vraagje over de jury van de GP
Author Message
Gert

• Total Posts : 7746
  • Scores: 93
  • Reward points : 1749
  • Status: offline
vraagje over de jury van de GP di 10-okt-06 11:21 (permalink)
0
Er gaan geruchten dat de ifbb geeist heeft dat het merendeel van de jury moest bestaan uit amerikanen om zo ervoor te zorgen dat Jay zou winnen?!
Ik weet dat deze vraag niet helemaal fair is aan jou gezien je belangen bij de ifbb maar is het waar van die eis? En geld dit dan ook voor de andere europese GP's?
Kan me toch niet voorstellen dat er in europa of de rest van de wereld geen deskundige juryleden te vinden zijn......

Ms. Olympia

• Total Posts : 412
    • Scores: 15
    • Reward points : 832
    • Status: offline
    RE: vraagje over de jury van de GP wo 11-okt-06 02:39 (permalink)
    0
    Niet waar dus.

De jury bij de GP bestond uit:

Juliette Bergmann (ik)         Nederland
    Walter van den Branden     Nederland
    Pawel Filleborn                    Polen
    Stanislav Pesat                   Czech Republic
    Axel Bauer                           Oostenrijk
    Dora Schardt                       Duitsland
    Steve Weinberger               USA
    Gary Udit                             USA   (teller)

Dus ik weet niet wie deze onzin rondstrooit maar die lult dus uit zijn nek.

De IFBB eist niets, wel is het normaal dat de officiele hoofdjury of zijn/haar vervanger er is als hoofdjury. De baas is Jim Manion, hij was er zelf niet dus is zijn vervanger aanwezig, Steve Weinberger (de echtgenoot al zo'n 20 jaren van niemand anders dan Bev Francis) en ze sturen zelf een teller mee want er mogen geen fouten gemaakt worden, zeker bij de heren, gebeurt dit wel dan is de IFBB verantwoordelijk en niet een teller die door de organisator wordt aangesteld.

Ik vind het niet zo raar dat ze ook een of twee Amerikaanse juryleden in Europa willen hebben. Net als in de USA, de meesten denken dat het niet zo is, maar op de Olympia en de Arnold is de jury heel gemengd en er zijn van de 15 juryleden zeker 9 juryleden uit Europa.

Kijk dat mensen het niet eens zijn met uitslagen is heel normaal of het nu de een is of de andere het commentaar blijft hetzelfde, het is altijd de jury die fout is of de bond die zus of zo, of sponsoren die iets bepalen, zal wel, ik weet gelukkig beter, alleen de winnaars zijn tevreden. Als deelnemer heb je daarmee te leven, ik weet daar zelf ook alles van. Hoe goed je ook bent het is nooit onmogelijk dat een ander of anderen beter zijn. Het maakt niet uit bij welke bond je staat het is en blijft een jurysport en als je daar niet tegen kunt dan moet je een andere sport kiezen, bijv. hardlopen.

Ook als jurylid vind ik dat je achter de uitslagen moet staan en zeker niet aan deelnemers die als laatste(n) eindigen zeggen: oh, maar ik had je 4e, 5e, bullshit, dat kan nl. niet want de hoogste en laagste worden niet meegeteld en als jij dan de enigste bent van de 7 of 9 juryleden, dan kun je er wel van uitgaan dat je er totaal naastzit.

Alle mensen die het zo goed weten moeten zich maar opgeven als schaduwjury en het eens echt gaan doen, ik weet zeker dat ze er dan achter komen dat er helemaal niet zo fout gejureerd wordt.

Juliette Bergmann
    IFBB Nederland President
    IFBB executive member
    IFBB Ms. Olympia
    IFBB Int. & Pro judge
    IFBB Hall of Famer 
    PhD in Bodybuilding & Fitness Methods
    Executive director TBBC (IFBB Thailand) 
    www.juliettemsolympia.com
    www.juliette-bergmann.com
    www.ifbbnederland.nl
    www.ifbb.com