Dát eten we vandaag!

Page: < 12345.. > >> Showing page 4 of 9
Author
gerrie23
Super Heavy Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/16 15:56:34 (permalink)
0
oke ik dan ook maar.

ontbijt:
100 gram brinta, 0,5 l melk, 50 gram eiwit, anderhalve eetlepel lijnzaadolie

tussendoor:
3 sneeenbrood met 150 gram kipfilet

lunch:
4 sneeenbrood, 0,5 l melk, 30 gr. rosbief, 30 gr kaas, gebakken ei en pindakaas

tussendoor:
500 gram magere kwark en een appel

avond:
kip, rijst en groente

na training;
50 gram whey eiwit en dextrose
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/16 19:48:10 (permalink)
0
ontbijt weishake & koffie met hazelnotenchocolade (bijna op nu)
brunch kliekje van gisteren: wokgerecht met tonijn plus 1 gebakken ei
namiddag 2 knäckebröd met 4 gekookte eieren, 50 g gebraden gehakt en 1 roggebrood met zure haring en 2 augurkjes
avondeten aspergesoep met extra asperges en gerookte zalm
nachtmaal halve bak kwark met cranberries en weipoeder (lijnzaad is op en had te veel vette snacks, vandaar aanvulling met weipoeder)

Totaal: 123 g KH, 165 gram eiwit, 132 g vet
soulreaver
Super Heavy Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/17 09:17:08 (permalink)
0
vandaag:

8.00:

90 gr. havermout + 300 ml. melk
2 multi's

10.00:

2 rijstwafels
2 mandarijnen
500 gr. magere kwark

12.00:

3 bruine broodjes
200 gr. kip
4 eetlepels curry

15.00:

2 rijstwafels
1 banaan
1 blik tonijn

18.00:

200 gr. aardappelen
150 gr. biefstuk met knoflook, ui en champignons gebakken in een beetje ketjap

21.00:

100 gr. koolvis
1 desertlepel mct olie
1 desertlepel lijnzaadolie
lightweight
Middle Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/17 15:53:26 (permalink)
0
Ontbijt:
120 gram havermout
20 gram protein 80
300 ml melk
1 appel
1 eetlepel lijnzaadolie
Multi
2 visolie caps

Lunch:
100 gram waldkorn brood
200 gram kwark
1 eetlepel olijfolie
100 gram komkommer
2 mandarijnen

Avond eten:
150 gram kipfilet gebakken in wat olijfolie
100 gram rijst
150 gram broccoli
Atkins ketchup saus

Tussendoor:
300 ml yoghurt
70 gram brood

Pre/during workout shake:
30 gram nectar
60gram dextrose
5 gram crea

Postworkout:
300 gram kwark
1 banaan
100 gram havermout
150 gram bloemkool

Pre-bed meal:

130 gram tonijn
1 eetlepel lijnzaad
2 vis olie caps

High carb day, kom nog steeds niet egt aan... toch maar opvoeren dan, vroeger kwam ik zo snel aan
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/17 16:25:25 (permalink)
0
shake schep wei met 2 geraspte goudreinetten
ontbijt 2 eieren met champignons in roomboter gebakken met 1 stukje koolvis en Surinaamse pindasaus en kopje koffie met chocolade
training schep wei & schepje Tang mangosmaak, erachteraan: bakje huttenkaas & 10 kruidnootjes evenals 1 kaki/sharonfruit
tussendoor 4 eitjes, waarvan 2 zonder dooier en 1 tl pindakaas
avondeten roerbakschotel van Oosterse groenten met rundergehakt (zonder extra vet gebakken en uit laten druipen)
nachtmaal halve bak kwark & cranberries (nog steeds geen lijnzaad in huis)
Totaal: 161 g K - 212 g eiwit - 101 g vet (27-35-38%)
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/19 19:31:53 (permalink)
0
shake schep wei met 1 geraspte appel
ontbijt 2 eieren met champignons in roomboter gebakken met gerookte zalm en kopje koffie met chocolade
training schep wei & schepje Tang mangosmaak, erachteraan: bakje huttenkaas & 10 kruidnootjes
tussendoor 4 eitjes op 2 plakjes sesamknäckebröd met pindakaas en glas tomatengroentesap
avondeten roerbakschotel van Oosterse groenten met rundergehakt gebakken in olijfolie met extra knoflook en ui
tussendoortje knäckebröd met pindakaas en stukje zachte geitenkaas Chavroux tendre bûche
nachtmaal halve bak kwark met gemalen lijnzaad & cranberries op smaak gebracht met suikervrije esdoornsiroop en anijszaad
PS: lijnzaad vergeten, toen eens geëxperimenteerd en een lijnzaadcracker gemaakt [recept = 30 gram gemalen lijnzaad, 1 eetlepel gesmolten roomboter, 5 gram eiwitpoeder en genoeg water om er een papje van te maken; uitsmeren en 6 min in magnetron bij 750 W.. was verbrand en niet lekker dus weggegooid, maar anderen schijnen het heerlijk te vinden.. vind het zelf ook zonde van de omega-3 die verloren gaat met deze verhitting]

Totaal: 125 g KH - 212 g eiwit - 139 g vet (19-33-49%)
post edited by Esperantistino - 2004/12/20 10:44:24
Xtreme_BODY
Super Heavy Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/19 19:36:48 (permalink)
0
ORIGINAL: Esperantistino

In navolging van een ander forum, dat vol zit met lekkerbekken wilde ik eens een kijkje in de keuken nemen van de B&F forumleden!
Zie hier regelmatig voedingsschema's waar ik van denk... hoe krijgen ze het de strot in? Droge tonijn zonder iets erbij, kipfilet zonder lekkere marinade, etc. etc.

epsi

Wat maakt het nu uit hoe het smaakt? Je eet het toch voor je vooruitgang... Als je een goed voedingschema hebt, Gewoon niet zeuren en de boel naar binnen proppen. Zolang je het niet weer uitkotst is het goed
fretra
Heavy Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/19 19:50:15 (permalink)
0
brinta met melk
shake van vloeibaar eiwit, halve mango, halve papaya en melk
kwark met nootjes
2 plakken meergranen brood met kipfilet, sla en beetje mayo en glas melk
rijst met tonijn en uitjes
couscous, kip kerrie, kouseband, halve avocado
vanavond nog: kwark
2 liter water, paar mokken groene thee, 1 kop koffie, 1 tequila blij (vanmiddag in de kroeg)
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/19 20:53:54 (permalink)
0
Wat maakt het nu uit hoe het smaakt? Je eet het toch voor je vooruitgang... Als je een goed voedingschema hebt, Gewoon niet zeuren en de boel naar binnen proppen. Zolang je het niet weer uitkotst is het goed

Als het lukt om genoeg van de noodzakelijke macronutriënten (KH-eiwit-vet) in de hoeveelheden/verhouding , die je voor jezelf optimaal vindt, dan is er alles voor te zeggen om dit op een zo smakelijk mogelijke wijze te doen.

Vraag me alleen af hoeveel gourmands hier op het forum zitten.. of zijn zelfs gourmands bereid elke dag hetzelfde te eten?
Het hoeft niet allemaal spannend te zijn, maar 1 maaltijd per dag moet er toch uitspringen... hoeft niet per sé de warme avond/middagmaaltijd te zijn, maar het geeft kleur en smaak aan je leven. Genieten mag!
Xtreme_BODY
Super Heavy Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/19 22:24:01 (permalink)
0
NIET quoten op een laatste post in een topic maar gebruik hiervoor gewoon de (fast) reply button .... dank U, Perry

gourmands? wtf is dat nou weer? zal er wel aan liggen dat ik blond ben

ik eet elke dag het zelfde (tenzijn mijn voedingschema verander) kheb daar geen probleem mee. want ik merk ook dat als ik me er niet aan houd ik vetter of spieren verlies. regelmaat van een vast schema vind ik veel fijner.

en het geef kleur en smaak aan je leven?? het is maar eten!!! maarja dat zal wel verklaren waarom er zoveel mensen zijn met overgewicht en diabetes 2.
Oom Oli
Gare Haan
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/19 23:20:27 (permalink)
0
morgend: 2 spiegeleieren met champignons + 2 volkorenboterhammen + 1 multivitamine

's middags: 2 big macs + klein frietje

tussendoortje: 1 stuk melkchocolade

avondmaal: 1 pizza quattro formagi

nachtmaal: 2 bananen en een peer
post edited by Oom Oli - 2004/12/20 01:57:15
n44b
Big P.I.M.P.
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/20 10:23:15 (permalink)
0

ORIGINAL: Oom Oli

morgend: 2 spiegeleieren met champignons + 2 volkorenboterhammen + 1 multivitamine

's middags: 2 big macs + klein frietje

tussendoortje: 1 stuk melkchocolade

avondmaal: 1 pizza quattro formagi

nachtmaal: 2 bananen en een peer

hmm lekker , alleen wat weinig
n44b
Big P.I.M.P.
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/20 10:27:03 (permalink)
0
smorgens : -kellogs honey pops met melk
- vit c

tussendoor : 8 boterhammen met choco of kippenfilet
0.5 l melk

middag : spaghetthi + 0.5l water

tussendoor : 150 gram kip + frisdrank

savonds : 4 croque monsieurs

savonds (tussendoor) wat yoghurt en melk

zo niet echt gezond , maar droog blijven doe ik toch (voorlopig super blij)

Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/20 11:59:28 (permalink)
0
Planning voor vandaag:
shake schep wei met suikervrije frambozensiroop
ontbijt 2 eieren met champignons in roomboter gebakken met beetje gerookte zalm en blokje koolvis, opgevolgd door kopje koffie met wat chocolade
lunch bakje ricotta gezoet met suikervrije esdoornsiroop
tussendoortje 10 g levertraan met frambozensiroop, 2 gekookte eitjes, 1 met likje pindakaas ander met mayo
vroeg avondeten spruitjesomelet van 3 eieren, veel spruitjes op smaak gebracht met flinke theelepel sambal en 2 el kokos
training schep wei & schepje Tang mangosmaak, erachteraan: bakje huttenkaas
nachtmaal halve bak kwark met gemalen lijnzaad & cranberries op smaak gebracht met suikervrije esdoornsiroop en anijszaad

Totaal: 70 g KH - 231 g eiwit - 163 g vet (12%-36%-57%)
post edited by Esperantistino - 2004/12/20 22:28:41
Oom Oli
Gare Haan
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/20 21:33:11 (permalink)
0
's morgens: een dubbel worstebrood

's middags: bloemkool in kaassaus met kroketten en worst.

's avonds: een appel en een banaan

vannacht: 4 volkorenboterhammen met kaas
post edited by Oom Oli - 2004/12/21 10:52:57
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/21 18:40:56 (permalink)
0
@ Oli: Ben je nu met ons aan het dollen of is dit echt wat je eet?
Zou goed zijn als je wat meer eetmomenten had op een dag.. zal handiger zijn om dan gewicht kwijt te raken.

Hier een heerlijk dagmenu met ook niet genoeg eetmomenten zie ik (drukdruk)

shake schep wei met 2 tl jam
brunch 2 eieren met champignons & knoflook in roomboter gebakken met blokje koolvis en Ajvarpaprikapuree, opgevolgd door kopje koffie met stukje chocolade
namiddag 100 g gerookte paling en half pak kibbeling
avondeten kippensoep op basis van 1 kippenbout met 1 struik bleekselderij op smaak gebracht met bouillon en Surinaamse pindakaas en groot glas koel tomatengroentesap om het af te blussen
nachtmaal halve bak kwark met gemalen lijnzaad, cranberries & 2 el kokos op smaak gebracht met suikervrije esdoornsiroop en anijszaad
Totaal: 104 g KH - 197 g eiwit - 96 g vet - 25 g vezels
KEV-ratio: 20-38-42%
Oom Oli
Gare Haan
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/21 18:49:23 (permalink)
0

nee, zo eet ik tegenwoordig en dat is gezonde boerenkost. Met alle respect.
Mijn trainingen gaan even vlot als tijdens een BB dieet. Ik kreeg van die dieten de indruk dat mijn lichaam lui werd, maar dat zal wel aan mij liggen. Maar als je dat allemaal voor mij wil komen klaarmaken eet ik het wel op hoor!

vandaag:

ontbijt: 2 spiegeleieren met 3 volkorenboterhammen en een glas melk

middag: 1 appel + 2 kiwi's

avond: Kalfsgebraad met snijbonen en gekookte aardappelen + groentensoep + rijstpap

deze nacht: nog geen idee
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/21 19:11:19 (permalink)
0
An sich allemaal eerlijk eten inderdaad.. maar het zou helpen als je meer eetmomenten neemt.. minder kans op spierverlies. Knabbel tussendoor op een handje pistachenoten, amandelen oid. Of drink met die appel en kiwi's een halve of hele yoghurt leeg. Lekker en makkelijk. Veel extra moeite kost het niet en je houdt er meer spieren door vast.
Ben het met je eens dat je kan overdrijven in het streven naar optimaal spierverlies.. an sich was het het makkelijkst als je 1x per dag hoefde te eten, het mag wel leker zijn maar kost vreselijk veel tijd om te bereiden en op te eten huh?! verbaasd
Kan je soms hinderen in het posten van lollige (of serieuze) berichten.. maf!
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/22 18:17:26 (permalink)
0
De soep van gisteren beviel zo goed dat ik weer een struik bleekselderij heb gekocht en nog 1 boutje uit de vriezer gehaald.. staat nu te trekken. Het was ook zo dat ik er ondanks het betrekkelijk geringe aantal kcals zo door verzadigd was, dat de kwark niet helemaal op ging.
Vond het ook wel knap van mezelf dat ik niet een stukje pizza heb gegeten, dat ik voor mijn lief Siegler heb bereid: American style pizza California met 1 bol mozzarella er op (pizza met bol: 1712 kcals - 129 KH - 89 eiwit - 94 vet, da's dus wat velen op 1 hele dag eten)

shake schep wei met 1 tl jam
brunch 2 eieren met champignons & knoflook in roomboter gebakken met blokje koolvis, tomaat en Ajvarpaprikapuree, opgevolgd door kopje koffie met stukje chocolade
training net te voren 1 peer , shake met schep weipoeder en schepje Tang mango, thuis opgevolgd door restant kwark van gisteren en huttenkaas met 10 kruidnootjes
namiddag 3 gekookte eieren op 2 sesamknäckebrödjes & wat pindakaas
tussendoor 1 zure haring en 2 augurkjes
avondeten kippensoep op basis van 1 kippenbout met 1 struik bleekselderij op smaak gebracht met bouillon en Surinaamse pindakaas
nachtmaal halve bak kwark met 1 el gemalen lijnzaad, cranberries & 1 el kokos op smaak gebracht met suikervrije esdoornsiroop en anijszaad
Totaal: 129 g KH - 250 g eiwit - 114 g vet - 33 g vezels
KEV-ratio: 20-40-40%
post edited by Esperantistino - 2004/12/22 18:26:33
Purple
Miss Perfect
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/22 20:22:49 (permalink)
0
Ik eet straks (over 3 minuutjes) Kip met aardappelen en roerbakgroenten... Mhmm...

IK heb echt zin in die aardappeltjes...
Page: < 12345.. > >> Showing page 4 of 9
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0