout maakt het aantal reps als absoluut doel te zien, en dus een gewicht te nemen waarmee je het zeker haalt. (ik heb beide posts in elkaar gezet, aangezien je reageerde op een vraag in deze thread)
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
pointertje
-
Total Posts
:
17
-
Reward points
:
538
-
|
ma 09-aug-10 18:24
( permalink)
ik train al best behoorlijk zwaar haal meestal net de 10 wanneer 12 lukt verhoog ik de keer erna kan het niet de combinatie met cardio zijn, waardoor ik spieren ook weer verbrandt of moet ik meer eiwit eten?
|
|
|
|
pointertje
-
Total Posts
:
17
-
Reward points
:
538
-
|
ma 09-aug-10 18:27
( permalink)
rug 30 kg borst 30kg schouders 30 kg kuiten 60 kg benen 50 kg biceps 6kg triceps 25 kg nek 28 kg
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
10302
-
Reward points
:
1746
-
|
ma 09-aug-10 18:28
( permalink)
Ik zei in allebei de posts ook al, "meer eten".  Wat jij op een dag lijkt te eten heb ik voor de lunch al op. Vraag me ook af of je schema optimaal is voor jou.
|
|
|
|
P. Tsatsouline
-
Total Posts
:
1784
- Scores: 45
-
Reward points
:
1287
-
|
ma 09-aug-10 18:54
( permalink)
welke oefeningen doe je dan?
get comfortable being uncomfortable” because that’s were the results happen…
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30125
-
Reward points
:
1758
-
|
ma 09-aug-10 19:00
( permalink)
Goeie vraag. De gewichten zeggen op zich nog niet zo veel. Verder ben ik het eens met SheRu, meer eten en zwaarder trainen (minder herhalingen en een hoger gewicht). Met de spinning en conditietraining denk ik niet dat je meteen je spiermassa verbrandt.
|
|
|
|
pointertje
-
Total Posts
:
17
-
Reward points
:
538
-
|
ma 09-aug-10 21:07
( permalink)
hier volgen de oef meestal doe ik er zoveel mogelijk begin met benen dan rug en borst daarna triceps, biceps en schouders als laatste buik legraises legpress backsquat legcurl lunges bankdrukken incline dumbel flyes upright row pushdown latpully cablerow crosspullover dumbelpullover sideraises dippen flyes 1arm curl bbcurl dbcurl crunches
|
|
|
|
P. Tsatsouline
-
Total Posts
:
1784
- Scores: 45
-
Reward points
:
1287
-
|
di 10-aug-10 16:33
( permalink)
Doe je dat allemaal in één training? Ik vind het best veel oefeningen om in één training te doen. Heb je ook bijgehouden of je sterker wordt van het trainen? Ik zou wat minder oefeningen doen die wat meer spiergroepen tegelijk trainen. (compound oefeningen) Bijvoorbeeld squat of lunges, deadlift of powercleans, hip thrusts, bend over rows, pull ups, dippen, push up variaties, incline bench press, barbell landmines. Je eet inderdaad best weinig voor iemand die wilt aankomen. Vegetarische bronnen van eiwitten: eieren, zuivel, peulvruchten, noten, zaden, (volkoren) granen.
<message edited by P. Tsatsouline on di 10-aug-10 16:46>
get comfortable being uncomfortable” because that’s were the results happen…
|
|
|
|
pointertje
-
Total Posts
:
17
-
Reward points
:
538
-
|
wo 11-aug-10 22:09
( permalink)
hallo ja ik wordt wel snel sterker mss zie je de armspieren ook wel minder door mijn sleeves(tattoo) ik ga het in ieder geval proberen met de trainingstips en heb de havermoutpannekoeken uit de recepten net geprobeerd   jam jam! gewicht erbij gaat wel lukken
|
|
|
|
Luppie
-
Total Posts
:
2305
- Scores: 59
-
Reward points
:
924
-
Status: online
|
do 12-aug-10 09:40
( permalink)
Hoe lang doe jij als ongeveer 10-12 reps. Is dit nog maar kort zou ik zelf nog ff hier op blijven want je kan niet wetnin een korte periode of dit massa geedt of niet. Vanuit bb oogpunt zijn dit goede reps voor massa maar minder ook.
WIE HET KLEINE NIET EERT IS HET GROTE NIET WEERD
|
|
|
|
pointertje
-
Total Posts
:
17
-
Reward points
:
538
-
|
do 12-aug-10 16:10
( permalink)
ongeveer een maand nu ik probeer 2 a 2,5 maanden vol te houden en dan nogmaals te kijken en natuurlijk meer te eten en mn eiwitten
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|