|
Author |
tiger8
-
Total Posts
:
65
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
Status: offline
|
waarom 1st cardio en dan KT?
za 20-sep-08 22:20
( permalink)
Ikku niet hoor. Ik ben een voorstander van eerst KT en daarna cardio Maar toch zie ik bij mn fitness dat er velen zijn die het andersom doen. Is er een reden? Zoals misschien dat hun hoofddoel niet vet verbranding is maar bijvoorbeeld alleen conditie? Of iets anders?
vrouw 33jr, 172cm 58kg, 17.5%
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
|
RE: waarom 1st cardio en dan KT?
zo 21-sep-08 01:40
( permalink)
Iets anders. Namelijk dat ze niet zo slim zijn. Maar ook, dat ze zich willen opwarmen voor ze aan KT beginnen. Hoe een half uurtje fietsen op de hometrainer je lichaam voorbereid op bankdrukken, is me nooit helemaal duidelijk geworden.
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
tiger8
-
Total Posts
:
65
- Scores: 0
-
Reward points
:
0
-
|
zo 21-sep-08 10:33
( permalink)
Ok, ik wilde ze nog de voordeel van de twijfel geven. Dat er misschien iets was, wat ik niet wist. Want 30-45 minuten hardlopen en helemaal bezweet beginnen met hun KT, noem ik geen 'opwarming' En als je spiermassa wilt opbouwen, bulken, moet je toch het liefst cardio weglaten? Dus cardio voor KT, zou voor deze mensen dan ook nutteloos zijn, toch? En wat voor resultaten krijg je als je eerst cardio doet en daanra KT?
vrouw 33jr, 172cm 58kg, 17.5%
|
|
|
|
Marcus
-
Total Posts
:
6812
- Scores: 355
-
Reward points
:
1857
-
|
zo 21-sep-08 11:20
( permalink)
Betere cardio resultaten dan wanneer je het andersom zou doen en slechtere KT resultaten. Persoonlijk vind ik cardio en KT in 1 training doen een matig compromis (tenzij HIIT) en zou ik ze minimaal op andere dagdelen doen
Nowhere to go, nothing to do, no one to be
|
|
|
|
Moob
-
Total Posts
:
14765
- Scores: 92
-
Reward points
:
1423
-
|
zo 21-sep-08 11:50
( permalink)
En als je spiermassa wilt opbouwen, bulken, moet je toch het liefst cardio weglaten? Helemaal geen cardio kan inderdaad, maar ik zou zelf toch wel cardio blijven doen voor m'n conditie. In elk geval de cardio beperken en de verbrandde kcal compenseren met voldoende voeding.
|
|
|
|
twirre
-
Total Posts
:
1661
- Scores: 32
-
Reward points
:
737
-
|
zo 21-sep-08 12:52
( permalink)
Ik warm altijd eerst ff een min of 8 op dmv cardio. Dan KT en daarna 20 min cardio. Je spieren moeten toch eerst een beetje op temperatuur voor dat je KT of wat voor sport ook gaat doen? Heb ooit eens een demo jiujitsu gegeven zonder opwarming, ivm gebrek aan tijd, was erg onprettig. Zelfs met paardrijden , rijden we de paarden eerst "in" voor we ze aan het werk zetten. Dus ook voor de dieren is het belangrijk op te warmen om blessures te voorkomen. Lijkt mij dat het voor ons net zo werkt.
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6345
- Scores: 125
-
Reward points
:
1841
-
|
zo 21-sep-08 14:05
( permalink)
Ik denk dat we eerst moeten kijken naar wat sommigen onder cardio verstaan. Cardio is voor mij aerobische training met hoge intensiteit, gericht op hart en longen (cardio is afkorting van cardiovasculair). Dit soort training moet imo een apparte dag binnen je KT schema hebben of anders zo ver mogenlijk van je KT sessie af, bv s'mogens cardio > sávonds KT (of v.v) Maar dan nog zou ik niet dezelfde spiergroepen belasten (geen KT benen op een dag dat je fietsen als aerobe aktiviteit kies) Versta je onder cardio alles wat maar aerobisch is, dus ook lage intensiteit), dan maakt het imo niet zo veel uit zolang je maar geen overlap in spiergroepen krijg (dus niet een half uur fietsen voor je benen gaat trainen).
As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
|
zo 21-sep-08 15:05
( permalink)
Echt opwamen voor KT doe je het beste met gerichte OEFENINGEN. NIET met cardio, tenzij je de auto pal voor de voordeur van de sportschool neerzet. En zelfs dan garandeer ik je dat je met de speciale oefeningen je hartslag ook wel de hoogte in kan krijgen als je je bes erop doet. Bijv. een stuk of 12 goblet squats etc.
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30879
- Scores: 619
-
Reward points
:
2073
-
|
zo 21-sep-08 20:07
( permalink)
Ik parkeer inderdaad graag voor de deur En bij benentraining sta ik ook graag een paar minuten op de crosstrainer om toch het bloed een paar rondjes te laten stromen, dat mijn spieren alvast weten dat er bewogen gaat worden. Iets in die richting. Misschien is het ook wel mentaal, dat stukje opwarmen. Ik vind het in ieder geval prettiger dan bijvoorbeeld alleen maar bodyweight squats als warming up. Het is denk ik ook een kwestie van persoonlijke voorkeur. Verder hou ik wel een scheiding in de dagen van KT en cardio.
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
- Scores: 13
-
Reward points
:
732
-
|
zo 21-sep-08 22:03
( permalink)
ik parkeer op 10 meter van de ingang, supergemakkelijk! De wandeling naar de gym toe reken ik als gerichte cardio, de spurt naar de kleedkamer is m'n HIIT workout, het verwisselen van tenue is m'n gerichte Circuit training, de spurt terug is TABATA en het opsteken van m'n gewichten is Odd Weight Lifting, ideaal ook om strongman te trainen. Dit alles doe ik ook nog eens twee keer per bezoek aan de gym, ik ben dus gewoon een DIE HARD die vóór en ná de training Cardio doet. Niet voor watjes!!!! Maareh, waarom doen ze het ervoor? Om 'op te warmen', en om niet met 'opgeblazen spieren' op de hometrainer te zitten, vrouwen doen het om 'niet te dikke spieren' te krijgen, sommige mannen trainen ook liefst éérst hun pré workout biertje eraf, om van het loodzware schuldgevoel af te zijn, zo heeft iedereen wel z'n reden! De die hard doet het uiteraard voor en na elke training!
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|