Dát eten we vandaag!

Page: << < ..6789 > Showing page 7 of 9
Author
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/08 20:28:25 (permalink)
0
Zo hé : het werden er 49!
12x met vis (zalm, krab, garnalen, sardines, koolvis, tonijn), 16x met rood vlees (rund, varken, lam), 10x kip of kalkoen en 11x vegetarisch met kaas, noten, quorn en/of peulvruchten. Dat roteer ik dan en eenmaal per week oid is d'r een kleine KH-refeed bij.
Zoals vandaag: Mexicaanse nierbonenschotel met pappadums erbij (soort van chips gemaakt van linzenmeel, voor 'chips' relatief low-carb met 30 g/100g = 10g /portie van 30g.
Rest van de refeed met sinaasappel, knäckebröd en bosbessenjam.
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/09 21:37:00 (permalink)
0
Gisteren ook veel specerijen bijgekocht, zoals 5-kruidenpoeder, gemperpuree, vissaus, Thaïse rode curry (groene kon ik niet vinden) en komijnzaad. Verder ook alvast bamboescheuten. Moet ook nog ergens waterkastanjes opscharrelen, maar ik zag dat de bevroren roebakgroenten die ik vaak eet, ook waterkastanje bevat.
Dan was ook nog eens tegelijkertijd de sesam- en de olijfolie op.. dus nieuwe fles normale (wokbare) olijfolie aangeschaft evenals walnoot- en sesamolie. De eerste voor salades, de laatste voor wokken voor een extra smaakje eraan.

Vandaag gegeten:

shakekleine weishake op basis van water
ontbijt gebakken eieren met koolvis en pindakaas
lunch 24-uurs hangop van kwark met gemalen lijnzaad, kokos en frambozen
snack levertraan met sv siroop en frikandel met curry ketchup
avondeten kip tandoori met salade
nachtmaal 12-uurs hangop van yoghurt met gehakte pecannoten

Totaal: 60g KH - 151 g eiwit - 118 g vet (26% verz) - 22g vezel
KEV ratio : 13-32-56%
floris2
Power Bull ~ The Manimal! ~
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/09 22:59:27 (permalink)
0
hoeveel uur kook jij of siegler gemiddeld per dag super blij
Wel leuk dat je zoveel verschillende recpeten hebt kunnen verzinnen/vinden
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/09 23:15:25 (permalink)
0
Uh... echt koken: alleen avondeten en ontbijt. En dat moet het liefst snel klaar zijn. Alleen suddergerechten mogen langer.. maar daar heb je weinig omkijken naar.
Er zijn 100.000 gerechten, maar ik heb slechts 2 boekjes geraadpleegd en eigen vaste gerechten genomen en die iets opgeleukt. Bijv eergisteren sardientjes met paprika en champignons gegeten.. volgende keer ga ik grote champignons nemen en die vullen met sardientjes.. net iets geraffineerder.

De moeilijkheid zat 'm er alleen daarin dat ik per sé niet elke dag het zelfde wilde eten en dus vandaar vis-rood vlees - kip/kalkoen-vego . Daar heb ik de recepten verder op uitgezocht en er waren uiteindelijk veel meer lekkere rood vlees gerechten (varken, rund, lam) dan andere.. Ook lastig: 1x per 6-8 dagen een kleine KH-refeed. Meestal peulvruchten , maar ook wel glasnoedels en een keer aardappelen.. zullen wel zoete worden, ivm lagere GI.
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/11 20:27:39 (permalink)
0
Hoofdmaaltijden
Gisteren: maaltijdsalade met feta, olijven, komkommer, tomaat
Vandaag: tonijn'sla' met bietjes, uitjes, augurkjes en asperges ... mijn lief krijgt gekookte aardappels met warme bietjes en tonijn
Morgen: witlof met slavink (en aardappels voor mijn lief)
Overmorgen: nasi van bloemkoool(rijst) met Oosterse (vries) roerbakgroenten met kalkoenfiletreepjes

Voor het overige de vaste prik...
- weishake
- ontbijt met eieren en vis
- training : extra fruit en knäckebröd evt iets anders plus weipoeder
- lunch: iets met kwark of sojamelk met lijnzaad, kokos en fruit
- namiddag: eitjes of haring of ... of ... (vandaag : saté ajam met knäckebröd)
- avond: nootjes (vandaag: pecannoten)
post edited by Esperantistino - 2005/02/11 21:21:15
Laura Palmer
Miss Jolie
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/13 21:02:47 (permalink)
0
Vandaag gegeten:

Ontbijt: magere kwark met walnoten en zoetstof
TD: geen want ontbijt was om 12 uur super blij
Lunch: salade met makreel, komkommer, tomaat, sla en eetlepel zaanse mayo
TD: plakje kipfilet en plakje slankie 20+ met augurken
Diner: kabeljauwovenschotel d.w.z. tonijn, ansjovis, italiaanse kruiden, peper, zout, 2 teentjes knoflook, bekertje creme fraiche allemaal pureren tot pasta.

Tomaten in ovenschotel leggen in plakjes daarboven de kabeljauwfilets, de andere helft van de tomaten erboven leggen en dan de pasta erboven. En dan in de oven en het was heerlijk.

Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/13 21:22:15 (permalink)
0
Hoofdmaaltijden
Vandaag: nasi van bloemkoool(rijst) met Oosterse (vries) roerbakgroenten met kalkoenfilet
Die bloemkool is bijna rauw verwerkt, zo'n beetje geblancheerd door eerst de bloemkoolroosjes te vermalen tot pulver en dan er kokend water overheen te gieten. Dit is zo'n beetje het Atkins/SBD alternatief voor nasi. Wel een heel werk... ik zou eig nu al een nieuwe keukenmachine moeten hebben gehad.. dus niet. Betekende: steeds 3 roosjes afplukken en fijnmalen in het kleine hakmolentje van de staafmixer.

Voor mijn lief en zijn gast: hutspot met runderbraadworst) en als toetje: kwarkshake met frambozen en suikervrije frambozensiroop met 3 schepjes wei.

Voor het overige idd weer vaste prik...
- weishake
- ontbijt met eieren, vis en champignons. Plakje paté erbij en 1 knäckebröd
- lunch: 24-uurskwark met lijnzaad, kokos en frambozen
- namiddag: haring met augurkjes, wat fetakaas, olijven en zilveruitjes, nog 1 kn. gesnoept en handje pappadums.
- laatste nachtmaal: kwarkshake (zat te vol met eten om nog een shake direct te kunnen verdragen)

Totaal: 93 g KH - 212 g eiwit - 115 g vet (29 % verzadigd) - 33 g vezels
%KEV: 16-37-47.

Voor komende week:
ma runderbraadworst met zuurkool (voor hem: aardappelen erbij)
di geroerkbakte paksoi (nog nooit zelf klaargemaakt, ben benieuwd) met quorn en cashewnoten plus wat glasnoedels (gemaakt van mungbonen)
wo soep getrokken van bleekselderij en kippenbout
do pittige paddestoelensoep met tonijn
vr spruitjesomelet
za maaltijdsoep: kokoskrabsoep

Wat een rust... al daaaagen van te voren weten wat je gaat eten en toch elke dag iets anders!
Nog iets: sinds gisteren weeg ik thuis na het aankopen van vlees dit eerst af. Laat het niet meer van de verpakker afhangen. Reken uit voor elk produkt, bijv in dit geval kipfilet hoeveel gram rauw produkt voor 30 gram eiwit oplevert. In dit geval: 125 gram filet. D'r wordt dus voor ons tweetjes 250 gram in een zakje gestopt.Was een tip van een diehard schemavolgster. Weet niet of anderen ook zo werken, maar had er nooit zo bij stilgestaan... .
post edited by Esperantistino - 2005/02/13 21:32:04
Laura Palmer
Miss Jolie
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/14 20:24:43 (permalink)
0
Vandaag:

ontbijt: zoete omelet gemaakt van huttenkaze en 2 eieren met zoetstof
TD: magere kwark met walnoten
Lunch: salade met paprika, tomaat, komkommer, sla en zalm
Diner: linzensoep met bleekselderij en feta
Purple
Miss Perfect
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/14 20:39:19 (permalink)
0
Zojuist gegeten...

Kip, broccoli en een klein beetje pasta...

Helaas heb ik mijn broccolli iets te lang laten koken en is ie een beetje waterig... Nee dat koken gaat me nog niet altijd even goed af.. Maar er zit vooruitgang in.
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/16 15:27:00 (permalink)
0
Ooit word je nog een volleerd kokkin blij

Grrrr... kan nergens het recept voor die paksoi met quorn en cashewnoten vinden.. Heb me al sufgegoogled!!!
nou dan flans ik het maar op goed geluk (dwz mbt kruiden en specerijen) in elkaar.
Rosanne
Ms. Alfabet
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/18 13:39:34 (permalink)
0
tot nu toe vandaag:
-Mijn standaard havermout-kwark ontbijt en een kiwi
-Een boterham met magere kaas en een plak zelfgemaakte kruidkoek (zonder suiker enzo, met volkorenmeel, heel lekker)
-Rijst met geroerbakte rode kool met appel, rozijnen, kaneel, appelstroop en vegaballetjes
Joe
Martial Addict
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/21 20:52:14 (permalink)
0
Vandaag al ongeveer:

+- 400 gram biefstuk, een grammetje of 100 aardappel, 250 gram erwten, 9 schellen bruin brood met telkens ongeveer 18 gram magere smeerkaas en 30 gram magere jonge kaas op. Daarnaast nog 2 yoghurtjes(voor hun smaak), +- 200 gram magere kwark, dan nog 2 appelsienen en een appel...
bramme
Light Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/26 12:43:09 (permalink)
0
9 schellen bruin brood=====> zalig om hier echt belgisch te horenknipoog

DvO
Blood Flows
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/26 12:45:10 (permalink)
0
tot nu toe.

100 gram brinta
75 ml melk
1 banaan
1 kiwi
4 eieren
5 bruine pistoletjes met kaas
1 appel
400 gram kip filet
100 gram aardappels
josja
Super Heavy Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/26 20:51:23 (permalink)
0
Heb gejunked vandaag; chips, wit bolletje, ragout, en nog meer chips blij Wel braaf mijn kipfilet en broccoli gegeten vanavond.
Espi
meten = weten!
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/26 21:19:48 (permalink)
0
ochtend: kleine weishake
Ontbijt: 2 eitjes met koolvis en champignons plus knäckebröd en koffie met chocolade en
Veel te late lunch ivm fietstochtje: halve bak 24-uurs kwark met peer, lijnzaad en kokos
Tussendoor: mede ivm gierende honger, 6 gekookte eieren met wat pindakaas, 1 zonder dooier en olijven plus knäckebröd met hazelnoot-amandelpasta
Avondeten: voor het eerst in 20 jaar weer .... een speklap met rode kool (geen aardappelen)
Junkfood voor 's avonds laat: zakje popcorn voor bij de film!

Kcals: heul veul ! 132 g KH - 154 g eiwit - 159 g vet (30% verz) - 40 g vezels KEV - ratio: 21-24-56.

Speklapjes met rode kool waren op speciaal verzoek van de thuisgekomen zieke, die ze zelf klaarmaakte met extra veel peper en: het smaakte erg LEKKER!
De data kloppen trouwens al lang niet meer voor het 50 dagen menu, mede ivm ziekte vaak niet warm gegeten. De kokoskrabsoep pas gisteren gegeten.. heerlijk! Wel maar 1 blikje krab en verder gewoon koolvis.. anders te prijzig. Heb wel een heel duur receptenboekje uitgekozen: veel dure groenten en vis huh?! verbaasd
Komende dagen:
courgette-paprika-kapucijnerschotel: tjeetje.. wat zijn de verse groenten duur nu!
noten-rozijnennpilaf : met rijst ivm idd veel te hoge kosten van bloemkool
garnalen met groenten en pinda's : wokrecept
lasagne van courgette en gehakt
kalkoen met maïs en ananas
lauwe linzensalade met kaas, appel en bleekselderij

Espi
samot
Kruikenzeiker
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/02/27 17:35:47 (permalink)
0
uuh zondag super blij, slegtste eetdag van de week voor mij, namelijk geen vaste pauzes op een dag...

opgestaan om 11uur:
ontbijt:
- Wake up shake (soort brinta) aangemaakt met melk
- browny (zoete biologische koek)

12uur: (lunch)
- 4 boterhammen met tonijn
- groot glas melk
- vol bord zelfgemaakte groente/kippensoep (meer groente als vocht :p)

14:00:
- banaan
- groot glas melk
- halve liter kwark, aangemaakt met diksap (eco appelsap aanmaker)
- paar keelsnoepies (antaflu's )

16:30:
- flinke kom bruine rijst, met gesmolten pindakaas erdoorheen.
- halve browny met een groot glas melk.
- spitskool met een appeltje in een gemengde salade van slasoorten.
- levertraan, vit c, vit b supplement.

20:00
- honingthee (of andere)
- volkoren koekjes, en boterham met kaas...

Geen shakes op mn zondag... Kprobeer eigenlijk geen junkdag in me 'schema' te voegen, en ben voor en na carnaval al lang niet meer op zuipen geweest :p...

Pazuzu
Middle Weight
RE: Dàt eten we vandaag! 2005/03/25 18:17:19 (permalink)
0
Ja, ik ook weer eens invullen! Ik probeer de laatste tijd weer fatsoenlijk te eten (en vooral: genoeg). blij Ik heb wel eens de neiging om steeds minder te gaan eten dus nu verplicht meer brood en stukje vlees en andere dagen zilvervliesrijst maar nu dus aardappeltjes. blij

Ontbijt:
Brinta met magere melk, rozijnen en beetje zoetstof.
Glas verse sinasappelsap.
Tussendoor:
2 Volkoren boterhammen met kipfilet.
Lunch:
2 Volkoren boterhammen met pindakaas.
Magere yoghurt van Vifit Optimel met vruchtjes.
Tussendoor:
Appel.
Avondeten gaat worden:
Sperziebonen.
Tartaar.
Gebakken aardappeltjes (tja, misschien minder goed, maar het moet voor mijn vriend ook leuk blijven super blij).
Later op de avond ga ik eten:
Magere yoghurt (weet nog niet welke, Vifit of "naturel" ).
MissQ
Heavy Weight
Re: RE: Dàt eten we vandaag! 2010/04/04 16:04:44 (permalink)
0
Geeft dit topic een mega lift omhoog.....

Wat eten jullie vandaag!!
miemie
Metal Lady
Re: RE: Dàt eten we vandaag! 2010/04/04 16:20:05 (permalink)
0
ik schaam me,ik zit al maandennnnnn op alles wat los en vast zitja ja
En DAT is er aan te zien,geen mens die me nog herkend.

Ferme schop onder mijn hol en mss vanaf morgen weer vooruit met de geit of gaan met de banaan.
Page: << < ..6789 > Showing page 7 of 9
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0