vreetkicks

Author
freakylady
Miss Body & Fitness Forum 2007!
2005/06/06 11:45:51 (permalink)
0

vreetkicks

Hey hey,
 
ik heb een klein probleempje.
Ik heb de hele dag door zin in lekkere dingen.
Ik wil op dieet omdat ik heb gemerkt dat als ik dieet mijn lijf heel erg op reageert en val ik echt enorm veel af en word een heel stuk droger. Alleen heb ik de hele dag zin in lekkere dingen en dan krijg ik gewoon een vreetkick en vreet ik een zak chips ofzo of een zak snoep op.
Dit is niet erg als het een keer per week is, maar dit is elke dag. Ik heb dit nog niet eerder gehad, pas in de zwangerschap kreeg ik dit. En nu denk ik dat het mede komt door implanon (anticonceptiemiddel die via implantaat in arm is ingebracht). Dit zijn dezelfde hormonen die je tijdens de zwangerschap ook hebt.
Sinds implantaat heb ik deze 'aanvallen'. Vroeger at ik nooit koekjes, snoep etc.
 
Heeft iemand tips??
#1

17 Replies Related Threads

    Cowgirl Herb
    goes bananas
    RE: vreetkicks 2005/06/06 12:00:28 (permalink)
    0
    Als hormonen de oorzaak zijn van deze aanvallen lijkt het me lastig.
    Tips, alleen dingen die je altijd kunt proberen: Chroom en veel water drinken.
    #2
    freakylady
    Miss Body & Fitness Forum 2007!
    RE: vreetkicks 2005/06/06 12:04:50 (permalink)
    0
    waarom chroom?
    #3
    Suutje
    Light Weight
    RE: vreetkicks 2005/06/06 12:36:07 (permalink)
    0
    Er wordt beweerd dat chroompicolinaat (supplement) hongerstillend werkt. Onderzoek heeft echter uitgewezen dat er onvoldoende bekend is over de (bij)werking van chroom. Ik heb het ook een tijdje gebruikt en het werkte bij mij niet. Op een gegeven moment kun je voor elke kwaal wel een pil gaan vreten. Wanneer je (streng) dieet heb je gewoon honger. Beste is denk ik idd veel water te drinken of een stukje fruit (iets gezonds) te nemen als je honger hebt, i.p.v. chips e.a.
    #4
    freakylady
    Miss Body & Fitness Forum 2007!
    RE: vreetkicks 2005/06/06 12:40:05 (permalink)
    0
    Probleem is, ik heb echt geen honger hoor.
    Ik mot gewoon vreten verdrietig
    #5
    Suutje
    Light Weight
    RE: vreetkicks 2005/06/06 12:56:45 (permalink)
    0
    @freakylady:
    Vlak na mijn laatste wedstrijd heb ik ook een enorme drang naar eten gehad. Ik dacht nergens anders meer aan dan aan (vet) vreten. O.a. doordat ik gedurende mijn voorbereiding op een wedstrijd nagenoeg niets mocht eten.
    Wanneer de wedstrijddruk achter de rug is lijkt er een wereld voor je open te gaan wat voeding betreft. Alle remmen vlogen los en ik vrat alles wat maar los en vast zat ook al zat ik vol. Met behulp van een diëtiste heb ik inmiddels mijn balans weer gevonden en is de drang naar (slecht) voedsel nagenoeg verdwenen.
     
    Als tips kan ik je alsnog geven; zoek afleiding in je werk of ga (leuke) dingen doen (niet iets wat met voeding te maken heeft). Probeer op vaste tijden meerdere malen per dag gezond, een kleine hoeveelheid te eten en probeer zoveel mogelijk je hieraan te houden en dan komt het echt wel goed.
    #6
    Cowgirl Herb
    goes bananas
    RE: vreetkicks 2005/06/06 13:15:01 (permalink)
    0
    Chroom helpt je bloedsuikerspiegel stabiel te houden. Er zijn meerdere soorten chroom (GTF, nicotinaat en picolinaat bv). Gebruik de zoekfunctie hier op het board eens als je er meer over wilt weten.
    Chroom komt van nature in voeding voor. De binding ervan (binding chroom-picolinezuur) zouden mogelijk schadelijk zijn, maar er zijn ook weer onderzoeken die dit weerleggen. Chroom zelf is absoluut niet schadelijk en komt ook gewoon in de natuur voor. Bij gebrek eraan zou je er veel last van kunnen krijgen in de vorm van (vaak zoete) "trek". Bij veel mensen werkt het supplementeren met chroom erg goed.
    #7
    Trillian
    Middle Weight
    RE: vreetkicks 2005/06/06 15:00:05 (permalink)
    0
    Chroom
    Het mineraal Chroom is noodzakelijk voor een normaal metabolisme van koolhydraten, eiwitten en vetten. Chroom draagt bij aan een verlaging van je vetpercentage, terwijl je spiermassa behouden blijft.Daarnaast heeft het een positieve invloed op je bloedsuikerspiegel. Het zorgt ervoor dat deze minder grote schommelingen maakt. Door eenconstantere bloedsuikerspiegel vermindert je "lekkere trek" en daardoor wordt het volhouden van een dieet dus makkelijker. ook verbetert chroom je cholesterol-spiegel door de hoeveelheid LDL (slecht cholesterol) te verminderen en de hoeveelheid HDL (goed cholesterol) te verhogen.
     
    Maar je moet wel uit kijken met de hoeveelheid!
     
    Me vader gebruikt wat anders maar ken dat spul niet vinden ik post het vanvond wel even
    #8
    Espi
    meten = weten!
    RE: vreetkicks 2005/06/06 15:37:50 (permalink)
    0
    Die implantaten staan onder ingewijden bekend als veroorzakers van vreetbuien. Helaas wordt daar onvoldoende voor gewaarschuwd. Dus nu zit je met de gebakken peren.
    Chroom en ook vanadium kan helpen.
    Waar ik voorheen trouwens vreetbuien kreeg van snelle KH (en dat geldt nog steeds) kreeg ik ze ook als mijn glycogeen was uitgeput en ik te laag zat in de KH. Kan het niet zijn dat je nu ook zwaarder traint dan vroeger ? Iig geldt dat bij mij.
    Alhoewel: als ik echt gigalaag zat in de KH (dwz. <40 gram) had ik totaal nergens last van , eerder een euforisch gevoel. Vergt echter wel een enorme discipline qua weglaten van zelfs KH-rijke groenten of KH-rijk fruit (ui, paprika, meeste fruit) en sausjes.

    #9
    freakylady
    Miss Body & Fitness Forum 2007!
    RE: vreetkicks 2005/06/07 13:05:57 (permalink)
    0
    ORIGINAL: Esperantistino

    Die implantaten staan onder ingewijden bekend als veroorzakers van vreetbuien. Helaas wordt daar onvoldoende voor gewaarschuwd. Dus nu zit je met de gebakken peren.
    Chroom en ook vanadium kan helpen.
    Waar ik voorheen trouwens vreetbuien kreeg van snelle KH (en dat geldt nog steeds) kreeg ik ze ook als mijn glycogeen was uitgeput en ik te laag zat in de KH. Kan het niet zijn dat je nu ook zwaarder traint dan vroeger ? Iig geldt dat bij mij.
    Alhoewel: als ik echt gigalaag zat in de KH (dwz. <40 gram) had ik totaal nergens last van , eerder een euforisch gevoel. Vergt echter wel een enorme discipline qua weglaten van zelfs KH-rijke groenten of KH-rijk fruit (ui, paprika, meeste fruit) en sausjes.

     
    Ik heb geen spijt van die implantaat, want een zwangerschap dat is pas funest voor je figuur super blij.
    Ik train best wel zwaar, maar ik zit niet op een low carb dieet ofzo.
    Ik ben dol op fruit en eet het vaak of maak er een smoothie van. Eet gewoon bruinbrood en avondeten probeer ik meer groenten te eten dan aardappelen enzo. Maar tussendoor is er gewoon een drang die ik nooit eerder had. Blijft lastig. Zeker als je droog wilt worden en af wilt vallen.
     
    Gisteren heb ik ongeveer 2liter water gedronken. Ik ben echt wel 100x naar de wc gegaan. hahaha. Ik had nog steeds wel vreetdrang, maar heb er niet aan toegegeven. Elke keer wanneer ik iets wou, heb ik maar water gedronken en water gedronken. Kijken of het resultaat biedt.
    #10
    Rosanne
    Ms. Alfabet
    RE: vreetkicks 2005/06/07 16:21:36 (permalink)
    0
    2 liter water is niet veel.. dat is toch wel de minimale hoeveelheid die je moet drinken op een dag.
    Of was het een typfout?
    #11
    freakylady
    Miss Body & Fitness Forum 2007!
    RE: vreetkicks 2005/06/07 20:54:03 (permalink)
    0
    LOL was geen typefout. Dat heb ik die ochtend en middag gedronken aan water.
    #12
    Cowgirl Herb
    goes bananas
    RE: vreetkicks 2005/06/07 23:27:40 (permalink)
    0
    Ik weet niet precies wat je bedoelt. Hoeveel heb je gedronken???
    2 liter in de ochtendd en 2 in de middag dus? 4 liter dus?
    Dat zou wel netjes zijn, maar ik weet niet of dit wel is wat je bedoelt.
    #13
    freakylady
    Miss Body & Fitness Forum 2007!
    RE: vreetkicks 2005/06/08 13:28:57 (permalink)
    0
    ik bedoelde gewoon 2 liter aan alleen water...
    Dus ander drinken niet meegerekend.
    #14
    lilian
    Heavy Weight
    RE: vreetkicks 2005/06/08 20:46:47 (permalink)
    0
    zoveel is dat niet hoor 2 liter water
    das minimaal op een dag zoals al eerder vermeld
    #15
    patty
    Super Heavy Weight
    RE: vreetkicks 2005/06/09 15:55:57 (permalink)
    0
    Ik heb ook meer last van zin in eten/vreetkicks als ik te weinig (koolhydraten) heb gegeten. Mijn bloedsuikergehalte is dan ook echt te laag (heb het op mijn werk gemeten...).
    Het beste is dan ook om regelmatig iets (kleins) te eten, in mijn geval dus ook echt voldoende koolhydraten.
    Heb namelijk geprobeerd om minder koolhydraten (zoals in brood) te eten, maar dat was dus geen succes voor mij! Kreeg dus echt vreetbuien, maar dan met name met (snelle) suikers.
    De eerste keren, had ik echt nog niet door dat het kwam doordat ik een te laag bloedsuikergehalte had. En baalde ik vreselijk dat het me gebeurde.  Totdat ik op mijn werk was en voor de gein eens een vingerprik deed, toen bleek dus dat het gewoon te laag was. Dit een aantal keer herhaald op momenten dat ik erg flauw was en zin in zoet had...
     
    De oplossing; regelmatig eten van koolhydraten en voila! Veel minder last van eetbuien.
     Het is nog niet opgelost, omdat het regelmatig eten nog geen gesneden koek is voor me. En mijn wil ook niet altijd even sterk is...Maar het is wel een heel stuk minder dan het was.
    #16
    Cowgirl Herb
    goes bananas
    RE: vreetkicks 2005/06/09 15:57:52 (permalink)
    0
    2 liter water is idd echt minimaal.
    Dat drink ik als het warm is vaak alleen al tijdens het trainen...
    #17
    Pazuzu
    Middle Weight
    RE: Vreetkicks 2005/06/12 10:50:45 (permalink)
    0
    Ik dronk eerst helemaal geen water, alleen koffie, thee, light-frisdrank, light-vruchtensap. Nu probeer ik al een aantal maanden elke dag twee liter water te drinken naast het andere drinken (overal waterflesjes super blij) en ik plas me het ongeluk. Voor mij is twee liter water al heel wat en ik zal vast de enige niet zijn. Niet iedereen krijgt met gemak drie of vier liter water weg en elk half uur naar het toilet is ook niet echt handig op je werk. super blij
     
    Bij mij zijn vreetbuien trouwens het ergst als ik (weer eens) vind dat ik af moet vallen. Verboden voedsel he... dat heeft dan een enorme aantrekkingskracht op één of andere manier.
    #18
    Jump to:
    © 2014 APG vNext Commercial Version 5.0