De grote kwarktest

Page: << < ..6789 > Showing page 8 of 9
Author
Espi
meten = weten!
RE: De grote kwarktest 2007/05/01 23:34:21 (permalink)
0
Hoe vaak moet ik nog herhalen: UITLEKKEN die hap!
Als je dat eenmaal gedaan hebt, wil je niet anders meer. Het is een werkje van niks met de juiste spullen: opzetfilter #4, koffiepapier #4 en een uur of 6 wachten.
En dan voor de slechtverstaanders: aanlengen met water (melk of siroop) naar behoefte.
Je kan dit ook voor yoghurt doen.
Miss Elfjen
Middle Weight
RE: De grote kwarktest 2007/05/11 10:11:05 (permalink)
0
@Espi:

je schreef (als ik het goed begrijp) dat als je de kwark laat uitlekken, de wei wegloopt, en het in die wei is dat er veel lactose zit.
Nu vroeg ik me af: ik heb net Kefir gemaakt (met kefirbloemetjes) van magere melk, nu heb ik een yoghurt-achtige substantie. Als ik dit laat uitlekken, kan ik dan ook wat meer lactose (of omgezette lactase) uit de kefir laten lekken om het aantal koolhydraten te verminderen?

En de probiotica, komen die dan door de filter of blijven die in m'n yoghurt?
Espi
meten = weten!
RE: De grote kwarktest 2007/05/11 11:31:21 (permalink)
0
Ik heb geen idee hoe vast kefir wordt als het klaar is.
Bij yoghurt blijft er nog genoeg vaste substantie over en daar zal dan genoeg bacteriecultuur in achter blijven. Als ik me niet vergis heb je aan gewone yoghurt niet zo gek veel als probioticumbron. Daarvoor is standyoghurt (in de pot gerijpt) geschikter.

Juutje1
Number one :-)
RE: De grote kwarktest 2007/05/11 11:38:31 (permalink)
0
Niet zo'n hele goede verstaander hier knipoog.
Zet je dat uit te lekken goedje wel weer terug in de koelkast? Mag hopen van wel, maar toch maar even checken voor de zekerheid.  
(Cakebeslag 'Herman' moest ook gewoon op de aanrecht blijven staan, terwijl er gewoon verse melk in moest....)

Loopt er bij het uitlekken van yoghurt niet veel vocht weg?
Hoeveel vochtverlies is eigenlijk normaal/gemiddeld?
Wat ik wel doe, als er een laagje 'water' op mijn kwark staat, dat weggooien.
Espi
meten = weten!
RE: De grote kwarktest 2007/05/11 11:45:22 (permalink)
0
De hele combinatie past precies bovenin de koelkast. Siegler laat het 's nachts rustig op de aanrecht staan. Maar overdag dus in de koelkast.
In het hele verslag heb ik steeds aangegeven hoeveel vocht weglekt. Bij kwark is dat voor dure laag-eiwitkwark die nogal verdund is ongeveer 1/3e en bij de goedkopere hoog-eiwitkwark is dat een kwart.
Voor yoghurt is dat de helft.

Het loont zeker de moeite om yoghurt uit te laten lekken , want dan krijg je dus feitelijk hetzelfde als de dure Fagé yoghurt bij AH, die al is uitgelekt. En meer dan 2x zoveel kost als gewone yoghurt. En zeker 5x lekkerder is maf!
Juutje1
Number one :-)
RE: De grote kwarktest 2007/05/11 12:00:10 (permalink)
0
Hahaha, ik heb geen 'gewone' koelkast, dus ik zal de combi op een ander plekje moeten zetten. Maar dus wel koel wegzetten, ok boss!
Het lijkt me inderdaad echt tig keer lekkerder. Al die natte sloeber, hahaha.

Het is me alleen niet helemaal duidelijk wat de voedingswaarden zijn na het uitlekken (niet dat dat nog veel uitmaakt), maar je schreef dat (bij kwark in elk geval) Kh vooral in dat vocht zitten, dus dan zou je bij uitgelekte kwark minder Kh binnenkrijgen? Is voor mij straks met 'lijnen' wel weer handig om te weten als ik weer precies bij ga houden wat ik eet.
Espi
meten = weten!
RE: De grote kwarktest 2007/05/11 12:49:12 (permalink)
0
Een echte lowcarb-nazi ben ik al lang niet meer, maar het is wel zo dat nogal wat mensen slecht lactose verteren. En als er dan minder lactose in zit, is dat alleen maar mooi meegenomen.
En voor de mensen die roepen dat ze de kwark al veel te vast vinden, duh.. dan leng je het toch lekker weer aan met water of siroop, dat niet zo zuur smaakt. ja ja
BoesBoes
Feather Weight
RE: De grote kwarktest 2007/05/24 05:48:27 (permalink)
0
Danoneeeeeee Kwark, jammie
Bebo
click here
RE: De grote kwarktest 2007/05/24 11:01:38 (permalink)
0
zit vast veel vet in ja ja
Espi
meten = weten!
RE: De grote kwarktest 2007/05/24 12:35:53 (permalink)
0
Dat doet het niet en zelfs als dat zo was, wat dan nog?
Remco
cuore sportivo
RE: De grote kwarktest 2007/05/24 13:18:10 (permalink)
0
in danone kwark zit meer kh's dan vet volgens mij. Het ligt maar aan de mate hoe strikt je bent met je eten of je dat kan/wil hebben.
Espi
meten = weten!
RE: De grote kwarktest 2007/08/12 20:12:20 (permalink)
0
In de goedkope kwark van AH (Zaanse Hoeve) zit tegenwoordig niet alleen magere kwark, maar ook magere yoghurt verwerkt.
Hoe lang dit al zo is, weten we niet precies, maar het is wel zo dat de prijs ervan een tijdje op 52 cent lag en nu weer op 48 cent ligt.

Voor wie het niet weet, de zuivelprijzen staan al enige tijd onder druk . Omhoog zogezegd. Bereid je maar vast voor op een prijsstijging van de meeste soorten zuivel. Of dat de zuivel 'wateriger' zal gaan worden.
Oorzaak: toegenomen vraag naar zuivel in Azie (met name China) en ingestelde quota in Europa die nog niet omhoog worden bijgesteld.

Let wel: zuivelprijzen zijn eigenlijk ongeloveloos laag als je gaat uitrekenen wat de kostprijs eigenlijk is. Jammer genoeg zal de melkveehouder hier amper van profiteren.
Zie bijv: http://www.campina.com/default.asp?selected=camcom.nederlands.nieuwspers.nieuwsberi&l=nl&selectedItem=camcom.nederlands.nieuwspers.nieuwsberi.20070126prijsverhogingdagelijksezuivelnoodzakelijk

Dimi
Light Weight
RE: De grote kwarktest 2007/08/12 21:41:05 (permalink)
0

ORIGINAL: Remco

in danone kwark zit meer kh's dan vet volgens mij. Het ligt maar aan de mate hoe strikt je bent met je eten of je dat kan/wil hebben.

Klopt, net nog ondervonden.
Big Poppa Pump
Middle Weight
RE: De grote kwarktest 2007/08/16 17:31:33 (permalink)
0
ORIGINAL: Espi

In de goedkope kwark van AH (Zaanse Hoeve) zit tegenwoordig niet alleen magere kwark, maar ook magere yoghurt verwerkt.
Hoe lang dit al zo is, weten we niet precies, maar het is wel zo dat de prijs ervan een tijdje op 52 cent lag en nu weer op 48 cent ligt.

Dat er yoghurt in de kwark van AH zit is al jaren zo. Ik kan me niet herinneren dat het niet op de verpakking heeft gestaan.

Inderdaad bizar dat het een tijdje 4 cent duurder is geweest en na een maand of zo weer is teruggedraaid. Hetzelfde geldt voor Konings kwark bij de C1000, precies hetzelfde. Geheime afspraken of houden ze elkaar erg goed in de gaten????
Espi
meten = weten!
RE: De grote kwarktest 2007/08/16 17:47:53 (permalink)
0
Dat laatste uiteraard. Ik val niet over die 4 cent, maar de Koning's is bij AH niet te koop en daar shop ik toch het vaakste. Die is wel van de goedkope kwarkjes het lekkerst. Als het puur om smaak zou gaan en er ruimte genoeg was , zouden we de huismerk biogarde kwark nemen.
Big Poppa Pump
Middle Weight
RE: De grote kwarktest 2007/09/10 18:19:46 (permalink)
0
Na een prijsstijging van 49 cent naar 52 cent per bak kwark die een paar weken duurde en die een aantal weken geleden weer teruggedraaid werd, is de prijs vorige week met 10 cent verhoogd naar 59 cent.... Bij Albert Heijn althans, maar ik neem aan dat de andere supermarkten dit gevolgd hebben.
Nooit zo snel zo veel prijswijzigingen meegemaakt bij een dergelijk product. Maar goed, er was al aangekondigd dat melkproducten duurder zouden worden. Toch is 20% wel behoorlijk veel!
Espi
meten = weten!
RE: De grote kwarktest 2007/09/10 18:41:55 (permalink)
0
Dat is me idd opgevallen. Zelfs naar 61 cent meen ik. Koolvis van Euroshopper is trouwens met 30 cent in prijs verhoogd, dat was een prijsstijging van bijna 30%.
Dus niet alleen zuivel (inclusief boter, kaas en uiteraard eiwitpoeder) gaat in prijs omhoog, Over de gehele linie stijgen de eiwitprijzen.
Peter12
Light Weight
RE: De grote kwarktest 2007/09/10 20:24:42 (permalink)
0
Mijn broertje had toch een enorm lekkere quark taart gemaakt, een zelf maak quark taart van Mona.
Hij had er slagroom doorgedaan en een lekker bodem van een soort sandkoekjes, met daarnaast nog extra aarbeien.
Wou dat ik hem jullie allemaal kon laten proefen 
roblamers
Feather Weight
RE: De grote kwarktest 2007/12/21 12:29:00 (permalink)
0
Het is onzin om dure kwark te kopen als je het om de eiwitten doet. In de meeste potten kwark zit toch wel rond de 10gr eiwit/100gr, maar het verschil zit heb vaak in de structuur. De wat duurdere soorten zijn vaak wat beter weg te krijgen.

Ik gebruik altijd kwark van de albert heijn, heb ik goede ervaringen. Bijvoorbeeld kwark van de Witte Molen, kost ook maar 59 cent. Ben die van ah biogarde van 39 cent nog nergens tegengekomen, jammer
Espi
meten = weten!
RE: De grote kwarktest 2007/12/21 12:32:23 (permalink)
0
39 cent voor Biogarde? Dat was dan zeker wel bijna 5 jaar geleden.
Twee weken geleden nog Koning's kwark kunnen kopen voor 45 cent en 1 week later was het alweer 58 cent. Kennelijk fout geprijsd. En 58 cent is ongeveer het bedrag wat je in de meeste gewone supermarkten voor een bak witte stopverf eh kwark met een hoog-eiwitgehalte en laag watergehalte betaalt.
Page: << < ..6789 > Showing page 8 of 9
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0