Crash Dieet (PSMF)

Page: < 1234 > Showing page 3 of 4
Author
Espi
meten = weten!
RE: Crash Dieet (PSMF) 2009/02/20 16:09:11 (permalink)
0
O ja, toch nog meringues teruggevonden. Recept van bovengenoemde persoon

Ingredients:
-2 egg whites
-1/8 teaspoon (pinch) or cream of tartar (optional, but it helps hold the whip)
-sweetener of your choice (splenda, s/f syrup, stevia, whatever)
-1 teaspoon vanilla extract (optional)
-unsweetened cocoa powder

Preheat oven to 325°F (160°C)

Dump the whites and cream of tartar in a bowl, and whip until foamy.  Add in your sweetener and vanilla extract, and beat until stiff peaks form.  Last night I used 1/4c splenda and about 1/8c chocolate s/f daVinci's syrup.  Dip a finger in to taste; adust as needed.

With a spatula, gently fold in (by hand) the cocoa powder, being careful to flip the mixture around, rather than stirring it, or it will go flat.

Spread a sheet of aluminum foil, dull side up, on a cookie sheet.

Plop big mounds of the mixture on the foil.....I usually make about 8 big ones.

Bake for about 20' if you like them slightly moist inside; about 5' longer if not.

Remove from oven and let sit for just a few minutes, and then  carefully peel off the foil.

<I've made the mistake of letting them sit too long before removing from foil, and they then stick.  Still good--you just end up scraping them off,  >

Macros? Not much there.  I don't generally count things like cocoa powder or splenda.  The egg whites are about 3.5gP each, so ~30 cals.
John87
Super Heavy Weight
RE: Crash Dieet (PSMF) 2009/02/26 14:16:45 (permalink)
0
Leef je nog??
Marcus
Natural born chiller
RE: Crash Dieet (PSMF) 2009/02/26 16:28:16 (permalink)
0
Ja hoor ik leef nog, maar tel de uren af tot m'n pannekoeken date. Moet nog zien wat de eindstand is als ik weer wat normaler eet, want zal ongetwijfeld vocht kwijt zijn (ben zo'n 5kg lichter). Wat ik wel weet is dat ik dit nooit meer op deze manier ga doen. Voel me al 2 weken enorm lamlendig. Als ik me een beetje inspan (met hond spelen ofzo) dan ben ik gesloopt. Trainen is helemaal nachtmerrie. Een uur na afloop lig ik nog steeds in foetus houding bij te komen op de bank. Wat het denk ik met name moeillijk maakt (naast simpelweg: weinig kcal) is dat dieet vetarm is. Maaltijden verzadigden me daardoor nauwelijks, zelfs niet als ik de volgende maaltijd direct erna eet. Denk dat ik het in de toekomst houd bij een ketogeen dieet (met wel vet) met een iets lager kcal tekort van rond de 1500. Dat is maar iets hoger dan ik al ervaring mee heb en zou te doen moeten zijn voor maar 2 weken.
Espi
meten = weten!
RE: Crash Dieet (PSMF) 2009/02/26 16:32:01 (permalink)
0
Was het als intermittent fasting beter te doen geweest = langer tussendoor vasten?
P. Tsatsouline
Getting Lean and Mean
RE: Crash Dieet (PSMF) 2009/02/26 16:32:41 (permalink)
0
Hoeveel vet moet eraf?
Marcus
Natural born chiller
RE: Crash Dieet (PSMF) 2009/02/26 16:55:21 (permalink)
0
@Espi
Geen idee of IF beter had gewerkt, kan maar 1 ding tegelijk proberen. Maar goed idee, zou goed kunnen dat ik op die manier wel een groot kcal tekort trek. Iets om over na te denken voor me.

@Pavel
Nou in principe hoeft er niks af. Zit meestal zo rond een vet% van 12 en heb geen BB aspiraties. Als daarboven kom en ik vet kwijt wil dan doe ik dat meestal gewoon door wat rustiger aan te doen met de melk (drink zo'n 4L volvette boerenmelk per dag)
P. Tsatsouline
Getting Lean and Mean
RE: Crash Dieet (PSMF) 2009/02/26 17:28:24 (permalink)
0
Heb je dat van Mark Rippetoe's GOMAD?

Heb je al ooit een G-Flux achtige eet en trainingsschema geprobeerd?
http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance_nutrition/gflux_building_the_ultimate_body&cr=
Ik ga binnenkort zoiets proberen, als je er ervaring mee hebt hoor ik het graag.
Marcus
Natural born chiller
RE: Crash Dieet (PSMF) 2009/02/26 19:19:15 (permalink)
0
Heb je dat van Mark Rippetoe's GOMAD?

Nee, dat ik dol ben op melk begon al bij m'n geboorte en is nooit echt overgegaan super blij
Melk is voor mij zo'n beetje de enige manier om kcal flink op te krikken (anders heb ik de neiging te ondereten), dus ligt ook voor de hand het weg te laten als je juist wil ondereten.

Heb je al ooit een G-Flux achtige eet en trainingsschema geprobeerd?

Ja, geloof heilig in hoge energieomzet voor gunstige lichaamscompositie.
sis
NO Sissy !!
RE: Crash Dieet (PSMF) 2009/02/26 21:35:35 (permalink)
0
Opvallend dat je zo weinig energie hebt! Op zich wel logisch, maar dat het verschil zo groot is lijkt me een aparte ervaring.
sis
NO Sissy !!
RE: Crash Dieet (PSMF) 2009/03/03 18:40:05 (permalink)
0
Hoe was de pannenkoekendate uiteindelijk?
Marcus
Natural born chiller
RE: Crash Dieet (PSMF) 2009/03/03 18:56:56 (permalink)
0
Pannekoeken date werd een orgie van poedersuiker en stroop!
En werd 's avonds gevolgd door een gebakken aardappeltjes avondmaaltijd met lekker veel mayo en kruidig gemarineerde reepjes kipfilet en spinazie met boursin/stoomgroentes.
Volmaakt geluk!
Beetje jammer dat je 2 weken moet hongeren voor volmaakt geluk super blij
sis
NO Sissy !!
RE: Crash Dieet (PSMF) 2009/03/03 19:24:59 (permalink)
0
Des te groter is je genot :p

Stond je niet op je kop van de suikerrush na die orgie?
Marcus
Natural born chiller
RE: Crash Dieet (PSMF) 2009/03/03 20:22:04 (permalink)
0
Ryujin
Nam Myoho Renge Kyo
RE: Crash Dieet (PSMF) 2009/03/03 23:20:18 (permalink)
0
En, al resultaten?
John87
Super Heavy Weight
RE: Crash Dieet (PSMF) 2009/03/04 13:03:20 (permalink)
0
Jups, foto van je shizzeld absszzzzsss!!!!!!11111!
Ryujin
Nam Myoho Renge Kyo
RE: Crash Dieet (PSMF) 2009/03/07 13:37:59 (permalink)
0
P. Tsatsouline
Getting Lean and Mean
RE: Crash Dieet (PSMF) 2009/03/07 15:11:57 (permalink)
0
Was het de moeite waard?
Marcus
Natural born chiller
RE: Crash Dieet (PSMF) 2009/03/07 18:21:42 (permalink)
0
Ben ca. 1-2kg vet afgevallen. Dus daarvoor ga ik mezelf deze ellende niet meer aandoen. Niet in deze exacte vorm tenminste, want daar voelde ik me toch net iets te lamlendig voor op dit dieet.
Heb laatste week eens (losjes) geexperimenteerd met een iets gebalanceerder dieet. Dus wat ik op dit dieet at plus wat meer vet erbij (eieren, wat ruimer met vet bakken, noten), dat was zo'n 600kcal hoger en dat was eigenlijk goed te doen (in ieder geval voor 2 weken) bij nog steeds een aanzienlijk kcal tekort (1500+ kcal)
M'n conclusie is dus: dat korte tijd crash dieet op die manier wel kan werken in de zin van: vol te houden EN stofwisseling stort niet in (spaarstand).

Dus wil het in de toekomst als volgt aanpakken:
- maak een basisdieet van rond de 2400kcal, waar alles in zit wat ik nodig heb qua eiwitten (mik dan op zo'n 200gram) qua groenten (mik op 1200gram per dag) qua vitaminen/mineralen qua vetten (bronnen met name: eieren, noten, kokosvet, lijnzaad)
- bulken = basisdieet + uitsluitend melk en cutten  = basisdieet met  als enige extra rond training: bcaa's, hydrolisaat en leucine
Het bulk dieet zal zo'n 500 kcal boven onderhoud liggen en het cut dieet zo'n 1500kcal onder onderhoud.

Op zich liet ik bij cutten sowieso melk weg (om kcal te drukken: de melk die ik drink is rauwe volvette boerenmelk). Het verschil is alleen dat ik vroeger het hele dieet aanpaste en nu van plan ben om hetzelfde basisdieet te blijven eten alleen dan zonder melk. Voordeel: makkelijker, minder denkwerk en minder gewoontes hoeven omgooien.
Een ander verschil is dat ik met een stuk hoger kcal tekort zal gaan cutten (ca. 1500kcal), tot nu toe deed ik vooral kleinere kcal tekorten uit angst voor het inklappen van m'n stofwisseling, maar dat valt eigenlijk best mee vond ik als je het maar 2 weken doet. Nog een ander verschil is dat ik supps weg laat bij bulken. Heeft bij 350gram eiwit en een ruim kcal overschot denk ik weinig zin om bcaa's, wei hydrolisaat of leucine toe te voegen in de voeding rond trainingen en is ook gewoon een stuk goedkoper super blij

Waar ik nu nog mee bezig ben is dat basisdieet rond te krijgen. Dat gaat immers de kern worden van mijn voeding. Is nog best wel een uitdaging om alles in ca. 2400kcal te proppen, dus ben een beetje aan het kijken hoe ik dat beste in kan delen.
Heb mede om die reden het boek: the 150 healthiest food <klik>   aangeschaft. Hoorde daar goede verhalen over (o.a. van DjMark super blij). Wil basisdieet opbouwen uit met name dat soort voedsel.
P. Tsatsouline
Getting Lean and Mean
RE: Crash Dieet (PSMF) 2009/03/07 19:22:57 (permalink)
0
Dat is een mooi boekie, ik krijg honger als ik er doorheen blader.

Jouw dieëten zijn altijd goed doordacht. Jonny Bowden, van de 150 healthiest foods on earth, houd juist een anti-mierenneukers dieet aan. Dat is toch weer een ander perspectief op voeding.
Marcus
Natural born chiller
RE: Crash Dieet (PSMF) 2009/03/07 19:59:37 (permalink)
0
ORIGINAL: P. Tsatsouline

Dat is een mooi boekie, ik krijg honger als ik er doorheen blader.

Jouw dieëten zijn altijd goed doordacht. Jonny Bowden, van de 150 healthiest foods on earth, houd juist een anti-mierenneukers dieet aan. Dat is toch weer een ander perspectief op voeding.

LOL, ben nog nooit zo vriendelijk mierenneuker genoemd super blij
Denk dat Bowden vooral stuk creatiever is qua maaltijd opties (zwak punt van mij), op een wat groter publiek mikt (dus over het algemeen niet mensen die 6x/week of meer trainen en 4000+ kcal per dag eten) en ook wel van eten bereiden houdt (mijn insteek is vooral: op een manier waar niet teveel tijd of denkwerk achteraf in gaat zitten iets voedszaams naar binnen werken dat niet al te smerig smaakt super blij).

Maar goed hoop ook wat creatiever te worden qua voeding. Heb zelfs een paar kruiden gekocht afgelopen weken (kwam voorheen niet veel verder dan zout, dus flinke vooruitgang super blij) en mede dankzij dat boek eet ik wat dingen die ik daarvoor zelden of nooit at.

Page: < 1234 > Showing page 3 of 4
Jump to:
© 2021 APG vNext Commercial Version 5.0