vetarme vervanger voor creme fraiche of zure room

Author
beginner1
Light Weight
2007/02/22 15:19:23 (permalink)
0

vetarme vervanger voor creme fraiche of zure room

Weet iemand wat ik als vervanger voor creme fraiche of zure room kan gebruiken? Liefst vetarm. Ik wil het gebruiken door de pasta (voor salade met groente en kip/vis)

Dacht zelf aan huttenkase of is dat totaal verkeerde gedachte?

Alvast bedankt.

12 Replies Related Threads

jeffreyl
    geband
    RE: vetarme vervanger voor creme fraiche of zure room 2007/02/22 15:23:44 (permalink)
    0
    magere kwark wat dunner maken ?
    beginner1
    Light Weight
    RE: vetarme vervanger voor creme fraiche of zure room 2007/02/22 15:47:56 (permalink)
    0
    ORIGINAL: jeffreyl

magere kwark wat dunner maken ?

Gewoon met water, of met....? Ben geen keukenprinses dus vandaar mn vragen.
    Espi
    meten = weten!
    RE: vetarme vervanger voor creme fraiche of zure room 2007/02/22 16:33:19 (permalink)
    0
    Huttenkaas lijkt me een betere optie omdat kwark enigszins zuur is. In beide gevallen: laat het vocht er uit lekken. Dan kan je in principe zelfs yoghurt gebruiken, omdat als het eenmaal uitgelekt is, al het zure er uit verdwenen is en de yoghurt dan ook dik genoeg is om als vervanger voor crème fraîche te dienen.
    Wreckless
    Super Heavy Weight
    RE: vetarme vervanger voor creme fraiche of zure room 2007/02/22 18:05:43 (permalink)
    0
    Waarom vetarm? Gaan we Unileveren?
    hehoi
    Nuts for thought
    RE: vetarme vervanger voor creme fraiche of zure room 2007/02/22 18:22:38 (permalink)
    0
    Huttenkase is perfecte vervanger, en smaakt ook bijna hetzelfde.
    Espi
    meten = weten!
    RE: vetarme vervanger voor creme fraiche of zure room 2007/02/22 18:45:41 (permalink)
    0
    LOL. Nou het is idd wel zo dat je niet bang hoeft te zijn dat de verzadigde vetten uit zuivel zo schadelijk voor je zijn, dan kan je beter de pasta weglaten.
    Maar als het er om gaat dat je bijv. een refeed wilt gaan doen, dan kan je weer beter wel een vetarm gerecht kiezen om de bijv. 600 gram KH binnen te krijgen, die daarbij hoort.
    beginner1
    Light Weight
    RE: vetarme vervanger voor creme fraiche of zure room 2007/02/22 19:28:41 (permalink)
    0
    Nou het hoeft ook niet helemaal zonder vet te zijn, maar zure room en creme frache zit heel veel vet in dus ik dacht miss is er een alternatief dat minder vet is. Maar ik zal eens huttekase proberen van het weekend.
    kalajengkin
    voorheen lightweight :P
    RE: vetarme vervanger voor creme fraiche of zure room 2007/02/22 20:50:04 (permalink)
    0
    Je hebt toch ook crème fraîche die de helft aan vetten bevat? Demi fraîche of zo heet het, staat gewoon naast de normale crème fraîche en zure room. Bij AH hebben ze het ook van het eigen merk. Ook is er speciale kookroom en magere crème fraîche van Becel dacht ik. Is ook erg lekker, maar wel duur.
    Rosanne
    Ms. Alfabet
    RE: vetarme vervanger voor creme fraiche of zure room 2007/02/22 21:40:02 (permalink)
    0
    Je hebt inderdaad magere varianten, gewoon bij de supermarkt.
    Verder wel uitkijken met vervangers als kwark of yoghurt in warme gerechten, dat gaan namelijk makkelijk schiften.
    Espi
    meten = weten!
    RE: vetarme vervanger voor creme fraiche of zure room 2007/02/22 21:55:23 (permalink)
    0
    Zou niet aan de Unilever Bécelmeuk beginnen!
    Rosanne
    Ms. Alfabet
    RE: vetarme vervanger voor creme fraiche of zure room 2007/02/23 08:31:55 (permalink)
    0
    Je kan ook overdrijven met de Unilever aversie...
    Espi
    meten = weten!
    RE: vetarme vervanger voor creme fraiche of zure room 2007/02/23 08:55:15 (permalink)
    0
    Bécel is niet echt een merk wat ik zou vertrouwen. Jarenlang de omega-6 gehypt. Nee, overdreven vind ik het echt niet.
    Jump to:
    © 2014 APG vNext Commercial Version 5.0