wie help mij

Page: < 12 Showing page 2 of 2
Super Heavy Weight
RE: wie help mij 2004/06/13 12:41:44
Verschillende dingen.... is ook weer per persoon verschillend.

Het kan door bepaalde medicijnen komen, of bij vrouwen door pilgebruik of menstruatie. Het kan ook door verkeerde voeding komen. Maar als je gewoon een gezond eetpatroon hebt is het onwaarschijnlijk dat je door je voeding vocht vasthoudt.
Guest
Middle Weight
RE: wie help mij 2004/06/13 13:02:51
K weet niet meer wie et zij maar iemand zij dat als je veel brood eet dat je dan veel vocht vast houd kan dat?

Er!k
mariska
Super Heavy Weight
RE: wie help mij 2004/06/13 13:15:36
Onzin.

Om de vezels hun werk optimaal te laten doen is het belangrijk om voldoende water te drinken (minstens 1,5 liter per dag). Tijdens het verteringsproces nemen vezels water op waardoor ze opzwellen, net zoals een spons. Hierdoor zullen ze meer plaats in de maag innemen, zodat je je sneller verzadigd zal voelen. Op deze manier wordt het ook makkelijker om minder calorieën op te nemen.
Dit heb ik van een site gehaald...

Het is dus zo dat vezelrijke voeding (zoals bruin/volkoren producten) meer vocht nodig heeft om verteerd te worden dan voeding die heel erg weinig vezels bevat. Als je naast je vezelrijke voeding dus heel erg weinig drinkt kan het averechts werken. Als je, zoals jou, voldoende drinkt naast je vezelrijke boterhammen en voeding is het echt onzin!
Guest
Middle Weight
RE: wie help mij 2004/06/13 13:23:44
12 boterhammen eet ik per dag en drink 3 liter water is dat voloende??
mariska
Super Heavy Weight
RE: wie help mij 2004/06/13 13:32:43
Jahoor, dat is voldoende. Het hangt dus ook van je gewicht af, aangezien die bij jou niet hoog is is dat prima (weet niet precies de richtlijn per kg lichaamsgewicht, maar het lijkt me goed). Op trainingsdagen kun je wat meer drinken omdat je dan meer vocht verliest.
mariska
Super Heavy Weight
RE: wie help mij 2004/06/13 13:33:37
En wat veel mensen "vergeten": vocht haal je naast je drinken ook uit je voeding (zoals groenten en zelfs ook brood). Als je gezond eet is de kans dus ook groot dat je naast je water drinken ook daaruit vocht haalt.
Guest
Middle Weight
RE: wie help mij 2004/06/15 21:10:10
Ja maar daar moet je eigenlijk niet echt naar kijken drink gewoon ong 3 liter water per dag en dan heb je nog iets van halve liter uit je voeding!!

Er!k
Page: < 12 Showing page 2 of 2