vragen over mijn planning voor de komende periode.
Author Message
Guido

• Total Posts : 101
  • Scores: 5
  • Reward points : 1528
  • Status: offline
vragen over mijn planning voor de komende periode. di 27-jul-10 22:32 (permalink)
0
Voor de komende maanden heb ik deze plannen:
Ik blijf eerst nog 2 weken doorgaan met mijn huidige schema maar dan komt er weer een nieuwe. Mijn split is tegenwoordig:
Maandag: Borst, schouders
Dinsdag: LB (benen en onderrug dus)
Woensdag: Rest van de rug (lats) en biceps
Donderdag: rust
Vrijdag: sportschool dicht vies bah (wou hier borst en triceps doen omdat borst niet echt geweldig is bij mij)

Maar zodra de sportschool op vrijdag weer open is verander ik mijn oefeningen weer (split blijft hetzelfde).
Omdat mijn bovenkant borst bijna geen massa heeft wil ik de oefeningen die t-muscle aanbeveelt om dat recht te trekken: incline benchpress, incline dumbell press, incline dumbell fly. Is het verstandig om dan deze oefening maandag en vrijdag te doen of kan ik dit beter 1 van de 2 dagen doen?

Op lower body dag was ik van plan om o.a. te gaan squatten (met het bankdrukbankje is helaas de enige manier om nog een fatsoenlijk gewicht op je schouders te krijgen) deadliften en goodmornings te gaan doen. Nu heb ik alleen nog nooit goodmornings gedaan en vraag ik me af of deze net zo intensief zijn als de deadlift en squat, en als dat zo is ga ik dan niet de kant op van overtraining om 3 intensieve oefeningen op 1 dag te doen.

Dit bovenste wil ik ongeveer 5-6 weken gaan doen (ligt er een beetje aan hoe snel bovenkant borst bij trekt en of het bij trekt.) Daarna wil ik het 3x3 schema gaan volgen voor kracht. Als dat weer voorbij is ben ik van plan om te gaan cutten tot een bf waarop mijn abs goed zichtbaar zijn en ik daartussen nog een beetje kan varieren in bf zeg maar dat ze na de cut zichtbaar zijn en als mijn bf omhoog gaat (niet overdreven natuurlijk) ook zichtbaar blijven. Ik geloof dat er hier wel meer leden zijn met 'eeuwige abs' om het zo maar te zeggen.Nu vraag ik me af of je dan ook veel kracht verlies in de cut, anders heeft het 3x3 schema niet echt zoveel zin.

Guido
DL:150
BP: 85

Guido

• Total Posts : 101
    • Scores: 5
    • Reward points : 1528
    Re:vragen over mijn planning voor de komende periode. di 27-jul-10 22:51 (permalink)
    0
    incline dumbell fly moet low to high cable fly zijn.
    DL:150
    BP: 85

SheRu

• Total Posts : 11220
      • Scores: 580
      • Reward points : 2061
      Re:vragen over mijn planning voor de komende periode. wo 28-jul-10 07:56 (permalink)
      0
      Guido

Op lower body dag was ik van plan om o.a. te gaan squatten (met het bankdrukbankje is helaas de enige manier om nog een fatsoenlijk gewicht op je schouders te krijgen) deadliften en goodmornings te gaan doen. Nu heb ik alleen nog nooit goodmornings gedaan en vraag ik me af of deze net zo intensief zijn als de deadlift en squat, en als dat zo is ga ik dan niet de kant op van overtraining om 3 intensieve oefeningen op 1 dag te doen.
      Wat mij eerder zou dwarszitten is of mijn onderrug nog fris genoeg is om hard genoeg te kunnen goodmorningen na squat en deadlift. Overtraining bereik je niet zomaar, maar het kán blessuregevoelig zijn als je onzorgvuldig bent (wegens bijv. vermoeidheid)

Dit bovenste wil ik ongeveer 5-6 weken gaan doen (ligt er een beetje aan hoe snel bovenkant borst bij trekt en of het bij trekt.) Daarna wil ik het 3x3 schema gaan volgen voor kracht. Als dat weer voorbij is ben ik van plan om te gaan cutten tot een bf waarop mijn abs goed zichtbaar zijn en ik daartussen nog een beetje kan varieren in bf zeg maar dat ze na de cut zichtbaar zijn en als mijn bf omhoog gaat (niet overdreven natuurlijk) ook zichtbaar blijven. Ik geloof dat er hier wel meer leden zijn met 'eeuwige abs' om het zo maar te zeggen.Nu vraag ik me af of je dan ook veel kracht verlies in de cut, anders heeft het 3x3 schema niet echt zoveel zin.
      Mij lijkt krachtwinst sowieso een voordeel, ook voor het cutten. Ten eerste heeft zwaarder kunnen tillen positieve effecten op je gains, en ten tweede zou je -bij krachtsverlies- nog altijd meer kracht kunnen overhouden dan je had.

You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do.

http://canonnengoed.wordpress.com/

"SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
        • No New Messages
        • Hot Topic w/ New Messages
        • Hot Topic w/o New Messages
        • Locked w/ New Messages