Exercises You've Never Tried Before

Page: << < ..678910.. > >> Showing page 6 of 11
Author
Gert
The Sniper
RE: Excercises You've Never Tried Before 2008/01/10 14:30:04 (permalink)
0
[sm=furious.gif]
violette
Super Heavy Weight
RE: Excercises You've Never Tried Before 2008/01/10 14:33:13 (permalink)
0
super blij
Espi
meten = weten!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2008/01/12 11:14:36 (permalink)
0
Heb net aflevering 10 afgedrukt en las daarin het antwoord op de vraag van Patrick, waarom je deze oefeningen zou willen doen. Dat is dus hetgene wat SheRu per ongeluk had gewist.
 

If you always do the same exercises using the same rep and set scheme, you'll end up stagnating in the gym. But forget about all the physical reasons why you should include variety in your training; let's talk about the mental reasons instead.
No matter how effective an exercise is, if you get bored of it and dread performing it, it won't do you much good. It's like being forced to sit in a class. If you're not interested in the subject, if it's boring and no fun, you won't learn much.
On the flip side, a new exercise is exciting and mentally stimulating. It turns your brain on, excites the nervous system and breaks you out of the training blahs. Below you'll find seven fresh exercises. Try a couple out today and get excited again about going to the gym!
  

Espi
meten = weten!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2008/01/12 18:20:08 (permalink)
0
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=459291

Plate Loaded Lateral Raise
 

Description W e picked up this lateral raise variation from T-mag contributor John Paul Catanzaro. Using a bent arm to improve the leverage, place a weight plate over the elbow. Hold it there with one hand while raising it to the side with the "loaded" arm.
This is a great exercise to add to your arsenal of shoulder "widening" movements!


Uitvoering 5x11 / 10x9 , voelt vreemd aan, bijna als een rehab oefening

Mening negatief: doe zelfs al geen lateral raises meer, laat staan deze variant. Zij het wel dat deze wel goed aan voelde in vergelijking met de 'lange' arm db lateral raises


Low Barbell Raise
 
 
 

Description This looks like a curl that doesn't know when to stop, but it's actually a delt exercise we learned from Don Alessi.
Grasp a barbell with an underhand (supinated) regular-width grip. Flex the knees slightly and start with the bar resting at mid-thigh level, elbows at 15 degrees of flexion. While maintaining elbow flexion, raise the bar overhead by using your delts. The movement should be explosive and smooth. At midpoint (with the bar overhead) the bar should be in vertical alignment with the ears, hips, and ankles. Reverse this pattern to return the weight under control to the starting position.
Just try not to drop it on your head. People will laugh.



Uitvoering 10x4 . Rare oefening.. had er moeite mee om te bepalen vanaf wanneer het geen biceps curl is en wanneer het een OHP wordt. Moet 'm nog een keer proberen om een beter oordeel te krijgen.

Mening neutraal: als het echt een hybride is tussen een biceps curl en een OHP, kan het de moeite lonen deze te doen als een hybride van een biceps curl en een OHP , om zo tijd te sparen.


One Armed Eccentric Chin Up
 
 
 

Description This one is for bad asses only. The one-armed eccentric (negative) chin-up is tough, but it can really help advanced trainees overcome sticking points in strength development for the lats. Note: Most people will need to use one of those assisted dip/chin machines.
To perform this bad boy, pull up with two arms, pause, and slowly transfer the load to your non-dominant arm. From this point, lower yourself under control until the lats and elbow flexors of the working arm are fully stretched. Reset your dominant hand on the handle and pull yourself up for another rep. Repeat the process until you reach eccentric muscle failure.
Try to use very slow eccentric lowering, about 8-10 seconds per rep. Try six sets of two to four reps. Try not to cry like a big baby after you're finished. 


Practice. Ben kennelijk geen bad ass.. met 1 arm ging ik in minder dan 1 sec (vrijwel) explosief omlaag (nou ja, zo erg was het ook weer niet) en met 2 armen in ongeveer 5 sec (10s moet kunnen lukken)

Opinion positief: kan een goede training zijn voor iemand die bijv 12 reps kan chinnen.
Voor mij: terug naar 2-handige negatieven.
PRO
Middle Weight
RE: Excercises You've Never Tried Before 2008/01/12 19:01:15 (permalink)
0
Ik ga dr zeker een boel van proberen!
Moob
Bullet Ride *ex top mod*
RE: Excercises You've Never Tried Before 2008/01/12 19:30:27 (permalink)
0
Uitvoering: 10x4 . Rare oefening.. had er moeite mee om te bepalen vanaf wanneer het geen biceps curl is en wanneer het een OHP wordt. Moet 'm nog een keer proberen om een beter oordeel te krijgen.
Is het niet meer een front raise variant? Het heet toch niet voor niks een Low Barbell Raise lijkt me. Misschien dat ie daarom niet helemaal lekker ging?
Espi
meten = weten!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2008/01/12 20:20:46 (permalink)
0
 
 
 
Die omschrijving van : Flex the knees slightly and start with the bar resting at mid-thigh level, elbows at 15 degrees of flexion. While maintaining elbow flexion, raise the bar overhead by using your delts.  klopt niet met de bovenstaande foto waar hij een hoek van 90 graden aanhoudt. Had zelf meer naar de foto gekeken en was de 15° uit de tekst vergeten.
Slecht voorbeeld doet slecht volgen.
3XL
Senior Moderator
RE: Excercises You've Never Tried Before 2008/01/14 19:25:45 (permalink)
0
Benchless presses oftewel presses op de GHR




http://www.youtube.com/watch?v=2YI1byTPBsg&eurl=http://64.233.183.104/search?q=cache:ewJzJHjverMJ:www.crossfitsouthwest.com/crossfit/default.asp%3FID%3D8%26Page

 
Hier met dumbbells, maar word ok gedaan met een barbell.

 

Killer iso-ab oefening ?
 
 
Espi
meten = weten!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2008/01/25 20:21:14 (permalink)
0
RARE OEFENINGEN
Excercises You've Never Tried Before #11
C1 The Hamstring Cable Curl
 
 
 

Description TC gave us this deceptive exercise. It looks easy and even a little "wimpified," but it's tough and effective when performed correctly.
This movement is cool because it works both functions of the hamstrings in addition to the glutes. You simply attach one of those furry cuffs onto your ankle, attach a cable to the cuff, and face the weight stack at a slight angle. You’ll also want to bend forward from the waist as much as possible (to stretch the hamstring at the hip and the knee).
Start the movement by extending the leg backwards and upwards as far as it'll go. Then, when you’ve extended the leg all the way, continue the exercise by curling the lower leg. Bring the heel as close to your bum as possible. (Remember to do the movement at a slight angle to the weight stack; otherwise, the cable will hit your kneecap when you curl it back!) Reverse the sequence — extend the lower leg until the leg is straight and then lower the entire leg to the starting position — and begin again.
It’s just extend, curl; extend, curl.



Uitvoering kon deze niet doen, omdat er geen bandje was dat ik voor de enkel kon gebruiken. Heb geprobeerd de riem die je voor assisted pullups kan gebruiken aan te passen, maar dit lukte niet. Noch met de pulleys.
Nu hebben ze in de sportschool ook een zogenaamd 'hipstation' waar je hip abductie/adductie/extensie en flexie kan doen. Heb een hele tijd deze wel gebruikt maar uiteindelijk onder het motto van 'sissy' oefening laten vallen.. terecht of?
 

waht
Heavy Weight
RE: Excercises You've Never Tried Before 2008/01/31 16:07:46 (permalink)
0
Iemand wel eens de Prison Workout gedaan?
 
Het gaat als volgt. Je doet één oefening die zich, door het gebrek aan ruimte en materiaal in een gevangenis, uitermate schikt voor in de gevangenis: De Burpee of Squat thrust.
 
De 'gemiddelde' gevangene (in de VS dan) doet een workout van 20 setjes. Waarbij de eerste set 20 reps is, de 2e 19, de 3e 18 en ga zo voort tot je bij 0 bent.
 
Burpees doe je door:
1. Ergens gaan staan
2. Handen voor je voeten plaatsen
3. Benen naar achter gooien zodat je in een pushup-positie komt
4. Pushup uitvoeren.
5. Terwijl je het concentrische deel van de pushup uitvoert je benen naar voren schoppen.
6. Rechtop gaan staan
7. Eventueel een sprongetje maken of een pullup doen als je dat wil
En daarna weer bij 2 beginnen.
 
Tussen setjes niet meer dan 1 minuut rusten.
 
De 'sterkste' gevangenen zouden 30 setjes doen. Het is zeker vermoeiend. Gister 15 setjes gedaan (Dus 15,14,13,12...reps) en vandaag een ongelofelijke spierpijn in m'n onderrug. Dus voor iedereen die op die plek pijn wil voelen moet dit echt eens uitproberen. knipoog
SheRu
Go John Henry!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2008/01/31 16:08:35 (permalink)
0
Ah, da's van die man van dirtiest jobsl
waht
Heavy Weight
RE: Excercises You've Never Tried Before 2008/01/31 19:21:10 (permalink)
0
^Ja dat heb ik ook gezien, maar ik zag het eerder bij een aflevering van 'Lockdown' op National Geographic.
zennode
Feather Weight
RE: Excercises You've Never Tried Before 2008/02/05 02:17:04 (permalink)
0
Espi
meten = weten!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2008/02/05 09:02:48 (permalink)
0
Hey zennode : welkom, maar wel graag een toelichting wat het is en waarvoor!
 
Dragon flags zijn retemoeilijk...
 
Je kan je post nog veranderen.. knipoog
Stan
judon t beat me. Ever.
RE: Excercises You've Never Tried Before 2008/02/05 09:24:10 (permalink)
0
ORIGINAL: zennode

Dragon Flags


deze doen wij op de judoblij Als er iemand achter je staat kan je prima z'n voeten vastnemen zodat je stevig staat. Eigenlijk valt hij goed mee, dat uitduwen zodat je enkel nog op je schouders staat is ff wennen en je voelt het goed in je abs, wel zwaar natuurlijk
Espi
meten = weten!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2008/02/10 16:06:48 (permalink)
0
RARE OEFENINGEN
Excercises You've Never Tried Before #11
't Is alweer te lang geleden dat ik hier wat mee gedaan heb. Er zaten 3 nieuwe oefeningen in de dynamic warmup.

Swiss Ball Russian Twist (reverse excercise)
 
 

Gaat steeds beter.. deed 6 hh voor beide kanten op en viel niet eens van de bal af (al scheelde het niet veel).

E1 Sprinter Sit-Ups  
 
 
 
 
 
Description Here's a great sit-up variation we picked up from athletic trainer Joe DeFranco.
Lie flat on the ground with your hands at your sides. Explode up into a full sit-up by firing one arm forward and the opposite knee up. Simultaneously fire the opposing arm backward and keep the other leg flat on the ground. Lie back down and then immediately fire up again with the opposite arm and leg.
Your arm action should resemble a sprinting motion. Every time you sit up counts as one rep. Try 3 sets of 20 reps with 30 seconds between sets.

 
Practice deed er 3 reps van elk voor beide zijden. Ging niet van harte.
Opinion negatief, te snel en ongecontroleerd om ooit onderdeel van een toekomste ab routine te zijn. Doet nl zeer aan de nek bij verkeerde uitvoering. Ook is mijn onderrug te star vastgegroeid om dit goed te doen.
 
 
F1 T-Push ups
 
 
 
Description Yet another DeFranco gem! This one hits your chest, arms, rear delts and abdominal core.
Start by getting into a push-up position with your hands on two light dumbbells. Perform a traditional push-up. After you push yourself up, perform a sort of rear delt raise with one arm. Then go down into another push-up and come out of it with a rear dealt raise using the other arm.
This is a really, really tough one. Hexagonal dumbbells make it a little easier but not much. Be careful with this beast and shoot for a couple of sets of 4 to 10 reps.

 
Practice deed deze oefening al veel langer en voorheen was het regelmatig een onderdeel van de ab routine of opwarming. Dit was de eerste keer dat ik 'm met gewicht deed, zij het slechts me 2kg.
Opinion positief, goede oefening . Veel moeilijker dan je denkt.
 

G1 Overhead Press Down
 
 
 Description This movement, courtesy of Charles Poliquin, is sort of like a concentration curl for the triceps, providing plenty of isolation.
To perform the overhead pressdown, place an incline bench in front of a high pulley so that when you sit down you're facing away from the machine. Grasp a straight bar handle and, with your upper arms glued to your torso, extend the forearms. You are, in essence, doing a fairly traditional pressdown, but doing it on an incline bench allows you to keep perfect form.
 
Throw this one in after your close grip bench presses or weighted triceps dips to really fry those muscle fibers!
Toss a few of these movements into your workout this week and stimulate some new muscle gains!

 
Practice 8,8x12 / 16,3x16 . Begon heel conservatief en toen dat veel te makkelijk ging het gewicht verdubbeld en haalde daar nog meer hh mee. Deed geen pijn aan de schouders.
Opinion positief, gewoonlijk ben ik niet zo dol op isolatie 'shit' maar deze kan een welkom alternatief zijn voor close-grip bench presses, die de schouders naar mijn zin te veel belasten. Dat geldt zelfs voor de rope press down. Enige nadeel: duurt wel even voor je alles goed hebt staan en het kabelstation is bij ons redelijk populair.
 

 
Espi
meten = weten!
RE: Excercises You've Never Tried Before 2008/02/10 16:07:21 (permalink)
0
En dan een oefening die ik nog niet gezien heb in de artikelenserie maar desondanks wel wilde doen omdat ik er onlangs over las in iemand's blog.
 
Jack Knife (aka knee tuck)  
[youtube]2y03dkaK1O0[/youtube]
(of Jack knife )
 
 
Practice kreeg er slechts 3 hh uit.. man, dit is echt moeilijk!
Opinion positief, een heel interessante en uitdagende buikspieroefening. Deze gaat zeker wel eens vaker gedaan worden.. doet me denken aan ab roll outs.
 

 
3XL
Senior Moderator
RE: Excercises You've Never Tried Before 2008/02/11 18:52:32 (permalink)
0
ORIGINAL: Espi
Jack Knife (aka knee tuck)  

 
 
Volgens mij is de SB Jack Knife een heel andere beweging.
 
http://www.youtube.com/watch?v=PIx4JGxwL8c
 
 
Wreckless
Super Heavy Weight
RE: Excercises You've Never Tried Before 2008/02/11 20:00:54 (permalink)
0
Wat denken we van iso push up ? ? ?
 

 
Volgens dit artikel http://www.t-nation.com/article/most_recent/exercise_of_the_week_the_iso_pushup zou het goed zijn voor stabiliteit in je schouders als je die houding anderhalve minuut aanhoudt en dat zo'n 3x per week.
 
Ik vind het een vreemde oefening. Hebben de meeste gymdwellers een extra oefening voor borst, vk schouders, triceps nodig voor een betere schouderstabiliteit ? ? ?
3XL
Senior Moderator
RE: Excercises You've Never Tried Before 2008/02/11 20:20:08 (permalink)
0
ORIGINAL: Wreckless

zou het goed zijn voor stabiliteit in je schouders als je die houding anderhalve minuut aanhoudt

 
Mischien goed voor schouderstab. als je het volhoud, maar minder goed voor je aangezicht als je het niet volhoud super blij
Page: << < ..678910.. > >> Showing page 6 of 11
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0