Change Page: 12345 > | Showing page 1 of 5, messages 1 to 20 of 81
|
Author |
India
-
Total Posts
:
3148
- Scores: 314
-
Reward points
:
1858
-
Status: offline
|
voor de vrouwen (!) op t forum; borsten
za 24-sep-11 00:11
( permalink)
vooropgesteld dat ik hiermee naar mijn huisarts ga; toch even mijn verhaal/vraag... Eerst even een verhaaltje vooraf.. Toen mijn meiden nog borstkinderen waren (borstvoeding geven) reageerde ik heel erg als ze in hun ledikantje lagen te huilen.. zodra ik ze hoorde of maar aan ze dacht, voelde ik mijn borsten vollopen met melk. (reactie; kind huilt, honger, ik moet voeden oid ??) Geen idee.. maar zodra één van de op dat moment borstkinderen me nodig hadden reageerde ik daarmee dus. Nu echter, mijn meiden zijn, 15, 12 en 10 en dus allang geen borstkinderen meer  reageren mijn borsten precies weer zoals toen! Bij elke "schreeuw om hulp" van mijn meiden, bij heftige emoties, verlangens, maar ook bij piekeren oid, lijken mijn borsten (en voornamelijk mijn linker) vol te schieten! Vanavond had ik t weer! Ik stond notabene eten te koken, weet even niet meer wat mijn gedachtes waren, maar dacht toen mijn borsten voor mijn gevoel weer volschoten; en nu knijp ik es in mijn tepel! Even kijken of ik t me verbeeld... en toen kwam er een waterig melkkleurige druppel uit.. huh? Wat is dit? Hoe kan dit? Zwanger ben ik niet!! Is t misschien de overgang of zo? tja weet niet ben alweer 40! Nou ja.. in elk geval maak ik me toch wel wat zorgen! En omdat ik weer een oproep heb gehad voor een baarmoederhalskankeronderzoek is er binnenkort toch wel een huisartsbezoek gepland, maar dacht.. zal even vragen of meer (moeders) vrouwen dit herkennen..
"Never regret. If it's good, it's wonderfull. If it's bad, it's experience"
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30879
- Scores: 619
-
Reward points
:
2073
-
|
Re:voor de vrouwen (!) op t forum; borsten
za 24-sep-11 00:25
( permalink)
Overgang lijkt me vroeg. Ik kan je niet uit ervaring helpen maar heb wel vaker gehoord wat jij omschrijft. Misschien iets met hormonen
|
|
|
|
Blueeyes
-
Total Posts
:
78
- Scores: 24
-
Reward points
:
340
-
|
za 24-sep-11 12:06
( permalink)
Schijnzwanger? Kan het zijn dat je dit krijgt als je ovuleert? In ieder geval lijkt het een hormonale kwestie dus een bezoek naar de huisarts kan geen kwaad. Ook ik heb beide kinderen borstvoeding gegeven waarvan de jongste 2 jaar. Ik herken het niet wat jij beschrijft. Het lijkt mij lastig.
|
|
|
|
India
-
Total Posts
:
3148
-
Reward points
:
1858
-
|
za 24-sep-11 12:12
( permalink)
Nou er is niets lastigs aan! Het is meer dat ik dacht Huh? het lijkt wel of mijn borst(en) volloopt en dat heb ik nu al een poosje.. Ik heb de mirenaspiraal, misschien dat t daar wat mee te maken heeft.. Maandagmiddag ben ik vrij dus probeer dan een afspraak bij de huisarts te maken..
|
|
|
|
India
-
Total Posts
:
3148
-
Reward points
:
1858
-
|
ma 26-sep-11 00:15
( permalink)
Heb trouwens vandaag even zitten googlen  denk dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar maak toch maar effe dubbele afspraak bij huisarts..
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30879
-
Reward points
:
2073
-
|
ma 26-sep-11 00:40
( permalink)
Ben benieuwd wat hij of zij zegt.
|
|
|
|
India
-
Total Posts
:
3148
-
Reward points
:
1858
-
|
ma 26-sep-11 00:42
( permalink)
ik ook!  zodra ik "nieuws" heb zet ik t neer..
|
|
|
|
India
-
Total Posts
:
3148
-
Reward points
:
1858
-
|
ma 26-sep-11 16:44
( permalink)
Bij de huisarts geweest vanmiddag.. Hij wist het ook niet precies, kon geen afwijkingen voelen maar normaal vond hij de klachten ook niet. Het kan iets hormonaals zijn of een verdikking. Dinsdag 4 oktober moet ik voor een mammografie en een echo. Ben wel blij dat hij me niet gewoon naar huis stuurde maar verder onderzoek laat doen.
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
|
ma 26-sep-11 19:53
( permalink)
Duimen maar dat er niks bijzonders gevonden wordt! Wat had je trouwens online gevonden als mogelijke verklaring? Het is 'n beetje raar verhaal en die schijnzwangerschap klinkt nog wel het meest plausibel zonder verdere informatie..
|
|
|
|
Fitty
-
Total Posts
:
15
- Scores: 3
-
Reward points
:
501
-
|
ma 26-sep-11 22:54
( permalink)
Eis veel van jezelf, verwacht weinig van anderen, dat bespaart je veel ergernis.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30879
-
Reward points
:
2073
-
|
ma 26-sep-11 23:01
( permalink)
Inderdaad fijn dat hij verder onderzoek laat doen, al is het maar om gekke dingen uit te sluiten Die link van Fitty noemt wel een paar pittige mogelijk oorzaken trouwens.
|
|
|
|
India
-
Total Posts
:
3148
-
Reward points
:
1858
-
|
ma 26-sep-11 23:18
( permalink)
Hoezo raar verhaal Espi?? En een verklaring had ik natuurlijk niet gevonden, maar werd wel enigzins gerustgesteld dat t mogelijk is dat er melkachtige druppels uit je borst kunnen komen zonder dat je zwanger bent of net bevallen, zou iets hormonaals kunnen zijn, zeker rond de ovulatie.. Ik heb geen etterige, bloederige uitstoot wat natuurlijk op iets ergers kan wijzen.. Vooralsnog ben ik niet ongerust en wacht ik t onderzoek gewoon af. edit: oh enne.. Fitty, dank voor je link heb m even snel doorgelezen.. ik hou t in mijn achterhoofd..
<message edited by India on ma 26-sep-11 23:56>
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
|
di 27-sep-11 15:47
( permalink)
Raar omdat je al tienerdochters hebt natuurlijk en je begon met hoe het voelde toen ze nog babies waren die borstvoeding krijgen.
|
|
|
|
India
-
Total Posts
:
3148
-
Reward points
:
1858
-
|
di 27-sep-11 16:03
( permalink)
t Was inderdaad wel een rare gewaarwording dat wel, maar dat kwam meer door de herkenning van toen.. Mijn lichaam reageert altijd heftig bij emoties, kan heel snel kippenvel krijgen van iets, of tranen in mijn ogen, kennelijk hoort dit er ook bij
|
|
|
|
nails
-
Total Posts
:
588
- Scores: 83
-
Reward points
:
1342
-
|
di 27-sep-11 18:40
( permalink)
Ik heb mijn dochter een half jaar borstvoeding gegeven. Maar herken dat 'volschieten' niet hahaha. Had dat vroeger al niet.... Kan je er helaas niet bij helpen. Ik snap de gedachte erachter wel enigzins. Het is een reactie van je lichaam op de stem/het huilen van je kind. Het heeft iets nodig en jij weet het het beste wat dat dan moet zijn Op deze leeftijd lijkt het me idd meer te maken hebben met 'andere' hormonale zaken......... Suc6!!
Live your dreams!
|
|
|
|
Blueeyes
-
Total Posts
:
78
-
Reward points
:
340
-
|
di 27-sep-11 19:42
( permalink)
Hopelijk valt de uitslag hartstikke mee en kun je er om lachen.
|
|
|
|
India
-
Total Posts
:
3148
-
Reward points
:
1858
-
|
di 27-sep-11 23:19
( permalink)
Blueeyes Hopelijk valt de uitslag hartstikke mee en kun je er om lachen. Ja vast!
|
|
|
|
India
-
Total Posts
:
3148
-
Reward points
:
1858
-
|
di 04-okt-11 21:10
( permalink)
Zo heeeey!! Dat is vrouw onvriendelijk!! Mammografie!! Pffffffff!! Ik moest voor een apparaat gaan staan en hij trok ineens aan mijn borst!! Borst werd neergelegd op een plaat er kwam een andere plaat naar beneden strak langs mijn ribben en toen werd ie geplet! Jeee.. t is dat t voor een goed doel is maar had graag die vent een klap in zijn gezicht gegeven toen ie zomaar uit t niets aan mijn borst trok en m tegen die plaat duwde (en dan vergeet ik erbij te zeggen dat t best wel “auw” was!) Vrijdagochtend bellen voor uitslag.. Trouwens beide borsten zijn twee foto's van gemaakt, ook wel fijn dat de andere meteen gecontroleerd wordt.
|
|
|
|
Blueeyes
-
Total Posts
:
78
-
Reward points
:
340
-
|
di 04-okt-11 21:15
( permalink)
Hopelijk is de uitslag hartstikke oké. Dat een mammagrafie pijnlijk kan zijn heb ik vaker gehoord. Het is voor het goede doel moet je maar denken. Oja, zijn ze alweer terug in hun oorspronkelijke vorm?
|
|
|
|
India
-
Total Posts
:
3148
-
Reward points