Creoolse rijstschotel met bonen, kip en chorizo

Author
TommyTee
Heavy Weight
2009/05/14 14:42:23 (permalink)
0

Creoolse rijstschotel met bonen, kip en chorizo

Heb een heerljik gezond en vooal ook lekker recept. Je kunt er meteen een hoop van maken en het laat zich best een paar dagen in de koelkast bewaren. Langer in de vriezer natuurlijk). Nodig:

300gr. kipfilet in blokjes
1/2 chorizoworst in halve plakjes of in blokjes (of meer chorizo als je dat lekker vindt)
1 blik kidneybonen (of andere bonen naar keuze)
200gr. sperziebonen, door midden gesneden
500gr. zilvervliesrijst (of basmati als je wilt)
1 gesnipperde ui
2 tenen gesnipperde knoflook (doe zelf soms drie, ik ben gek op knoflook)
bosje bosui
eetlepel pittige paprikapoeder
theelepel cayennepeper
water

Knoflook en sjalot aanfruiten in olie, dan paprikapoeder en cayennepeper erbij. vervolgens de kip erbij aanbakken. Als de kip is aangebakken de rest van de ingrediënten erbij (behalve bosui). Doe er water in totdat het geheel nét onder water staat en breng aan de kook. Deksel erop en twintig minuten laten pruttelen. Zout naar smaak toevoegen en als het te droog wordt nog een scheutje water. bosui in dunne ringetjes snijden en erdoor mengen: klaar is kees!

3 Replies Related Threads

TommyTee
    Heavy Weight
    RE: Creoolse rijstschotel met bonen, kip en chorizo 2009/05/14 14:45:13 (permalink)
    0
    heeee, zag dat ik die een paar jaar geleden al gepost heb...huh?! verbaasd na ja, lekker eten kun je niet genoeg aandacht aan besteden!
    Nadia
    Comeback babe
    RE: Creoolse rijstschotel met bonen, kip en chorizo 2009/05/14 14:55:13 (permalink)
    0
    Klinkt lekker, gaan we makenblij
    DennisW
    potige billenman
    RE: Creoolse rijstschotel met bonen, kip en chorizo 2009/05/20 08:07:37 (permalink)
    0
    Ben nieuwsgierig.....klinkt goed in ieder geval!!
    Ik zal het eens proberen als ik weer thuis ben
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0