|
Author |
floris2
-
Total Posts
:
3651
- Scores: 169
-
Reward points
:
1142
-
Status: offline
|
wat is jouw reden om geen wedstrijden te doen?
do 13-nov-08 17:47
( permalink)
Tja de titel zegt het al... Wat is jouw reden om geen wedstrijden te draaien? Voordat ik wedstrijden deed zei ik altijd van ik doe geen wedstrijden want ik train voor mijzelf etc etc... (je kent die excuses wel) De werkelijke reden was dat ik geen idee had hoe het eraan toe ging, ik het een heel gedoe vond met inschrijven bij de bond etc etc. Totdat ik na veel aansporen toch wedstrijden ben gaan doen en mij nu niet meer voor kan stellen dat ik geen wedstrijden meer zou doen. Ik vraag dit omdat de hoeveelheid deelnemers toch langzaamaan terug loopt en ik benieuwd ben hoe dit aantal opgewerkt kan gaan worden. Dusssssssss wat is jouw (echte) reden??
my passion my life... my game my victory
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6345
- Scores: 125
-
Reward points
:
1841
-
|
RE: wat is jouw reden om geen wedstrijden te doen?
do 13-nov-08 18:43
( permalink)
Ik ben altijd redelijk sterk geweest in de BP, SQ en DL, maar ik heb nooit echt de keuze kunnen maken tussen PL of BB. Doordat ik nooit die keuze heb kunnen maken heb ik ook nooit het idee gehad om voor het een of het ander gericht voor wedstrijden te trainen. Ik vind namenlijk dat waneer je de beslissing neemt aan een wedstrijd mee te doen (in welke sport dan ook) je je een bepaalde periode voor 100% op die sport moet richten.
As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
|
do 13-nov-08 18:53
( permalink)
Als ik nou echt sterk was... en helaas: banken is mijn absolute zwakke punt.. sterker nog doe nooit meer aan bankdrukken. Zelfs een back squat doe ik nooit meer bij gebrek aan goed trainingsmateriaal .. alleen front squats. En laat er nu net wel wedstrijden zijn met DL-SQ-BP maar heb nog niet gehoord van wedstrijden met alleen de DL. En dan nog: in het geval van PL trekt me toch vooral de 'raw' wedstrijden. Die zijn ook met een lampje te zoeken, toch?
|
|
|
|
Wreckless
-
Total Posts
:
12570
- Scores: 32
-
Reward points
:
1321
-
|
do 13-nov-08 19:30
( permalink)
Ik doe niet aan wedstrijden wegens "te plat".
[]======[] []======[] I guess God wanted to make something ugly but in great shape []======[] []======[]
|
|
|
|
floris2
-
Total Posts
:
3651
- Scores: 169
-
Reward points
:
1142
-
|
do 13-nov-08 20:22
( permalink)
ORIGINAL: Espi Als ik nou echt sterk was... en helaas: banken is mijn absolute zwakke punt.. sterker nog doe nooit meer aan bankdrukken. Zelfs een back squat doe ik nooit meer bij gebrek aan goed trainingsmateriaal .. alleen front squats. En laat er nu net wel wedstrijden zijn met DL-SQ-BP maar heb nog niet gehoord van wedstrijden met alleen de DL. En dan nog: in het geval van PL trekt me toch vooral de 'raw' wedstrijden. Die zijn ook met een lampje te zoeken, toch? 26-10-2008 raw powerliftwedstrijd sss alkmaar 7-12-2008 raw bankdruk wedstrijd Atlas 15-02-2009 powerliftwedstrijd tot 400 pt. TopFit 26-05-2009 beginnerswedstrijd Papendal zijn er toch al 4..... Ik doe niet aan wedstrijden wegens "te plat". te plat voor pwl wedstrijden??
my passion my life... my game my victory
|
|
|
|
John87
-
Total Posts
:
4578
- Scores: 25
-
Reward points
:
1306
-
|
do 13-nov-08 20:26
( permalink)
Voornamelijk de afstand en soms ook wel het stukje begeleiding (wat ik overigens de vorige keer wel van Floris heb gehad, maar die moet zelf ook trainen enz.) Dat voor jezelf trainen heb ik ergens ook wel een beetje.
|
|
|
|
patrick
-
Total Posts
:
2811
- Scores: 7
-
Reward points
:
778
-
|
do 13-nov-08 20:38
( permalink)
vroeger was ik bezig voor wedstrijden. Momenteel heb ik belangrijkere dingen in mn leven en het is nu eenmaal in mijn geval niet te combineren met mn werk. Bovendien zie ik het nu puur als hobby. Vroeger was het een obsessie, waar ik later pas achter kwam helaas. Nu pak ik het op een andere manier aan die me veel beter bevalt. En als ik weer voor wedstrijden zou gaan gaat het weer de verkeerde kant op ben ik bang.....dus dat is met name mijn reden. bovendien wil ik winnen als ik meedoe, en voor een plastic beker ga ik mn leven niet op het spel zetten.
|
|
|
|
Espi
-
Total Posts
:
21401
- Scores: 147
-
Reward points
:
1823
-
|
do 13-nov-08 20:44
( permalink)
De kans is trouwens groter dat áls ik ooit een wedstrijd doe, het gewichtheffen wordt..
|
|
|
|
3XL
-
Total Posts
:
6345
- Scores: 125
-
Reward points
:
1841
-
|
vr 14-nov-08 08:13
( permalink)
Gezien de sectie waarin deze post staat is dat prima
As you are now, I once was. As I am now, you'll never be ©3XL ®2000
|
|
|
|
SheRu
-
Total Posts
:
11220
- Scores: 580
-
Reward points
:
2061
-
|
vr 14-nov-08 13:16
( permalink)
Ik wilde aanvankelijk niet omdat ik dacht dat ik niet competitief was. Onzin, maar wel iets wat in het genderschematisch-gebeuren hoort. Ik had me aangeleerd te denken dat ik niet competitief was, en vond dat ik dus geen wedstrijden hoefde. Verder had ik ook geen idee van 'de sport'. Ik wist niet wat, ik wist niet wie, en ik wist niet waar. En later, toen er welgeteld één Pl-er in onze sportschool rondliep, vond ik dat een tamelijk onsympathieke persoon. Ze droegen hun sport niet leuk uit, wat mijn interesse niet echt aanwakkerde. Totdat ik overgehaald werd door m'n toenmalige trainingsgroepje, toen ging de bal rollen en kwam ik steeds leukere mensen tegen en raakte ik een beetje verslingerd aan het hebben van een heus doel, niet alleen voor mezelf, maar ook voor de rest van de wereld. Of nou ja, wereld... En: LEUK TOPIC!
You 's So high 'n mighty with all your muscle. Go ahead boy, pick up that barbell and show me what you can do. http://canonnengoed.wordpress.com/ "SheRu easy. SheRu doet waar SheRu zin in heeft."
|
|
|
|
kalajengkin
-
Total Posts
:
8825
- Scores: 56
-
Reward points
:
1332
-
|
vr 14-nov-08 14:17
( permalink)
Ik hou niet van wedstrijden in mijn vrije tijd omdat alles al een wedstrijd lijkt. Dus als ik ontspannen bezig wil zijn, in het weekend of s-avonds, dan liever geen wedstrijd daarbij.
Kala is en blijft een eigenaardig ding
|
|
|
|
Stan
-
Total Posts
:
15294
- Scores: 13
-
Reward points
:
732
-
|
vr 14-nov-08 14:37
( permalink)
Voornaamste reden waarom ik normaal gezien geen wedstrijden zou doen in PL of gewichtheffen is omdat je zonder bepaalde producten gewoon nooit heel ver kunt geraken, wat ik nogal frustrerend zou vinden! Op nationaal niveau is het dan weer het tegenovergestelde, daar is er bijna geen concurrentie en dat motiveert toch ook weer niet. Het is dus teveel of te weinig  Daarom doe ik ook liever judo, er wordt daar zonder twijfel ook gepakt maar het is niet enkel power die de doorslag geeft waardoor je verder kunt geraken, en nationaal is er al mééééér dan genoeg concurrentie om je tanden op stuk te bijten
Als ik wakker word en het zonnetje zie schijnen en de vogeltjes hoor fluiten, denk ik maar 1 ding, geef mij een geweer en ik schiet die klerebeesten uit de boom - Hermanus 
|
|
|
|
tiomio123
-
Total Posts
:
3552
- Scores: 25
-
Reward points
:
1311
-
|
vr 14-nov-08 16:53
( permalink)
- Hou niet van het liften in pakjes, een riem oke, maar om nu een bank shirt te nemen en daardoor 40kg. meer door te drukken, ook al is het vanwege bescherming, vind ik geen pure kracht meer. Weet dat er ook wel raw wedstrijden zijn, maar niet veel. - Het zou me niet trekken om constant op 1 specifiek iets te richten/trainen. Als je op 1 iets wilt richten zul je toch vooral daarmee bezig zijn, terwijl ik veel meer kanten van krachtsport leuk vind.
23 jaar 1,76 92kg. BP: 155 (7x140) SQ: 2x215 DL: 270
|
|
|
|
Online Bookmarks Sharing:
|