Exercises You've Never Tried Before

Page: < 12345.. > >> Showing page 3 of 11
Author
sis
NO Sissy !!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/06 23:12:00 (permalink)
0
Als je er zelf niet meer bij kan, dan kan 1 van de moderators eventueel nog dingen aanpassen voor je, Espi.
Gert
The Sniper
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/07 06:25:44 (permalink)
0
De admins kunnen volgens mij de filmpjes embedden in een post, misschien ook wel een leuk idee.
Espi
meten = weten!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/07 09:54:20 (permalink)
0
Dat zou ook leuk zijn ja, dan kan je meteen kijken!

Vond alleen je ballistische oefening niet super indrukwekkend.. ik dacht dat je hem zou laten vliegen super blij
Moet de omschrijving nog nakijken, dus miss heb ik er een andere voorstelling van dan jij.
Kuyichi
Middle Weight
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/07 10:46:55 (permalink)
0

Lekker deuntje ook nog op de achter grond bij fly-away
Gert
The Sniper
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/07 14:08:58 (permalink)
0
Vond alleen je ballistische oefening niet super indrukwekkend.. ik dacht dat je hem zou laten vliegen
...super blij...dat was ook de bedoeling maar die smith bij ons glijd niet zo lekker.
Heb het met lege stang geprobeerd en dan gaat ie wel meer vliegen maar het nadeel dan is weer dat, als je de stang los laat, de stang gaat draaien en die haken dan naar voren draaien zodat ie vast blijft hangen bovenin en dat is ook niet de bedoeling.
Ik had dus de ideale mix tussen vliegen en functionaliteit nog niet gevonden op dat filmpje....knipoog
Stan
judon t beat me. Ever.
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/07 14:14:14 (permalink)
0
hehe leuk die filmpjessuper blij
komen er steeds meer op het board, wel plezant!maf!
Espi
meten = weten!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/07 14:30:50 (permalink)
0
'k Ben bang dat het bij de Smith in mijn sportschool ook zo gaat, die ziet er heel soortgelijk uit. Geloof zelfs dat ik het al eens een keer geprobeerd heb, maar dat is minstens een paar maanden geleden!
Moet het in een Smith of mag het ook een losse halter zijn (met een goede spotter erachter)
Gert
The Sniper
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/07 14:55:57 (permalink)
0
.....mag ook met losse halter, leek me om mee te beginnen echter niet zo'n prettig idee.super blij
Bodyman
BIG B
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/07 16:11:48 (permalink)
0
@Gert, ziet er wel leuk uit maar dat is natuurlijk niet echt de bedoeling. Je moet explosief uitstoten, dan komt het gewicht goed los. Maar je beweging is nu al te langzaam om echt te "vliegen". Dus of explosiever de beweging uitvoeren of lichter gewicht.

Bodyman
BIG B
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/07 16:13:44 (permalink)
0
Wat is verder het nut? Speedstrenght opbouwen? Dan kun je toch ook gewoon de barbell in je handen houden zonder het risico je tanden te verliezen, als je explosiviteit maar goed is en het gewicht "licht" genoeg. Genoeg artikels daarover op de WSB site.
Gert
The Sniper
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/07 16:50:36 (permalink)
0
Ja, ik weet het en had het ook al in m'n eigen commentaar bij het filmpje gezegd dat de uitvoering nog niet goed was. Ik wilde gewoon eens wat anders proberen en dit was dus voor mij de eerste keer dat ik die oefening deed. Ik blijf het een paar weken proberen en dan kijken wat het resultaat ervan is.
SheRu
Go John Henry!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/07 18:59:30 (permalink)
0
Ik heb 't al een paar keer her en der getypt, maar ik zou de bar liever niet zelf weer opvangen.
Bodyman
BIG B
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/07 20:32:39 (permalink)
0
Inderdaad, ik ook niet. Tanden zijn me heilig gekke. In een smit is het geen doen door de reden die al gegeven wordt en los vergt gewoon ultieme concentratie en coördinatie.
SheRu
Go John Henry!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/08 10:46:15 (permalink)
0
Naja, in de smit is prima, mits je een spotter hebt. blij

Los lijkt me wel reuze spannend. maf!knipoog
Espi
meten = weten!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/08 13:23:02 (permalink)
0
Voor in aflevering 1 (onder OH squat):

From Espi:
Zo, vandaag (do 8 maart) heb ik opnieuw de overhead squat gedaan uit #1 en het ging al een heel stuk makkelijker.  Althans, de squat zelf. Ik had juist vandaag zowel de bb front squat, de goblet squat en de military press in mijn routine zitten, dus een perfecte voorloper op .....

The Overhead Squat Military Press Combo

And you thought the last one took some coordination! Ha, ha, ha, ha, cough, cough, gasp. Excuse us. We get a little asthmatic when we start with the fiendish laughter.
Anyhow, this variation, courtesy of Coach John Davies, is done exactly the same way as the overhead squat described above, only while in the "down position" you'll do one, two, three or more military presses before squatting up again. Got it? Holding the bar overhead, squat down slowly as far as you can go, and then knock of a few military presses (that's behind the neck) before squatting up again.
Adding this little "twist" to the overhead squat will only accentuate the benefits of the movement, in addition to giving your central nervous system a real kick in the pants. You might feel a peculiar kind of wearniness after this movement. If that happens, either take a nap or take a hit of 4-AD-EC.

Man,man.. viel dat even vies tegen. Ik moest de vaste halter van 20 kg terugleggen en heb die van 15kg genomen en haalde net 3 reps onderin. Daar ging ik zo van 'dood', dat ik voor de rest alleen nog maar gewone OH squats heb gedaan, in totaal nog 9 stuks. Dat was relatief gezien een eitje. Als ik niet al eerder front squats en MPs had gedaan had ik dat ook wel met meer gewicht afgekund, maar ik zat er al aardig doorheen (krijg je ook als je daags tevoren net 1200 kcal op hebt).

A propos, het valt me trouwens wel op dat er best wat oefeningen bij zitten, die ik al in mijn routine heb gehad of nu zelfs nog zitten, zoals bijv de pull through. blij

De glute-ham raise heb ik opnieuw niet gedaan , a. omdat er niemand was en b. ik zaterdag nog hams ga trainen met de pull through en de RDL. Dan kan ik de hamstrings achteraf nog 'doden' met deze oefening.. vooraf leek me niet zo'n strak plan. Vond het jammer dat ik vergeten ben de oefeningen van #2 af te drukken want ik had dus wel alvast de Jerry Telle Chest Routine kunnen doen (het was nl. vnl. borstdag).
Wreckless
Super Heavy Weight
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/08 13:59:33 (permalink)
0
ORIGINAL: Gert

...

Als laatste de one arm bb curl gedaan. (Alleen met rechts want heb links nog beetje last van bicepspees en tennisarm)
Is wel apparte uitvoering geworden maar voelde wel lekker aan, soort van one arm/two arm uitvoering....of zoiets...naja kijk zelf maar...

http://www.youtube.com/watch?v=YjXz5VwDPik

Mooie filmpjes Gert.   

Maar die voorgeladen bb's, dat vind ik wel een beetje decadent hoor ! ! ! knipoog
Bodyman
BIG B
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/08 15:08:38 (permalink)
0
ORIGINAL: Espi 

De glute-ham raise heb ik opnieuw niet gedaan , a. omdat er niemand was en b. ik zaterdag nog hams ga trainen met de pull through en de RDL. Dan kan ik de hamstrings achteraf nog 'doden' met deze oefening.. vooraf leek me niet zo'n strak plan.

Monster hams!
John87
Super Heavy Weight
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/08 18:00:33 (permalink)
0
Ben idd benieuwd of je dan nog omhoog komt.
Espi
meten = weten!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/08 18:15:18 (permalink)
0
'k Vrees het ergste maar ja, laten we het optimistich inschatten want wie vreest te falen, zal ook falen.
'k Heb er gewoon geen idee van hoe of het zal verlopen.

Sowieso heb ik een capabele spotter nodig, want zonder hulp gaat het alvast zeker niet lukken. Met de latpulldown ging het niet, de enkels kan ik daar niet op vast zetten.
sis
NO Sissy !!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/10 00:05:30 (permalink)
0
ORIGINAL: Gert

De admins kunnen volgens mij de filmpjes embedden in een post, misschien ook wel een leuk idee.

Nee, dat is (nog) niet mogelijk, maar de technische dienst gaat er naar kijken!
Page: < 12345.. > >> Showing page 3 of 11
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0