Behoud spiermassa, hoe vaak trainen?

Author
Joep9
Feather Weight
2006/09/14 13:54:45 (permalink)
0

Behoud spiermassa, hoe vaak trainen?

He mensen.

Ik had een vraagje m.b.t. het behoud van spiermassa.
Ik train nu al zo'n anderhalf jaar in de sportschool. Ik ben tevreden met de spiermassa die ik reeds heb: ik heb geen behoefte verder te groeien in spiermassa. Nu vroeg ik me af hoeveel keer (per week) ik nu nog een bepaalde spier(groep) moet trainen. De meeste oefeningen die ik doe, doe ik nu zo'n twee keer per week (ik ga zo'n 2 tot 3 keer per week naar de sportschool).
Ik ben niet zo groot en heb dan ook niet de behoefte erg groot/breed te zijn. Tevens doe ik zo'n 3 keer per week aan cardio en ben reeds begonnen met karate. In verband hiermee dacht ik mijn KT wel te kunnen beperken tot eenmaal per week het uitvoeren van iedere specifieke oefening, voor het bovenlijf doe ik zo'n 5 verschillende oefeningen, voor de benen 4. Uiteraard zijn dit oefeningen waarmee ik grotere spiergroepen aanspreek (weinig isolatie). Misschien niet onbelangrijk: voor 'KT' doe ik overigens zo'n 20 herhalingen per set.

Samenvattend luidt de vraag: Is eenmaal per week elke spier(groep) trainen genoeg voor volledig behoud van massa?

Graag zou ik menigen horen van mensen op dit forum over deze kwestie. Zelf ben ik verre van expert op het gebied van KT, op dit forum daarentegen is er veel expertise aanwezig zo is mijn indruk. Bij voorbaat dank.

7 Replies Related Threads

Wreckless
    Super Heavy Weight
    RE: Behoud spiermassa, hoe vaak trainen? 2006/09/14 15:26:48 (permalink)
    0
    Ik denk het wel. Zeker als je ook op andere vlakken nog bezig blijft.

Ik las onlangs ergens (maakweniemeerwaar) dat spierafbraak pas optrad na een paar weken niet trainen.
    Mzalga
    Light Weight
    RE: Behoud spiermassa, hoe vaak trainen? 2006/09/14 22:09:28 (permalink)
    0
    Joep 9