Ben ca. 1-2kg vet afgevallen. Dus daarvoor ga ik mezelf deze ellende niet meer aandoen. Niet in deze exacte vorm tenminste, want daar voelde ik me toch net iets te lamlendig voor op dit dieet.
Heb laatste week eens (losjes) geexperimenteerd met een iets gebalanceerder dieet. Dus wat ik op dit dieet at plus wat meer vet erbij (eieren, wat ruimer met vet bakken, noten), dat was zo'n 600kcal hoger en dat was eigenlijk goed te doen (in ieder geval voor 2 weken) bij nog steeds een aanzienlijk kcal tekort (1500+ kcal)
M'n conclusie is dus: dat korte tijd crash dieet op die manier wel kan werken in de zin van: vol te houden EN stofwisseling stort niet in (spaarstand).
Dus wil het in de toekomst als volgt aanpakken:
- maak een basisdieet van rond de 2400kcal, waar alles in zit wat ik nodig heb qua eiwitten (mik dan op zo'n 200gram) qua groenten (mik op 1200gram per dag) qua vitaminen/mineralen qua vetten (bronnen met name: eieren, noten, kokosvet, lijnzaad)
- bulken = basisdieet + uitsluitend melk en cutten = basisdieet met als enige extra rond training: bcaa's, hydrolisaat en leucine
Het bulk dieet zal zo'n 500 kcal boven onderhoud liggen en het cut dieet zo'n 1500kcal onder onderhoud.
Op zich liet ik bij cutten sowieso melk weg (om kcal te drukken: de melk die ik drink is rauwe volvette boerenmelk). Het verschil is alleen dat ik vroeger het hele dieet aanpaste en nu van plan ben om hetzelfde basisdieet te blijven eten alleen dan zonder melk. Voordeel: makkelijker, minder denkwerk en minder gewoontes hoeven omgooien.
Een ander verschil is dat ik met een stuk hoger kcal tekort zal gaan cutten (ca. 1500kcal), tot nu toe deed ik vooral kleinere kcal tekorten uit angst voor het inklappen van m'n stofwisseling, maar dat valt eigenlijk best mee vond ik als je het maar 2 weken doet. Nog een ander verschil is dat ik supps weg laat bij bulken. Heeft bij 350gram eiwit en een ruim kcal overschot denk ik weinig zin om bcaa's, wei hydrolisaat of leucine toe te voegen in de voeding rond trainingen en is ook gewoon een stuk goedkoper
Waar ik nu nog mee bezig ben is dat basisdieet rond te krijgen. Dat gaat immers de kern worden van mijn voeding. Is nog best wel een uitdaging om alles in ca. 2400kcal te proppen, dus ben een beetje aan het kijken hoe ik dat beste in kan delen.
Heb mede om die reden het boek:
the 150 healthiest food <klik> aangeschaft. Hoorde daar goede verhalen over (o.a. van DjMark

). Wil basisdieet opbouwen uit met name dat soort voedsel.