Carb cyling

Author
Soera
Feather Weight
2015/03/01 23:29:29 (permalink)
0

Carb cyling

Hallo ik ben onlangs 30 kg afgevallen en een beetjes bang voor koolhydraten geworden. Nu snap ik dat je voor krachttraining koolhydraten nodig hebt dus denk ik aan carb cycling. Alleen koolhydraten op trainings dagen. Heeft iemand hier ervaring mee.

4 Replies Related Threads

sis
    NO Sissy !!
    Re: Carb cyling 2015/03/02 21:34:51 (permalink)
    0
    Nee, geen ervaring mee maar qua timing is het voor/tijdens je training wel het meest zinvolle moment voor koolhydraten. Krachttraining vereist trouwens niet perse KH. Zelf doe ik graag een rondje kracht op nuchtere maag bijvoorbeeld. Goed gedaan, die 30 kg!  
    Soera
    Feather Weight
    Re: Carb cyling 2015/03/03 21:14:55 (permalink)
    0
    Nog 1 vraagje dan.
    Ik ben dus onlangs 30kg afgevallen en leef nu al maanden op ongeveer 1500cal soms iets meer soms minder. Ik ben 162 en weeg nu 63kg. Ik eet 100/120 gr eiwit en ongeveer 60/80 gram vet de rest koolhydraten.

Ik heb wel nog wat vet maar ik zie er slank uit.

Om vet te verbranden en spiermassa te krijgen moet ik dan meer of minder eten? Ik hoef niet perse in gewicht af te vallen ik wil alleen van het vet laagje af.

Ik hoop dat je me nog 1 keer wil helpen.

Gr Soera
    sis
    NO Sissy !!
    Re: Carb cyling 2015/03/04 10:24:24 (permalink)
    0
    Tja.. er zijn heel veel theorieën van hoe het zou moeten, maar ik heb er nog niet één gezien die voor iedereen toepasbaar is en bij iedereen hetzelfde effect heeft. 

Gemiddeld zou je als vrouw 2000 kcals moeten eten maar ik ken ook dames die maar 1500 nodig hebben. Mannen zouden 2500 moeten hebben en ik ken mannen die dagelijks boven de 3000 zitten. Dus meer of minder daar is niet zo makkelijk een antwoord op te geven. Ik zou het qua voeding zoeken in voldoende eiwitten, vetten, mineralen maar dat doe je al een poosje, met goed resultaat. 

Voor spiermassa zou je kunnen kijken of je kortere, zwaardere sets kunt maken, en/of meer afwisseling in je oefeningen. Zwaarder belasten dus, en in dat geval niet minder gaan eten want je voeding is een deel van je herstel. 

Cardio is veelgebruikte vorm voor vetverbranding en ook daar geldt dat veel mensen langdurige cardio op lage hartslag als ideale vetverbrander zien, maar dat er ook een hoop aanhangers zijn van high intensity training als ideale verbrander. 

Lastig he. De spiegel is je beste vriend, en verder gewoon uitproberen waar je spiegebeeld het meest blij van wordt. blij 
    Soera
    Feather Weight
    Re: Carb cyling 2015/03/04 11:07:31 (permalink)
    0
    Ok dank je ik moet dus gewoon een beetje experimenteren met mijn voeding. Nu dar ik al maanden op 1500cal leef en op gewicht blijf neem ik even aan dat dit mijn onderhoud is. Ik ga hier gewoon. Mee door en hoop dat ik door de krachttraining toch vet verbrand en evengoed een beetje spiermassa aankom.

GR Soera
    Jump to:
    © 2021 APG vNext Commercial Version 5.0