Dát eten we vandaag!

Page: << < ..6789 > Showing page 6 of 9
Author
Rosanne
Ms. Alfabet
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/17 22:18:18 (permalink)
0
Ik zal eens kijken of ik ze kan vinden, vers. Heb nu wel gedroogde, maar vraag me af of dat zo effectief is. Smaakt wel lekker moet ik zeggen...
strakur
il palestrato
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/17 23:52:29 (permalink)
0
@espi: ik bewonder de geestdrift waarmee je al je menu's steeds weer zorgvuldig uittypt, met bijbehorende KEV-percentages en al! en wat een exotische ingrediëneten allemaal! zit nog niet zo lang op dit forum, maar vroeg me af of je niet teveel vet binnenkrijgt: je zit meestal tussen de 40 en 50%; ik zit daar toch ver onder denk ik. ik ben 1.88 en weeg nu na 10 maanden trainen 80 kg (kom van ongeveer 71) en eet weinig vet (altijd magere melk, magere kwark); wel gewoon boter om mee te bakken, eieren en af en toe vette vis; hüttenkäse vind ik erg lekker, maar is toch behoorlijk vet. kan dat allemaal geen kwaad volgens jou?
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/18 00:07:25 (permalink)
0
zolang je onder of op je kcalbehoefte blijft valt het erg mee... wou trouwens net wat veranderen.. heb geen honger meer voor noten.
Voorheen probeerde ik 20-40-40 te bereiken maar dit was te veel KH voor een low-carb dieet om succesvol te zijn. Vet is gezonder en lekkerder... het is sowieso veel eenvoudiger om iets minder te eten dan je nodig hebt bij weinig KH, je hebt gewoon minder honger.
Probleem is alleen om precies genoeg energie te hebben voor je training.. met 50 gram extra heb ik nergens last van.. vooralsnog. Gemiddeld 1x per week eet ik wel veel meer KH, zoals peulvruchten.

Houd sinds begin juni elke dag bij wat en hoeveel ik eet.. gaandeweg zijn er een paar dingen bijgekomen, zoals % verz vet en vezels. Nav een draad op een ander forum wil ik nu ook eens gaan kijken wat mijn PRAL is: zie http://www.johnberardi.com/articles/nutrition/bases.htm. Kort door de bocht: zuren in je voeding zoals in vlees (en granen, al speelt dat voor mij niet) moet je compenseren met een ruime inname aan groentes.

Espi

strakur
il palestrato
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/18 10:08:18 (permalink)
0
@espi: je link over die PRAL werkt (bij mij) helaas niet. zelf eet ik inderdaad behoorlijk wat KH; of vet lekkerder is dan KH weet ik niet: een bord pasta gaat er bij mij ALTIJD in, hmmmm [sm=87.gif]
Rosanne
Ms. Alfabet
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/18 11:47:22 (permalink)
0
Tot nu toe gegeten vandaag:

ontbijt: 1 sinaasappel, 2 boterhammen met huttenkase en 1 boterham met jam (nouja, jam is niet helemaal het goeie woord, meer "fruitbeleg": biologische blabla zonder suiker)
tussendoor: 1 broodmuffin (zal het recept binnenkort eens posten), 1 boterham met smeerkaas (slankie, mediterraans gekruid) en een los plakje kaas (slankie pittig).

Straks lunchen met twee boterhammen belegd met gekookt ei en pindakaas. Lekkere combinatie!
OX
Bigger than a Bull
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/18 20:54:05 (permalink)
0
laat ik ook maar meedoen:

8.00u: 4 bruine boterhammen met filet americain of roomkaas

11.00u: Friesche Flag Breaker (perziksmaak!) en 2 bruine boterhammen met kipfilet

13.00u: 2 bruine boterhammen met kaas 2 flesjes Danone Actimel (200 ml volgens mij) en een appel

16.30: stukje kaas en een handje casew nootjes

17.30: 2 borden pasta met kaas en champignons (de saus van de pasta) en wat sla

verder drink ik alleen maar water of spa rood
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/19 17:57:31 (permalink)
0
Dinsdag 18 jan, trainingsdag
shake kleine weishake
ontbijt 2 gebakken eieren met tonijnsteak, 2 el Kip Masala saus, kerstomaatjes, 3 sneetjes knäckebröd met pindakaas en hazelnootrozijnpasta evenals 1 kop koffie (zonder iets erin)
training paar schepjes wei met ananasjam en na de training: low-carb reep aardbei-chocolade
lunch kwark-appel-kokosshake en 1 el levertraan
tussendoor 3 kleine stukjes geitenkaas, kerstomaatjes, olijven, 4 cervosticks (lekker, maar heel erg vet), beker tomatengroentensap
avondeten zuurkool met rookworst (zonder aardappels)
nachtmaal bakje ricotta en weishake
Totaal: 118 g KH - 215 g eiwit - 183 g vet oh neee (40% verz) - 25 g vezels
KEV-ratio: 16-29-55%

En o wonder: zelfs nog iets lichter de volgende dag.. snap d'r niks van.

woensdag 19 jan, rustdag

shake kleine weishake
ontbijt 2 gebakken eieren met tonijnsteak, 2 el kip masala saus en surinaamse pindakaas
lunch kwark met gemalen lijnzaad, kokos en cranberries, 1 el levertraan en 1 el levertraan, halve beker tomatengroentensap
tussendoortje klein stukje geitenkaas, 6 plakjes kipfilet met stukjes knoflookpaté, olijven en knoflook
avondeten spruitjesomelet met kokos en sambal evenals 1 blikje tonijn
nachtmaal 5 walnoten en kleine weishake

Totaal: 47 g KH - 208 g eiwit - 132 g vet (27% verz) - 23 g vezels
KEV-ratio: 9-38-53%

So far, so good... als ik nu mij beter kan inperken qua KH op alle dagen en alleen op trainingsdagen zo'n 50 gram KH toevoeg en weet af te vallen, moet de rest vanzelf gaan. Zit met eiwitten op 4 g/kg vetvrije massa.. ruim voldoende. En dan eet ik gewoon zoals Atkins aanbeveelt: als je honger hebt.. geen KH maar vettig spul , alleen dan wel vnl. olijven, noten en zo nodig pate en vettere vleeswaren (cervosticks zijn nieuw voor me, lekker maar zooooo vet!)

strakur
il palestrato
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/20 10:16:15 (permalink)
0
@espi: ik zit soms met grote ogen jouw menu's te lezen: wat een creativiteit! maar wat moet ik mij in vredesnaam voorstellen bij een spruitjesomelet?
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/20 10:36:37 (permalink)
0
In feite geen omelet omdat ik geen eieren wil klutsen (peroxydatie dooiers bla bla):
Spruitjes pellen, 10 koken in laagje water..
4 eitjes erbij gooien
flinke tl sambal erbij , 2 el kokosrasp
deksel op de pan en laten smoren.
Evt. een klontje roomboter al hoeft dit niet per se.

Afgezien van het pellen van de spruitjes een werkje van niks.. en erg lekker.
strakur
il palestrato
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/20 17:57:29 (permalink)
0
het klinkt wel lekker en ik ben dol op spruitjesssss
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/21 14:01:51 (permalink)
0
Donderdag 20 jan, trainingsdag
shake kleine weishake
ontbijt 2 gebakken eieren met koolvis, 2 el Kip Masala saus, champignonsmaatjes, 3 sneetjes knäckebröd met pindakaas en hazelnootrozijnpasta evenals 3 koppen groene thee
training paar schepjes wei met ananasjam en na de training: low-carb reep aardbei-chocolade en 1 bakje huttenkaas
lunch kwark met lijnzaad, kokos, cranberries en koffie caramel
tussendoor stukje geitenkaas, 5 grote olijven, paar gevulde stukjes paprika met roomkaas en beker tomatengroentensap
avondeten spitskool met kipfilet met masala kruiden
nachtmaal walnoten en weishake met lijnzaad
Totaal: 124 g KH - 213 g eiwit - 145 g vet (42% verz) - 38 g vezels
KEV-ratio: 19-32-49%


vrijdag 19 jan, rustdag

shake 2 kleine weishakes (4u en 8u)
ontbijt 2 gebakken eieren met koolvis, champignons , 1 el kip masala saus en surinaamse pindakaas
tussendoor 6 plakjes kipfilet met daartussen stukjes cranberriepaté
lunch kwark met kokos en cranberries en 1 zakje koffie-caramel, 1 el levertraan
tussendoortje 5 grote olijven, paar gevulde stukjes paprika met roomkaas en beker tomatengroentesap
avondeten spitskool met shoarmavlees
nachtmaal walnoten en kleine weishake met lijnzaad

Totaal: 51 g KH - 175 g eiwit - 148 g vet (27% verz) - 24 g vezels
KEV-ratio: 9-31-60%

Doordat de KH vocht aanzuigen, onsje meer op vrijdag, daarentegen 3 ons lichter op donderdag ochtend door minder KH.
Maar.. die 70 gram KH extra zorgden wel voor een supertraining.. heb 25 min op 90% van mijn hartslag getraind en iets van 5-8 min op 94% van mijn max.. (93% Karvonen).
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/25 22:11:18 (permalink)
0
Maandag 24 jan, rustdag

shakekleine weishake op basis van water
ontbijt nee, geen eieren... ze zijn op , daarom: kwark met kokos, lijnzaad, cranberries en zakje koffiepoeder met caramelsmaakje
lunch 1 el levertraan, 0,5 el saffloer olie, bakje huttenkaas, 2 stukjes koolvis met 3 plakjes beenham en 1 plakje kaas
tussendoor 4 gekookte eitjes met beetje mayo en Surinaamse pindakaas
avondeten Thaïse roerbakschotel met tonijn, op smaak gebracht met knoflook, sambal en groene currypasta
nachtmaal walnoten

Totaal: 45 g KH - 208 g eiwit - 146 g vet (38% verz) - 19 g vezels
KEV-ratio: 8-36-56%

Dinsdag 25 juni, training

shake kleine weishake
ontbijt 2 gebakken eieren met koolvis, 3 sneetjes knäckebröd met pindakaas
training 40 g wei met bosbessenjam en na de training: restant shake en bakje huttenkaas; thuis nog een aantal mariakaakjes gescoord en 1 rijstwafel (zonder beleg)
warme maaltijd voorafje, plakje kaas en 5 gevulde olijven; Chinese roerbakgroenten met kipfilet en zelfde kruiden (groene curry, sambal, knoflook)
6-uurtje kwark met lijnzaad en kokos en vooraf: aantal plakjes kipfilet met boursin light evenals 1 halve beker tomatengroentesap.
nachtmaal cervostix en kleine weishake
Totaal: 137g KH - 200 g eiwit - 121 g vet (42% verz) - 24 g vezels
KEV-ratio: 22-33-45%

Beetje een raar dagje.. zat te twijfelen tussen een KH-refeed of niet.. maar besloot dat niet te doen. Die moet je nl. vetvrij uitvoeren .. dus heb ik het gelaten bij ietsjes meer KH van wat voorhanden was.. domme kaakjes en een rijstwafeltje.
De oververmoeidheid komt niet door een gebrek aan voeding of KH maar door een overbelasting van het CZS.. alleen wat meer rust zal helpen, dus cardio is even naar 0 teruggebracht. Volgende maand alleen nog maar slow-motion cardio in de 2e fase van mijn FemFitschema.

post edited by Esperantistino - 2005/01/25 23:21:47
braadkip
Middle Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/26 14:15:27 (permalink)
0
8:00 2 koeien

10:00 1 kip en 1 schaap

13:00 4 vrachtwagens met afvalvlees

15:00 een rijstveld (inclusief boer en boerin)

18:00 3 pandaberen en de broodjes die ze zaten te smeren ook maar opgegeten

21:00 Roodkapje, haar oma en de grote boze wolf

Tussendoor: De gehele bevolking van Tanzania
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/31 20:27:30 (permalink)
0
Jij hebt wel heel rare voedingsgewoonten braadkip!

Alweer een paar daagjes niks ingevoerd..was begin vorige week nog steeds overtraind van 3 te heftige cardio sessies. Heb een paar dagen ruim boven mijn onderhoud gegeten, maar uiteindelijk donderdag toch een kleine refeed uitgevoerd met voedingsmiddelen die toevallig voorhanden waren: 255 gram KH uit rijstwafels (ws hierdoor toch ziek geworden?), knäckebröd, jam (shake) en fruit .

Wo en do: 2x kipbleekselderijsoep (beide keren vers bereid),
Vr: witlof met kaas en ansjovis
Za: tartaarschotel met gehakt, feta en mozzarella
Zo: reisdagje, veel vette hapjes (eieren, rookworst, cervostix) , geen groenten (!) en ziek gegeten aan 3 Slimfast repen.. kreeg steeds buikpijn van de maltitol of van de rijst met soja ? vies bah

Wo: 49 g KH- 179 g eiwit - 130 g vet (33% verz) - 27g vezel - (9-34-56%)
Do: 255 g KH - 264 g eiwit - 116 g vet (41% verz) - 56 g vezel (33-34-33%)
Vr: 43 g KH - 174 g eiwit - 156 g vet (38% verz) - 16 g vezel (8-31-62%)
Za: 109 g KH - 184g eiwit - 152 g vet (37% verz) - 32 g vezel (17-29-54%)
Zo: 98 g KH - 191 g eiwit - 184 g vet (27% verz) - 11 g vezel (14-27-59%)
Vandaag:

shakekleine weishake op basis van water
ontbijt gebakken eieren met koolvis, ajvar puree en 4 sneetjes knäckebröd met pindakaas en 1 kopje koffie met scheutje sojamelk en kokosrasp.
training ervoor: 1 appel en mango. Tijdens : weipoeder.
late lunch shake op basis van bak kwark, 200 ml sojamelk, 40 g cranberriecompôte, 30 g frambozen, 40 g kokosrasp en 30 g gemalen lijnzaad en suikervrije siroop .. ervoor: glaasje levertraan met saffloerolie en suikervrije siroop
avondeten spruitjesomelet met kokos en sambal
nachtmaal walnoten en weishake

Totaal: 131 g KH - 198 g eiwit - 132 g vet (30% verz) - 57 g vezel
KEV ratio : 21-32-47%
Nog steeds buikpijn van die Get-Fat-Fast repen... verdrietigverdrietigverdrietigverdrietigverdrietig
Oom Oli
Gare Haan
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/01/31 23:29:39 (permalink)
0
s'morgens: broodje gezond

middag: 2 koninginnehapjes met friet en een hoop rauwkost

avond: een lekkere 4-kazenpizza

drank: 2 liter water
Pazuzu
Middle Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/01 19:34:42 (permalink)
0
Ik ook maar weer eens. knipoog

Ontbijt: 5 Eetlepels Brinta in 250 ml warme halfvolle melk met een handje rozijnen en 1 eetlepel honing.
1 Glas sinasappelsap (vers, van 3 sinasappels).
Tussendoor: 1 Mueslibol (volkoren bol met rozijnen en vruchtjes).
2 Keer een beker koffie met melk. (Woei! Ben nog steeds van de suiker in de koffie af! )
Lunch: 2 Volkoren boterhammen met veel kaas geplet tussen een tosti ijzer. super blij
Tussendoor: 1 Volkoren boterham met pindakaas.
Avondeten: 200 g spruiten en een kipfilet (100 g?).
Later 's avonds: Bak kwark van 250 ml (Vifit met perziksmaak).
Ongeveer 1 liter water gedronken (beetje weinig, ik weet het).
Vandaag niet gesport. Wel een Mantoux prik gehad omdat ik in Zeist woon en daar is een groot TBC onderzoek. Nog maar wat extra vitamine C genomen, kan sowieso geen kwaad. super blij


Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/01 20:21:33 (permalink)
0
Ben vreselijk humeurig.. de Eetmeter is stuk!
Ik kan er niet meer in komen.. jonge, heb vanaf 5 juni vorig jaar elke dag bijgehouden wat ik at.. weet niet wat ik nu moet doen

Zal eens kijken of ik de Eetmeter kan de-installeren en dan weer opnieuw installeren.. het is al eens eerder gebeurd.
Ik had eigenlijk de voedingsgegevens al ooit eens in Excel staan.. maar computer werd gehackt eind 2003 en ik raakte alles kwijt. Het is veel werk om al die levensmiddelen weer over te zetten.. alhoewel, ik eet vaak wel hetzelfde.
Nu kan ik er niet meer in

Nou ja.. wat gegeten vandaag:
- weishake
- ontbijt; eieren met koolvis en ajvarpuree
- tussendoor.. per ongeluk thee met suiker genomen. (kopjes omgewisseld verdrietig ).. gelijk een half uur later, moe slaperig en chagrijnig.
- lunch: bakje huttenkaas, halve frikandel en halve mexicano
- onderweg: restje Danone kwark
- 's middags: 50 g feta-olijven en 100 g pepper sweets , 2 plakjes slagersrookworst
- 's avonds: 3 gek eieren met Surinaamse pindakaas
- laat: zuurkool met slagersrookworst
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/07 17:46:21 (permalink)
0
Heb gisteren met vriendlief 20 gerechten uit de mouw geschud. We waren het een beetje zat om a l'improvice te eten. Of liever: ik kan vaak wel iets koken wat IK lekker vindt, maar vaak vindt hij het ajakkie bah. Dus hebben we even de koppen bij elkaar gestoken en zijn er 20 menu's uitgerold. Ik heb er vandaag nog een stuk of 5 bij verzonnen en ga nog door tot 30 /31, zodat ik de eerstkomende 3 maanden onder de pannen ben. Elke dag van de maand weten wat je eet en 31 dagen lang niet hetzelfde eten.
We hebben o.a erop gelet dat als ik iets kook wat hij vies vindt, hijiets anders eet, zo lust hij bijv geen kippensoep en dan krijgt hij tomatensoep met balletjes.
Ook heb ik het zo gedaan dat ik 4 dagen na elkaar niet dezelfde eiwitbron eet: vis - rood vlees - wit vlees - overig.
Vis kan zijn zalm, tonijn, witvis of garnalen (hij krijgt dan tonijn)
Kip of kalkoen voor wit vlees: meestal kipfilet , soms kippenbout (soep).
Rood vlees: van alles, meestal gehakt, ook sudderlapjes, varkensvlees zoals blinde vinken en worst.
Overig: van alles, vleesveranger (quorn), eieren, kaas, noten.

Ben aardig content over mezelf... super blij
Had ik veel eerder moeten doen. Had eerder al een weekmenu maar daar kwam de klad in, ook omdat vriendlief niet altijd alles even lekker vond, speciaal niet salades. Mmm verheug me al op de haringsla met bietjes....
Laura Palmer
Miss Jolie
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/07 20:54:36 (permalink)
0
Wauw, RESPECT hoor espi. Ik sta ook altijd in de keuken met alles bij de hand maar nog niet eens weten wat ik wil klaarmaken. Ik heb inmiddels kookboeken gekocht maar ja het is wel de bedoeling om dat eerst te lezen.super blij
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/07 21:29:00 (permalink)
0
Je hebt niet veel kookboeken nodig.. de eerste 15 recepten konden we moeiteloos uit de mouw schudden van dingen die we vaak eten.
In feite ben ik, sinds ik verlost ben van de kookboeken (dwz had een index op de pc en zocht dan recepten op), fantasievoller gaan koken, maar ja op een gegeven moment komt er de klad in. Het lekkere zit 'm vaak net in speciale kruiden en zo.
Ben inmiddels trouwens op 47 gerechten uitgekomen die me lekker leken blij. En dat met maar 2 kookboekjes d'r bij ..
Kookgids Wok (Sian Davies) ergens in de uitverkoop oid gekocht (ISBN 1-4050-074-9) en Met Montignac de wereld rond (vegetarische gerechten).

Of je rijst , noedels, aardappelen etc toevoegt mag je zelf weten natuurlijk: soms is het onderdeel van een gerecht zoals linzen of zoete aardappelen. Maar aangezien ik 1x per 6 dagen een kleine KH-refeed doe is dat precies goed..

Tip van Lyle: eet veel rood vlees! Ook alle traditioneel ingestelde bb-ers zweren er bij!

O ja.. een kookboek heb je niet eens nodig, kijk maar eens hier: http://forum.body-fitness.nl//Inspiratie_voor_recepten/m_213572/tm.htm

Allemaal internetpagina's bomvol recepten!

PS: verplaats deze draad maar eens naar recepten waar ie eigenlijk thuis hoort.. !
post edited by Esperantistino - 2005/02/07 21:47:11
Page: << < ..6789 > Showing page 6 of 9
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0