Een fit en strak lijf in mei!

Author
Myka
Feather Weight
2014/02/06 11:46:30 (permalink)
0

Een fit en strak lijf in mei!

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw hier en hoop dat ik het op de juiste plek plaats. Ik heb altijd al geworsteld met mijn gewicht maar vanaf juni ben ik van 91.4 kg naar 78.0 kg gegaan. Dit gewicht is al sinds december niet lager gegaan dan 77.8 kg, wat behoorlijk frustrerend is. Ik ben zelf 179 cm lang en zou graag tussen de 73-69 willen wegen, maar om een of andere rede daalt mijn gewicht niet.

Mijn lichaam is wel veranderd en veel strakker en gespierder geworden, waar ik blij mee ben. Maar mijn gewicht blijft maar 78.0. Ik heb geen mogelijkheid om mijn vetpercentage te meten, maar deze is wel gedaald.

Ik zal even schetsen hoe mijn dag er uit ziet qua voeding door de weeks.

9:00 ochtend
vers geperst sinaasappelsap
Twee eieren met wat kipfilet plakjes gebakken of gekookt Of havermout met amandelmelk

Tussendoor een stuk fruit en water

12:30 middag
Drie sneetjes Roggebrood of bak met salade
Kom met ongebonden soep

Tussendoor een mueslireep van zonnatura of een stuk fruit of wat tomaat en komkommer

18:00 avond
Meestal vlees of vis met een berg groente of vers gemaakte soep.

Pure chocolade stukje

Zo dat was mijn eten, in de weekenden wijk ik hier vaak van af aangezien ik dan smorgens een banaan eet en dan ga sporten. Na het sporten is het vaak al middag dus dan eet ik vaak mijn ontbijt. Daarnaast is het zo dat als ik honger heb ik vaak nog een stuk fruit pak. Verder doe ik mijn best om 2 a 3 liter water te drinken maar dit is moeilijk, zou ik daar door niet afvallen?

Verder probeer ik wel te genieten maar deze momenten calculeer ik in, door de weeks zit ik tussen de 1400 en 1700 kcal en in de weekenden rond de 2000. Dit vooral zodat mijn lichaam niet in spaarstand gaat.

Ik sport meestal drie a vijf keer in de week. Als ik drie keer ga is dit vaan 1 uur cardio en 1 uur full body met afwisselende oefeningen op een dag. Als ik vijf keer ga is dit 1 keer 2,5 uur en 4 keer een uur waarbij twee keer een uur cardioles en twee keer full body.

Mijn vraag aan jullie is ben ik goed bezig? Aangezien ik wel spieren aan het opbouwen ben en niks aankom ? En zou het werken als ik meer water drink? En moet ik wat veranderen om kg kwijt te raken of komt dit vanzelf als al het vet weg is?

Alvast bedankt!

Liefs Myka
#1

2 Replies Related Threads

    Bianca83
    Light Weight
    Re: Een fit en strak lijf in mei! 2014/02/06 15:57:12 (permalink)
    0
    Ik ben vorig jaar 20 kg afgevallen. En doe nu ook meer spieropbouw. Maar kom gelukkig ook niets aan.
    Val ook niet meer af. Hoewel ik nog best iets zou af willen vallen. Dus wat dat betreft snap ik je wel.
    Met training zit je denk ik wel goed. Ook omdat je cardio doet. Voor afvallen is cardio natuurlijk wel belangrijk.
    Je drinkt zo te lezen al veel water. Zou niet nog meer drinken, anders krijg je misschien ook weer een opgeblazen gevoel. Lijkt me ook niet prettig. 
     
    Wat betreft voeding laat ik het aan anderen over. Maar ziet er wel goed uit. Misschien te weinig gezonde vetten.
     
    Kan je trouwens je vetpercentage niet meten op de sportschool? 
     
    #2
    sis
    NO Sissy !!
    Re: Een fit en strak lijf in mei! 2014/02/06 22:32:38 (permalink)
    0
    Ik mis in de voeding ook de goede vetten, naast de eitjes. En om vetverbranding te stimuleren zou je krachttraining kunnen doen op nuchter maag. Verder kun je eens proberen wat er gebeurt als je minder eetmomenten hebt op een dag, maar wel wat grotere. 
    #3
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0