Borst trainen | Gebroken sleutelbeen

Author
vnms
Feather Weight
2014/06/27 10:29:46 (permalink)
0

Borst trainen | Gebroken sleutelbeen

Beste forumleden,

Heb onlangs door een val mijn sleutelbeen gebroken, hij was helemaal "door".
Onderzijde van het bot zat 1MM uit elkaar, bovenin een ruimte van ruim een centimeter.
Dit is vorige week zondag gebeurt, we zijn nu (op 2 dagen na) bijna twee weken verder.
Ik kan tot mijn verbazing al zeer veel bewegingen uitvoeren, als mijn arm maar niet te ver boven schouderhoogte komt.

Ik weet dat ik alles zo min mogelijk moet belasten, maar nu wil ik toch heel graag de borstspieren een beetje strak houden.
Merk namelijk (heb alweer hardgelopen) dat de linker borstspier, dus de kant van de breuk, slap is en niet zo strak meer als rechts.

Nu mijn vraag, zijn er makkelijke borstspier oefeningen (al is het maar klein) waarbij ik het sleutelbeen kan ontzien in de training?
De breuk zit overigens bovenop, naast de schouder..
Hoor graag of iemand hier een idee van hebt, zodat de spier niet te slap gaat worden tijdens mijn herstel.

Alvast bedankt!

4 Replies Related Threads

sis
    NO Sissy !!
    Re: Borst trainen | Gebroken sleutelbeen 2014/06/28 18:25:16 (permalink)
    0
    Je borstspier hecht aan je sleutelbeen aan. Ik denk dat de spierspanning stukken lager is (spier lijkt vlakker en slapper) omdat je lichaam het aangedane bot rust wil geven voor het herstel. Ik zou nog even wachten met belasten. Het is wel zo elegant als het bot een beetje netjes herstelt blij en als het weer beter hersteld is kun je altijd nog vol er tegenaan met krachttraining.

Hoe kreeg je het voor elkaar om dat te breken, gevallen met fietsen? 
    vnms
    Feather Weight
    Re: Borst trainen | Gebroken sleutelbeen 2014/06/28 23:04:29 (permalink)
    0
    Dat was het antwoord waar ik al bang voor was. Heb wel een zichtbaar balletje bovenop me schouder. Maarja, als dat 't ergste is.

Na stappen naar huis rennen met een telefoon in me hand en een borreltje op. Slim knipoog.. Dus me bovenlichaam ging sneller dan me benen. En toen lag ik met me handen op straat.

Train biceps al wel weer. Elleboog zittend tegen binnenkant bovenbeen, dan voel ik geen pijn, dus gaat best goed.

Borst wil ik nog proberen, liggend met dumbells en dan langzaam omhoog drukken. Kijken hoe ver ik kom. Pijn is ho blij.

Thanks voor je antwoord in ieder geval!
    Dave Hawk
    IFBB/NBBF wereldrecordhouder
    Re: Borst trainen | Gebroken sleutelbeen 2014/06/29 12:08:08 (permalink)
    0
    Geef de het lichaam eerst rustig 6 weken de kans om te herstellen, rustig op bouwen met de eerste weken veel herhalingen om bloed in de spier te pompen, daarna langzaam met gewicht omhoog en kun je bv af en toe de borstspier shocken met Robbert's Tripple www.robberts-tripple.nl . Zelf heb ik zo'n beetje alles in mijn linkerschouder kapot gehad maar heb het zo weer naar een aardig niveau kunnen brengen.

Als je toch in de gym bezig wilt blijven de eerste tijd, alleen lekker benen trainen, dat doet ook goed werk voor je hele herstel. Misschien Cissus, glucosamine en Arginine (doorbloeding) erbij pakken, dat doet het ook wel aardig rond het herstel.
    vnms
    Feather Weight
    Re: Borst trainen | Gebroken sleutelbeen 2014/06/30 10:42:07 (permalink)
    0
    Bedankt voor de tips Dave. Ga inderdaad met benen aan de slag. En veel hardlopen blij. Biceps lukt ook al aardig gelukkig!
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0