Exercises You've Never Tried Before

Page: << < ..678910.. > >> Showing page 10 of 11
Author
Espi
meten = weten!
Re: RE: Excercises You've Never Tried Before 2011/02/16 22:04:31 (permalink)
0
Doelde eigenlijk alleen op de naam.. had iets heel spannends verwacht qua uitvoering.
 
Dan nog 2 oefeningen die in huidige schema staan. Eerste doe ik niet, want 2 handdoeken meenemen en daarmee towel curls doen vond ik te suf.. doe in plaats daarvan prearcher curl met apparaat.. maar toen ik toch aan het zoeken was en niks vond met een dumbbell, vond ik wel de minder suffe kettlebell towel curl.
Minder suf omdat die tenminste niet uit je handdoek lazert en kettlebells zijn natuurlijk altijd 'cool'
 

 
De dumbbell chek press uit dezelfde routine (NROL hypertrophy 2) , was ook nieuw, maar makkelijker te realiseren.. valt flink tegen : verraderlijk lastig.  Geluid uitzetten (of lager).. irri harde muziek
 

Espi
meten = weten!
Re: RE: Excercises You've Never Tried Before 2011/03/02 19:22:59 (permalink)
0
Warempel.. de oefening die ik dacht neer te zetten onder de naam Jefferson lunge ook wel split squat stond al in de Exercises You've Never Tried Before en nu onder de naam 'ball buster split squat' . Deze is onder de welluidender naam Jefferson lunge als beenoefening opgevoerd in mijn huidige trainingschema Hypertrophy 3 van NROL-Original, naast een split-goodmorning (voorvoet op een aerobic step bankje).
 Nog zoeken of die er wel in staat..
  Kan 'm niet meer quoten , zie anders de post zelf maar uiteraard wel het plaatje kopiëren.

Vind 'm nog steeds bagger om te doen.. is wel het enige plaatje dat ik vind met een goede uitvoering, naast die in het boek zelf..  

 
 
ErEf
Growing pains BFF AD
Re: RE: Excercises You've Never Tried Before 2011/03/02 23:58:57 (permalink)
0
lijkt mij een totaal nutteloze oefening. zou het nou zoveel verschil zijn met een gewone lunge met barbell in je nek?
SheRu
Go John Henry!
Re: RE: Excercises You've Never Tried Before 2011/03/03 07:30:27 (permalink)
0
Lijkt me een beetje 't zelfde verhaal als met deadlift vs squat. knipoog
 
Toch ook best anders.
 
Espi
meten = weten!
Re: RE: Excercises You've Never Tried Before 2011/03/03 08:34:15 (permalink)
0
Ander zwaartekrachtpunt , dat is een van de grootste verschillen, hier kan je als je de techniek onder de knie hebt, meer gewicht mee omhoog krijgen. Laat alleen de halter vanwege de dikte ervan vallen omdat zoveel energie opgaat aan het in balans blijven, dat er niet veel voor grip over blijft.
AfvallenSporten
Feather Weight
Re: RE: Excercises You've Never Tried Before 2011/05/04 19:09:52 (permalink)
0
ook opdrukken met je handen voor aan degrond zo train je al je borstspieren,, Maar deze oefeningen zijn vrij zwaar voor vrouwen
SheRu
Go John Henry!
Re: RE: Excercises You've Never Tried Before 2011/05/04 19:20:52 (permalink)
0
Hè? Waar doel je op? Hoezo opdrukken? Da's niet echt iets wat in deze serie thuis hoort, als je het mij vraagt, meer in de serie "Gouwe ouwe"
sis
NO Sissy !!
Re: RE: Excercises You've Never Tried Before 2011/07/02 18:56:44 (permalink)
+1 (1)
Deze mag niet ontbreken in dit topic en is vast nog niet geprobeerd: de nieuwe van Dave Hawk!
 

Dave Hawk
IFBB/NBBF wereldrecordhouder
Re: RE: Excercises You've Never Tried Before 2011/07/02 19:10:46 (permalink)
0
Jaaa, ha, ha hij staat er insuper blij...dit vind ik leuk
sis
NO Sissy !!
Re: RE: Excercises You've Never Tried Before 2011/07/02 19:19:51 (permalink)
0
Een echte "never tried before"! 
Xtreme
border whore
Re: RE: Excercises You've Never Tried Before 2011/07/02 20:17:06 (permalink)
0
Dave Hawk

Jaaa, ha, ha hij staat er insuper blij...dit vind ik leuk

Bagger ik wou je thread net gaan posten , die sis is ook altijd te snel voor ons super blij
(Top thread trouwens
 
sis

Dagenlang heb je de tijd gehad he super blij 



Das ook weer waar , maar was druk met trainen
post edited by SnW - 2011/07/02 20:29:32
sis
NO Sissy !!
Re: RE: Excercises You've Never Tried Before 2011/07/02 20:20:19 (permalink)
0
Dagenlang heb je de tijd gehad he super blij 
 
 
P. Tsatsouline
Getting Lean and Mean
Re: RE: Excercises You've Never Tried Before 2011/07/03 02:00:44 (permalink)
0
Espi

Ander zwaartekrachtpunt , dat is een van de grootste verschillen, hier kan je als je de techniek onder de knie hebt, meer gewicht mee omhoog krijgen. Laat alleen de halter vanwege de dikte ervan vallen omdat zoveel energie opgaat aan het in balans blijven, dat er niet veel voor grip over blijft.

Zal wel makkelijker gaan als je niet bang hoeft te zijn om echt je ballen te busten.
Dave Hawk
IFBB/NBBF wereldrecordhouder
Re: RE: Excercises You've Never Tried Before 2011/07/15 20:23:15 (permalink)
0
sis

Deze mag niet ontbreken in dit topic en is vast nog niet geprobeerd: de nieuwe van Dave Hawk!




Ff voor degeen die hem hier niet kon vindenknipoog..hier is iesuper blij.
Espi
meten = weten!
Re: RE: Excercises You've Never Tried Before 2011/07/23 20:36:42 (permalink)
0
Vandaag een nieuwe roei-oefening 'verzonnen' , die vast allang bestaat: 1-armige 'T-bar' rows, maar dan met een gewone halter die je met 1 hand vastpakt en de andere arm houd je op de rug.  
Wat is hier de formele naam van?
 
Hmm ga dan zoeken en zie een geinig robotfilmpje. Voerde 'm zelf iets anders uit: sneller omhoog langaam omlaag en met 1 arm op de rug, ipv steunend op de knie.

 
Reden voor het verzinnen ervan was dat ik al een 1-armige corner press deed en niet wilde wachten op de lat pulldown (of een supine row in de smith doen). Bovendien was deze combi passender.
 
PS: een variant vind je in deel 8 van de Exercises You've Never Tried Before maar daarin sta je naast de halter. Vind deze variant waarbij je over de halter heen gaat staan en niet ook nog een bankje gebruikt, fijner omdat je dan stabieler staat en minder extra spullen nodig hebt = snel wisselen tussen 1-arm corner presses en corner rows en je zelfs hetzelfde gewicht kan gebruiken (ik tenminste wel)
SheRu
Go John Henry!
Espi
meten = weten!
Re: RE: Excercises You've Never Tried Before 2012/03/10 21:06:40 (permalink)
0
Vandaag uitgeprobeerd: glute en borstoefening in 1: dumbbell floor press + glute bridge in 1.
Niet zelf verzonnen, maar zag 'm iemand in haar blogje noemen en kreeg een linkje : http://www.benbruno.com/2...ess-with-glute-bridge/
 In verband met pols blessure met kippengewichtjes geoefend, maar voelt wel goed aan.. 't leuke is dat je 2 oefeningen combineert en (bijna) even zwaar kan gaan met de db presses als normaal omdat je benen mee helpen als je 't goed timet.

sis
NO Sissy !!
Re: RE: Excercises You've Never Tried Before 2012/03/10 21:17:27 (permalink)
0
Leuk blij en drukt het niet vervelend in je nek met hoger gewicht? 
Espi
meten = weten!
Re: RE: Excercises You've Never Tried Before 2012/03/10 21:38:08 (permalink)
0
Na ja, heb het alleen nog maar met kippengewichtje geprobeerd, het was ook al tijd om te vertrekken.. Feitelijk lig je dan toch vnl op bovenkant van je rug ipv je nek.
Als iemand het met een zwaarder gewicht wil proberen, ga je gang en breng verslag uit.
Voor mij is het een beetje dubbelop omdat ik altijd SHELCs met een Swiss ball doe in de opwarming en nu dan glute bridges op een PowerPlate en in die ruimte zijn geen dumbbells voorhanden.
Maar floor presses (meestal 1-armige) deed ik wel regelmatig, dus voorzie wel dat ik het dan eens ga uitproberen of je het ook unilateraal goed kan doen, evt ook met 1-benige glute bridge.. ben bang dat je dan scheef gaat hangen. 
 
Harold
Amor omnia vincit BFF USER MANAGER
Re: RE: Excercises You've Never Tried Before 2012/05/22 16:18:09 (permalink)
0
Opgedonderd mafkees
Page: << < ..678910.. > >> Showing page 10 of 11
Jump to:
© 2020 APG vNext Commercial Version 5.0