Artikel over fullbody training (engels)

Page: < 12 Showing page 2 of 2
Author
smallbill
Feather Weight
RE: Artikel over fullbody training (engels) 2006/09/18 20:35:26 (permalink)
0
Ik ben nu sinds 2 weken bezig met een fullbody schema met voornamelijk alleen compound oefeningen (ik heb anderhalf jaar met split schema's getraind). Overal waar ik over fullbody schema's lees krijg je als belangerijke tip mee dat je goed rust neemt tussen je trainingen, m.a.w. nooit twee dagen achter elkaar trainen. Vanwege praktische redenen lukt mij dit soms niet, dat betekent dat ik soms 2 dagen achter elkaar moet trainen. Met een split schema is dit niet zo'n probleem, maar met een fullbody schema is dit natuurlijk niet echt handig. Is dit genoeg reden om hier weer vanaf te stappen of is dit niet zo'n probleem?
#21
Espi
meten = weten!
RE: Artikel over fullbody training (engels) 2006/09/18 20:53:39 (permalink)
0
Dat is idd een probleem, waar ik zelf ook tegenaan liep vorige en deze week daar ik om de andere dag train.
Door 3x per week te trainen kan je al iets makkelijker schuiven.
Als je toch per sé 2 dagen achtereen wilt trainen zal je 2e dag niet zo jofel verlopen , zoals ik bijv vorige week merkte.
een andere optie is om 1 training te laten vallen en dan de training toch in 2 te splitsen. Ik doe het deze week zo dat ik alle compound oefeningen de ene dag afwerk en de secundaire oefeningen (armen, schouders, buik en stabiliteitsoefeningen) plus cardio de andere dag doe.

#22
John87
Super Heavy Weight
RE: Artikel over fullbody training (engels) 2006/09/18 23:01:18 (permalink)
0
Je zou ook kunnen kiezen voor een UB/LB split. Zo kun je je nog steeds voornamelijk blijven richten op de compounds, en je kunt het vaker per week trainen. Als je tijd hebt om 4x te trainen bijvoorbeeld UB/LB, UB/LB. Als je 3x kunt trainen UB/LB/UB, de week erop LB/UB/LB enz.
#23
iceke18
Heavy Weight
RE: Artikel over fullbody training (engels) 2006/09/20 16:45:02 (permalink)
0
ORIGINAL: John87

A bit more on why whole body training is better than split routines, by Doberman Dan:


Overhead Dumbbell or Barbell Press: 2 sets of 8 to 10 reps
Squats: 3 sets of 8 to 12 reps
Barbell or Dumbbell Flat Bench Press: 3 sets of 8 reps
Chins or Bent Over Barbell Rows: 3 sets of 8 to 12 reps
Dips or Close Grip Bench Press: 1 to 2 sets of 8 reps
Barbell or Dumbbell Curls: 1 to 2 sets of 8 reps
Standing or Donkey Calf Raises: 2 to 3 sets of 12 to 20 reps
You should do a couple lighter warm up sets prior to your work sets. All work sets should be worked very hard. In other words, the very last rep should be the last one you are capable of doing. Increase the weight used in small increments as often as possible.




hier zeggen ze voor een paar opwarmingsets te doen is dit eenmaal te doen of voor elke oefening een paar opwarmingsets ?

grtz
#24
Ares
ευλογημένος με τη θεία δύναμη
RE: Artikel over fullbody training (engels) 2006/11/20 11:44:07 (permalink)
0
ORIGINAL: tiomio123

Hier is de mijne (ongeveer dan, sommige dingen kloppen niet helemaal):

[img=http://img99.imageshack.us/img99/1371/waterburyverkrachtkw1.th.jpg]

hej knipoog ff vraagje blij
die A1 A2 en B1 B2.. eeuh zijn dat supersetjes dan?
die A's zijn antagonisten maar die B's? :p

het ziet er mij een goed schema uit en ik overweeg om het eventueel eens te proberen vanaf woensdag blij
thx alvast!
#25
Wreckless
Super Heavy Weight
RE: Artikel over fullbody training (engels) 2006/11/20 11:50:35 (permalink)
0
A1/A2 is de eerste superset
B1/B2 is de tweede
#26
Wreckless
Super Heavy Weight
RE: Artikel over fullbody training (engels) 2006/11/20 11:53:52 (permalink)
0
ORIGINAL: smallbill

Ik ben nu sinds 2 weken bezig met een fullbody schema met voornamelijk alleen compound oefeningen (ik heb anderhalf jaar met split schema's getraind). Overal waar ik over fullbody schema's lees krijg je als belangerijke tip mee dat je goed rust neemt tussen je trainingen, m.a.w. nooit twee dagen achter elkaar trainen. Vanwege praktische redenen lukt mij dit soms niet, dat betekent dat ik soms 2 dagen achter elkaar moet trainen. Met een split schema is dit niet zo'n probleem, maar met een fullbody schema is dit natuurlijk niet echt handig. Is dit genoeg reden om hier weer vanaf te stappen of is dit niet zo'n probleem?

 
Als je planning je dwingt om 2 dagen na elkaar te trainen kan je het volgende doen
 
Je normale full body schema bestaat natuurlijk ook uit oefeningen voor boven en onderlichaam, en als je 2 verschillende FB schema's hebt die je afwisselend gebruikt, ziet het er zo uit.
 
FB 1 = LB 1 & UB 1
FB 2 = LB 2 & UB 2
 
Als je dus 2 dagen na elkaar traint kan je de eerste dag onderlichaam doen, de tweede bovenlichaam en dat ziet er dan zo uit
 
LB = LB 1 & LB 2
UB = UB 1 & UB 2
 
En daarna ga je gewoon verder met je full body schema.
#27
Page: < 12 Showing page 2 of 2
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0