zonnebanken tegen acne of puisten

Author
n44b
Big P.I.M.P.
2004/10/06 19:31:32 (permalink)
0

zonnebanken tegen acne of puisten

ik zou graag jullie mening hier eens over hebben.

ik ken veel mensen die het doen en waarbij het helpt.
maar mijn dermatoloog beweert dat het er erger van word .

grtz

11 Replies Related Threads

Espi
    meten = weten!
    RE: zonnebanken tegen acne of puisten 2004/10/06 20:25:24 (permalink)
    0
    In de laatste Sport & Fitness stond een stuk over de combinatie AS en acné, daarin werd ook het blootstellen aan de zon (of zonnebank) besproken. Er werd van gezegd dat matige blootstelling goed is, maar langdurige blootstelling aan UV-straling averechts kan werken omdat het de huid te hard zou maken.
    Stan
    judon t beat me. Ever.
    RE: zonnebanken tegen acne of puisten 2004/10/06 20:29:01 (permalink)
    0
    sluit mij aan bij espi...

en ik ben een van die bepaalde persoon die n44b kent:p

ik ga er maximaal 3 min onder, anders wordt de huid te dik, en word je ook bruin, en dat wil ik niet.
    Ramonnn
    Feather Weight
    RE: zonnebanken tegen acne of puisten 2004/10/06 20:29:56 (permalink)
    0
    Ik heb wel eens gelezen dat het bij sommige typen acne erger word door zonnebanken en bij sommige helpt het wel, dus het kan best kloppen dat het bij jou niet werkt en bij andere wel. Maar denk wel dat je dermatoloog er verstand van heeft dus zou zijn advies volgen.
    wendy76
    bi yourself
    RE: zonnebanken tegen acne of puisten 2004/10/06 23:11:44 (permalink)
    0
    Het is afhankelijk van de persoon en de vorm van acne die je hebt. Bij mij helpt het de acne wel uitdrogen. Alleen moet je erg uitkijken met blijvende littekens...als je namelijk je huid hebt open gekrabt en je gaat dan onder de zonnebank dan krijg je een blijvend litteken op die plaats die echt erg lang blijft zitten....anders heeft een kleurtje best een camouflerende werking voor je acne hoor super blij....ik zou zeggen....gewoon ff uitproberen wat voor jou werkt....succes
    Glenn
    Mister Body & Fitness Forum 2007!
    RE: zonnebanken tegen acne of puisten 2004/10/08 23:59:29 (permalink)
    0

ORIGINEEL: Killa_Bee

ik ga er maximaal 3 min onder, anders wordt de huid te dik, en word je ook bruin, en dat wil ik niet.

??? bruin is toch mooi? Maar dat je huid dik wordt is wel waar ja. Bij mij maakt het niet zo veel uit, ik verlies wel een beetje definitie maar ik zie er wel stukken voller uit. (maar dat kan ook zijn omdat ik nu ook aant bulken ben super blij)
    scanner
    Heavy Weight
    RE: zonnebanken tegen acne of puisten 2004/10/09 15:20:34 (permalink)
    0
    ik krijg juist meer puistjes als ik onder de zonnebank lig. en het is bepaald niet hygensih dat zonnenbanken , na 10 /20 ga jij er even onder ligge

en vlogens mijn huisarts versnelt het zonnenbanken dat gehele proces dus als de puistjes net beginnen te komen , komen ze veel harder terug en sneller
    Roodbaard.
    Super Heavy Weight
    RE: zonnebanken tegen acne of puisten 2004/10/10 19:29:16 (permalink)
    0
    Zonnebanken hebben geen, een twijfelachtige, of slechts een tijdelijke verbetering tot gevolg. Bij bepaalde eczeem-aandoeningen kan het ook schaden!
    Een dermatoloog is aangewezen voor advies en behandeling bij ernstige vormen van acné.
    Zelf experminteren is weinig zinvol (en niet altijd zonder risico.)

Groeten Roodbaard.
    mariska
    Super Heavy Weight
    RE: zonnebanken tegen acne of puisten 2004/10/13 14:00:07 (permalink)
    0
    ik krijg juist meer puistjes als ik onder de zonnebank lig. en het is bepaald niet hygensih dat zonnenbanken , na 10 /20 ga jij er even onder ligge
    en vlogens mijn huisarts versnelt het zonnenbanken dat gehele proces dus als de puistjes net beginnen te komen , komen ze veel harder terug en sneller

Hangt echt helemaal af van het soort acne dat je hebt. Net zoals Wendy al zegt, bij de een kan het erdoor verergeren, bij de ander droogt het juist uit. Bij echt heftige acne zou ik eerst een arts raadplegen ivm eventuele littekens. Tegen puistjes bij mij werkt het prima.
    Het is wel zo dat als je teveel zonne-uren hebt, zowel in de zon als onder de zonnebank, het averechts kan werken omdat het dan je talgklieren extra activeert. Wat niet de bedoeling is...
    wateengedoe2
    Super Heavy Weight
    RE: zonnebanken tegen acne of puisten 2004/10/16 17:07:49 (permalink)
    0

ORIGINAL: Killa_Bee

De huid wordt alleen dikker als de zonnebank ook (net als de echte zon) UV-B-straling afgeeft. Van alleen UV-A wordt ie niet dikker en dat is ook precies de reden dat je flink kunt verbranden als je denkt dat je zonnebankkleurtje bescherming biedt tegen de zon op vakantie.
    BigRichard
    Super Heavy Weight
    RE: zonnebanken tegen acne of puisten 2004/10/17 13:27:41 (permalink)
    0
    Zelf heb ik thuis een zonnebank en maak er zodoende veel gebruik van. Mijn acne, welke soms in vlagen opkomt(bijv tijdens kuren) werd en wordt er niet minder om. Gelukkig ook niet erger!
    jackz
    Feather Weight
    Re: RE: zonnebanken tegen acne of puisten 2013/05/20 11:21:40 (permalink)
    0
    ZMA capsules helpen ook tegen puistjes (zink,magnesium) 
    Met zonnebanken droog je je puistjes ook uit maar helpt niet altijd.. 
    Jump to:
    © 2014 APG vNext Commercial Version 5.0