Change Page: 12 > | Showing page 1 of 2, messages 1 to 20 of 23
|
Author |
milo
-
Total Posts
:
770
- Scores: 8
-
Reward points
:
847
-
Status: offline
|
wat gebeurt er fysiek jaren na het trainen
wo 10-nov-10 17:12
( permalink)
hey, wat gebeurt er met je spieren nadat je gestopt bent met trainen? we kennen allemaal wel spiergeheugen en het concept dat spieren eigenlijk een soort van litekenweefsel is... Maar... stel ik heb nu na een aantal jaren trainen mooie volle pecs, moest ik nu volledig stoppen met trainen is er dan na pakweg 5 jaar nog iets van over en/of fysiek verschillend met iemand die nooit z'n pecs heeft ontwikkeld? vroeg ik me even af xD
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6345
- Scores: 125
-
Reward points
:
1841
-
|
Re:wat gebeurt er fysiek jaren na het trainen
wo 10-nov-10 18:58
( permalink)
Dat je spiermassa gaat verliezen als je stopt met trainen is een gegeven waar je niet onderuit komt. Hoeveel ? ? ? ? Ligt er voor een groot deel aan hoe je aan deze massa bent gekomen. Highvolume training die voornaamlijk voor sarcoplasmische hypertrofie heeft gezorgd laat een grotere terugval zien dan myofibrilaite hypertrofie veroorzaakt door zwaardere low rep training. Ook of je wel/niet "ondersteund" heb getraind is van invloed. Meestal ben je na het stoppen van AAS de massa die je ermee gewonnen heb vrij snel kwijt. Andere zaken (bv GH houden massa langer vast) Aanleg zal ook zeker een rol spelen, de een zet sneller massa aan dan de ander en het zelfde geld voor het weer kwijt raken. En wat betekend voledig stoppen met trainen? Bankhangen? of iets anders gaan doen wat mischien wel een bepaald behoud opleverd.
As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
|
|
|
|
zeghetmaar
-
Total Posts
:
924
- Scores: 4
-
Reward points
:
828
-
|
wo 10-nov-10 19:57
( permalink)
Als ik het op zijn boerenverstand benader; "Waarom zou je lichaam spieren vast houden, die een hoop energie kosten, terwijl je ze niet meer nodig hebt..."
EXPERIENCE IS THE KEY TO SUCCES...
|
|
|
|
ErEf
-
Total Posts
:
12432
- Scores: 108
-
Reward points
:
1431
-
|
wo 10-nov-10 20:59
( permalink)
wat ook mee speelt is waar iedereen mee te maken krijgt als die ouder wordt.. het verval van je lichaam en als je jaren getraind hebt heb je in het algemeen een gezonder lichaam dan iemand die niet trainde, niet gezond eet. De botdichtheid van een bodybuilder/krachtsporter is ook hoger dan een ongetraind persoon. Ook dat is een voordeel waar je wat aan hebt ook al stop je met trainen.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11026
- Scores: 1137
-
Reward points
:
2079
-
|
wo 10-nov-10 21:54
( permalink)
Pfffffffffffff ik probeer uit mijn woorden te komen, maar ik ben bijna overmand door emoties nu ik allemaal weer terug haal  Geintjuh natuurlijk maar echt leuk was het ook niet maar vooral mijn eigen schuld, in eerste instantie sluit ik mij helemaal bij 3xl aan, de manier van trainen en trainingsjaren zullen ook voor een groot deel bepalend zijn. Mijn verhaal is natuurlijk het verhaal van het zware motorongeluk. Ik had er 25 trainingsjaren opzitten toen het gebeurde, het beste wat ik ooit au natural bereikt heb was ongeveer 130 kg met een voor het oog redelijk vetpercentage. Na mijn motorongeluk heb ik bijna een 1 jaar intensieve revalidatietherapie gehad en woog toen nog 115 kg. In dit jaar therapie zat ook wat specefie krachttraining gericht op de revalidatie. Toen ik weer helemaal in orde was ben ik zeg maar een soort van ingestort en ben er helemaal op los gaan leven en dat was niet fraai, kroeg en drank heeeeeeeeeeel veel drank ( drugs)en slecht eten en veel en hard werken om te verbergen hoe ongelukkig ik mij voelde. Na 4 jaar euh hoeren en snoeren heeft mijn beste maatje mij aan de haren weer de sportschool ingesleurd, resultaat van 4 jaar roofbouw, vetpercentage van ik meen 39% en gewicht 120 kg, do the math, dus zo goed als alles weg dus. Kortom misschien ben ik niet het goede voorbeeld maar de impact voor mij was dus best heftig.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
Guido
-
Total Posts
:
101
- Scores: 5
-
Reward points
:
1528
-
|
wo 10-nov-10 22:03
( permalink)
wel echt diep respect dat je er weer bovenop bent gekomen hermke!
|
|
|
|
milo
-
Total Posts
:
770
-
Reward points
:
847
-
|
wo 10-nov-10 22:37
( permalink)
yup... respect herm! effe ter verduidelijking voor ik trainde had ik echt nul borstspieren, nu is het nog een stuk voller als m'n avatarfoto en kan mij moeilijk voorstellen dat dat volledig terug kan weggaan (is tenslotte toch litekenweefsel...?) maarrrrrrrr ik heb sinds juli last van m'n rug, sacro iliac joint dysfunction en als dat nog niet genoeg is vorig weekend nog een acute lumbago erbij met uitstraling tot in m'n voet  , dat zijn dus 2 verschillende dingen die op zich niets met elkaar te maken hebben... en ik zie t effe niet meer rooskleurig in, denk echt dat ik niet meer ga kunnen trainen als voordien, misschien licht onderhoud wel... k'weet het niet ;;;;;;;;;;;;ssssssssssss
<message edited by milo on do 11-nov-10 03:11>
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30879
- Scores: 619
-
Reward points
:
2073
-
|
wo 10-nov-10 23:58
( permalink)
Nee, getrainde spieren zijn geen littekenweefsel maar gewoon groter en doorbloed. Lumbago is een ander woord voor lage rugpijn, dat hoeft niet te betekenen dat je nooit meer kunt trainen  beterschap daarmee alvast.
|
|
|
|
milo
-
Total Posts
:
770
-
Reward points
:
847
-
|
do 11-nov-10 03:10
( permalink)
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30879
-
Reward points
:
2073
-
|
do 11-nov-10 18:08
( permalink)
Oh, ik dacht dat je daar al een vorm van therapie voor had gevonden.
|
|
|
|
twirre
-
Total Posts
:
1661
- Scores: 32
-
Reward points
:
737
-
|
vr 12-nov-10 16:16
( permalink)
Ik heb zelf ook chronische rugklachten ..onderste gewrichten zijn stijf heb hernia gehad waardoor een zenuw is beschadigd en door een snelle bevalling heb ik snel last van mn staartbeentje (kan bv niet lang zitten) Desondanks kan ik toch nog heel wat met mn rug ,trainen gaat prima ..oke na een benen trainen wil mn hele bekken wel eens wat verkrampen maar in dat geval ga ik mn rug stretchen en verder niet al te veel meer doen en dan gaat dat wel weer beter. Vervelend is het wel, maar ik denk dat je voor jezelf moet aan voelen wat kan en wat niet. Bepaalde oefeningen kun je ook gewoon wat lichter doen. Bij echte pijn moet je sowieso stoppen. Maar mss kun je je schema aan passen op wat wel goed kan en dit zou in samenspraak kunnen met bv een fysio of sportarts...
|
|
|
|
milo
-
Total Posts
:
770
-
Reward points
:
847
-
|
vr 12-nov-10 20:55
( permalink)
@ sis: tsja, kine maar dat alleen blijkt toch niet te helpen :s ben nu een speciale belt ervoor aan het overwegen en/of plaatselijke cortisonespuit...
|
|
|
|
Guido
-
Total Posts
:
101
- Scores: 5
-
Reward points
:
1528
-
|
vr 12-nov-10 21:34
( permalink)
dit bij schwarzenegger, wel een flink verschil in leeftijd ook trouwens
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
- Scores: 13
-
Reward points
:
732
-
|
za 13-nov-10 00:17
( permalink)
spierweefsel littekenweefsel? nog nooit gehoord milo... zal gewoon weggaan aangezien je spiervezels weer op hun 'normale' volume terecht komen. Blijven trainen dus!
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6345
-
Reward points
:
1841
-
|
za 13-nov-10 18:00
( permalink)
Dat niet alleen, op de rechterfoto is Arnie nog herstellende van een hartoperatie. Ik snap niet dat deze verglijkingsfoto's constant de kop opsteken
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6345
-
Reward points
:
1841
-
|
za 13-nov-10 18:02
( permalink)
Stan spierweefsel littekenweefsel? nog nooit gehoord milo... Ik denk dat hij de microtrauma theorie bedoeld. Maw groei dmv microtrauma herstel.
|
|
|
|
Beaudien
-
Total Posts
:
275
- Scores: 17
-
Reward points
:
1078
-
|
zo 14-nov-10 11:33
( permalink)
3XL Dat niet alleen, op de rechterfoto is Arnie nog herstellende van een hartoperatie. Ik snap niet dat deze verglijkingsfoto's constant de kop opsteken Misschien voelen mensen die er nooit zo goed hebben uitgezien zich beter als blijkt dat ook een vent als Arnold uiteindelijk ten prooi gaat aan het ouder worden............. Hoe oud is hij nu? Want zelfs nu ziet menig man op leeftijd er niet zo uit en dat wordt weleens vergeten.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11026
-
Reward points
:
2079
-
|
zo 14-nov-10 14:25
( permalink)
Maar ook Arnie ziet er nu niet meer zo uit naar alle waarschijnlijkheid zal hij wel weer wat beter in vorm zijn. want zoals 3XL al aangaf is die foto genomen kort na een zware hartoperatie.
Testiculos habet et bene pendentes Why train heavy? Why stack plates? Why bend bars? Why train insane? Because I f**king can
|
|
|
|
sis
-
Total Posts
:
30879
-
Reward points
:
2073
-
|
zo 14-nov-10 15:31
( permalink)
Ik kan geen nude pics vinden van hem op zijn huidige leeftijd (30-7-47) wat 63 zou moeten zijn.
|
|
|
|
Hermanus
-
Total Posts
:
11026
-
Reward points
:
2079
-
|
zo 14-nov-10 15:42
( permalink)
perv
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|