Arm/borst oefeningen zonder pols!

Author
Luuk11
Light Weight
2012/10/06 13:39:12 (permalink)
0

Arm/borst oefeningen zonder pols!

Hallo beste mensen,

Ik heb vocht in mijn pols waardoor ik hem van de fysio niet meer mag gebruiken met trainen voor onbepaalde tijd.

Weet iemand goede oefeningen voor mijn armen/borst waar ik mijn polsen niet bij nodig heb? Ik mag ze echt niet gebruiken, mag geen druk op komen!

Oh, en ik sport 5 keer in de week, rond de 2 uur per keer. Is dat teveel of ongezond? Want mensen zeggen tegen me dat het niet goed is.

Even een kleine wijzigen zodat ik hier niet een andere thread voor hoef te maken:
Als mijn pols is genezen, hoe kan ik dan het beste beginnen met deadliften, want als je die verkeerd doet is dat niet goed voor je rug lijkt me?
post edited by Luuk11 - 2012/10/06 14:32:50

12 Replies Related Threads

SheRu
    Go John Henry!
    Re:Arm/borst oefeningen zonder pols! 2012/10/06 17:05:55 (permalink)
    0
    Ik zou armen gewoon even laten voor wat het is. Je moest een week rust houden, en kan je zo mooi bekwamen in zercher squats en goodmornings, lijkt mij. 
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Arm/borst oefeningen zonder pols! 2012/10/06 18:07:06 (permalink)
    0
    Vijf keer per week 2 uur sporten is inderdaad vrij veel. Zolang je niet de middelen tot je beschikking hebt zoals bijvoorbeeld topsporters. 
    Luuk11
    Light Weight
    Re:Arm/borst oefeningen zonder pols! 2012/10/06 18:39:48 (permalink)
    0
    Vooral nu met mijn pols wordt het dus wat minder, omdat ik mijn armen niet kan trainen, en een aantal oefeningen voor mijn schouders ook niet. Ik heb het sporten een beetje opgebouwd, ging eerst maar 3 keer in de week, toen 4 keer, maar ik verveelde me thuis al snel, vooral buiten het weekend om.

Maar hoe weet ik of 5x 2 uur teveel voor me is? Ik voel me na de trainen vaak wel moe (zal iedereen wel hebben?) maar de volgende dag zijn alle spierpijntjes en vermoeidheden weg.
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Arm/borst oefeningen zonder pols! 2012/10/06 19:11:53 (permalink)
    0
    Als je twee uur echt traint, is je intensiteit meestal te laag om effectief bezig te zijn, óf je traint zo lang, dat je lichaam alweer een beetje katabool wordt. 
    Luuk11
    Light Weight
    Re:Arm/borst oefeningen zonder pols! 2012/10/06 19:17:10 (permalink)
    0
    Oh, nouja.. ik zie hier vaak mensen die elke dag een andere spiergroep traint. Ik train 3 of 4 verschillende als ik ga, en hoe hard ik ook ga, de volgende dag kan ik gewoon weer net zo hard gaan.
    SheRu
    Go John Henry!
    Re:Arm/borst oefeningen zonder pols! 2012/10/06 19:22:52 (permalink)
    +1 (1)
    Dan ga je dus niet zo heel hard. 

sis
    NO Sissy !!
    Re:Arm/borst oefeningen zonder pols! 2012/10/06 23:06:55 (permalink)
    0
    Wat SheRu zegt. 

3XL
    Senior Moderator
    Re:Arm/borst oefeningen zonder pols! 2012/10/08 19:44:31 (permalink)
    0
    Luuk11 Ik mag ze echt niet gebruiken, mag geen druk op komen!

Dan blijft er weinig over, enige waar is zo snel op kan komen is pec-deck voor je borst waarbij ke met de elleboog/onderarm drukt. Armen trainen zonder de pols er bij te betrekken ????

Luuk11
    Oh, en ik sport 5 keer in de week, rond de 2 uur per keer. Is dat teveel of ongezond? Want mensen zeggen tegen me dat het niet goed is.

Dat ligt eraan, volume op zich zegt niets zonder de intensiteit te weten. Sport je 5x week 2 uur maar ga je fluitend naar huis => voor de meesten niets aan de hand. Doe je hetzelfde maar heb je na de training een uur nodig om bij te komen => grote kans op overtrainen.

Verders speelt je voeding een (hele) grote rol in dit verhaal. Binnen een bulkpreiode kan je meer hebben dan waneer je in een cutperiode zit, koolhydraten voor/tijdens de training kunnen de catabole hormonen laag houden.

Luuk11
    Als mijn pols is genezen, hoe kan ik dan het beste beginnen met deadliften, want als je die verkeerd doet is dat niet goed voor je rug lijkt me?

VoorZichtig. Niet te hoog gewicht en eerst leren de oefening te beheersen voor je echt hogere gewichten er op ga gooien. Wat vorm betreft denk ik dat je het best op en PL site kunt kijken

Luuk11
    Light Weight
    Re:Arm/borst oefeningen zonder pols! 2012/10/08 20:34:52 (permalink)
    0
    Ik heb de houding en vorm al beetje geoefent zonder iets in mijn handen te hebben, dus alleen de beweging. Mezelf even bekeken in de spiegel of het hetzelfde ging als in de instructievideo's op youtube, ging allemaal prima.

Die borst oefening doe ik ook al, verder ben ik nu vooral mijn buik-, rug- en beenspieren aan het trainen, hoewel mijn beenspieren al vrij sterk/groot zijn.
    Luuk11
    Light Weight
    Re:Arm/borst oefeningen zonder pols! 2012/10/12 07:52:23 (permalink)
    0
    Gister weer naar fysio geweest, mag mijn pols weer voluit gebruiken maar in een andere houding, meteen even nieuw PR bankdrukken gezet blij
    sis
    NO Sissy !!
    Re:Arm/borst oefeningen zonder pols! 2012/10/12 09:19:32 (permalink)
    0
    Whaha, meteen even een PR super blij dat gaat lekker. Mooi dat je weer mag belasten in ieder geval  
    Luuk11
    Light Weight
    Re:Arm/borst oefeningen zonder pols! 2012/10/12 12:45:40 (permalink)
    0
    Haha blij ik ging gister met het bankdrukken nog niet helemaal tot het uiterste, dus vanavond weer wat gewicht erbij, hopen dat het goed gaat!
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0