Dát eten we vandaag!

Page: < 12345.. > >> Showing page 2 of 9
Author
mariska
Super Heavy Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/04 16:38:27 (permalink)
0
Ik vind gezond eten gewoon erg lekker, heb echt geen behoefte aan zoetigheid of junken. Maar dat is per persoon natuurlijk verschillend. Als je wel die behoefte hebt, zou ik het beperken tot een dag in de week inderdaad. Anders zul je toch je doelen bij moeten stellen denk ik...
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/04 22:22:35 (permalink)
0
En dat doe ik dus niet meer.. heb te veel ervaring met hoe slecht junkdagen uitpakken. Sterker nog, ik geloof zeker dat je beter bijna elke dag iets kleins kan eten wat erg lekker is en niet helemaal verantwoord, dan dat je eenmaal per week helemaal los gaat. Heb daar een jaar ervaring mee en het werkt gewoon voor geen ene meter.

Sowieso snap ik de commotie niet zo.. het is vet en KH samen, een combinatie die ik meestal vermijd, maar voor de rest is het niet heel bijzonder: over 1 plakje van 12,5 gram.. of een brokje van 25 gram . waar praten we dan over?

...........

Vandaag was een rare dag qua eten , niet zovel op voor het gevoel maar schijn bedriegt.. het overgrote deel zat in de ochtend. In de middag ben ik gaan stadten en heb daartoe wat gekookte eitjes meegenomen, die ik met wat mayo heb opgepeuzeld. Oogst van 2 winkeluurtjes : Faja Lobi Surinaamse pindakaas, Atkins suikervrije esdoornsiroop en frambozensiroop, 2 zakjes TRS kruiden tandoori masala en madras curry evenals tamarindesap (nog nooit gedronken).

shake met weipoeder en 2 appels (met schil, zonder klokhuis super blij )
levertraan met wat siroop
kopje koffie met klein stukje chocolade
2 eitjes met 5 champignons, knoflookpuree, pindasaus en stukje koolvis
trainingsshake met 25 g Tang mangosmaak & weipoeder
post workout: 7 dadels (hogere GI nog dan glucose, lekkerder en meer vezels/mineralen), wat kruidnootjes in bakje huttenkaas
'lunch' : mok tomatensoep
onderweg: 5 gekookte eieren met mayo
nachtmaal: bak kwark met lijnzaad, all bran, cranberries en suikervrije esdoornsiroop
post edited by Esperantistino - 2004/12/04 23:35:32
braadkip
Middle Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/04 23:15:38 (permalink)
0
Sowieso snap ik de commotie niet zo.. het is vet en KH samen, een combinatie die ik meestal vermijd, maar voor de rest is het niet heel bijzonder: over 1 plakje van 12,5 gram.. of een brokje van 25 gram . waar praten we dan over?

Daar heb je ook wel gelijk in, het is zoiets kleins, dat boeit op zich weinig.

Misschien ligt het aan mij hoor maar volgens mij hebben vrouwen eerder zoiets van ik ga het eten wat lekkerder maken door wat siroop of stukjes koek er door heen te doen, dan dat mannen dat hebben maf! (begeeft zich nu op glad ijs haha)

Ik vind het heerluk om een groot bord kale rijst op te vreten, of 4 kale boterhammen, plus een kaal blik tonijn. Met heerluk bedoel ik dan niet de smaak van het eten maar het gevoel als ik op heb, zo van "ookal was het niet erg lekker, het zit er weer in". Moet wel lachen als ik sommige andere mensen bezig zie of hoor zeggen van "waarom eet je dat nou weer kaal? dat is toch niet lekker??" Zoals Jay Cutler ookal zei in zijn film "sometimes I dont eat for taste you know, I eat for fuel and thats it".

Ik denk dat je het beter simpel kan houden, dat extra stukje speculaas gaat vanzelf ook vervelen. Eet gewoon kaal en saai en neem als uitzondering eens wat echt lekkers, je zal zien dat je er dan enorm geniet.
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/04 23:34:34 (permalink)
0
Daar heb je gelijk in.. vrouwen willen het opleuken! Zie ik ook bij mijn vriend, die doodleuk een panne(n)koek zonder iets er op gaat eten. Ik vermoed toch, dat ik zoiets alleen zou kunnen opbrengen als ik al bijna een 'goddelijk' lijf had.. heb echt mijn bekomst van 1 jaar lijnen.. icm stackers ook nog. Vandaag merkte ik in een filosofische bui op, dat ik meer had bereikt met minder moeite, als ik gewoon wat meer had gegeten doordeweeks en in de weekends me had onthouden van de snacks. Want geloof me, vrouwen met een hoog vet% kunnen praktisch per definitie zich geen grappen veroorloven.. dan kan je beter maar elke dag je eten opleuken. Zolang de grote lijnen maar kloppen zeg ik "don't sweat the small stuff!" .... en waren er niet een paar mensen hier die bijna dagelijks een glaasje wijn dronken maf!

Dat opleuken doe ik ook graag met trainen trouwens.. rechttoe rechtaan trainen is ook niks voor mij.

mariska
Super Heavy Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/05 10:43:50 (permalink)
0
En dat doe ik dus niet meer.. heb te veel ervaring met hoe slecht junkdagen uitpakken. Sterker nog, ik geloof zeker dat je beter bijna elke dag iets kleins kan eten wat erg lekker is en niet helemaal verantwoord, dan dat je eenmaal per week helemaal los gaat. Heb daar een jaar ervaring mee en het werkt gewoon voor geen ene meter.

Ben ik toch niet helemaal met je eens hoor. Juist die kleine dingen die je op een dag smokkelt kunnen het verschil maken. 25 gram chocola lijkt misschien niks, maar het is toch weer 150 loze kcal.... Dat vind ik dan zonde. Bovendien hebben veel vrouwen al snel dat als ze 1 klein dingetje eten, ze meer eten omdat ze zich toch al "deels schuldig voelen ofzo". Zeg niet dat jij dat doet, maar vaak werkt dat wel zo. Ik denk dat mannen dat minder hebben. Maar discipline merk ik niet veel verschil. Ik heb zelf ook geen junkdag, maar mijn vriend zou dat bijvoorbeeld echt niet vol houden. Qua discipline win ik het echt van hem, ik heb totaal geen moeite om niet te smokkelen en mijn eetpatroon vol te houden.
Ik ben het dan met braadkip eens dat je het beter sporadisch kunt doen, dat je er dan ook meer van geniet. Als je elke dag chocola eet is er ook snel niks meer aan.

hehoi
Nuts for thought
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/05 13:41:15 (permalink)
0

Ik zeg ook niet dat je eenmaal per week helemaal los moet gaan. Daar zie ik ook totaal het nut niet van in. Er is ook een tussenweg, dus eenmaal per week iets 'zondigs' eten, iets wat helemaal niet in je dieet/doelstellingen past. Maar dat hoeft niet te betekenen dat je alles mag opeten wat los en vast zit.

Ik vind het af en toe ook zo moeilijk te rijmen bij jou Espi: je bent heel gedreven bezig met je training en voeding en je doelstellingen, maar toch doe je zoveel (heel bewust) wat dat belemmert.
iedje
Patricks property
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/05 16:12:41 (permalink)
0
op het moment eet ik niet zo goed. niet schrikken maar dit eet ik op een dag:

6.30
1 bruine boterham met beleg (kan van alles zijn)
1 kopje thee of melk

8.00- 12.00
+/- 3 koppen koffie en 3 bekers water

12.00
SOMS 1 bruine boterham met beleg

12.00-16.00
4-6 bekers water

17.30
warm eten
meestal geen vlees.
2 aardappels
1-2 lepels groente

20.00
een koekie, kaakie of stukje fruit.

Mijn dieet was (en daar wil ik ook naar terug)

7.00
30 gr brinta
1/2 ltr magere yoghurt
15 gr honing

10.00 stuk fruit

12.00
2 bruin boterhammen
3 eieren

14.00 fruit

17.00
150 gr spaghetti of aardappelen (evt rijst)
100 gr kipfilet/biefstuk
150 gr groenten

20.00
2 bruine boterhammen
1 bak tonijn op waterbasis
Hessel
Mr. Gigantism
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/05 16:42:57 (permalink)
0
Waa Soulreaver, 150 gram eiwitpoeder per dag, ben je rijk ofzo?
Oom Oli
Gare Haan
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/05 17:04:37 (permalink)
0
Nee, hij is alleen een beetje gek, herinner me dat hij vroeger nog zijn auto eens verkocht had om meer supplementen te kunnen bekostigen... huh?! verbaasd
lightweight
Middle Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/05 19:53:19 (permalink)
0
Hehe ik dacht jij fan van vast voedsel was soulreaver?
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/06 00:03:39 (permalink)
0
@ hehoi.. ben/was ook heel gedreven en toch ook weer niet. Zie zo weinig resultaat..het weer is zo vervelend en dan liggen de winkels vol met lekkers. Aangezien het 1x per week je mogen laten gaan niet zo goed blijkt te werken.. gooi ik het eens over een andere boeg. Niet meer uitschieters naar boven met 3500 kcal en zo terwijl je de rest van de week op een houtje bijt (of liever: overleeft met efedrine & caffeïne combo), maar gewoon bijna elke dag wat lekkers eten. In feite is mijn gewone eten al heerlijk.. maar nu zijn er met de feestdagen wat extra lekkere dingen aan toegevoegd.
Zolang ik de eerstkomende maanden er niet mee aankom, ben ik tevreden.. ben wel bezig de cardio op te hogen, zodat het niet uit de hand loopt .. dus (bijna) elke avond voortaan een ommetje .. haha, we lopen zowat bij SR naar binnen!

Sowieso denk ik gewoon.. als ik zorg dat ik genoeg KHs binnen krijg voor het sporten via mijn standaarddieet, genoeg eiwit om te groeien en genoeg vet om gezond te zijn en vrijwel alle eiwitbronnen wel eens te kunnen eten, dan nog kan ik nog wel wat ruimte voor lekkers overhouden.. Gemiddeld zit ik toch op bijna 3g/kg eiwit, dat is meer dan wat de meesten halen. KH krijig ik ook zat om goed te functioneren.. en dan nog zit ik op mijn onderhoud? Dus... wie ben ik om te klagen. Low-carb rulezzzzzzz maf!
soulreaver
Super Heavy Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/06 16:04:24 (permalink)
0

ORIGINAL: lightweight

Hehe ik dacht jij fan van vast voedsel was soulreaver?

ben ik ook, alleen aangezien ik gewoon heel erg druk ben en mijn doel, zoals te lezen in lichaam&psyche, niet langer is zo groot mogelijk worden maar gewoon een getraind athletisch lichaam is het eerst wat ik gedaan heb is het mezelf makkelijk maken. vast voedsel is beter dan shakes, maar shakes zijn beter dan niks blij

ik let op me eiwitinname, me vetinname en daarnaast zorg ik voor voldoende kh en eet ik de dingen die ik mezelf 4 jaar lang ontzegt hebt. zolang ik niet vetter word vind ik het best.
soulreaver
Super Heavy Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/06 16:05:48 (permalink)
0

ORIGINAL: Hessel

Waa Soulreaver, 150 gram eiwitpoeder per dag, ben je rijk ofzo?

75 euro voor 4 kg. in de shop hier, voor 150 gr. eiwit heb je 750 gr. kip nodig, wat neerkomt op 5 euro, dat is x 7 ongeveer 35 euro kip in de week en 140 euro kip in de maand. 75 euro voor 4 kg. eiwitpoeder, het is zelfs goedkoper blij
soulreaver
Super Heavy Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/06 16:07:35 (permalink)
0

ORIGINAL: Esperantistino

en waren er niet een paar mensen hier die bijna dagelijks een glaasje wijn dronken maf!

jups, ongeveer 2 flessen in de week rode wijn gaan erdoor blij

ik ben een levensgenieter en de tijd dat ik mezelf alles ontzeg voor het lichaam waar ik de genen niet voor heb om het te krijgen is voorbij blij

daarnaast heb ik natuurlijk die problemen met me rug waardoor zwaarder worden meer pijn betekend, dus de laatste weken ben ik makkelijker met me eten geworden blij
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/06 16:21:17 (permalink)
0
Kan het me levendig voorstellen SR. Wil trouwens nog wel graag wat droger worden, maar denk juist dat ik met het op onderhoud eten (gemiddeld genomen) mijn lijf genoeg 'zelfvertrouwen' geef om wat vet op te 'geven' daar het zo schromelijk verwend wordt.. het timen van de maaltijden is wel iets wat steeds belangrijker wordt!!!! Wel lastig als je zulke slechte eetgewoontes had.. dwz. meestal pas om 16u iets gaan eten en dan was het vaak junkfood ook nog!
Moet dan erg lachen om de vermaningen.. dit is echt gigantisch gestructureerd en zeer 'clean' eten ivm vroeger!

Wat ik ook soms denk... het moet toch niet zo zijn dat je alleen vooruitgang kan boeken qua lichaamsverbetering (zeg maar bodyrecomposition) als het eten zo droog en kaal mogelijk is? Dacht toch van niet... of is het: hoop toch van niet!
mariska
Super Heavy Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/06 18:22:18 (permalink)
0
Wat ik ook soms denk... het moet toch niet zo zijn dat je alleen vooruitgang kan boeken qua lichaamsverbetering (zeg maar bodyrecomposition) als het eten zo droog en kaal mogelijk is? Dacht toch van niet... of is het: hoop toch van niet!

Dat is ook zeker niet zo, maar hangt er net van af wat je onder kaal en droog verstaat. Kwark met kaneel vind ik niet kaal bijvoorbeeld, juist erg lekker. En ergens sambal op doen bijvoorbeeld vind ik ook niet kaal, maar het is ook niet kaal met een romige saus, maar dan is het weer een stuk ongezonder.
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/06 19:18:49 (permalink)
0
Terug Gaan we weer.. zal ik wel, zal ik niet verklappen wat ik gisteren gegeten heb?

Hele erge foute dingen dus! Heel erg fout, maar wel lekker!

shake: weipoeder met wat siroop
ontbijt: eitjes in roomboter met blokje koolvis en Surinaamse pindasaus met wat champignonnetjes
erna: levertraan en kopje koffie met brokje pure hazelnotenchocolade
onderweg: 5 sesamknäckebröd met kipfilet
verjaardag: 1 punt appelvlaai , 2 glazen dubbeldrank, een hapje van een pannenkoek met kaas en wat boerenkaas
onderweg: halve frikandel & hele kroket
thuis: moest toch ook een kaaspannekoek uitproberen .. heb de 2e pannenkoek weerstaan en ipv dat 1 eitje met wat kaas gegeten ..kopje decaf espresso met 2 tl mascarpone en 1 bakje ricotta met kaneel
...............
vandaag een stuk gestructureerder:
shake: weipoeder met restje frambozenjam
ontbijt: eitjes met koolvis, pindasaus en champignons
erna: levertraan met siroop, kopje koffie met brokje chocolade & 1 tl mascarpone
training: 20 g Tang poeder, 10g weipoeder
na training: dadels en bakje huttenkaas
middag: knackebrod met zalmfilet américain en gekookte eitjes
avondeten: pittige gehaktroerbakschotel en wegens honger: nog 2 knäckebröd met knoflookpaté gegeten
nachtmaal: halve bak kwark met lijnzaad en cranberries
post edited by Esperantistino - 2004/12/06 22:54:56
da Burp
Middle Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/06 19:28:35 (permalink)
0
Maar je kan gezond eten toch ook best niet kaal eten maar het wle gezond houden. Ik knikker altijd een ui en een tomaat en wat walnoten door m'n blik tonijn. Soms nog teentje knoflook d'rbij. Keukenmachine doet de rest. super blij Op brrod doen met Btje huttenkase, prima eten. Tsja, het volume neemt wel toe, maar ik krijg het nogsteeds allemaal weg. Het kost alleen ff tijd om klaar te maken, maar dan is het helemaal goed te eten.
Tsja, het neemt te plaats in van misschien nogmeers krachtvoedsel, maar tot op heden red ik het er nog prima op, en je kan mij niet wijsmaken dat er iets mis is met een tomaat of een ui. blij

Eet voornamelijk kaal als ik geen zin of tijd heb om het op te knappen.

Zelfde als kale rijst met kip, d'r is genoeg op het internet te vinden om dit beter de eten te maken zonder dat het ongezond wordt.

Om ff ontopic te gaan:
10:30
700 ml magere melk
45 gr brinta
10 gr honing
1 kiwi
28 gr Whey proteïn

13:00
3 pannekoeken + hüttenkäse
250 gr magere kwark

15:30
130gr Tonijn
60 gr 2 bruine broodjes
30 gr hüttenkäse

18:00
zuurkool met worst, vreten wat de pot schaft he. Morgen gaat ik dat maar ff bepalen. blij

En nu trainen..
Na 't trainen weer whey shakie, en voor 't slapen gaan nog 250gr kwark.

Over gister kan ik ebter niet beginnen, dat was met recht een junkdag te noemen...
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/06 19:50:53 (permalink)
0
Vertel op da Burp! Niet onder tafel moffelen! maf!
jollygood
Super Heavy Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/06 22:42:41 (permalink)
0
Dit heb ik vandaag gegeten:

70 gr havermoutpap met water gemaakt, handje rozijnen, snuf koek-en kaneelkruiden, snuf gemalen anijszaad en zoetstof
1 appel (dit ontbijt zal ik mijn leven lang niet opgeven!)

bak gortpap met kaneel
2 rijstwafels met huttenkaas

3 sneden volkorenbrood met kipfilet en een wazig tomatenpaté uit de reformwinkel (wel lekker)

bak kwark met een scheut Optimel vanilleyoghurt
1 eetlepel gemalen kokos

2 koekjes
3 sultana's
5 suikervrije zuurtjes

1 koken en stomen maaltijd van de AH, kipfilet met satesaus en...oei...witte rijst
bak kwark met een scheut Optimel vanilleyoghurt

2 granen/rozijnen koeken
1 eetlepel lijnzaadolie en de gebruikelijke pillen
Page: < 12345.. > >> Showing page 2 of 9
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0