Een verwarrende vraag..

Author
FitnessBoy25
Feather Weight
2014/01/19 22:36:16 (permalink)
0

Een verwarrende vraag..

Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje rond met een vraag, die ik graag beantwoord wil krijgen. Hiervoor heb ik me aangemeld op deze site, met het hoop dat jullie mij stuk op weg kunnen helpen. Eerst zal ik me voorstellen. Ik ben een jongen, lengte is 179 cm, gewicht is 78 kg. 

Laatste tijden heb ik het neiging, om wat aan m'n lichaam te doen. Eerder heb ik thuis veel push-ups gedaan, waardoor ik nu ook redelijk goede bovenlichaam heb ( borstkas ). Maar ik vind m'n biceps, triceps en schouder nog 'onontwikkeld'. Mijn doel is om hen een beetje vorm te geven, het hoeft echt niet zoals van die bodybuilders ofso, maar als ze maar een beetje opgepept worden. Ik heb thuis nu 2 dumbells van 5 kg. liggen, ik weet dat ik daarmee niet ver zal komen, maar ik heb een paar vragen.

1. Is het verstandig, om in het begin, met deze 5kg dumbells, veel herhalingen te maken?

2. Hoeveel kg dumbells kan ik het beste hebben, om m'n schouders, biceps, triceps beetje te trainen?

Ik wilde me heel graag inschrijven bij een sportschool, maar het ligt een beetje ver van hier. En aangezien ik niet veel tijd heb, zal ik me daar niet inschrijven.

Alvast heel erg bedankt!

9 Replies Related Threads

3XL
    Senior Moderator
    Re: Een verwarrende vraag.. 2014/01/20 19:41:51 (permalink)
    0
    1. Nee!
    2. Voldoende gewicht om tussen de 5-15 reps aan te kunnen
    FitnessBoy25
    Feather Weight
    Re: Een verwarrende vraag.. 2014/01/20 21:18:30 (permalink)
    0
    Stel dat ik voldoende gewichten heb, wat is jouw mogelijke advies?

Welke oefeningen zal ik aanpakken, hoeveel reps, op welke dagen?

MVG
    ErEf
    Growing pains BFF AD
    Re: Een verwarrende vraag.. 2014/01/21 10:02:21 (permalink)
    0
    veel pushups gedaan maar triceps en schouders nog niet goed ontwikkeld?
    hoeveel pushups deed je dan?

Als je voldoende gewicht hebt, kan je dumbbell curls doen, dumbbell rows, dumbbell presses, maar ook niet elke dag.

Als je van trainen met je hele lichaam houdt kan je ook burpees doen, je voeten op een stoel leggen en dan pushups doen. Optrekken aan een rek/balk etc.
    Vergeet je benen niet te trainen, ook daar groeit de rest van je lichaam van.
    Marathonman
    Heavy Weight
    Re: Een verwarrende vraag.. 2014/01/21 14:47:37 (permalink)
    0
    of synthol
    ErEf
    Growing pains BFF AD
    Re: Een verwarrende vraag.. 2014/01/21 14:49:00 (permalink)
    0
    Dat zou ook kunnen.. heb je nog een voorraadje Oli?
    De mijne is opgegaan voor het bakken van oliebollen. verdrietig
    FitnessBoy25
    Feather Weight
    Re: Een verwarrende vraag.. 2014/01/21 21:56:04 (permalink)
    0
    Hahah, geweldig hier. 

Ja wel, zeker heb ik veranderingen gemerkt aan m'n triceps en schouders. Maar ik wil stapje hoger. Als het goed is krijg ik binnen kort, stang met dumbells ( beide max. aanstelbaar tot 40 kg. ). Zal dit genoeg zijn?
    ErEf
    Growing pains BFF AD
    Re: Een verwarrende vraag.. 2014/01/21 23:22:16 (permalink)
    0
    of dat genoeg is kan alleen jij bewijzen. waarschijnlijk in het begin wel, maar als je post van 3xl leest, en je setjes van 5 tot 15 herhalingen kunt doen, dan is 't genoeg.
    als het te licht gaat worden, dan moet je wat gewicht er bij regelen. 
    en vergeet de benen niet blij gewicht in je nek leggen en kniebuigingen doen bijv.
    frederiksmit01
    Feather Weight
    Re: Een verwarrende vraag.. 2014/02/13 10:19:18 (permalink)
    0
    [<font][<font]I can help you with abdominal exercises. [<font] for developing your abs 
    sis
    NO Sissy !!
    Re: Een verwarrende vraag.. 2014/02/13 13:57:58 (permalink)
    0
    Ai.. nog een paar posts verwijderd van het kunnen plaatsen van linkjes blij 
    Jump to:
    © 2020 APG vNext Commercial Version 5.0