141 beste dieettips ooit

Page: < 123 > Showing page 2 of 3
Author
Cowgirl Herb
goes bananas
RE: 141 beste dieettips ooit 2004/07/13 10:30:31 (permalink)
0
Heel veel goede tips, maar wel een paar op en aanmerkingen:

8. Combineer koolhydraten altijd met eiwitten en/of vet: Dit zorgt er voor dat de opname afneemt, en houdt het bloedsuiker en insulineniveaus op de juiste hoogte.

Juist niet met vet. Zeker snelle koolhydraten niet hiermee combineren. Iedere maaltijd juist samenstellen op basis eiwit.

14. Eet soya: soya-eiwitten zorgt ervoor dat je spierweefsel bespaard blijft als je vet verbrand, en vermindert de vet-opname.

Soja is een voedingsmiddel wat nogal discutabel is. De eiwitten zijn niet hoogwaardige eiwitten. Verder is er nogal wat sprake van dat het kankerverwekkend is.

31. Neem soep: het vult en is vaak laag in calorieën.

Boullion kan juist ook voor extra trek zorgen. Daarom wordt het in bejaardentehuizen zo vaak voor de maaltijd gegeven.
Lage kcals mag dan misschien gelden voor (de meeste) heldere soepen, maar creme soep komt hier zeker niet voor in aanmerking.

35. Neem kauwgum: sommige verleidingen zijn moeilijk te weerstaan. Neem dan wat kauwgom, het zorgt voor een frisse smaak in je mond en maakt de verleidingen minder groot. Kies wel een suikervrije.

Door je speekselklieren te stimuleren kun je juist extra trek krijgen. Niet iedereen heeft hier last van, maar het komt vaak voor. Poets dan liever tussendoor je tanden.

43. Pas op met grapefruit: het kan de werking van bepaalde medicijnen beinvloeden, zoals slaapmiddelen en anti-depressiva. Tevens is de combinatie met cafeine niet echt slim (zie stukje onderaan).

Pas op met fructose in fruit. Fructose zet nog eerder vet aan dan tafelsuiker. Grapefruit is juist een voedingsmiddel dat niet veel fructose bevat. Voor veel mensen is het een prima keuze van fruit.
Zoek eens op internet er zijn voldoende artikels over te vinden. Ik hier toevallig een artikel hierover liggen.
Unlike glucose fructose does not cause insulin or leptin secretion which play a role in regulating appetite.

Fructose doesn't stimulate insulin secretion or increase leptin production or suppress production of ghrelin. Therefore, researchers suggest that consuming a lot of fructose, similar to consuming a lot of fat, may contribute to weight gain.

55. Neem een hond: je moet er minstens een keer per dag mee aan de wandel

Haha, het idee is leuk, maar als je je beperkt tot 1 keer per dag wandelen, kun je ook nog dagelijks dweilen. Minstens 3 keer per dag wandelen dus.
Beter nog neem een (kruizing) windhond en ga dagelijks een wedstrijdje hardlopen doen. Maar eigenlijk is dit natuurlijk geen goede reden om een hond te nemen.

82. Doe een warming-up: maak je spieren wat warm voordat je gaat trainen door 5 tot 10 minuutjes licht te fietsen, lopen, steppen e.d.

Licht fietsen, lopen of steppen, maakt nog geen goede warming up.

84. Zie de powerplate niet als hoofddtraining: het is niet een manier van trainen, gebruik het bijvoorbeeld als cooling-down na een training. Hier is het uitstekend voor. Het zorgt voor een goede doorbloeding in je spieren en verstevigt ze. Daarnaast gaat het cellulitus tegen.

Powerplate en trainen in 1 zin .........huh?! verbaasd ........dat meen je niet. Je kunt je tijd echt veel nuttiger besteden dan dat. Als je dan toch tijd overhoud na je training kun je nog beter buikspieren gaan trainen.

114. Kies voor olijfolie: kies voor olijfolie in plaats van boter, boordevol gezonde vetten.

Boter (geen margarine dus) zit ook vol goede voedingsstoffen. Afwisseling in vetten is mijn advies. Maar kijk wel uit met de kcals. Vet tikt even iets sneller aan dan andere voedingsmiddelen.

122. Hou enkele tijd tussen een grote maaltijd en training: hou 2 tot 3 uur tussen een grote maaltijd en training. Eet niet heel veel vezels voor een training (zwaar om te verbranden en hebben veel vocht nodig). Zo is je lichaam in staat om al het bloed naar je spieren te pompen.

Als je af wilt vallen eet je uberhaubt geen GROTE maaltijden. Juist voor het sporten (bijvoorbeeld 1 uur ervoor) wel goed eten. Dit om te zorgen dat je je krachttraining zo intensief mogelijk kunt maken. Je zou NOOIT meer dan 3 uur tussen maaltijden moetn houden. Eten en 3 uur later trainen zorgt voor een te lange interval tussen je maaltijden.

123. Doe niet moeilijk in het weekend: als je in het weekend lang uitslaapt, zorg dan ook voor 6 maaltijden op een dag. Verschuif je maaltijden of zet je wekker om te ontbijten, ga dan desnoods weer verder slapen.

Je wekker zetten om te gaan ontbijten ???
Beter niet doen, je hebt je rust harder nodig. Zorg juist dat je regelmatig blijft eten op de momenten dat je wakker bent. Ook dus als je later naar bed gaat.

134. Train buiten of in een groep: doe je cardio eens buiten, je krijgt er enorme energie van. Ga eens hardlopen of een stuk fietsen. Als je niet van cardio in de sportschool houdt, kies dan voor aerobics, spinning of andere groepslessen.

Aerobics, spinning of andere groepslessen als je NIET van cardio in de sportschool houdt??? Ik zou niet weten waar deze lessen buiten gegeven worden, maar lijkt me een geweldig idee, LOL super blij

137. Kies voor koolhydraten met een lage GI : helemaal als je gevoelig bent voor insulineschommelingen. Producten met een hoge GI zorgen voor schommelingen in je bloedsuikerspiegel. Beperk ze tot voor en na je training of beperk het door ze te combineren met producten met een lage GI. Aardappelen bijvoorbeeld hebben een hoge GI, hoewel ze verder gezond lijken doordat ze weinig vet en calorieën bevatten.

Aardappelen hebben als groot voordeel wel een hele hoge verzadigingsindex, waardoor je er niet snel veel van zult eten. Anders dan bijvoorbeeld pasta of witte rijst. Van zetmeelproducten zijn aardappels het in mijn ogen juist één van de betere. Je zou juist op moeten letten met alle soorten zetmeel. Vervang bijvoorbeeld een deel van het zetmeel in je voeding door groenten.

141. Maak “saai” voedsel leuker: we weten wel dat naturel kwark en yoghurt veel beter zijn dan de vruchtenvarianten (veel meer eiwitten en minder koolhydraten), als je het niet lekker vind zijn er veel manieren om er wat aan te doen. Dus geen excusen meer! Voeg eens kleine beetjes honing, jam, kaneel of desnoods wat siroop toe (beperk het wel, in veel zitten veel suikers). Een goede tip (ok persoonlijke smaakknipoog) koop eens een zak geraspte kokos (bijvoorbeeld bij de Xenos), dit smaakt superlekker door de kwark en er zitten gezonde vetten in. Of zoals weg2 doet: diksap blij

Honing, fructose (diksap) en ook siroop zijn directe dikmakers. Beter 1 van de vele soorten zoetstof en/of wat aroma (b.v. vanille aroma van Baukje) toevoegen.
mariska
Super Heavy Weight
RE: 141 beste dieettips ooit 2004/07/13 19:15:40 (permalink)
0
Door je speekselklieren te stimuleren kun je juist extra trek krijgen. Niet iedereen heeft hier last van, maar het komt vaak voor. Poets dan liever tussendoor je tanden.

Helemaal mee eens hoor, maar als je de mogelijkheid niet hebt om je tanden te poetsen zorgt die frisse smaak van kauwgom er wel voor dat je niet snel iets gaat eten, je moet het alleen niet teveel gebruiken.

Haha, het idee is leuk, maar als je je beperkt tot 1 keer per dag wandelen, kun je ook nog dagelijks dweilen. Minstens 3 keer per dag wandelen dus.
Beter nog neem een (kruizing) windhond en ga dagelijks een wedstrijdje hardlopen doen. Maar eigenlijk is dit natuurlijk geen goede reden om een hond te nemen.

Sommige moet je ook een beetje met een korrel zout nemen hoor knipoog Is inderdaad geen goede reden om een hond te nemen... las vanmorgen in de krant dat dit jaar het recordjaar is wat betreft dieren in het asiel. Mensen denken er sowieso niet goed over na.

Powerplate en trainen in 1 zin ......... ........dat meen je niet. Je kunt je tijd echt veel nuttiger besteden dan dat. Als je dan toch tijd overhoud na je training kun je nog beter buikspieren gaan trainen.

Zeg ook dat je het NIET als training moet zien (sommigen zien het echt als hoofdtraining hoor) maar je kunt het wel gebruiken als aanvulling aan het einde van een training.

Als je af wilt vallen eet je uberhaubt geen GROTE maaltijden. Juist voor het sporten (bijvoorbeeld 1 uur ervoor) wel goed eten. Dit om te zorgen dat je je krachttraining zo intensief mogelijk kunt maken. Je zou NOOIT meer dan 3 uur tussen maaltijden moetn houden. Eten en 3 uur later trainen zorgt voor een te lange interval tussen je maaltijden.

Ja dat is heel erg relatief natuurlijk... wat is "groot". Als je traint en af wilt vallen moet je toch nog best veel Kcal binnenkrijgen (natuurlijk afhankelijk van je spiermassa, trainingsintensiteit e.d.) dat het voor een leek best wel een grote maaltijd kan lijken, al verdeel je ze dan natuurlijk wel over de dag.

Aerobics, spinning of andere groepslessen als je NIET van cardio in de sportschool houdt??? Ik zou niet weten waar deze lessen buiten gegeven worden, maar lijkt me een geweldig idee, LOL

Cardio-apparaten in de sportschool dan knipoog

Je wekker zetten om te gaan ontbijten ???
Beter niet doen, je hebt je rust harder nodig. Zorg juist dat je regelmatig blijft eten op de momenten dat je wakker bent. Ook dus als je later naar bed gaat.

Desnoods....sommigen mensen staan echt heel laat op (tegen of het begin van de middag) en gaan er ook redelijk vroeg (of op normale tijd dan) weer in. Dan kunnen ze echt nooit 5 of 6 maaltijden in zo'n korte tijd eten. Maar misschien is dat vooral de mensen die gaan stappen in het weekend knipoog

Honing, fructose (diksap) en ook siroop zijn directe dikmakers. Beter 1 van de vele soorten zoetstof en/of wat aroma (b.v. vanille aroma van Baukje) toevoegen.

Directe dikmakers vind ik een beetje overdreven...een lepel honing bevat 60 Kcal, is nog altijd beter gemengd met naturel kwark dan dat je vruchtenkwark neemt (veel meer koolhydraten en minder eiwit!)
wateengedoe2
Super Heavy Weight
fructose 2004/07/13 21:46:46 (permalink)
0
Ik wil dat van fructose een dikmaker ook nuanceren. Insuline remt het hongergevoel, OK, maar het nadelige effect van veel insuline op je bloedsuikergehalte (wat dan indirect je honger weer wél stimuleert, als door een insulinepiek te veel bloedsuiker wordt weggevangen) is groter dan het voordeel dat je door insuline minder trek krijgt (zolang het duurt ...). Dat dus als je een maaltijd met hoge II eet, heeft ie een relatief lage II, dan schiet insuline niet zijn doel voorbij en treedt dit secundaire hongereffect niet op.

Je eet ook niet alleen maar fructose (ik vind persoonlijk een 'maaltijd' van 1 stuks fruit superslecht, inderdaad omdat het niet voldoende verzadigd), dus dan is er toch wel een positief effect op leptine en ghreline door de andere voedingswaren in de maaltijd, lijkt me? Ik eet nu (bulk) bijv. 3 boterhammen met kipfilet, magere kaas en pindakaas, 1 stuks fruit en een handje noten in 1 maaltijd, nou daarna heb ik echt geen honger meer knipoog Als ik cut, neem ik 1 boterham met dik mager beleg en 1 stuks fruit óf een handje noten ... kan niet zeggen dat de noten beter verzadigen bij die boterham met veel eiwit dan het fruit. Da's mijn eigen ervaring maar hoor ... it's not science, I know ... bepaling van insuline, leptine en ghreline was een beetje te duur en omslachtig, bovendien moet ik niet veel van naalden hebben knipoog

En last but not least: al zou je door fruit iets minder snel afvallen (áls), dan nog vind ik het goed om het te nemen, omdat het zeer veel gezonde plantaardige stofjes bevat, die je niet uit een pilletje haalt. Om die reden is 't ook belangrijk om veel verschillende soorten fruit te nemen.

Over grapefruit: ik dacht altijd dat het een broodje aap was, dat je er door af zou vallen. Maar toevallig las ik vandaag, dat er een stofje inzit, wat specifiek je vetcellen minder insulinegevoelig maakt. Dat is natuurlijk wel handig bij het afvallen. Echter, ik zie het nadeel van grapefruit(sap) (invloed op de opname en daarmee de werking van vele medicijnen, en schijnt ook op andere stoffen invloed te hebben) als groter dan het mogelijke voordeel bij het afslanken.
mariska
Super Heavy Weight
RE: fructose 2004/07/15 11:20:02 (permalink)
0
Ik vind een maaltijd van 1 stuk fruit ook echt niet verzadigen, bovendien vind ik het niet eens een maaltijd...
Ik zou 2 a 3 stuks fruit per dag eten, maar sommige mensen die lijnen willen dat wel eens heel erg overdrijven door veel meer te eten (onder het motto: het is toch gezond) en dat zou ik wat beperken.

Ik zou het nooit helemaal verbannen, vanwege de goede voedingsstoffen e.d. Daarnaast heeft het ook met het soort fruit te maken in welke mate het wat met je bloedsuikerspiegel doet (kersen e.d. vrij weinig volgens mij...).
wateengedoe2
Super Heavy Weight
RE: fructose 2004/07/18 16:03:55 (permalink)
0
ORIGINAL: mariska

Ik vind een maaltijd van 1 stuk fruit ook echt niet verzadigen, bovendien vind ik het niet eens een maaltijd...
Ik zou 2 a 3 stuks fruit per dag eten, maar sommige mensen die lijnen willen dat wel eens heel erg overdrijven door veel meer te eten (onder het motto: het is toch gezond) en dat zou ik wat beperken.

Ik zou het nooit helemaal verbannen, vanwege de goede voedingsstoffen e.d. Daarnaast heeft het ook met het soort fruit te maken in welke mate het wat met je bloedsuikerspiegel doet (kersen e.d. vrij weinig volgens mij...).

Klopt, je moet ook weer niet té veel fruit eten als je aan het lijnen bent .. las een tijdje terug op het Flairforum, dat iemand het toch zó raar vond dat ze niet afviel ... ze at 10 sinaasappels/dag super blij En natuurlijk uitkijken met fruit dat veel cals levert, zoals bananen en druiven, en met fruitsap, waar je zo een litertje (of 2) van achteroverketst. Fructose bevat gewoon 4 kcal/g, net als elk koolhydraat, dat is zeer zeker iets om rekening mee te houden.
CrimInalA
Feather Weight
RE: fructose 2004/08/04 23:12:37 (permalink)
0
hele goeie tips ! blij

in het doorlezen van de reacties las ik ook dit :

Punt 1, hij sport niet en doet alles op een tergend laag tempo (bij fietsen op zijn tempo, val ik bijna om, en ik kan 'm lopend bijna bijhouden, hij stopt dan ook nog 's onderweg! Nou waaide het errug hard, maar goed) .
Punt 2, hij eet simpelweg teveel! Misschien wel gezond, maar teveel. Ik hou soms ook van lekker eten, maar tering, die hoeveelheden... da haal ik nie! As ie nou bb'er was prima, maar hij doet niks!
Punt 3, de dingen die hij niet verteld, z'n chocola (ligt altijd wel wat), z'n biertjes, z'n godmagweten nog meer 'dikmakertjes'....
Heeft Atkins geprobeerd, maar voerde het niet correct uit (nam toch gewoon diksap..tsja...), wil nu gaan herbalifen. Kost 'm (had ie uitgerekend) 170 euro per maand! (jawel!!).

Ik weet dat je niet met mensen mag lachen maar vond dit toch wel effe hilarisch . vooral dat fietsen . super blij

Bij mijn moeder op't werk is er ook iemand zoals puntje 2 : eet alleen dure dieetspullen om af te vallen , maar die hoeveelheden !!
Scuderia
Feather Weight
RE: fructose 2004/08/07 19:40:07 (permalink)
0
en je moet ook aan de suikers denken die vruchten bevatten?
ik ben zelf niet echt een iemand die fruit eet.
net heb ik wel die plakjes ananas op, dat vind ik wel heel erg heerlijk
ik eet misschien 2 keer per week een stukje fruit.
er zijn zog zoveeel dingen die ik moet veranderen aan me eetpatroon.

ik at heel onregelmattig, vaak pas s avonds om 9 uur me avond eten, en dat soort dingen..ik hou me nu aan 3 maal daags eten, s ochtends om 10 uur smiddags om 2 en dan om 7 uur het warm eten, soms lukt het nie en sla ik het middag eten over, maar ik ben wel al 3 kilo kwijt in een week, omdat ik alleen me eet patroon wat heb aangepast!

deze lijst is erg handig, hier kan ik nog heeel veel aan hebben!blij
mariska
Super Heavy Weight
RE: fructose 2004/08/08 11:10:13 (permalink)
0
Met die suikers in fruit is het meer: fruit zit boordevol gezonde voedingsstoffen (allerlei vitaminen e.d.), maar omdat veel mensen denken dat het zo gezond is gaan ze het overeten (vooral mensen op dieet kunnen wel 6 x per dag fruit eten als het niet meer is). Het is dus niet zo dat je het onbeperkt "mag" eten, er zitten dus ook (fruit)suikers in. Ik zou wel proberen om 2 a 3 stuks fruit per dag te eten, om aan je broodnodige vitaminen te komen.

Goed dat je al zo'n verandering aan je eetpatroon hebt aangebracht! Probeer wel langzaamaan naar 6x per dag eten toe te werken. Doe dat dus wel geleidelijk, te snelle veranderingen kunnen averechts werken. Bovendien heb je daar nu nog geen trek in denk ik. Ga dus langzaam naar 4x per dag e.d. Vergeet ook zeker je vetten niet (zoals ook al in die lijst staat), die kun je bijvoorbeeld tussendoor eten door wat nootjes of wat lijnzaadolie ofzo toevoegen in je kwark of yoghurt.

Lees de lijst nog regelmatig door, zie het als goede richtlijnen!

Succes en goed dat je al zo bezig bent!
leffeblond
Kracht en Elegantie
RE: 141 beste dieettips ooit 2004/08/08 23:45:40 (permalink)
0
Goed topic idd, maar 141...? Kan dat niet gereduceerd worden tot de 25 beste ofzo?
dondertje
Feather Weight
RE: 141 beste dieettips ooit 2004/08/11 08:51:22 (permalink)
0
Grapefruite: helpt tegen blaasontsteking (chronische blaasontsteking). Maar dan moet je het wel regelmatig drinken.
Cowgirl Herb
goes bananas
RE: 141 beste dieettips ooit 2004/08/11 09:48:19 (permalink)
0
ORIGINAL: dondertje

Grapefruite: helpt tegen blaasontsteking (chronische blaasontsteking). Maar dan moet je het wel regelmatig drinken.

Nog beter: Cranberrie sap.
mariska
Super Heavy Weight
RE: 141 beste dieettips ooit 2004/08/11 11:31:14 (permalink)
0
Goed topic idd, maar 141...? Kan dat niet gereduceerd worden tot de 25 beste ofzo?

Dat kan... maar iedereen kan voor zichzelf wel bepalen wat voor hem/haar de 25 beste zijn toch? Denk dat dat per persoon weer verschilt. Natuurlijk zitten er wat kleinere, misschien irrelevantere dingen tussen maar toch wel interessant om te weten denk ik.
JePe
Middle Weight
RE: 141 beste dieettips ooit 2004/08/11 12:30:48 (permalink)
0
141 passen niet op een tegeltje voor aan de muur... super blijknipoog
wateengedoe2
Super Heavy Weight
RE: 141 beste dieettips ooit 2004/08/11 18:28:53 (permalink)
0
ORIGINAL: JePe

141 passen niet op een tegeltje voor aan de muur... super blijknipoog

Mwâh, gewoon een tegelmuur maken met voor iedere tip een tegeltje knipoog
Gordijnstok
Middle Weight
RE: 141 beste dieettips ooit 2004/11/26 12:26:13 (permalink)
0
64. Drink niet teveel koffie: een paar bakkies op een dag is prima, maar neem er niet teveel. Ga in plaats daarvan eens 10 minuutjes buiten lopen voor nieuwe energie.

Wat is eigenlijk het nadeel van koffie behalve dat je er suiker (en/of melk) in doet?blij Heeft het nog effect op je vet % of ga je meer vocht opslaan ofzo. Ik heb zelf het idee dat je een beetje een opgezette buik krijgt verdrietig
mariska
Super Heavy Weight
RE: 141 beste dieettips ooit 2004/11/26 17:47:50 (permalink)
0
Het nadeel van koffie is de cafeine die erin zit: als je meer dan 4 bakken per dag drinkt krijg je hier toch wel een grote hoeveelheid van binnen. Minder cafeine kan zelfs een positieve invloed hebben op je verbranding. Mits je voldoende drinkt kan een paar bakkies geen kwaad. Ik kan zelfs niet zonder blij ALs je er gevoelig voor bent kan het wel gasvorming in je darmen veroorzaken, vandaar misschien die opgezette buik. Komt wellicht ook door eten of door te weinig (water) erbij drinken. Of door de zoetstof oid dat je erin doet...
uitte800
Feather Weight
RE: 141 beste dieettips ooit 2005/11/09 10:08:01 (permalink)
0
Note bij tip 49.

van sommige vitaminen kun je wel degelijk te veel binnenkrijgen, die pis je echt niet uit, dit kan ernstige schade aan richten aan oa lever. Sommige van deze vitaminen zijn vetoplosbaar, wanneer iemand nu afvalt en vet verliest komen opgeslagen vitaminen vrij, icm de supplementie kan er zodoende een overdosis van betreffende aanwezig zijn. Heeft niemand baat bij.... Incomplete tip lijkt me.  
mariska
Super Heavy Weight
RE: 141 beste dieettips ooit 2005/11/09 10:20:26 (permalink)
0
Dan spreek je wel over grote hoeveelheden. In een doorsneel multivitamine wat hier bedoelt wordt loop je dat risico niet zo snel. Maar het klopt inderdaad dat je van de in vet oplosbare vitaminen teveel binnen kunt krijgen (A,D, E en K).
I con
Super Heavy Weight
RE: 141 beste dieettips ooit 2005/11/11 09:07:47 (permalink)
0
Maar het klopt inderdaad dat je van de in vet oplosbare vitaminen teveel binnen kunt krijgen (A,D, E en K).

Vit D maken we iig al veels te weinig aan, vrijwel niet in deze maanden en Vit A heeft ook al jaren een slechte naam zover ik weet zijn er studies die aantonen dat er voor Vit D en ook voor vit A weer nieuwe richtlijnen komen die hoger uitvallen dan nu gedacht

vitE, ook een slechte reputatie, krijgt men imo te weinig binnen.. vooral met een gezond voedingspatroon met veel mov.
x.anous.x
Feather Weight
RE: 141 beste dieettips ooit 2010/01/12 00:44:05 (permalink)
0
bedankt ik heb er 15 tips uitgehaald en zelf mijn versie van gemaakt die ik goed kon gebruiken!
Nu nog een goed schema opstellen voor mezelf.. maar is best moeilijk!
In ieder geval bedankt voor al die tips!
Page: < 123 > Showing page 2 of 3
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0