Dát eten we vandaag!

Page: 12345.. > >> Showing page 1 of 9
Author
Espi
meten = weten!
2004/12/02 16:55:51 (permalink)
0

Dát eten we vandaag!

In navolging van een ander forum, dat vol zit met lekkerbekken wilde ik eens een kijkje in de keuken nemen van de B&F forumleden!
Zie hier regelmatig voedingsschema's waar ik van denk... hoe krijgen ze het de strot in? Droge tonijn zonder iets erbij, kipfilet zonder lekkere marinade, etc. etc.

Heb ik het mis? Laat ik het hopen!

De aftrap geef ik hier maar even met wat ik vandaag ga eten en heb gegeten:

na opstaan:
25 gram weipoeder
10 gram limonadesiroop

ontbijt:
2 gekookte eieren
1 stukje koolvis
2 zongedroogde tomaatjes
flink wat Provençaalse tuinkruiden
kopje koffie met 25 gram pure hazelnotenchocolade

voor training:
2 appels (300g)

tijdens training:
25 gram Tang poeder mangosmaak
10 gram weipoeder

na training:
bakje huttenkaas (Domspitz, meer eiwit ook iets vetter & vooral goedkoper)
1 beker tomaten-groentesap
4 eitjes op 3 sneetjes knackebrod en 20 g pindakaas
10 ml levertraan in 5 ml siroop

avondeten:
200 g kipfilet
200 g Oosterse roerbakmix
in 5 ml MCT olie en 5 ml sesamwokolie
gekruid met 1/4 zakje Silvo kip tikka kruiden

nachtmaal
1 bak uitgelekte Koning's kwark
15 g lijnzaad
15 g Kellog's All Bran +
50 g cranberries
1 zakje decaf espresso
1 snufje kaneel & 1 snufje koek & kaneelkruiden
beetje zoetstof

Espi

post edited by Esperantistino - 2004/12/02 17:11:52

166 Replies Related Threads

fretra
    Heavy Weight
    RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/02 18:16:46 (permalink)
    0

ORIGINAL: Esperantistino

Tang poeder

Even off topic: ben met Tang opgegroeid, waar haal je dat? heb het hier in Nederland nooit kunnen vinden.

het volgende heb ik vandaag naar binnen gestouwd en ga ik naar binnen stouwen:

-1 kopje koffie
    -flinke bak brinta met melk, banaan, kaneel en beetje honing
    -1 papaya
    -2 dikke plakken zelfgemaakt brood met 2 spiegeleieren, plak kaas en glas melk
    -kwark met pijnboompitten en beetje honing
    -2 plakken brood met kipfilet
    -1 kopje groene thee
    -rijst met tonijn uit blik
    -1 avocado
    -runderstoofschotel met champignons met pandanrijst en rode kool
    -1 flan (zelfgemaakt toetje van eieren en melk)
    -ongeveer 1 liter water
    -2 glazen tomatensap met peper

vanavond nog een bak kwark met denk ik rozijntjes.

mariska
    Super Heavy Weight
    RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/02 18:21:22 (permalink)
    0
    Ontbijt:
    50 gram All Bran
    100 gram Konings kwark
    150 ml. yoghurt
    10 ml. lijnzaadolie
    1 granny smith
    kaneel
    honing
    Espresso

tussendoor:
    3 eieren (2x eigeel)
    2 bruine boterhammen (half rogge van de markt met zaadjes super blij)

Lunch:
    3 volkoren broodjes
    100 gram cottage cheese
    gerookte zalm met sambal/ mosterd en pesto op 2 broodjes

Tussendoor:
    Kalkoenfilet met pesto en 15 gram cashewnootjes

Avondeten:
    Kwarknotenkoekjes (speciaal (oud) recept van mijn moeder. Zit o.a. kwark, pinda's en havermout in) paneermeel en sesamzaad erop. Mjammie blij . Had er 2, hoeveel gram weet ik niet.
    200 gram groenten uit de wok
    Salade met appel, yoghurt en noten
    (verzin ik allemaal zelf niet hoor, mijn moeder is erg creatief super blij). Help wel altijd mee.

Tussendoor:
    140 gram tonijn met olijfolie, sambal en mosterd

(niet trainingsdag)

Espi
    meten = weten!
    RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/02 18:39:23 (permalink)
    0
    ORIGINAL: fretra
    Even off topic: ben met Tang opgegroeid, waar haal je dat? heb het hier in Nederland nooit kunnen vinden.

De onvolprezen toko waar ik de eitjes, pistachenoten, kalkoenvleesshoarma, vruchtgroenten en Ajvar paprikapuree haal , heeft af en toe ook Tang poeder.

Deze zomer voor het eerst gekocht in de smaak ananas. Toen waren ze een tijdje weg en daarop vroeg ik eens of ze deze miss nog eens zouden gaan voeren.. ws heeft de man geluisterd want ze waren er weer toen er net 1 blik op was. Eergisteren ging het 2e blik ananassmaak op en vandaag is de mangovarinat aangebroken. Er staat nog een sinaasappelvariant onaangebroken in de kast.
    Bij navraag vertelde de eigenaar dat hij bijna al zijn spullen inkoopt bij een Marokkaanse groothandel.

Het is van Kraft Foods en was bestemd voor de Arabische markt.

Het zijn grote blikken met een plastic deksel (je maakt 'm open zoals een blikje tonijn met treklip). Inhoud : 2,5 kg voor 10,95 euro gekocht..

Inhoud vnl suiker (sucrose) met kleur- en smaakstofjes en een pietsie maltodextrine (laatst vermeld). Er zit daarnaast ook wat calcium in (per serving van 200ml 3% ADH) en vitamine C (100% van ADH in 1 serving).

Volgens hen is 125 gram genoeg voor 1 liter.. Deel dit door 5 en je hebt 25 gram en 200ml.. en dat is dus precies de hoeveelheid die ik neem.. alleen dan in 500 ml .. anders is het echt niet te zuipen!

Even wat info:
    Tang, popular in many parts of the world, this fresh fruit flavored drink is available in a wide array of convenient packaging. Major Markets: Argentina, Bangladesh, Brazil, Bulgaria, Central America, China, Czech Republic, India, Indonesia, Malaysia, Philippines, Poland, Romania, Thailand, Turkey, Venezuela, Central America, Colombia

Op zich ben ik niet 100% tevreden met dit spul... de smaak is perfect alleen ik zou liever maltodextrine gebruiken, waar ik ook nog een paar kg van heb liggen en dat combineren met de smaakstof alleen. Dit heb ik echter nog steeds niet in toko's gevonden.. Marcus had het er laatst over..wil ook liever niet met kleine zakjes werken, dat is een flink stuk duurder nl.
    Kan wel met Jo-La aan de slag, maar dat is dan weer vloeibaar en nog duurder in het gebruik!

Edit: de sinaasappelvariant is niet van dezelfde leverancier, maar uit Syrië/Libanon afkomstig. Heet Lorang
    wazzup
    Super Heavy Weight
    RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/02 19:43:15 (permalink)
    0
    7 eetlepels muesli, 2 eetlepels kokos 500 ml magere yoghurt

3 boterhammen met 20+ kaas, kipfilet provenciaal (oid, met tuinkruiden in ieder geval) en eentje met sardinella's 9sardientjes ? in tomatensaus)

toen (voor de training) 3 dl halfvolle melk met 1 scoop wei (en mijn creatine)

en na de training 3 dl sinaasappelsap met 30 gram dextrose (en een eetlepel appelazijn) en een banaan

uurtje daarna weer die 3 boterhammen (zelfde beleg)

een appel

een halve liter melk met 100 gram studentenhaver

2 crackers met chocoladepasta en hagelslag (ik ben zwak)

214 gram aardappel met 18 spruitjes en wat gemarineerde kipfiletstukjes

zometeen nog een roggebrood met zure haring

en tot slot nog een half bakje kwark met wat rozijntjes

da Burp
    Middle Weight
    RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/02 20:27:01 (permalink)
    0
    Je weet wel op welke dag je het moet vragen... knipoog

Had vandaag dus echt een kutdag wat betreft eten. De melk was niet goed meer, dus kon geen brinta nemen 's morgen, m'n proteïnepoeder is op dus kon ook geen shake nemen. Toen heb ik me pannekoeken maar opgegeten en wat kwark.
    Ik heb na m'n vervangende ontbijt iets van 5 uur niet gegeten. Goddank had ik die pannekoeken nog.. knipoog
    Heb daarna nog wele twee maaltijden gegeten voor het trainen(o.a. bruin brrod met gerookte makreel), maar het mocht niet meer baten. Viel zowat van m'n fiets dak naar huis trug reed. verdrietig (Heb ik wel vaker gehad voorheen, maar sinds ik goed ben gaan eten was dit de eerste keer, wat voelde ik me een vadoek zeg, te erg.)

Vervolgens schaft de pot gebakken aardappels met kibbeling. Lekker gezond stukkie vis... Gelukkig zaten er nog groente bij, nog iets goeds... super blij

Nu maar ff wat kwark eten, nog niet genoeg eiwitten gehad vandaag.
    fretra
    Heavy Weight
    RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/02 21:02:20 (permalink)
    0
    nog even off topic:
    @espi: bedankt voor de info.
    Tang vond ik als kind erg lekker, moest wel ijskoud zijn; kan best zijn dat ik het nu niet meer te pruimen vind. ga morgen hier 's de toko's afstruinen; even jeugdsentiment.

maltodextrine daar bedoel je die poeder die je ook gebruikt als je thuis bier brouwt mee, neem ik aan en dat combineren met smaakstoffen in poedervorm? volgens mij heb ik ooit bij de groothandel (hanos) zakken smaakstof zien liggen maar zeker weten doe ik het niet. Jo-La essence is inderdaad duur in gebruik. Wat je wel 's zou kunnen proberen is Malta. Zit in van die donkere flesjes (bij de surinaamse toko te krijgen). Is een soort alcoholvrij bier maar toch weer niet te vergelijken met de standaard biersmaak. Zit mais, sucrose, caramel en maltodextrine in. Als je een shot kh wilt moet je dat eens proberen. Je kunt ook zo'n half flesje in de mixer gooien met vloeibaar eiwit, iets eigeel en evt wey; heb je twee vliegen in een klap.
    Espi
    meten = weten!
    RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/02 21:22:00 (permalink)
    0
    @ fretra : je zal het nu miss nog steeds wel lekker vinden, gewoon kwestie van wat meer verdunnen dan je toen lekker vond. Zaterdag gaan Siegler en ik eindelijk weer eens wat toko's in Arnhem afstruinen dus ik hoop terug te komen met o.a. wat Faja Lobi pindakaas (er is nog 1 pot, maar wat in het vat zit verzuurt niet), wat Atkins siropen in de smaak maple syrup (al ben ik ff vergeten waar die ook alweer te koop was) en zal nu dus ook eens gaan rondzoeken naar zakjes met alleen maar smaakstofjes erin.

Maltodextrine is inderdaad het poeder waar je bier mee brouwt. Een aardigheid van maltodextrine is, dat het om een zetmeel gaat, dat ten dele heel erg snel is.. miss de (mono?) saccharide maltose en ten dele weer trager..
    De traagheid van een zetmeel is volledig afhankelijk van hoe snel amylase (toch?) erbij kan. Is er moeilijk bij te komen (vezels e.d.) dan moeten die eerst afgebroken worden. Wat ook erg belangrijk is, is de vertakking van de zetmeelketens. Is het een lange onvertakte keten, dan kan het enzym er maar moeilijk bij... . is een voedingsmiddel kapotgemaakt, zoals bij aardappelpuree, dan kan dit razendsnel. Een sterk vertakte keten is ook makkelijk aan te vallen.. nou goed, vandaar dus dat maltodextrine een interessanter (post)workout drank is dan pure sucrose.. al is sucrose wel aardig voor tijdens de training.. GI is met 70 fors lager dan glucose (GI 100). Mgoed, dat zijn zo van die overwegingen... tot nog toe is Tang gewoon ontzettend lekkah!
    soulreaver
    Super Heavy Weight
    RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/03 10:26:05 (permalink)
    0
    mijn gisteren:

7.00:

90 gr. havermout
    300 ml. halfvolle melk
    shake met 30 gr. eiwitpoeder
    1 eetlepel MCT olie
    1 eetlepel lijnzaadolie

10.30:

1 mandarijn
    1 appel
    1 eetlepel MCT olie

12.00:

4 boterhammen met roomboter + rookvlees en rauwe peperham

14.30:

2 boterhammen met roomboter + rookvlees en rauwe peperham

18.00

1 mandarijn

19.00

groot bord lasagne
    eiwitshake met 400 ml. melk en 30 gr. poeder

21.00

bak chips

22.00:

1 eiwitshake met 30 gr. poeder
    1 eetlepel mct olie
    1 eetlepel safloerolie
    DjMark
    ** Retired Moderator **
    RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/03 10:33:01 (permalink)
    0
    Beetje slechte dag gehad kwa eten, maar ja, dat kan wel eens gebeuren.

9:00 uur
    Wheyshake 40gram met water
    450ml melk met 80gram Brinta

11.30:
    3 boterhammen(kipfilet,kaas,pindakaas)

13:30
    3 boterhammen(hazelnootpasta,pindakaas,kaas)
    1 Weightgainshake (60gram poeder)

16:00
    2 boterhammen(kipfilet,hazelnootpasta)
    250gram magere kwark

18:00
    zilvervliesrijst (100gram)
    zelfgemaakte babi-pangang(gember,ui,tomatensaus,perzik,150 g varkensvlees)

20:30
    50gram pistache nootjes
    250gram kwark
    1 banaan

23:30
    caseine-shake
    eetlepel lijnzaad olie

Verder over de dag verdeel nog 2,5liter water en 1 beker groene thee.

Niq
    Light Weight
    RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/03 10:54:37 (permalink)
    0
    wat ik heb gegeten en ga eten vandaag ..

7.00 eiwit shake
    4 boterhamen pindakaas
    glas melk en bak kwark ( die met aardbeien anders is het zo saai)

10.00
    4 boterhamen, kipfilet en 2 plakken onbijtkoek( die van de markt, lekker niet te geloven)

12.30 junk maaltijd altijd standaard op vrijdag middag
    dus dat wordt 3 broodjes warmvlees met sate saus
    en een frietje met ketchup ( geen mayo togh nog een klein beetje opletten)

15.00
    4 boterhammen kipfilet

17.30
    2 boterhammen kip filet(tijdens de trein rit naar huis)

19.15
    gekookte aardappeln ( 5 a 6 zoeits
    spinazie en nog een snitzel om me mond mee af tevegen knipoog

21.30 na training
    nog 3 boterhammen met pindakaas ofzo ligt eraan waar ik zin in heb en een eiwit shake

0.00
    voor het slapen meestal nog een banaantje gewoon omdat ik wat wil kauwen knipoog
    tiomio123
    tiomio's Title
    RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/03 11:49:32 (permalink)
    0
    wat ik gisteren op heb:

ontbijt
    100 gr. brinta
    30 gr. druivensuiker
    30 gr. whey
    0,5 liter melk

Tussendoor
    4 sneeen brood met 1 banaan

Tussen de middag
    4 sneeen brood met kipfile

om 2 uur:
    50 gr. brinta
    200 ml. melk
    handje nootjes

(na het trainen 40 gr. druivensuiker)

om 4 uur:
    50 gr. brinta
    200 ml. melk
    handje nootjes

6 uur avondeten
    aardappelen, andijvie en een bal gehakt

8 uur 's avonds
    50 gr. brinta
    200 ml. melk

voordat ik ga slapen:
    250 gr. kwark
    50 gr. brinta
    200 ml. melk
    Espi
    meten = weten!
    RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/03 11:54:42 (permalink)
    0
    na opstaan: shake van 20g wei in water met 10 ml siroop
    ontbijt: 2 eitjes in 1 tl gezouten roomboter met 40g champignons, plakje koolvis en el Surinaamse satésaus
    tussendoor: de aan het ontbijt vergeten 10 ml levertraan met siroop en kopje koffie met brokje hazelnotenchocoladeletter
    lunch: 3 stengels bleekselderij met plm 75 gram zalmfilet américain (weekaanbieding AH!)
    tussendoortje: 2 handjes pistachenoten
    vroeg avondeten: spruitjesomelet met 1 el kokos, 1 tl sambal in 1 tl roomboter
    nachtmaal: bak kwark met 15g lijnzaad, 15 g All Bran, 50g cranberries en 1 verkruimeld roomboterspeculaasje

Hmm: OK qua KH, te veel vet, te weinig eiwit en iets minder dan onderhoud.. miss toch dat speculaasje skippen en blokje koolvis, blikje tonijn of handje garnalen bij de eieren? Done.. blikje tonijn d'r bij en wat minder pistachenoten als tussendoortje. (aanpassing 2: 2 eitjes er uit bij omelet en 1 bakkie huttenkaas erin als tussendoortje)

Gut.. wat moet ik vaak editen hier: vanavond hebben mijn vriend en ik bij het Zuivelhoekje Zwitserse Appenzellerkaas en heerlijke volvette boerenkaas gekocht.. en ook: echte Bretonse gezouten roomboter . Schijnt een traktatie te zijn want ander produktieprocedé (wij hebben NIZO-methode) waar nog gekarnd wordt en er dus.. geen lactose in zit. Ergo: heb een paar blokjes kaas geproefd en ook thuis nog een klein beetje Appenzeller... hele bak kwark zal dus worden afgezwakt tot een halve.. tsss.. vette dag vandaag!
    post edited by Esperantistino - 2004/12/03 23:39:58
    braadkip
    Middle Weight
    RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/03 15:14:41 (permalink)
    0
    Zie hier regelmatig voedingsschema's waar ik van denk... hoe krijgen ze het de strot in? Droge tonijn zonder iets erbij, kipfilet zonder lekkere marinade, etc. etc.

Ik eet alles kaal. De rijst, tonijn, kip etc, zelfs geen kruiden of wat dan ook. Hoezo zou je overal iets erbij willen? Dat gaat vanzelf ook vervelen, het kost extra tijd en geld, het is overbodig enz. Eet het gewoon kaal, je went er vanzelf wel aan.
    Heel soms doe ik er wel wat extra bij, zoals een handje kroepoek bij me rijst en dat is dan ook genieten!!! Maar om er nou altijd wat bij te doen.. naah nergens voor nodig.

Ik eet meestal 375 gram rijst, 300 gram muesli, 200 gram aardappelen en 4 boterhamme voor de koolhydraten.
    400 gram kip, 3 eieren, 150 gram tonijn, 100 gram gehakt en 600 gram kwark, 1 liter melk en 500 ml yoghurt voor de eiwitten.
    Noten, eigeel, lijnzaadolie voor de vetten.

en 1 verkruimeld roomboterspeculaasje

Komop joh!! Weg met die fucking rommel!!
    Espi
    meten = weten!
    RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/03 15:50:45 (permalink)
    0
    @ braadkip: groenten of fruit eet je zeker nooit? Ooit van vitamines en anti-oxidanten gehoord..

speculaas: je hebt lekkerbekken en je hebt bb-ers... super blij
    thaw05
    a.k.a. Werner
    RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/03 15:56:42 (permalink)
    0
    1 glas suderansknipoog
    3 boterhammen met kippenfilet
    2 krentebollen
    1 mandarijn
    1 hard gekookt ei

3 boterhammen met pindakaas
    pakje kipfilet ( 2 ons )
    glas magere melk
    1 peperkoek

1 sultana, glas suderans, 2 bananen

na training: avond eten
    pasta met rundergehakt, magere melk 2 glazen, magere joghurt met dextrose

'savonds 20:00 uur: cashewnoten 100 gr ongezouten, 1 sultana, glas cola light
    22:00 uur : 0,5 L magere kwark met beetje dextrose, 1 appel, mandarijn, glas cola light

Tha W 05...
    braadkip
    Middle Weight
    RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/03 17:05:08 (permalink)
    0
    @ braadkip: groenten of fruit eet je zeker nooit? Ooit van vitamines en anti-oxidanten gehoord..

Groenten en fruit eet ik genoeg.
    dragonlady
    Bite Me!!
    RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/03 17:31:43 (permalink)
    0
    Tussendoor:
    Kalkoenfilet met pesto en 15 gram cashewnootjes

@mariska: hahahaha ik dacht dat ik de enige met deze maffe eetgewoonte was: kalkoenfilet met pestosuper blij
    mariska
    Super Heavy Weight
    RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/04 14:46:51 (permalink)
    0

speculaas: je hebt lekkerbekken en je hebt bb-ers...

Zie jij jezelf dan meer als lekkerbek dan als bb-er?
    Ik denk dat het ook samen kan gaan hoor, afhankelijk waar je van houdt natuurlijk. Maar ik vind het onzin om te denken dat bb-ers allerlei dingen naar binnen stouwen alleen voor de "must" als je iets echt niet lust zou ik het ook niet eten. Ik kan van een maaltijd ook echt genieten hoor, maar vind wel dat als je als bb-er wel grenzen moet stellen om je doelen te kunnen bereiken. Je moet immers wel bewust en verantwoord eten en discipline hebben om die doelen te bereiken. Anders zul je toch je doelen moeten bijstellen als je alleen lekker eten belangrijker vind, anders leidt het alleen maar tot frustratie. Dit betekent dat als je af wilt vallen je er ook dingen voor op moet geven en wat onder je onderhoud zou moeten eten.
    hehoi
    Nuts for thought
    RE: Dàt eten we vandaag! 2004/12/04 15:55:07 (permalink)
    0
    Ben het met Mariska eens dat gezonde voeding gewoon lekker kan zijn.

Zeker als je onder onderhoud eet omdat je af wilt vallen zul je wel concessies moeten doen als je graag lekkerbekkenvoedsel eet.
    Je wilt natuurlijk wel alle gezonde voedingsstoffen binnenkrijgen, en in een stuk chocola of een roomboterspeculaasje zitten nu eenmaal nauwelijks voedingsstoffen waar je wat aan hebt, alleen loze kcal, terwijl je dan dus tekort aan gezonde zaken binnen krijgt..............niet te vaak doen dus, alleen bij uitzondering (junkdag)verdrietig
    Page: 12345.. > >> Showing page 1 of 9
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0