Een bulk/cut dieet.

Author
ErEf
Growing pains BFF AD
2005/09/02 16:00:56 (permalink)
0

Een bulk/cut dieet.


Probeer het volgende voor een week of 6 -8
 
Maaltijd 1
Zodra je wakker wordt drink een eiwitshake – 30-50 gr Whey proteine. Dit stopt het catabolisch proces na een nacht niets eten.
Drink daarna 2 of 3 glazen koud water, om je lichaam vocht te geven. Dit is ook het moment waarop je je dagelijkse supps aan vitamines/mineralen/lijnzaadolie kunt innemen.


Maaltijd 2

Mix een half kommetje (50-75gr) havermout (evt geweekt)  met 5 ei-eiwitten en 1 heel ei, goed door elkaar klutsen. Misschien beetje zout en peper erbij voor de smaak. Maak het klaar in de magnetron of in een koekepan met anti-aanbaklaag als roerei.


Maaltijden 3,4 & 5

Snijd 500-1000 gr kipfilet in blokjes, verwerk daarin evt fijngesneden groenten naar keuze, zoals uien, champignons, pepertjes, lentuitjes, knoflook, brocolli, worteltjes ed). Bak de kip in klein beetje echte boter, kokosvet of olijfolie gaar en voeg daar de gekozen groente bij. Om ‘t op smaak te brengen kun je een keuze maken uit je eigen favoriete kruiden. Zelf smaakt mij alles goed met kerrie, kokos en scheut ketjap. Als alles gaar is verdeel de kip/groenten dan in 3 porties waarvan je er 1 direct gebruikt en de andere 2 porties in bakkies(Tupperware) verdeelt om ze te eten met tussenperiodes van 2 a 3 uur. Of maak het ‘s avonds klaar in 3 bakjes om mee te nemen naar je werk, als je daar de beschikking hebt over een magnetron, of leer het koud eten.. hey.. je wilt toch groeien? Zorg ervoor dat je voldoende groente gebruikt, meer dan vlees, aangezien groenten je beter verzadigen en je minder snel honger hebt.

 
pre workout shake min.
1 uur tot 45 min voor training
         Neem 20 – 30 gram whey met water.
ongeveer 15 minuten voor de training
         Neem 3 tot 6 gr BCAA + glas (200-250ml.) water met 5 gr dextrose of limonadesiroop (glucose) + 2 – 3 gr creatine
tijdens de training
         Houdt een hoeveelheid water bij de hand gemixt met 30gr dextrose of limonadesiroop (wat lekkerder is en net zo effectief).
 
post workout shake
Er zijn verschillende manieren en theorieën over een post workout shake. Toch is dit een van de belangrijkste “maaltijden” op de dag. Na de training heeft je lichaam natuurlijk de noodzakelijke voedingsstoffen nodig, maar ook is de tijd na de training het moment waarop de spieren het meeste kunnen en willen opnemen.

Hier enkele variaties:
1) Neem 40- 60 gram Super Whey met in de eerste week 125 gram maltodextrine (poeder) en voeg evt 10 gr glutamine. De hoeveelheid maltodextrine vermindert elke week met 25 gram totdat je 25 gram over houd en dat hou je voor de rest van de weken aan.

2) Dit kan je altijd doen na je training:
direct na de training 3-6gr BCAA's
ca. 10min na training shake 3dl melkof water + 50gr dextrose + 25gr wei + 25gr caseine + 2-3gr creatine


MAALTIJD 6 (ong. 1uur tot 1 ½ uur na de training, niet later)

Neem een biefstuk of ander rood vlees van 200 tot 400 gr, naar gelang je behoefte en serveer daarbij groene groente of een salade naar keuze. Rood vlees wordt langzaam verwerkt en is dus een goede constante bron van voedingsstoffen. Wanneer je dit dieet in de bulk gebruikt, eet er dan een paar aardappels of bruine rijst bij.


MAALTIJD 7

Deze zou ongeveer een uur of iets minder voor het slapen genomen kunnen worden.
Neem een mix van whey en caseïne zoals pro85. Ook hier kan je een lepel lijnzaadolie aan je dieet toevoegen. Caseïne wordt langzaam opgenomen en zorgt voor een afgifte van voedingsstoffen gedurende een deel van de nacht.

Drink minstens 3 - 4 liter koud water op een dag, in kleine hoeveelheden, 200ml ten hoogste. Als je bijv. vanwege dorst een liter water achterover slaat kan dat voor een korte tijd je vocht en zout/mineralen balans verstoren

 
Als je wilt cheaten tijdens je dieet, zorg er dan voor dat je een aantal goed smakende proteïne repen hebt, of als je dat niet bij de hand hebt, eet een appel.
Probeer tijdens dit dieet geen junk dagen in te lassen, maar trakteer je zelf 1 x in de week bijv op iets lekkers, maar maak het niet een hele dag feest van.


Voor het vlees en de kip kan je natuurlijk alternatieven zoeken als kip je neus uitkomt, zoals, kalkoen filet, zalm, tonijn.
#1

3 Replies Related Threads

    kilkenny
    Feather Weight
    RE: Een bulk/cut dieet. 2006/05/16 17:23:21 (permalink)
    0
    Ik las je opzet van een dieet op het forum en wilde daarover even enkele dingen vragen:
     
    -is het ook mogelijk om de 500-1000g kipfilet te vervangen door producten zoals bruine bonen/capucijners etc, gezien ze normaliter als vleesvervangers gebruikt worden er 21% eiwit in zit, veel koolhydraten en ~1% vet.
     
    -wat doe je op de dagen als je niet sport? skip je dan alleen je pre- en postworkout shake of minder je ook de rest van de voeding?
     
    Voor de rest lijkt me het een schema wat goed vol te houden is!
    #2
    okken
    Feather Weight
    RE: Een bulk/cut dieet. 2006/08/22 21:09:27 (permalink)
    0
    kipfillet zou ik niet vervangen. vlees is echt enorm belangrijk voor de groei.
    hier zitten namelijk de meeste aminozuren in van de 22 die er bestaan.
    In plantaardige producten is dat veel minder.  de hoeveelheid eiwitten van b.v. die bruine
    bonen bevatten veel minder van die essentieele aminozuren.
     
    Feit: voor vegetariers is het iets ingewikkelder en moeilijker te groeien.
     
    En inderdaad dat bulk/cut, hoe bedoel je dat?. want tegelijkertijd is onmogelijk
    #3
    wullems
    Feather Weight
    Re: RE: Een bulk/cut dieet. 2013/09/30 21:57:08 (permalink)
    0
    simpel uitgelegd en makkelijk te volgen.
    ik ga dit zeker proberen, bedankt voor deze info.
    #4
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0