Beginners routine

Page: << < ..678 > Showing page 7 of 8
Author
hellside
Feather Weight
RE: Beginners routine 2009/08/19 12:11:22 (permalink)
0
hallo

ik ben nieuw in de krachtsport.
het schema lijkt me goed maar ik heb een basis krachtstation en halters is dat genoeg?
weet ook iemand waar ik traingsschema's kan vinden en oefeningen voor bij ee krachtstation?

groeten hellside!!
Marco
Professor Marco
RE: Beginners routine 2009/08/19 12:46:12 (permalink)
0
Hallo Hellside,

Wat voor krachtstation heb je? Meestal krijg je er een boekje bij waar allemaal info op staat, over welke oefeningen je allemaal daarop dus kunt doen.
Je hebt een halter met schijven? daarmee kun je al een heleboel doen.  heb je ook een squatrek of dergelijke?

Maar stel je eerst eens even rustig voor in het "stel je voor'' afdeling hierop het forum.
hellside
Feather Weight
RE: Beginners routine 2009/08/19 15:42:44 (permalink)
0

beste ik heb e toestel 2dehands gekocht geen boekje meer bij ? is nog in zeer goede staat is een nordic fitness studio 3000xt.
Marco
Professor Marco
RE: Beginners routine 2009/08/19 23:17:28 (permalink)
0
Ik heb effe zitten googlen, maar daar werd ik niet veel wijzer van.

Lattpuldown en flys zijn iig de oefeningen die je ermee kunt doen, en mischien een pushdown variant.
Hoeveel kilo aan gewichten zit erop dat ding? 50 kilo volgens mij toch?
Dan ben je zo uitgekeken op het apparaatje. super blij

Je had beter een Powerrack kunnen aanschaffen!!

Met die barbell/halter kun je al een heleboel oefeningen doen iig.
Op deze site  http://www.exrx.net/Lists/SearchSite.html  kun je de oefeningen intikken die hier op de beginners-routine staan, dan krijg je vanzelf te zien welke oefeningen je kunt doen en welke niet. Iig kun je met die barbell/halter al een hoop van de oefeningen doen die op de beginnersroutine staan + die lattpuldown met die machine en eventueel een pushdown variant.

Succes!!
post edited by Marco - 2009/08/19 23:27:40
delfiee
Heavy Weight
RE: Beginners routine 2009/09/25 11:11:36 (permalink)
0
Normaal gesproken voor spiergroepen neem je een dag rust.
Ik ga na anderhalf jaar er tussen uit geweest te zijn weer beginnen met een beginners schema.
en dan dacht ik aan: Maandag woensdag donderdag.
Hoe zit het met buik is dan mijn vraag ,
dit kan je natuurlijk thuis trainen maar kan dat WEL elke dag of heeft dat ook een beter effect met dag wel trainen dag niet dag wel enz..

*edit* Mijn buik is niet meer als het plaatje hiernaast. heb nu nog 1 grote blok haha.
maar die blokjes zitten vast nog wel ergens verstopt kan ik daardoor op een andere manier trainen ofzo?
sis
NO Sissy !!
RE: Beginners routine 2009/09/25 16:54:57 (permalink)
0
Ja, dat kan elke dag maar of het zin heeft dat is maar de vraag. Je gebruikt je buik ook al als stabilisator bij allerlei andere oefeningen. En daarbij komt nog dat blokjes bij een laag vetpercentage zichtbaar worden. Voeding is een groot deel van de truuk. 
Margreet
Feather Weight
Re: RE: Beginners routine 2011/06/22 15:40:33 (permalink)
0
Hallo,
 
Wat fijn een beginnersschema!
Ik zal mijn situatie even willen toelichten: Ik ben een vrouw van 35 en wil na mijn zwangerschappen mijn buikvet zien weg te trainen, nu sport ik 3 keer per week bij Curves en  en doe thuis cardio op de crosstrainer, nu ik mij meer in het sporten verdiep kom ik er achter dat ik krachtsport moet toevoegen, alleen.......ik wil dit graag thuis doen, met dumbles!!
Wie kan mij hierin helpen?? Ik zie dat jullie veel ervaring hebben!
sis
NO Sissy !!
Re: RE: Beginners routine 2011/07/01 22:45:17 (permalink)
0
Handiger is om er een apart topicje voor te openen blij
flauwekul
Feather Weight
Re: RE: Beginners routine 2011/07/09 10:01:17 (permalink)
0
We raden een beginner aan 3 keer per week te trainen, bij voorkeur om de dag. Op deze manier geef je je lichaam voldoende tijd voor herstel en spiergroei. Spieren groeien niet terwijl je traint; ze groeien als je rust. Tijdens het trainen raken je spiercellen beschadigd. Daardoor word een biochemische reactie uitgelokt die tot herstel van de spieren leidt. Bij dit herstel wordt altijd iets meer opgebouwd dan is afgebroken, de spieren worden dus net ietsje sterker dan ze waren. Kortom, ze groeien. Door geleidelijk je spieren zwaarder te belasten, wordt je lichaam groter en sterker. 
flauwekul
Feather Weight
Re: RE: Beginners routine 2011/07/09 10:26:55 (permalink)
0
aantal setjes per fitness oefening: 3
aantal herhalingen per setje: 12 tot 15
snelheid herhalingen: 2-3 sec. op en 2-3 sec. neer
rust tussen elke setje: +/- 60 seconden
Aantal keren trainen per week: 3
flauwekul
Feather Weight
Re: RE: Beginners routine 2011/07/09 10:28:04 (permalink)
0

Bankdrukken - borstspieren

Ga ruglings op een bankje liggen. Pak de stang iets breder als schouderbreedte vast. Strek de armen naar boven (ellebogen niet over strekken) en laat de stang zakken tot aan je borstkast. Polsen en ellebogen moeten in een lijn met de stang blijven.
 

 
 
flauwekul
Feather Weight
Re: RE: Beginners routine 2011/07/09 10:28:30 (permalink)
0

Rechtop roeien - schouderspieren

Pak de stang op schouderbreedte vast. Trek de stang omhoog tot bijna aan je kin. Doe dit vlak voor je lichaam langs. Laat de de stang weer langzaam naar benden gaan tot aan de startpositie.
 
flauwekul
Feather Weight
Re: RE: Beginners routine 2011/07/09 10:28:58 (permalink)
0

Zijwaartsheffen - schouderspieren

Neem een dumbbell in beide handen. Je handpalm wijst naar de zijkant van je bovenbeen. Houd de armen iets gebogen en hef de armen zijwaarts tot die parallel is aan de vloer. Houd dit even vast en laat je arm weer zakken en herhaal dit.
 
flauwekul
Feather Weight
Re: RE: Beginners routine 2011/07/09 10:29:25 (permalink)
0

Knipmessen - Buikspieren

Ga op de grond liggen. doe je benen en armen onhoog. Ga met je handen naar je tenen. Houd benen en armen gestrekt. Zak weer terug maar hou wel spanning op je buik door je bovenrug net iets boven de grond te houden en herhaal.
 
Harold
Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
Re: RE: Beginners routine 2011/07/09 10:32:52 (permalink)
0
Zeg Flauwekul,kalm kalm, alles wat je post is al zo'n beetje 2000 keer vermeld op het forum, stel jezelf even voor in het daarvoor bestemde topic zodat we ook weten wie je bent en wat je bedoelingen zijn.
flauwekul
Feather Weight
Re: RE: Beginners routine 2011/07/09 10:41:57 (permalink)
0
Ik ben nieuw op dit forum. 
Ben een meisje die graag sport en uiteraard fitness doet. 
Sinds februari ben ik fatsoenlijk gestart met trainen... 

Ik studeer sport-fitness en ga voor mijn diploma personal trainer 
Espi
meten = weten!
Re: RE: Beginners routine 2011/07/09 11:02:53 (permalink)
0
De voorgestelde buikspieroefening is overigens inmiddels aardig afgeserveerd in fitnessland omdat deze te belastend kan zijn voor de onderrug.
Goede buikspieroefeningen zijn planks, renegade rows, wood chops, ab roll outs en saxon side bends. Maar een beginner hoeft niet zo megaveel specifieke buikspieroefeningen te doen, laat 'm gewoon goed leren deadliften en squatten.
jonna
Feather Weight
Re: RE: Beginners routine 2012/01/05 19:12:43 (permalink)
0
@3XL
wat betekent juist die 2-0-2 en 1-0-2 ?
SheRu
Go John Henry!
Re: RE: Beginners routine 2012/01/05 19:14:35 (permalink)
+2 (2)
Gaat over je tempo op-piek-neer. Oftewel, in twee tellen het gewicht optillen, geen pauze in de piek, en dan in twee seconden laten zakken. 
3XL
Senior Moderator
Re: RE: Beginners routine 2012/01/05 19:26:26 (permalink)
+2 (2)
Wat  zij zegt super blij
Page: << < ..678 > Showing page 7 of 8
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0