Ik ben dus ook terug van -niet geheel toevallig- dezelfde wedstrijd
Mijn wedstrijd verliep best oké. Het was de eerste powerliftwedstrijd na twee jaar stilte van mijn kant. Dus ik was op z'n zachtst gezegd, best benieuwd.
Vrijdag werd ik terwijl ik in 't publiek zat ineens serieus gek van de spanning, maar zaterdag zat ik blijkbaar met een enorme grijns op m'n gezicht in de auto naar de sporthal. Gezellig met iedereen gebabbeld, wegen vond ik leuk, kledingcheck was oergezellig -heb uit balorigheid om extra stempels op vanalles gevraagd: "Nee, doet u er daar nog maar eentje!"- maar 't wachten tot we mochten, daar heb ik dan weer niks mee.
Opwarmen vond ik spannend, ineens lijkt alles veel minder makkelijk te komen dan op de training. Maar toen we starten vond ik dat ik redelijk behoorlijk geconcentreerd was. Eerste beurt squat met 150 werd afgekeurd wegens diepte. De tweede werd wel goedgekeurd, tot opluchting van vooral mezelf maar eigenlijk van iedereen

, en er werd besloten om te verhogen naar 170, maar later 160kg. De 160 moest ik laten zitten, geen idee waarom ik 'r niet goed uitkwam, maar ik voelde ineens dat ik een foutje had gemaakt -alleen geen idee welke-, en dus ook die beurt gemist.
Banken is nooit zo m'n ding, dus ik stond 'm daar wel een beetje voor te knijpen. Floris niet. "Ben je gek. GEwoon liggen en drukken". Ik ben dus heel goed met dat soort opdrachten, en de 75 kwam prima. Sowieso had ik de gehele wedstrijd geen enkel idee of iets zwaar kwam of niet. Ik heb 't aan de coaches overgelaten om kilo's aan te geven. "Doen jullie maar, ik stap 'r wel onder". Mij 75kg was niet supernetjes, maar wel oké. M'n 77,5 verwachtte ik dat afgekeurd zou worden, omdat ik stuiterde onderin, maar kreeg ik toch, terwijl ik al aan 't gebaren was naar Noor en Floor (

) dat 't 'm neit ging worden. De 80kg vond ik het beste komen, noem het maar gerust Hopseflops.
Deadliften was gek.
Normaalgesproken kan ik dat goed. En ik had op de tweede training waarin ik sumostond een nette 160 getrokken. Dus, in die wetenschap aangevangen met 145kg, die eigenlijk helemaal niet zo makkelijk voelde als ik wilde. We verhoogden naar 155, en ik zette verkeerd aan. Hij kwam los, en daar is alles mee gezegd. Op de derde beurt hetzelfde verhaal. Ik dacht na de tweede nog even dat m'n riem te strak had gezeten en ik daarom ronduit dommig klaar ging zitten, maar m'n derde was zo'n naadloze kopie van m'n tweede, dat het daar eigenlijk niet aan gelegen zal hebben.
REsultaat: 150kg squat, 80kg bank, 145kg deadlift, derde plaats.
Tevreden? Ja! Het was niet wonderschoon, of enorm boven mezelf uitstijgen, maar ik had grip op de wedstrijd, en heb 't hem mooi wel gelapt. Het doel was primair ook gewoon in de wedstrijd blijven.
De voorbereiding was een supertraject. De laatste maand was pittig, vond ik, maar tillen ging als een kanon. Ik had de allerbeste mensen om me heen (vond ik

), en het vertrouwen (en de broodnodige nuchterheid) dat ik van hen kreeg maakte het een te overziene 'taak', want ja zeggen op de uitnodiging is natuurlijk één ding,... De wedstrijd zelf heeft kunnen rechtzetten wat ik de vorige keer fout heb gedaan. Nu heb ik alsnog genoeg om te verbeteren, zowel qua randvoorwaarden (slaap, maar ook weken slechte eetlust, en dat dus aan laten flodderen, onder het mom van ach joh, valt mee) als 't liften zelf, als 't onderhoud van je lichaam (eh, ja, dat stretchen...) maar man.. En ook blij met m'n concentratie tijdens de wedstrijd. Of eigenlijk, tijdens de beurten. Niet dat overgefocuste voor het nodig is, maar heb m'n tunnelvisie zoals op m'n eerste twee wedstrijden ooit optimaal aangehad, en 't was fijn dat ik daar goed in zat. Kwam. Zat. Staat tegenover dat ik dus niet helemaal zeker durf te zeggen of het ook echt zo was, maar zo voelde het wel. (Noorman kreeg overigens nog een reprimande over z'n beurtenbriefjes. WAarop 'ie de beurt erop ging wijsneuzen en kwinkslagen, tot verrasing van de jurytafel. )
Wat was ik opgelucht toen m'n eerste squatbeurt stond, en wat vond ik 't gaaf om in ons mini-sub teampje te werken.
Alleen dat
'ga zitten!' hè?
<message edited by SheRu on ma 27-sep-10 18:00>