Dát eten we vandaag!

Page: < 12345.. > >> Showing page 5 of 9
Author
Oom Oli
Gare Haan
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/24 16:02:04 (permalink)
0
Vanavond ga ik stevig unclean bulken, verdorie! Heb de ijskast ook al vol trappistenbier geladen...
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/24 16:41:56 (permalink)
0
Gisteren:

shake schep wei met 50g kersenjam
ontbijt 2 gekookte eieren met pindakaas op knäckebröd, stukje koolvis met geraspte kaas uit de magnetron, opgevolgd door kopje koffie met stukje chocolade
namiddag 3 gekookte eieren op 2 sesamknäckebrödjes & wat pindakaas , zure haring & 2 augurkjes en bakje ricotta (te lang gewacht met eten)
avondeten roerbakschotel met gamba's, na koffie met 3 kersenbonbons
nachtmaal halve bak kwark met 1 el gemalen lijnzaad, cranberries & 1 el kokos op smaak gebracht met suikervrije esdoornsiroop en anijszaad
Totaal: 137 g KH - 214 g eiwit - 151 g vet - 22 g vezels
KEV-ratio: 20-31-49%

Vandaag:
shake schep wei met 50g bosbessenjam
ontbijt 4 gekookte eieren met pindakaas en 5 kerstotmaatjes op knäckebröd, opgevolgd door kopje koffie met stukje chocolade
training & postworkout schep wei met 20g Tang mango; bakje huttenkaas met 10 kruidnootjes en kaneel
namiddag 3 gekookte eieren op 2 sesamknäckebrödjes & wat pindakaas , zakje surimi nepkrabsticks
avondeten pittige roerbakschotel met blokje koolvis
nachtmaal halve bak kwark met 1 el gemalen lijnzaad, cranberries & 1 el kokos op smaak gebracht met suikervrije esdoornsiroop en anijszaad
Totaal: 154 g KH - 208 g eiwit - 100 g vet - 22 g vezels
KEV ratio: 26-36-39%
Oom Oli
Gare Haan
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/24 16:46:20 (permalink)
0
ben al 5 uur wakker en stevig gaan trainen, maar nog altijd bewust niet gegeten, wil deze avond zo stevig mogelijk kunnen bulken!
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/26 13:06:43 (permalink)
0
Vreselijk fout, maar wel erg lekker gegeten gisteren:

shake schep wei in suikervrije siroop
ontbijt 4 gekookte eieren met pindakaas op knäckebröd en kerstomaatjes,opgevolgd door kopje koffie met stukje chocolade
kerstmaal kreeftsoep, carpaccio, kalkoenfilets met cranberriesaus, sperziebonen en champignons met gebakken krieltjes, walnotenijs met extra walnoten en slagroom
ergens in namiddag kop koffie met 3 kersenbonbons en zak chips met chilipepersmaak evenals nog een handje walnoten tijdens het aanschouwen van een spannende film (met knuffelpauze)
nachtmaal 1 overgebleven gekookt eitje met knäckebröd en pindakaas
Totaal: 218 g KH - 159 g eiwit - 227 g vet - 34 g vezels
KEV-ratio: 25-18-58%
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/29 19:01:22 (permalink)
0
Kennelijk wil niemand kwijt wat hij/zij voor culinaire uitspattingen gegeten heeft?

maandag 27-12 : qua ontbijt, lunch en nachtmaal niets bijzonders, restantje kapucijnerschotel van 2e Kerstdag gegeten evenals iets lekker makkelijks: gegrillde tonijnsteak & doppers plus worteltjes. Merk dat het geen zin heeft kcals te sparen door eieren te koken.. gekookte eitjes zijn hap-slik-weg.. van gebakken eitjes geniet ik 3x langer en daardoor kan je toe met minder en dus een pak minder kcals.. ook al zit er een pietsje meer vet in.
Dagtotaal kwam o.a. door de uitspatting met doppers te hoog uit qua KH.. had gedacht flink laag te gaan zitten in mijn rustweek: 115 g KH - 230 g eiwit - 105 g vet en 44g vezels . KEV-verhouding: 20-40-40%

dinsdag 28-12: vrij standaard ontbijt en laatste maal. Tussendoor weer iets heel anders. Qua ontbijt terug naar gebakken eitjes.. nu met blikje roze zalm! Voor de middag zouden we zuurkool met worst gaan eten, maar Siegler was me voor en besloot vissticks klaar te maken, waar ik zowat de helft van opat ook nog (paneermeel, dus veel KH!). Hoofdmaaltijd werd dus een heel vette bedoening.. niet veel KH maar wel een halve rookworst En zelfs nog een stuk of 10 macadamias! Dat gaat vast een bom dagcals opleveren.
Later op de avond : sla, 1 haring, zure uitjes, zure augurkjes, olijfjes en een paar gehakte walnoten.
Dagtotaal: 54 g KH - 199 g eiwit - 176 g vet en 24 g vezels . KEV-ratio: 8-31-62%. Schijnt wel het je van het te zijn in het Rosedale dieet.. zoveel vet en slechts 29% verzadigd.. heel veel onverzadigd vet van vette vis en noten! Wel te veel eiwit als je Rosedale moet geloven!

Vandaag weer verwoede pogingen minder KH en ook minder kcals te eten... valt niet mee na een maand vol overvloed. Toch gaf de vetmeter weer 2 ons minder dan gisteren aan en ook het vet% bleek gedaald.

Eindelijk een wat verantwoorder BB-maaltje gehad ... na het opnieuw standaard ontbijt van eieren met vis (nu weer tonijnsteak, koolvis is op en gezien het weer en de vrieskistvoorraad houd ik het daar even op). Middagmaal: roerbakschotel met kipfilet gebakken in kokosvet en gekruid met kip tikka kruiden.
Voor de verandering eens in de namiddag de kwark en huttenkaas samen genomen.. ben het er om 5 uur 's nachts al uit moeten vanwege de kwark in de nacht helemaal zat... In avond: haring met zuur augurkje en dus als gevolg van het verschuiven van de kwark naar de middag: eens ouderwets kaas (Kernhemmer!) en een aantal walnoten.
Eindelijk een accceptabeler hoeveelheid KH en kcals! 50 KH - 188E - 119V - 17vezels KEV-ratio: 10-38-52.

PS: merk ineens een flinke bug op in de Eetmeter.. de dagtotalen zijn anders als je de grammen KEV bij elkaar optelt in Excel tov wat de Eetmeter opgeeft.. vond het al raar dat de KEVratios boven de 100 uitkwamen omdat die berekend worden tov het opgegeven dagtotaal uit de Eetmeter huh?! verbaasd
fretra
Heavy Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/29 19:31:39 (permalink)
0
hier niet echt culinaire uitspattingen:
prutje van brinta, melk, banaan, vloeibaar eiwit en kaneel door de blender
1 mango
bak kwark met pistachenoten
2 plakken zelfgebakken meergranenbrood met rosbief, glas melk, 1 avocado
rijst, tonijn, sla en 2 eieren met iets mayo en mosterd
wilde rijst, ribeye, maiskolf
en ondanks het feit dat ik er vast een gigantische puist van krijg sinds tijden 1 bonbon
straks nog wederom kwark

Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/06 20:01:11 (permalink)
0
Heel wijselijk een tijdje niks vermeld.. om wat uitspattingen die het daglicht niet kunnen verdragen weg te moffelen (had een eetbui een paar dagen terug), had ws alles met de hypo te maken die ik in de ochtend kreeg... iig zat het qua eiwitten erg goed: 280 gram ! Gebeurd is gebeurd.. vandaag at/eet ik:

ontbijt 2 gebakken eieren met 60 g gerookte zalm en 3 knäckebrödjes met likje Surinaamse pindakaas. Toe: koffie met tl mascarpone en 1 kiwi.
training 3 tl Tangpoeder (wei is bijna op), direct erna: bakje huttenkaas met kaneel en klein Espi-handje gummbieertjes mwah, geef mij maar dadels... iets gezonder!
ergens in namiddag paprika-mascarponesoep , pepersteak met kerstomaatjes en toe: halve bak kwark met kokos en gemalen lijnzaad plus zakje koffiepoeder.
avondeten 2 struikjes witlof met paar plakken kalkoenfilet en zachte geitenkaas (Chavroux Tendre Bûche)
nachtmaal nog een paar plakken kalkoenfilet, 5 walnoten en klein stukje Port Salut
Totaal: 91 g KH - 184 g eiwit - 131 g vet (39% verz) - 20 g vezels
KEV-ratio: 16-33-52%

Ga de koffie maar helemaal afschaffen.. 't is niks gedaan . Na al die lekkere chocoladeletters van december is het gewoon zonder iets vettigs erin niet lekker.. groene thee is tenminste te pruimen zonder iets erin. En nog gezond ook.
Purple
Miss Perfect
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/06 20:04:23 (permalink)
0
als ik een culinaire uitspatting heb... eet ik kip... maf!

Erg spannend dus...
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/06 20:09:53 (permalink)
0
Moet je die dan ook nog eens vangen , dat het zo spannend is ? maf!
Purple
Miss Perfect
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/06 20:11:08 (permalink)
0
Nee moet er wel helemaal zelf voor op pad.. met mijn fiets door enge steegjes heen om die te kunnen kopen...

Dus ja...

Pff.. ik heb het zwaar.
Chewie
Heavy Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/06 21:03:35 (permalink)
0
7uur
60gram whey 300ml melk, bruine tarwe bol en sandwichspread (komkommer)

1030 -11uur
blikje makreel in olie en ene bak koffie met een koekie

12uur-1230
3bruine tarwe bolle met 114gram rosbief, warme choco melk en een half liter ijsthee

1430-1500
80gr cashew noten en 2 bakken koffie

18uur - 1830
100gram rijst, 100gram gekookte kip, 80gr snijbonen

nu een blikje tonijn in olie met curry
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/10 21:41:36 (permalink)
0
Zondag 9 jan, rustdag
ontbijt 2 gebakken eieren met blokje koolvis, 2 el Kip Masala saus en toe koffie met tl mascarpone.
lunch mok tomatensoep, bakje huttenkaas met kaneel en 10 ml levertraan in suikervrije frambozensiroop
tussendoor 3 sesamknäckebröd besmeerd met een paar likjes pindakaas en belegd met 3 gekookte eieren en beetje mayo en kerstomaatjes, 1 sesamknäckebrödje met hazelnootrozijnpasta.
avondeten half bakje kwark met cranberries; in kokosvet en sesamolie geroerbakte sperziebonen met sardientjes, ui, santen en sajoerroerbakmix.

Totaal: 94 g KH - 143 g eiwit - 107 g vet (34% verz) - 26 g vezels
KEV-ratio: 20-30-50%

Maandag 10 jan, trainingsdag

ontbijt 2 gebakken eieren met blokje koolvis, champignons en 2 el kip masala saus en 3 knäckebrödjes met likje Surinaamse pindakaas. Toe: koffie met tl mascarpone.
training weipoeder met 2 volle tl bosbessenjam, direct erna: bakje huttenkaas met klein Espi-handje gummbieertjes
ergens in namiddag kwark met gemalen lijnzaad, eetlepel kokos en cranberries.
avondeten in kokosvet en sesamolie geroerbakte spitskool met kipfilet, ui, santen 2 struikjes witlof met sajoerroerbakmix en 1 el basmatirijst.
nachtmaal 3 walnoten en kwart schijfje Chester Abbeydale onions & chives kaas op 1 knäckebröd (smaak valt tegen).

Totaal: 121 g KH - 190 g eiwit - 114 g vet (39% verz) - 31 g vezels
KEV-ratio: 22-34-46%
post edited by Esperantistino - 2005/01/10 23:04:47
Oom Oli
Gare Haan
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/10 22:51:05 (permalink)
0
Vandaag heb ik veel worstenbrood en appelbollen gegeten. Is hier een gewoonte de maandag na 3-koningen maar vraag me niet waarom.... Is dat in Holland ook?
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/10 23:03:24 (permalink)
0
'k Geloof dat onderhand niemand meer weet wat Driekoningen is.. Iedereen pleurt de kerstboom al direct na 1 januari weg en sommigen zelfs al op 27 december... weet niemand meer dat je die boom (en de kerststal) tot 7 jan moet laten staan?
En pas opzetten op 24 december?

Bij ons was het de gewoonte om dan pudding te maken voor mij en mijn broer en daar een pit in te leggen. Wie de pit trof, was voor de rest van de dag de 'baas' . Schijnt een algemeen gebruik te zijn geweest..

Espi

jollygood
Super Heavy Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/11 08:25:23 (permalink)
0
Wat bedoel je met "moet" Espi? Ik weet dat op 24 dec. de kerstboom zetten vooral in Duitsland een gewoonte is, en tot driekoningen laten staan ook hier in Nederland veel gedaan wordt. Ik zet mijn kerstboom traditiegetrouw op 10 december en bij mij gaat 'ie er idd 1 januari uit. Gaat niet echt ten koste van het feestgevoel.

Appelbollen en worstebrood eten wij hier niet Oli. Althans niet op de genoemde dag. Wij eten op oudjaarsdag oliebollen en appelbeignets en worstebrood wordt, in elk geval in Limburg, na de nachtmis op kerstavond gegeten.
Cowgirl Herb
goes bananas
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/11 08:28:43 (permalink)
0
Mijn kerstboom stond meestal tot pasen. Of wat er van over was...
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/13 23:08:44 (permalink)
0
Vandaag: rustdag

ontbijt 2 gebakken eieren met blokje koolvis, 2 el kip masala saus, kerstomaatjes, bestrooid met sesamzaadjes en zonnebloempitten en een beetje roomkaas erop. Glaasje levertraan & saffloerolie met frambozensiroop en koffie met 1 tl mascarpone (weggegooid: mascarpone is te oud geworden).
lunch 3 gekookte eitjes en 2 sneetjes knäckebröd met pindakaas en likje mayo en 1 beker tomatengroentesap
late namiddag kwarkshake van halve bak uitgelekte kwark met cranberries en appel (en zoetstof plus perensmaakstofje)
avondeten kippensoep op basis van 1 kippenbout en struik bleekselderij met klein beetje pindakaas met als vooraf je kwart schijfje kwart schijfje Chester Abbeydale onions & chives kaas en 5 plakjes flinterdunne Aosta beenham
nachtmaal 5 walnoten en 50g pistachenoten

Totaal: 75g KH - 189 g eiwit - 134 g vet (24% verz) - 27 g vezels
KEV-ratio: 13-34-53%

PS: walnootjes gingen niet door, geen trek meer... :
nieuw totaal 73g KH -184g eiwit - 110g vet
KEV-ratio: 14-36-49%

post edited by Esperantistino - 2005/01/14 00:45:21
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/17 15:23:33 (permalink)
0
Zondag 16 jan, trainingsdag
ontbijt 2 gebakken eieren met blokje koolvis, 2 el Kip Masala saus, 3 sneetjes knäckebröd met pindakaas, plakje chorizo en kerstomaatjes evenals 1 kop koffie (zonder iets erin)
training paar schepjes wei met ananasjam en na de training: glas versgeperst sinaasappelsap
lunch kwark-yohgurt-appel-cranberry shake met wat weipoeder en zoetstof
tussendoor stuk of 12 plakjes chorizo, 3 kerstomaatjes, stukje Chester Abbeydale kaas en 5 olijven evenals 1 el levertraan
avondeten kapucijnerchili met gehakt en fetakaas
nachtmaal kleine weishake
Totaal: 146 g KH - 218 g eiwit - 121 g vet (50% verz) - 36 g vezels
KEV-ratio: 23-33-43%

Maandag 17 jan, rustdag

shake kleine weishake
ontbijt 2 gebakken eieren met blokje koolvis, 2 el kip masala saus en likje curryketchup
lunch kwark met gemalen lijnzaad, kokos en cranberries, 1 el levertraan en 1 el saffloerolie evenals 1 glas tomatengroentensap en 1 kopje koffie.
tussendoortje klein stukje geitenkaas en 1 sneetje knäckebröd met plak knoflookpaté
avondeten spruitjesomelet met kokos en sambal evenals 1 blikje tonijn
nachtmaal kleine weishake

Totaal: 53 g KH - 174 g eiwit - 104 g vet (33% verz) - 21 g vezels
KEV-ratio: 11-38-51%

PS: heb mijn schema gewijzigd.. streef nu naar KEV ratio van 10-35-55 ipv 20-40-40. Nog steeds hoog in de eiwitten, maar iets smakelijker en lager in de KH voor betere vetverbranding. Op trainingsdagen gem 50 gram KH en 30 g eiwit extra.
post edited by Esperantistino - 2005/01/18 00:11:01
Rosanne
Ms. Alfabet
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/17 16:58:03 (permalink)
0
Espi, ik zie dat je vaak cranberries eet. Eet je dan verse, of van die gedroogde (die rozijnen look-a-likes)?
(gewoon nieuwsgierig, en wat is "beter"?)
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/17 18:18:51 (permalink)
0
Verse.. die liggen nog steeds in de super.. cranberries zijn eigenlijk vreselijk zuur al begin ik er aan te wennen en heb er steeds minder zoetstof voor nodig.

Cranberries zijn perfect voor als je blaasontsteking hebt.. vraag me af en toe wel af of het niet overkill is aan zuur...
Het zijn wel een bessensoort met crimineel veel anti-oxidanten en zeer weinig KH en dat is de reden dat ik ze eet.. niet dat ik ze nu zo geweldig lekker vind. Moet wel een waarschuwing geven dat ik al een voorkeur voor zure dingen heb en een ander zal ze miss zelfs met veel zoetigheid (suiker of zoetstof) nog steeds niet lusten.

Espi
Page: < 12345.. > >> Showing page 5 of 9
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0