zware benen
Author Message
Oom Oli

• Total Posts : 6636
  • Scores: 2
  • Reward points : 0
  • Status: offline
zware benen ma 19-jun-06 01:48 (permalink)
0
De laatste weken heb ik een beeje last van zware benen, heb bij het zaalvoetbal moeite om op gang te komen bij sprints, wendbaarheid is NOG wat minderenz... Als het zo blijft duren ga ik verdorie het WK 2010 missen wat mijn nieuwe doel is!!

Doe wel 4X per week cardio, maar train geen benen met gewichten (half uur lopen + half uurtje fietsen). Vorig jaar geleden had ik hetzelfde probleem voor en scheurde daarna enkelgewrichtsband. Dacht dat dit aan zwaar squatten, lunges en front extensions te wijten was, maar dat kan nu het probleem dus niet zijn verdrietig

Waardoor zou dit kunnen komen? ouderdom?, warmte? of gewoon teveel palen(weet dat topsporters vaak de dag voor de wedstrijd niet mogen palen/sjorrn)? Of kan dit komen doordat ik nu maar 1X per week voetbal in plaats van 2X (soms 3) tijdens het seizoen? 

Welke doping kunnen jullie eventueel aanraden? Zelf vermoed ik soms dat ik melkzuur in mijn kuiten krijg door de cardiotraining?

Marcel

• Total Posts : 1428
    • Scores: 0
    • Reward points : 614
    RE: zware benen ma 19-jun-06 19:46 (permalink)
    0
    HGH Oli, lijkt me het ding voor jou, in combinatie met insuline.
    Het leven is als een trein, razendsnel en voor je het weet gemist!

Wreckless

• Total Posts : 12570
      • Scores: 32
      • Reward points : 1321
      RE: zware benen di 20-jun-06 18:49 (permalink)
      0
      Stijfheid in de kuiten? Een paar keer per dag oprekken Oli.

Heb je al eens bodyweight jump squats geprobeerd? Een tennissterretje in de dop deed ze bij ons op de club. Ze begon met een lege stang op de rug en ging door tot 20kg aan beide kanten. Meer dan haar eigen lichaamsgewicht erbij dus.

[]======[] []======[]
      I guess God wanted to make
      something ugly but in great shape
      []======[] []======[]

Oom Oli

• Total Posts : 6636
        • Scores: 2
        • Reward points : 0
        RE: zware benen za 16-sep-06 00:17 (permalink)
        0

ORIGINAL: Wreckless

Stijfheid in de kuiten? Een paar keer per dag oprekken Oli.

Heb je al eens bodyweight jump squats geprobeerd? Een tennissterretje in de dop deed ze bij ons op de club. Ze begon met een lege stang op de rug en ging door tot 20kg aan beide kanten. Meer dan haar eigen lichaamsgewicht erbij dus.

dat doen jonge voetballers inderdaad, maar als ik dat op 34-jarige leeftijd ga proberen ben ik binnen de kortste keren geblesseerd denk ik huh?! verbaasd

Toikin

• Total Posts : 1680
          • Scores: 45
          • Reward points : 1035
          RE: zware benen za 16-sep-06 17:57 (permalink)
          0
          super blijsuper blij

ORIGINEEL: Oom Oli

De laatste weken heb ik een beeje last van zware benen, heb bij het zaalvoetbal moeite om op gang te komen bij sprints, wendbaarheid is NOG wat minderenz... Als het zo blijft duren ga ik verdorie het WK 2010 missen wat mijn nieuwe doel is!!

Hahaha, alsof jij nog 3 jaar te leven hebt! hahaha   grapjas...
          En voor die wendbaarheid,  af en toe een ander standje bij het palen doen joh, zo elke keer onderaan liggen DAAR word je stijf van!

Doe wel 4X per week cardio, maar train geen benen met gewichten (half uur lopen + half uurtje fietsen). Vorig jaar geleden had ik hetzelfde probleem voor en scheurde daarna enkelgewrichtsband. Dacht dat dit aan zwaar squatten, lunges en front extensions te wijten was, maar dat kan nu het probleem dus niet zijn verdrietig

Dat is nu net wel het probleem, een restantje van vorig jaar, had het maar beter verzorgt en geluisterd naar de verpleegster, ipv te geilen op haar tett... euh borsten.
          En ga nu toch eens wat meer zwemmen,   oke word je nat van, maar dat went...

Waardoor zou dit kunnen komen? ouderdom?, warmte? of gewoon teveel palen(weet dat topsporters vaak de dag voor de wedstrijd niet mogen palen/sjorrn)? Of kan dit komen doordat ik nu maar 1X per week voetbal in plaats van 2X (soms 3) tijdens het seizoen? 

In jouw geval is het de ouderdom, punt ander lijn!
             Of je voeding is niet in orde, of je skunk is over datum...who knows, who cares...

Welke doping kunnen jullie eventueel aanraden? Zelf vermoed ik soms dat ik melkzuur in mijn kuiten krijg door de cardiotraining?

Doping? daar weet niemand zoveel van als gij!! en dan zeggen ze dat domme vragen niet bestaan...tssss.

Zeg Ollie, slaap je wel genoeg?

Groetjes,
          The Toikin  ;o)

Online Bookmarks Sharing: Share/Bookmark

Jump to:

Current active users

There are 0 members and 1 guests.

Icon Legend and Permission

• New Messages
            • No New Messages
            • Hot Topic w/ New Messages
            • Hot Topic w/o New Messages