Bij welk BMI beginnen met training?

Author
hester.druijff
Feather Weight
2014/08/01 10:53:20 (permalink)
0

Bij welk BMI beginnen met training?

Hoi allemaal,

tijd geleden hier ook gepost, en nu heb ik weer een vraag waarop ik het antwoord niet kan vinden op internet.
ik ben momenteel 48,5 kilo bij 1,72 meter lengte. Dat is veel te weinig, een BMI van 16,5 zo'n beetje. 
Flink veel eten en ook drinkvoeding nuttigen nu om aan te komen, wat wel goed gaat (soms en beetje, soms met sprongen van 2 kilo per week)
Ik wil straks graag krachttraining gaan doen, om wat mooier in vorm te zijn dan toen ik eerder op gezond gewicht was. Ik denk 2 à 3 keer per week full body workout in de sportschool, ahv twee vaste schema's. Dat is althans wat een vriendin van mij ook doet. 

Ik vraag me alleen af vanaf welke BMI het goed is te beginnen met sporten. Nu kan ik dat eigenlijk nog niet aan heb ik het gevoel... en ik denk dat het zaak is eerst van ernstig ondergewicht af te komen, zonder training maar met meer eten en veel rust. Wel vind ik het moeilijk in te schatten wanneer te starten met gewichten en meer eiwitrijke voeding, zodat ik het laatste stuk tot gezond gewicht meer in spieren dan in vet aan kan komen. 

Als jullie hierover tips hebben zou dat heeeel fijn zijn!
Groetjes!! 

3 Replies Related Threads

sis
    NO Sissy !!
    Re: Bij welk BMI beginnen met training? 2014/08/01 18:08:39 (permalink)
    0
    Ik vind de BMI niet zo'n zuivere graadmeter over het algemeen. Je kunt trainen wanneer je je fit genoeg voelt maar hou er wel rekening meer dat je dan wat meer moet eten. Je geeft aan dat je het nu nog niet aankan, voor je gevoel. Dan zou ik er inderdaad nog even mee wachten en eerst wat aankomen. Ik vind het verder wel een prima plan van je, sporten geeft je zeker een betere vorm en meer energie. 
    axestream
    Feather Weight
    Re: Bij welk BMI beginnen met training? 2014/08/03 08:39:32 (permalink)
    0
    Je hoeft jezelf natuurlijk niet eerst vet te mesten. Als je op een gezonde manier meer kunt eten dan je verbruikt ben je er klaar voor. Wees niet bang voor gezonde vetten en complex carbs, als ik het zo lees kan je wel wat hebben.
    thijssie
    Super Heavy Weight
    Re: Bij welk BMI beginnen met training? 2014/09/15 12:27:53 (permalink)
    0
    En ben je al begonnen met trainen?
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0