Exercises You've Never Tried Before

Page: < 12345.. > >> Showing page 4 of 11
Author
Gert
The Sniper
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/10 09:44:45 (permalink)
0
.....admin maxmuscle op AR kan dat nl wel............
#61
Espi
meten = weten!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/10 14:47:17 (permalink)
0
Nou, hier gaat ie weer! Uit een logje.

Aflevering #2
pull through

Funny, I’m doing this series of ‘Exercises You’ve never tried before and the 2nd instalment has you do the pull through, which is currently part of my normal (apparently not so normal) routine. super blij No suprises here.
This is a favorite of guys like Dave Tate and Coach Davies. Attach a rope like you'd use for triceps pushdowns to a low pulley cable. Face away from the weight stack, straddle the cable and hold the rope at crotch level. (Yes, you'll find the rope in a peculiar position!)
Spread your feet to wider-than-shoulder-width, with a slight bend at the waist. Now walk out a little so you'll be able to keep constant tension. Start the eccentric (lowering) part of the movement by pushing the butt back and reaching your hands through your legs. Full extension of the movement comes as your forearms/elbows touch the sides of your knees. The concentric or lifting part of the movement is a forward, upward explosion to a standing position, where your hands return to the crotch position.
These ought to hold you over until our next installment. If, in the meantime, you've got some fancy-schmancy exercises that are either new or were somehow left behind in the old days of weight training, let us know and we'll think about using them in the column?as long as you don't want any free stuff as a reward or anything.



11,3 x 17-20  (last week: 8,8x20-22)
Form is improving, same amt of reps as last week!! On towards higher weights.

Dit is echt een prima hamstrings oefening, maar je moet wel opletten dat je er geen front raise van maakt. Haal de kabel van ver achter je vandaan door ver genoeg van het kabelstation af te gaan staan en dan je armen van achter naar net voor je lichaam (recht omlaag) halen. Het tricky gedeelte is dat je snel denkt meer gewicht aan te kunnen, maar omdat je continu spanning op je hams hebt staan, is de TUT (time under tension) enorm lang. Ergo, lichte gewichten hebben brute gevolgen! Je wil niet weten hoeveel spierpijn je hiervan kan krijgen.



En nog 1 uit aflevering #2

Single Leg Standing Deadlifts
Just when we think we've heard of every exercise in existence, Ian King hits us with these two one-legged versions of popular lifts.
Let's start with the single leg standing deadlift. Stand on one foot with the other foot slightly off the ground. Bend the knee of the supporting leg a little but don't change the knee angle during the exercise.
Bend at the waist while allowing the back to round (yes, round!) and reach towards the floor. Touch the floor with the hands or the dumbbells if you're using them and go back up to the starting position. Use a speed of three seconds down, pause for one second at the top and bottom, and three seconds up.
Start with bodyweight only and when you can do ten reps at the correct tempo and without losing your balance, use light dumbbells.


Because of the extreme fine print, I only looked vaguely at the pic and only remembered the part about standing on 1 foot. And discovered pulling up a 40kg bb wasn’t a good idea. Upon reading the text tried again with BW only and managed 10 reps, but only barely.

Hier is een iets beter filmpje van de 1 benige DL/SQ : http://youtube.com/watch?v=jBPvH5dO__c 

Aflevering #2
Single Leg Standing Goodmornings
Now for the one-legged good morning. It's basically the same as above only you'll be holding a light barbell (or even a broomstick until you get used to it) across your back. The shift in external resistance will make it feel a bit different than the single leg deadlift. Follow the same rules as above.

Because I’d just done normal GMs, did them as BW only. Apart from the balancing act, it was fairly easy. Could’ve done them with a light bb.


En hier is dan de gevreesde afsluiter (als je de sissyboy toe drop niet meetelt) van aflevering #1.

Glute-ham raise
This is a mother of an exercise. Unless your hamstrings are copper-sheathed and iron clad, don't even try this movement. If you ignore our advice and decide to do it anyhow, take it easy.
Find some sort of pad lying around the gym. Fold it in two or three if you need to. Kneel on the pad with your hands on your hips. While your partner holds onto your calves, slowly lean forward toward the ground while keeping your back straight and not bending at the waist. If you're like most people, you'll only get about half-way before your hamstrings give out.
This next part is important so pay attention: as you fall toward the ground, catch yourself with your hands! Otherwise, you'll look like Jersey Joe Walcott after Rocky Marciano pasted him one in that famous picture of their heavyweight title fight.
Continue lowering your torso with your hands. Allow your body to come to a push-up position. Then, explode out of the down position until your hamstrings can pull you back up. Repeat until fatigued or until you hear a grotesque, gut-wrenching, tearing sound.



Finally tried this one, with the assistance of one of the gym trainers. And before even finishing 1 rep, one of the calves cramped up so much that I just couldn’t finish the movement. This is too freaking hard.
But… I might try again, but then in a cable station, a bit like how I do cable (rope) crunches. But then there still needs to be someone holding my feet. With a bit of counterweight it shouldn’t be as freaking hard or, rather impossible.  
post edited by Espi - 2007/03/12 09:46:08
#62
sis
NO Sissy !!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/10 14:57:44 (permalink)
0
@ Gert, het vereist een softwarematige aanpassing, ErEf gaat er naar kijken, daarom stond er ook "nog" niet blij  en wat mij betreft wordt het een mogelijkheid voor iedereen, niet alleen admins.
 
 
#63
Glenn
Mister Body & Fitness Forum 2007!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/10 22:32:23 (permalink)
0
Goede post Espi! Zaten een aantal oefeningen in die ik zeker nog moet uitproberen.
 
Leuke filmpjes Gert. Fly away vind ik wel een aparte doch effectieve oefeningen.
#64
Espi
meten = weten!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/12 09:47:28 (permalink)
0
Heb nog een filmpje gevonden van de eenbenige BW-DL/SQ, het wordt dan eigenlijk gewoon een squat. In plaats van de andere voet op te tillen, is het handiger een 'hinkel'positie aan te nemen: http://youtube.com/watch?v=jBPvH5dO__c 
 
Werd naar gerefereerd in een verhandeling over de voordelen van 1-benige oefeningen. Er zijn verbazingwekkende staaltjes van kracht bij bijv. het opdrukken zonder benen op de grond te houden: http://www.higher-faster-sports.com/singlelegpower.html
post edited by Espi - 2007/03/12 10:14:11
#65
Wreckless
Super Heavy Weight
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/12 11:31:44 (permalink)
0
Ever 1-benige oefeningen gesproken. Wat dacht je van deze ?
 

 
This is a killer exercise we learned from Christian Thibaudeau. To perform split-leg good mornings, stand as if you were going to perform a regular good morning, but have a block or bench in front of you. Place one foot on the block, keeping the leg almost straight.
You're going to perform a good morning motion until you feel a powerful stretch of the front leg. At that point you reverse the motion by pushing against the block with your leg.
#66
Espi
meten = weten!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/12 11:40:22 (permalink)
0
Eigenlijk meer een rek- en strek oefening zo. Lijkt me ook wel een manier om zonder al te veel gewicht en te ver voorover leunen een gruwelijke rek op je hams te krijgen.
 
Ben benieuwd of deze variant nog ergens opduikt in de serie.
#67
SheRu
Go John Henry!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/13 14:26:17 (permalink)
0
*Sigh*
Ik vind die Texas Arm Wrestler jongen zo'n popje.. blij
#68
Espi
meten = weten!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/13 18:59:31 (permalink)
0
Er zat ook nog een andere oefening in mijn schema, die voor mij echter niet nieuw was, maar wel iets aparters.
Boyfriend lift maf! . Het lukt nog steeds. Alleen als hij in de bulk is, wil het soms net wel/net niet gaan.
#69
Wreckless
Super Heavy Weight
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/13 19:00:33 (permalink)
0
ja ja
 
Hup, in het squat rack jij ! ! !
#70
3XL
Senior Moderator
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/13 20:31:36 (permalink)
0
ORIGINAL: Espi

Glute-ham raise
This is a mother of an exercise. Unless your hamstrings are copper-sheathed and iron clad, don't even try this movement. If you ignore our advice and decide to do it anyhow, take it easy.
Find some sort of pad lying around the gym. Fold it in two or three if you need to. Kneel on the pad with your hands on your hips. While your partner holds onto your calves, slowly lean forward toward the ground while keeping your back straight and not bending at the waist. If you're like most people, you'll only get about half-way before your hamstrings give out.
  

 
 
Dan vraag ik me toch af waar ze het GLUTE gedeelte vandaan halen ? ?
#71
SheRu
Go John Henry!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/14 12:15:16 (permalink)
0
Misschien omdat je heel hard je billen bij elkaar knijpt van angst? en om niet te buigen?
#72
Wreckless
Super Heavy Weight
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/14 12:46:02 (permalink)
0
Goeie opmerking 3. Bij de tradionele GHR buig je dus wel je heupen.
 
Maar waar ik ook vragen bij heb is dat je de knie buigt terwijl je op de knieschijven steunt. Das volgens mij vragen om problemen. Bij de GHR in de machine liggen je knie-schuiven vrij he.
#73
Espi
meten = weten!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/14 13:16:34 (permalink)
0
Heb 'm wel op een dikke stevige mat gedaan en in het plaatje zie je ook dat de man  in kwestie ook zoiets onder zijn knieën had liggen.
#74
Espi
meten = weten!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/14 19:53:27 (permalink)
0
T-Nation is niet als enige bezig met 'exercises you've never tried before'. Ook Krista Smash! heeft hier een pagina aan gewijd:
http://www.stumptuous.com/cms/displayarticle.php?aid=82
#75
3XL
Senior Moderator
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/14 21:01:13 (permalink)
0
De Glute-ham raise zoals aangegeven werd vroeger trouwens bodycurl genoemd 
#76
Wreckless
Super Heavy Weight
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/15 21:05:20 (permalink)
0
ORIGINAL: Espi

Heb 'm wel op een dikke stevige mat gedaan en in het plaatje zie je ook dat de man  in kwestie ook zoiets onder zijn knieën had liggen.

 
Maakt volgens mij niet zo heel veel uit. De druk zal toch vooral op je knieschijven komen te liggen.
#77
SheRu
Go John Henry!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/21 18:24:37 (permalink)
0
Heb ze 'r allebei ingepoot! Dank, dames!
#78
Sharkie
Stille wateren, grote haaien.
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/22 16:17:32 (permalink)
0
#79
Espi
meten = weten!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2007/03/22 16:51:01 (permalink)
0
Ongeloveloos !
#80
Page: < 12345.. > >> Showing page 4 of 11
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0