zwanger tot hoelang trainen
Author Message
Woonboot

• Total Posts : 118
  • Scores: 0
  • Reward points : 339
  • Status: offline
zwanger tot hoelang trainen do 09-apr-09 14:15 (permalink)
0
Hallo Dames, Ben nu 4.5 maand zwanger.
Het gaat erg goed, voel me goed.
Voorheen trainde ik ongeveer 5 x per week, enkel cardio.
De eerste twee maanden zwangerschap weinig gedaan, voelde me lamlendig (gestopt met roken, misselijk), maar na twee maanden ben ik weer begonnen met sporten, wat ik nu doe is 3 x per week spinnen, niet op volle kracht. Zijn hier dames die ook ervaring hebben met sporten, die advies hebben of iets dergelijks? Ik hoor het graag.

Dank je wel.

Groet,
DEB

Jantra

• Total Posts : 3163
    • Reward points : 246
    RE: zwanger tot hoelang trainen do 09-apr-09 15:31 (permalink)
    0
    Ik niet, maar ken een vrouwtje die ik tot twee weken voordat ze beviel tegenkwam op de crosstrainer.
    Zo lang je je goed voelt en je groen licht hebt van de verloskundige is het volgens mij geen probleem. Denk juist dat het je alleen maar helpt wanneer je tot het laatst wat aan je conditie (hetzij rustig) doet.

Nu ik zo zit te denken ken ik er nog een die heel lang heeft gepumpt, alleen de buikspieren deed ze niet meer mee.

Geniet van je zwangerschap en denk eraan: Rust Roest!

CARPE DIEM

*~*Als er een manier is om het beter te doen, vind die dan*~*

Nadia

• Total Posts : 3925
      • Scores: 11
      • Reward points : 612
      RE: zwanger tot hoelang trainen do 09-apr-09 15:56 (permalink)
      0
      Ik kan er zelf niet over mee praten, heb nog geen kinderen. Maar wat ik wel weet is dat rust voor een zwangerschap echt cultuur gebonden is. Wij zijn op dat gebied best mietjes. Ik zou het gewoon met de verloskundige over hebben en voor de rest luisteren naar je eigen lichaam..

Maar vooral: Lekker genieten van je zwangerschap super blij

twirre

• Total Posts : 1661
        • Scores: 32
        • Reward points : 737
        RE: zwanger tot hoelang trainen do 09-apr-09 19:51 (permalink)
        0
        Hey Woonboot,

Ik heb zelf gesport tot 3 weken voor de bevalling de reden dat ik toen stopte was dat iedereen me angstig aan zat te kijken en bang waren dat ik ter plekke zou gaan bevallen. Bij de 1e heb ik zelfs t/m 8 mnd zwangerschap paardgereden wel rustig aan nooit alleen.
        Dus gewoon door sporten goed naar je lichaam luisteren, stoppen als je pijn voelt ,eigen tempo bepalen dus niet tot het uiterste of zo en idd geen buikspieroefeningen .

floris2

• Total Posts : 3651
          • Scores: 169
          • Reward points : 1142
          RE: zwanger tot hoelang trainen do 09-apr-09 21:30 (permalink)
          0
          Ik ben dan wel geen vrouw..... maar wel hoofdzuster haha knipoog
          In principe kan je gewoon doorsporten als je zwanger bent (wel uitkijken met contact/risico sporten) en alles in samenspraak met je verloskundige/gyneacoloog en oppassen met buikspieroefeningen omdat anders je buikspieren te sterk worden voor de bevalling/zwangerschap

succes

my passion my life... my game my victory

miemie

• Total Posts : 7862
            • Scores: 74
            • Reward points : 1639
            RE: zwanger tot hoelang trainen vr 10-apr-09 12:57 (permalink)
            0
            Zoals den Floris zegd he!super blijknipoog

Ik ben iedere keer (2 kids) blijven sporten tot 6 maand.
            Mijn zoon geboren aan 7 maand zwangerschap en mijn dochter aan 8 maand zwangerschap,maar had helemaal niks met het sporten te maken hoor,en iedere keer ben ik gestopt met buikspieren trainen aan de 4de maand.

Maar het blijft idd een persoonlijke aangelegenheid,de één kan nou wat meer hebben dan een ander,dus te rade bij je dokter(s).knipoog

"Het leven is een klim,maar het uitzicht is prachtig"

Woonboot

RE: zwanger tot hoelang trainen di 14-apr-09 10:07 (permalink)
              0
              Dank voor jullie reacties allemaal. Ik sport gewoon vrolijk verder, en als het niet meer gaat......dan stop ik gewoon.
              groet, db

Espi

• Total Posts : 21401
                • Scores: 147
                • Reward points : 1823
                RE: zwanger tot hoelang trainen di 14-apr-09 15:10 (permalink)
                0
                Veel succes met je zwangerschap en blijf sporten zolang je je goed voelt!

Woonboot

RE: zwanger tot hoelang trainen ma 20-apr-09 10:11 (permalink)
                  0
                  Ja precies, dat doe ik nu ook, al gaat dat spinnen (ben nu 5 maanden) steeds moeilijker. Denk toch maar gaan zwemmen binnenkort.

albertine

• Total Posts : 12
                    • Reward points : 677
                    RE: zwanger tot hoelang trainen di 28-apr-09 17:39 (permalink)
                    0
                    Hoewel ik de leeftijd voor zwangerschap inmiddels allang voorbij ben, kan ik uit ervaring (twee kinderen: probleemloze zwangerschappen en bevallingen) zeggen dat je tot zo'n beetje de bevalling door kan gaan met sporten. Zoals iedereen hier al zegt: luister naar je lichaam en probeer niets te bewijzen.
                    Natuurlijk moet je niet fanatiek gaan sporten als je dat voor de zwangerschap niet deed. De belasting op gewrichten en banden wordt groter, en het gebied rond het bekken wordt weker waardoor overbelasting sneller kan ontstaan.

De reden dat ik reageer is dat ik nooit begrepen heb waarom je geen buikspieroefeningen zou mogen doen tijdens de zwangerschap.  Sterke buikspieren zijn vooral bij een groeiende buik erg nodig om een juiste houding te bewaren en het kind als het ware naar je toe te halen. Daardoor ook minder kans op lage rugpijn aan het eind van de zwangerschap.
                    Natuurlijk voelt het minder lekker als de buik in de weg gaat zitten, dan stop je er vanzelf mee.  Ik kan me niets voorstellen bij de kans op een miskraam zoals ik ergens las, alsof je de foetus er zomaar uit zou kunnen persen. Voordeel van de buikspieren in conditie houden is dat ze niet gaan wijken zoals bij vele ongetrainde vrouwen, en dat je snel na de bevalling weer in vorm bent.
                    Of zie ik dit verkeerd?

Diver2000

• Total Posts : 3149
                      • Reward points : 49
                      RE: zwanger tot hoelang trainen wo 29-apr-09 14:38 (permalink)
                      0
                      sterke buikspieren zoals bij dames die serieus fitnessen of andere sporten doen, denk hierbij bv ook aan paardrijden en turnen kunnen de buikspieren de bewegingsruimte van het kind ernstig beperken en tijdens de bevalling kun je teveel kracht zetten met een wee wat ook de gezondheid van de kleine kan beinvloeden.
                      Nobody is worth your tears, the one who is, will never make you cry!

Face up to the fact that you are who you are And nothing can change that belief

albertine

• Total Posts : 12
                        • Reward points : 677
                        RE: zwanger tot hoelang trainen wo 29-apr-09 23:29 (permalink)
                        0
                        Hallo Diver,
                        met alle respect hoor, maar daar geloof ik niets van. Het kind zit in het vruchtwater en de hoeveelheid vruchtwater bepaalt de bewegingsruimte.  De baarmoeder is zelf een grote, dikke  spier, die gewoon meerekt met de groei. Ook vrouwen met sterke buikspieren krijgen een hele dikke buik op het eind.
                        En dat je te hard perst? Het omgekeerde lijkt me eerder waar: dat je door te slappe spieren of verkeerde perstechniek te lang over het persen doet met kans dat het kind het benauwd krijgt. Persen doe je trouwens vanuit het middenrif, waarbij de lagere buikspieren niet aangetrokken worden. Als je ze aanspant is het net of je een bal door een strakke kous wil duwen.
                        Ik ben ervan overtuigd dat het voor moeder en kind beter (gezonder) is als de moeder haar lichaam in goede conditie houdt tijdens de zwangerschap. Mijn ervaring met borstvoeding was dat de training blijkbaar de doorbloeding zo stimuleerde dat mijn borsten overvol waren na een training.
                        Maar wat mij betreft; genoeg hierover. Het is per slot van rekening geen zwangerschapsforum.

sis

• Total Posts : 30879
                          • Scores: 619
                          • Reward points : 2073
                          RE: zwanger tot hoelang trainen vr 01-mei-09 22:13 (permalink)
                          0
                          Dat laatste is waar, maar we zitten in het vrouwendeel dus wat dat betreft is het onderwerp prima op zijn plaats.

Ik vind het interessant om de voors en tegens te lezen. Algemeen roept men inderdaad dat het niet goed is, maar de reden is mij ook onduidelijk. Wat Diver zegt klinkt aannemelijk. Maar jij hebt ook een punt, albertine.

~ Limits are for people who have them ~

Bezoek Body & Fitness Forum Hyve!

twirre

• Total Posts : 1661
                            • Scores: 32
                            • Reward points : 737
                            RE: zwanger tot hoelang trainen za 02-mei-09 23:23 (permalink)
                            0
                            Wat betreft het paardrijden, dat heeft meer te maken met de stand van het bekken dan met de buikspieren.
                            Het schijnt namelijk dat als je als jong meisje begint met paardrijden je bekken iets mannelijker van vorm kan blijven. Hoe dat met turnen zit weet ik niet.
                            Ik heb zelf van het paardrijden en sporten geen hinder ondervonden.

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
                              • No New Messages
                              • Hot Topic w/ New Messages
                              • Hot Topic w/o New Messages
                              • Locked w/ New Messages
                              • Locked w/o New Messages
                              • Read Message