***Afvallen (in vet percentage) ***

Page: < 12 Showing page 2 of 2
Author
PeterE
banned
RE: ***Afvallen (in vet percentage) *** 2008/04/01 22:04:05 (permalink)
0
Espi:
>Onderhoud = het aantal kcals dat je nodig hebt om op gewicht te blijven.

Dan reken je dagelijkse aktiviteiten en sport mee.

Anderen definieren het anders, bijvoorbeeld = rustmetabolisme, of rustmetabolisme+toeslag dagelijkse aktiviteiten maar zonder training/sport. Vandaar dat ik de term vermijd en het liever over het verbruik heb. Dat is wel variabel maar daar kun je volgens mij misverstand over hebben wat het betekent.
Stan
judon t beat me. Ever.
RE: ***Afvallen (in vet percentage) *** 2008/04/01 22:06:42 (permalink)
0
oké vervang dan onderhoud door verbruik als je daar blij door wordthuh?! verbaasd

Espi blijft nagels met koppen slaan, ben het er volledig mee eens overigens
Espi
meten = weten!
RE: ***Afvallen (in vet percentage) *** 2008/04/01 22:20:22 (permalink)
0
Nou ja, die fout wordt wel vaak gemaakt dat men het als een te statisch geheel ziet.

Maar ook ziet men over het hoofd dat sporten niet altijd veel energie vergt. Of juist dat het dagelijkse leven veel energie kan vreten. Zelfs alleen maar als je een drukke baan hebt waarbij je veel moet lopen. Of als je voor je transport loopt of fietst.
PeterE
banned
RE: ***Afvallen (in vet percentage) *** 2008/04/01 22:29:09 (permalink)
0
Espi:
> Maar ook ziet men over het hoofd dat sporten niet altijd veel energie vergt. Of juist dat het dagelijkse leven veel energie kan vreten. Zelfs alleen maar als je een drukke baan hebt waarbij je veel moet lopen. Of als je voor je transport loopt of fietst.

Precies.
Tabellen en formules slaan daar ook maar een slag naar met hun kategorieën en toeslagen. Ik heb mijn BM en RM en dagelijkse "behoefte" allemaal wel eens opgezocht in allerlei tabellen en berekend met verschillende formules, het levert een palet aan mooie waarden maar ik kan er weinig mee.

Page: < 12 Showing page 2 of 2
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0