AnsweredAfvallen op zo'n manier, goed of slecht?

Author
Dnzy
Feather Weight
2014/07/03 21:10:01 (permalink)
0

Afvallen op zo'n manier, goed of slecht?

Hallo, 
Allereerst wil ik me voorstellen, ik ben Deniz , 15 jaar oud.(beetje jong ja )
Ik ben 1,80 ongeveer, misschien iets kleiner, en ik weeg rond de 78.
ik heb een vetpercentage , volgens de weegschaal van rond de 17 procent. (2 maanden terug , vast iets minder nu , niet veel)

Ik ben wel lang, maar ik heb veel te veel vet, bv een sixpack bij mij zie je helemaal niet. of over het algemeen alhoewel ik best veel train, door al het vet erboven, is er geen definition.
ik wil deze zomer ongeveer 5-8 kilo afvallen, in een maand.

Ik doe aan kickbox, en fitness, alhoewel fitness langzamerhand achterwege laat, aangezien ik nooit aan mn schema kan houden, ik wordt alleen niet binnen gelaten ( vies bah ) .
maar nu kickbox ik 2x per week, en ga ik wel eens regelmatig hardlopen, en volgend jaar moet ik 4x per week kickboxen, en fysiek wil ik er helemaal klaar voor zijn.

Mijn manier was : 
- In de zomer ga ik op vakantie naar turkije , 3 weekjes, en ik plan al sinds maanden, dat ik als ik daar ben over iets meer dan een week, heel veel ga sporten, en voornamelijk hardlopen enzo. 
ik heb wel een brede v-postuur . maar zoals ik al zei is er toch te veel vet dat de spieren zichtbaar zijn.
en natuurlijk na die 3 weekjes het voortzetten weer hier, en met 4x per week trainen, en zelf thuis trainen, en nog eens fitness is dat waarschijnlijk geen probleem, maar het probleem is wel dat ik voor ik daaraan begin, al klaar wil zijn met lean zijn.

waar ik bang voor ben, is dat als ik te veel cardio doe, ook spieren weg gaan, met het vet mee. en dat het helemaal bergafwaarts gaat.
ik heb in turkije geen equipment of dergelijke, alleen een hotel waar in ik 3 daagjes ga verblijven, bevindt zich een fitnessruimte. 

Hoofdvragen : 
Is deze manier van veel sporten in een warm land goed?
als je te veel traint ( voornamelijk cardio ) vallen je spieren dan weg?
hoe zou ik moeten eten als ik zo ga sporten voor 3 weken?
wat voor een tijdstip is het best om te trainen, (temperatuur enzo ) 

dit zijn de vragen die nu bij me opkomen, ik had er in mijn hoofd wat meer, maar het gaat het meest hierom.
zoals je al kunt zien, heb ik niet echt veel kennis, en hopelijk zijn er wat oudere en meer ervarende mensen die me zou willen en kunnen helpen blij

Deniz,
Roodbaard.
Super Heavy Weight
☼ Best Answerby Dnzy 2014/07/07 11:09:39
Re: Afvallen op zo'n manier, goed of slecht? 2014/07/07 01:17:46 (permalink)
0
Hoi Deniz,
here we go;

het belangrijkste bij afvallen is voeding.
Eet 5 - 7 x per dag matige portie's. Vermijd toegevoegde suikers en suikerrijke producten! Eet veel groenten! (vezels! en voor belangrijke vitamines en mineralen!) Om je spieren te sparen: eet genoeg eiwitten! (wit vlees, vis, zuivel, eieren maar niet meer dan 1 dooier per dag.) Drink veel water tussendoor! Drink geen of slechts weinig alcohol (dikmaker vooral voor hen die er aanleg voor hebben en het remt je spiermetabolisme.)
Dan iets wat veel mensen niet door hebben: zorg voor genoeg slaap! Minimaal 7 uur per nacht, 8 uur is beter vooral als je die dag ook actief bent geweest. Wie vaak te weinig slaapt krijgt gemakkelijker vetopslag (omdat het hormoon cortisol te veel gaat stijgen.)
Training: cardio doet niet zoveel als veel mensen denken. Wat wel helpt is interval cardio (google maar even.)
Het risico van langdurig of vaak intensieve cardio is inderdaad dat je spieren minder gaan groeien of een beetje worden afgebroken. Krachtraining is daarom beter.
Maar onthoudt: om af te vallen zijn voedingsinterventies en ruim voldoende slaap het allerbelangrijkste! 
Succes.

Dnzy
Feather Weight
Re: Afvallen op zo'n manier, goed of slecht? 2014/07/07 11:14:09 (permalink)
0
Bedankt voor de tips , Roodbaard ! 
Is het ook goed dat ik een keer bijvoorbeeld in de ochtend interval cardio doe, en de volgende dag buiten gewoon opdruk, sit-ups, squats enzo doe? of van ochtend naar avond. 
Gelukkig drink ik al 3-4 maanden nauwelijks fris meer. misschien totaal in paar maanden, maar 2 glaasjes, dat scheelt weer. 
Wat ik me wel afvraag, is dat als ik interval cardio doe, maar ook bijvoorbeeld kracht training doe , dat de spieren dan ook een beetje afbreken? 

OFF: Super dat je zo erg goed helpt, en bedankt voor de tijd die je in de comment steekt om me te helpen. ik stel het heel erg op prijs (:
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0