*** Bereken je eigen energie behoefte***

Page: < 1234 Showing page 4 of 4
Author
mariska
Super Heavy Weight
RE: *** Bereken je eigen energie behoefte*** 2005/12/30 18:39:44 (permalink)
0
Snap niet helemaal wat je bedoelt, maar zowel eiwit als koolhydraten leveren 4kcal per gram. Vet 9 gram.
450 gram koolhydraten levert dus 450x4= 1800 kcal.

Werk je met de snoopytabel (Excel) of zoek je een formule om zelf dingen in de sheet te zetten?
VOordat ik voor niks uitleg ga geven knipoog
Flippo
Light Weight
RE: *** Bereken je eigen energie behoefte*** 2005/12/30 23:14:54 (permalink)
0
Gewoon, ik vraag me af hoe ie met 450 gram koolhydraten aan 1100 gran volkorenbrood komt of aan 625 gram rijst
Ik zie echt de 'formule' niet
hehoi
Nuts for thought
RE: *** Bereken je eigen energie behoefte*** 2005/12/31 10:29:50 (permalink)
0
100 gram volkorenbrood bevat 40,5 gr koolhydraten.
Dus 1100 gram volkorenbrood bevat ongeveer 445 gram koolhydraten.

Kijk in de excel tabel hoeveel koolh, eiwitten en vetten elk produkt bevat.
Flippo
Light Weight
RE: *** Bereken je eigen energie behoefte*** 2006/01/01 04:43:13 (permalink)
0
Dan kom ik volgens mij aan 574 gram rijst uit (volgens de exell voedingshulp)
of 2.4 Kg aardappelen.
MarcoV
Feather Weight
RE: *** Bereken je eigen energie behoefte*** 2006/01/16 19:56:32 (permalink)
0
Is het verstandig die 60:20:20 verhouding te gebruiken als je wilt cutten?

Bedankt dan kan ik snel aan de gang met een schemablij
post edited by MarcoV - 2006/01/17 19:29:46
Wreckless
Super Heavy Weight
RE: *** Bereken je eigen energie behoefte*** 2006/01/16 20:04:14 (permalink)
0
Nee, das niet heel verstandig. Je kan beter naar KEV 40 30 30 gaan.
iceke18
Heavy Weight
RE: *** Bereken je eigen energie behoefte*** 2008/04/12 10:46:25 (permalink)
0
had ik maar beter opgelet bij wiskunde, dit is echt chinees voor mij :s
Jaco
Big Sailor
RE: *** Bereken je eigen energie behoefte*** 2008/04/12 15:57:32 (permalink)
0
Hoezo?? Als je even de tijd neemt en de 1e post leest word er al heeel veeel duidelijk
PeterE
banned
RE: *** Bereken je eigen energie behoefte*** 2008/04/12 20:31:19 (permalink)
0
iceke18: had ik maar beter opgelet bij wiskunde, dit is echt chinees voor mij :s
Chinees zit eigenlijk meer in de talenhoek.
Espi
meten = weten!
RE: *** Bereken je eigen energie behoefte*** 2009/06/18 11:49:56 (permalink)
0
Voor wie nog een slim programaatje zoekt om voedingsschema's mee te maken en goed in (Amerikaans) Engels thuis is , bestaat een gratis programma dat ontwikkeld is door 'life extensionists' dwz. mensen die hopen door caloriebeperking ouder te worden.

Het mooiste aan het programma is dat je zelf helemaal je KEV ratio mag bepalen (helaas wel in procenten ipv grammen) en daarnaast nog een flink aantal micronutriënten in de gaten kan houden. Dit wordt dan bij het invoeren van je dagschema aangegeven als x% van je target.
Op de eerste pagina zie je dan een grovere indeling voor het totaal aan mineralen en vitamines.

Dit is dus zoals het er bijv uit kan zien.. bij 70% van de bedoelde daginname voor calorieën zit je dan op 73% en 81% van je vitamine en mineralen behoefte.

Het nadeel is dus dat het allemaal in het Engels is en dus ook gericht op wat in de VS te koop is. Je zal dus ook zelf aan de slag moeten gaan voor 'custom' food items.
Voordeel dat deze zeer compleet is mbt 'normale' voeding.. ook kan je gewoon met grammen je voeding invoeren. Wel opletten bij cup en eetlepels, die maatvoering is anders dan hier.

Op http://spaz.ca/cronometer/  kan je 'm downloaden, ie is er voor Windows, MacOs en Linux.
post edited by Espi - 2009/06/18 16:52:24
Remco
cuore sportivo
RE: *** Bereken je eigen energie behoefte*** 2009/06/18 16:03:45 (permalink)
0
Hmm. linkje doet 't niet.

deze werkt beter: http://spaz.ca/cronometer/

Remco
cuore sportivo
RE: *** Bereken je eigen energie behoefte*** 2009/06/18 16:14:30 (permalink)
0
net geïnstalleerd, en werkt zo op het eerste gezicht vrij makkelijk en geeft veel info. Net even snel m'n eten vandaag ingevoerd en dat gaat snel en simpel. Je moet wel de amerikaanse omschrijving van jouw eten weten, maar er staat wel heel veel in.

Edit: ik had net wel een mooi 'met je neus op de feiten' momentje, aangezien ik dacht een hoop koolhydraten uit m'n schema te hebben geschrapt. Ik heb me flink verkeken op die 400 gram fruit en 500 gram kwark die er bij zitten. Dit zijn bijelkaar al goed voor zo'n 100 gram koolhydraat...

*schrapt 300 gram fruit uit schema...*

post edited by Remco - 2009/06/18 16:25:27
Espi
meten = weten!
RE: *** Bereken je eigen energie behoefte*** 2009/06/18 16:50:41 (permalink)
0
Vreemd, die link is precies hetzelfde als de mijne.. ? Zie het al, er zit een spatie achter die wordt meegenomen.

Meloen valt heel goed mee qua KH.

werk zelf nog steeds met de Eetmeter ook al omdat ik hier zoveel voedingsmiddelen heb ingevoerd.. maar heb je een vrij makkelijk en 'schoon' voedingsschema dan is het heel snel te doen.
Ze gebruiken de database van de USDA , die is zeer compleet...
Miepie
De Terriër
RE: *** Bereken je eigen energie behoefte*** 2009/06/18 17:37:53 (permalink)
0
Ik heb een excel-bestand met hééél veel voedingsmiddelen en een bestandje waar ik mee werk. Dit vraag alleen kopie- en plakwerk om je maaltijden samen te stellen. Alle voedingswaarden staan vermeld.
Ik heb ook de eetmeter, maar dit is 1000x gemakkelijker.
Zou dat wat zijn voor iemand of hier om aan te bieden?

Ik kan het alleen niet op het forum zetten. Het is excel.

Misschien mailen naar iemand om te zien of het wat is?
Ik weet niet meer waar ik het vandaan heb gehaald. Misschien wel uit een link ergens van dit forum knipoog.
De 'voedingsbank' heb ik van internet.

Een voorbeeld staat in mijn voedingstopic.
post edited by Miepie - 2009/06/18 21:15:50
Espi
meten = weten!
RE: *** Bereken je eigen energie behoefte*** 2009/06/18 19:42:37 (permalink)
0
Zo'n spreadsheet heb ik ook, maar die was heel erg kort en bevatte eigenlijk alleen KH (was door iemand van het Atkinsforum gemaakt).. De kreet Snoopytabel valt/viel ook vaak, maar weet niet of dat hetzelfde is.
Het mooie van de cronometer is vooral dat de micronutriënten erin staan (vitamines, mineralen) en dat heb je dus niet bij zulke spreadsheets.
De Eetmeter heeft ook veel, maar
1 is al heel vaak gecrasht
2 maakt alleen onderscheid tussen verzadigd en onverzadigd vet en dan nog cholesterol.
3 bevat wel alle koekjes van Unilever maar heeft nog nooit van quinoa of exotischer fruitsoorten gehoord
Miepie
De Terriër
RE: *** Bereken je eigen energie behoefte*** 2009/06/18 21:13:53 (permalink)
0
Dit spreadsheet bevat echt honderden voedingsmiddelen. Uitgesplitst in zo'n 26 cat. voedingssoorten en Kcal, koolhydraten, eiwit en vet.
Je moet wel met excel kunnen werken, want de formules moet je wel kunnen bewerken bij nieuw in te voeren voedingsmiddelen. Al is dat bijna niet meer nodig, omdat er al zoveel in staan.

Inderdaad geen vit, min. e.d. Wat bijv. de eetmeter wél heeft.
Dat wordt echter al snel niet betrouwbaar als je je eigen voedingsmiddelen toe gaat voegen. Die informatie over vit, mineralen en vetsoorten heb je meestal niet. Is mijn ervaring.

Iedereen moet natuurlijk de manier nemen die voor hem/haar het fijnste werkt.
snelafvallen
Feather Weight
Re:*** Bereken je eigen energie behoefte*** 2013/10/11 14:56:11 (permalink)
0
Ja boeiend verhaal hoor. Ik ga dit direct doorsturen naar mijn volgers. Bedankt!
Page: < 1234 Showing page 4 of 4
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0